jälkivuodot ja supistelut

Miulla ollu nyt useamman päivän niukkaa vuotoa, synnytyksestä tuli tänään 2 viikkoa. Välillä tietty vuotoa on tullut enemmän mut pääsääntösesti aika niukkaa on. Arpiinkaan ei enää koske samalla tavalla, välillä saattaa kirvellä vessassa käydessä mut aika harvoin.Alkaa paikat paranemaan pikkuhiljaa enemmän :)
 
Kohta 5 viikkoa synnytyksestä ja mua alkaa turhauttamaan tää virtsankarkailu!! Joka haisee alushousuissa tosi pistävälle.. Edeleeen tulee silloin tällöin pyyhkiessä kirkasta verta paperiin.
 
Siis onko mullakin nyt kuiteski vaan menkat alkanu...? Kohta 6 viikkoa synnytyksestä ja välillä vuoto jo loppui. Toisinaan vessassa käydessä paperiin jäi kirkasta verta. Nyt taas parina päivänä on tullut ja vuoto on ehkä lisääntynyt? On kuitenkin edelleen sellaista tuoreen veren näköistä. Vai voiko jälkivuoto edelleen olla sellaista että tulee kirkkaana verenä?
 
Ei kai sen pitäs ihan kirkasta enää tässä vaiheessa olla jos ei menkat oo. Miusta kokoajan pitää vaaleta vuodon. Kait. Itellä tuli kyl kahtena päivänä saman verran ku heti synnytyksen jälkeen lähestulkoon, ettei voinu menkoista kyllä etehtyy.. mut päivää ennen kunnon menkkoja tuli kirkasta verilimaa ihan vähän, sitä ihmettelinkin täällä aiemmin.
Huomenna 7vk..
 
Mulla tulee enää vaaleaa limaa välillä,ei kirkasta verta oo aikoihin tullu. Ruskeaa vuotoa oli melko kauan ennen ku alko vaalenee reippaammin. Mulla alkanu menkat aikaisin synnytyksien jälkeen n.6 viikon päästä. Aluksi tullut verta pyyhittäessä ja seuraavana päivänä on hanat auenneet ettei oo ollu epäilystä onko menkat vai ei :) nyt jännityksellä odotan koska alkaa,lauantaina 6vkoa synnytyksestä
 
Juu, menkat ne oli, pillerireseptin löi neuvolassa kouraan, kun en niin innostunut kortsuista ehkäisyvaihtoehtona.. kierukkaa ei tosiaan vielä olis laitettukaan, että kohtu saa rauhassa parantua ja seinämät vahvistua ja myös tästä syystä suositteli, ettei ihan heti putkeen yritettäisi toista lasta.

Hyvin oli paikat parantuneet, vatsalihaksien erkaumaa kokeili, muttei sanonut siitä mitään, mutta lantionpohjalihakset sai erityismaininnan hyvästä kunnosta. :hilarious:

Ja oli kyllä nuiva naislääkäri, ei meinannut millään uskoa, kun sanoin ettei itse synnytys sattunut "ai, ei edes ponnistusvaihe?" ja oli jotenkin pettyneen oloinen, kun sanoin että ainoa inha asia epiduraalin saannin jälkeen oli närästys ja parit vikat tikit jossain tuolla lähempänä virtsaputken suuta..
 
Muokattu viimeksi:
Eilen alkoi vuotaa kirkasta verta ja vatsaa juili ja ajattelin jo että ny ne menkat alko,noh vuoto loppu ja ei enää mitään. Nyt taas tulee ruskeaa limaa pyyhittäessä. On tämä kyllä niin ärsyttävää,vuotaa ja ei vuoda,vuotaa.. Liekkö tämäkin vielä jotain jälkivuodon jälkivuotoa vai mitä ihmettä.
 
Mulla jälkivuoto kesti viitisen viikkoa, lopussa oli toki tosi niukkaa. Ihanaa kyllä kun nyt ei vuoda yhtään! Ja toivottavasti ne kuukautisetkin pysyvät poissa yhtä kauan kuin aiemmilla kerroilla!
 
Reilu 6 viikkoa synnytyksestä ja edelleen niukkaa kirkasta veristä vuotoa.. Huoh.
 
Miulla 5vk 2pv synnytyksestä ja kahen viikon jälkeen on pärjänny pikkuhousunsuojalla, jotai ihan pientä ruskeeta näkyy paperissa ehkä kerran päivässä eli ei vissii oo vielä loppu. Esikoisen synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti 6vk josta vaan viimenen viikko näin vähäistä, eli helpommalla oon nyt päässy. Miulle kyllä kelpais ens vuosi ilman kuukautisia jos menee samalla tavalla kun esikoisen jälkeen. Viime kuukautisethan on miulla ollu alkuvuodesta 2014 :happy:
 
Voihan jummi jammi, nyt en kyllä ala!!! Tais ne menkat vaa alkaa täälläkii, vaik vauva on tänää tasan 1kk ja täysimetän. :shifty: Mitenhä tää nyt tällee, ku esikoisen syntymän jälkee ei ollu menkkoja reiluun puoleen vuoteen..
 
Mulla on synnytyksestä 3vk ja 5 pv nyt pari viikkoa tullut ihan vähän ruskeaa vuoroa. Yritän olla nyt ilman suojia , kun tuntuu että alapää hieman kuivuu / kutiaa.. ja vähentänyt oon alapesuja niin ei kuivata ja märkänä haudo siteistä koko ajan.. ceridalia laitoin myös. Meillä isäntä on tässä ehdotellut jo jonkin verran sänkypuuhia mut oon ollu vähä arka , vaikka paikat ei enään kipeät ja ei oikein oo löytynyt hyvää hetkeä ..
 
Kääk.Mun sektiohaava on vuotanut verta ja nyt jo 8 vk synnytyksestä.Onneksi huomenna neuvola,niin kysyn samalla onko vakavaa...
 
Omena, kannattaa todella kysyä! Mulla sektiosta melkein 6 vkoa eikä ole vuotanut kertaakaan sairaalasta lähdön jälkeen. Haavaa ei melkein enää tunnekaan. Ei siis mun mielestä normaalia tuo vuotaminen.
 
Tänään tasan 6 viikkoa synnytyksestä ja pari päivää oon nyt ollut ilman pikkuhousunsuojaa. Ei ole enää tullut kuin pari pientä pistettä rusehtavaa vuotoa päivän aikana.
 
Täällä silloin 7 viikon jälkivuodon aikana oli jos minkähi näköstä vuotoa.. vaaleaa, tummaa, kirkasta, limaista, juoksevaa, runsasta, vähäistä.. ja tosiaan ne vaihteli koko ajan.. ekat menkat alkoi tossa pari viikkoa sitten ja huh huh niistä ei ainakaan erehtyä voinut. Tuskin muistan aikaa että olisivat nuin runsaat olleet!! Jospa ei ihan joka kerta nuin runsaasti vuoda huh huh..
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Mulla tulee edellee,5vk3pv synnytyksen jälkee semmosta rusehtavan punertavaa tuhrua.. välil tulee vähä kirkkaampaa verta mut enimmäksee se on just tuota tuhrua joka ei tuu pikkuhousunsuojaan asti mut pyyhittäessä tulee paperiin.. jälkitarkastuksessa lääkäri totes vaa et jos viel pidempää vuotaa ni tarvii mennä lääkäriin..kohtu ei arista kuitenkaa.. välil on päiviä ettei tuu mitää mut sit välil tulee..
 
Mulla oli jo toisetkin menkat - viikko edellisten loppumisen jälkeen.. ja voin sanoa, että vuosin kyllä kunnolla. Yks aamu herätessäni valkoiset lakanat näytti siltä kuin täällä olisi yön aikana teurastettu joku.. :mask:

En tiedä, johtuiko pillereistä vai synnytyksestä, mutta vuoto todellakin on lisääntynyt.. enkä jostain syystä uskalla käyttää kuin siteitä, kun pelkään kohtutulehdusta tai jotain vastaavaa jälkitautia. Jotenkin tuntuu muutenkin, että nykyään tulee suhtauduttua alakertaan jotenkin varovaisuudella ja hellyydellä, vaikka luulis, että synnytyksen jälkeen sen tietäisi kestävän aika brutaaliakin toimintaa.. :hilarious:
 
Takaisin
Top