IVF / PAS 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos ihanista tsempeistä ja teitin päivityksistä, mitkäs on fiilikset ja tilanteet nyt?

ON. 9.10 on aika uudelle suunnittelukäynnille, eli valmistaudutaan siihen seuraavaan kiertoo missä on se PAS.
Hcg:n tulokset ei ollu tullu vielä puolikolmelta kun soitin tyksiin, vaikka kävin jo klo:7.10 aamulla verikokeissa :D
No mutta mä tiedän ne tulokset, paitsi en sitä et oliko ees yritystä tarttua.. Mulle kuulemma tulee jotain hormonilaastareita käyttöön siinä pas-kierrolla. Siksi, kun kerroin et en saa tikutettua sitä ovulaatiota ikinä ja silti se tapahtuu aina? Onko kokemusta tämmösistä, kun itte en oo ikinä moisista edes kuullu?

Onneksi teillä on noin pian aika sinne!
Mä en kans saa ovista tikutettua ikinä oikeaan aikaan, en sitte millään. Mutta nuista laastareista ei kyllä oo minkäänlaista kokemusta. Ainut mitä tiiän nii on menopauississa käytetään joillekki ja e-laastari. Mut tuo kuulostaa aika hauskalle ja paljo miellyttävämmälle ku ne h***in piikit! :)
Täällä odotellaan huomista testipäivää sekavin tuntein. Koittanu välttää nyt näitä palstoja ettei tuu turhaan ressattua tai liikaa saa toivoa. Kivut ei vieläkään oo helpottanu. Turvottaa ja kertyy nestettä kehoon samalla tapaa niinku ennen menkkojen alkua.
Onko teistä kukaan piikittäny klexanea? Vaikka Vanhakonkari kookos? Onko tosi että niistä jää niin kauheat mustelmat ja niiden pistäminen sattuu aivan jumalattomasti. Itku pääse jo ku näkee neulan :/ sitä voi verrata pregnyliin nii tiiätte minkälainen piikki siinä on.

Mulla alkoi vuoto tosiaan jo pp10, et jos sulla ei vuotoa ole ollu, niin hyvältä kuulostaa tähän asti!!
Voi kun ikkunen ny tarttuis kovin kiinni, täällä tsempataan kovasti <3

Juu kyllä mä laastarin ennemmin otan kun pistoksia, sivuoireista en kyl si tiedä et mimmosia on.. Mut meen taas asioiden edelle, tarvis vaan malttaa oottaa sinne suunnittelukäynnille asti :D
Meillä aina isäntä hoitelee noi pistokset, mää vaan meen sängylle tai soffalle maate, rutistan silmät kiinni ja sanon et anna mennä :D Emmää ite pystyis itteeni pisteleen, vaikken neuloja niin pelkääkään ;)

Mulla kans alkanu ennen joskus pp10-12 välillä, mut jospa ei nyt! :)
Kiitos tsempeistä!<3
Meillä sama homma, en uskalla ikinä pistää ja perusverikoeki alkaa päässä heittämään vaikka normaalisti se meni ihan tuosta nuin vaan :o hatunnoston paikka semmoisille ketkä sen ite pystyy tekemään :)
Meillä se pistely on semmonen "perhetapahtuma" ku koirat tulee aina viereen kahtommaan, melkeen nokka kiinni siinä piikissä nii saa niistä vähä revittyä huumoria :D

Meitin 4-vuotias (täyttää tässä kuussa) katseli myös mielenkiinnolla viereesä, kun äidille laitettiin "lääkettä" vattamakkaraan, ei hän ollu moksiskaan, kysyi vaan, että sattuuko se, johon tietty kaunistelin ettei yhtään :D

Ikuinen_ odottaja Ei oo kyl sitä lääkettä ollu vaikka mitä kaikkee muuta onkin kokeiltu.. mulla oli ne hyytymistekijät tms. aikoinaan normaalit. Silti parissa (nega)siirrossa ollu disperiinit.
Eiks se pregnylin piikki oo suht normaali verrattuna orgalutraniin tai mikä se jarru on.. siitäkään ei oo kokemusta (vielä). Muuten noi aineet on menny kun "vettä vaan" paitsi pergoveris kirvelee ja polttelee niin #@¤%sti..!! On kaikkein kalleintakin niistä. Tietenkin juuri se on se millä mulla on saatu niitä parempiakin alkoita, edes muutama.

Joo pregnylissä piikki on aika pieni ja se orgalutran on melko iso, se neula ei oo mitenkään ohut niinku muissa. Ja se ite lääkeaine kirvelee ihan hirveästi. Reiteen en suosittele laittamaan, siihen jää tosi hellä kohta pitkäksi aikaa, ennemmin sinne mahaa.
Joko kookoksella pian alkaa uus kierros? Ei varmaan enää montaa päivää taida olla :) muuttuuko sulla lääkitys yhtään edellisiin kertoohin verrattuna?

Heippa kaikki pitkästä aikaa! Täällä on ihana tunnelma ja odotus väreilee, joko uuteen alkuun tai plussauksiin :)

hienoa Maikku että pääsitte nopeasti uudelle käynnille :) ja fiiliksetkin taitaa olla ihan hyvät?

IO, jokos sulla on se testipäivä??

Kookos, samaa kyselen kun io, missä mennään?

Minä olen piikittänyt itse pregnylit insseihin ja taidan piikittää nuo tulevatkin. Kovin uhkailin että mies saa osallistua mutta luotan itseeni enemmän :D olen lähihoitajan koulutuksen saanut ja sitä myötä perusteellisen pistämiskoulutuksen..

On. Täällä mennään nyt kp 34/30. En tiedä mitä nyt täällä tapahtuu.. vatsaa on nipistellyt, kourinut, särkenyt jo viikon päivät ja jopa öisin herään menkkamaisiin fiiliksiin. Toinen rinta on kipeä, muutama päivä sit niin kipeä että levossakin särki.. raskaustestiä en oo tehnyt, luulen että kevään horkkien jälkeen kroppa vaan palautuu uomilleen ja heittää häränpyllyä. Ja tietty kiusaa mua... :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tänään (tai eilen) kp1 tyhjennyksen jälkeen, onneks ei pidemmälle viipyny (32/27-29) :cheers siis ainakin tää kierto menee vielä toipumiseen, niinkun kai yleensä pitää olla yks normaali kierto välissä km/tyhjennyksen jälkeen ennen uutta yritystä. Parin viikon päästä jälkitarkastus neuvolassa (käytännössä kai pelkkä kusitesti?), mutta aattelin mennä heti vuodon loputtua ultraan klinikalle. Julkisen kautta sellaseen tuskin pääsee ja parempi se kai muutenkin on samantien asiantuntevimmalla tarkistuttaa. Omatkin testit näyttäny jo negaa, että en sikäli tee neuvolan tiedolla enempää. Eihän se kuitenkaa varmaks kerro onko kaikki ylimääränen poistunu, että kammo on edelleen kaavintaan joutumisesta.. Ei voi nyt muuta kun kattoo tilanne kerrallaan ja toivoo että kaikki mahdolliset loputkin jämät tulis pihalle näissä kuukautisissa. Jos kaikki ois sitten ultrassa ok, niin uutta siirtoo vois yrittää ens kiertoon. Luomusti mentäs niinkun viimekskin eli siirron jälkeen luget ja gonapeptyl. En nyt oikein uskalla vielä ajatella niin pitkälle.. jos sitten ultrassa tuleekin taas huonoja uutisia, ettei limis oo vielä aikoihin siirtokelponen.

Muokattu viimeksi:
Mikä tuo gonapeptyl on?

Täällä kp1.. :'( 12.10 alkaa sumutukset. Siihen asti on aikaa selvittää ajatukset..

Pahottelut Mirmelille kp1:stä :(

Gonapeptyl on alkion kiinnittymisen tueksi, eli pistetään alkion oletettuna kiinnittymispäivänä.

Täällä alkaa tosiaan olla aika tiiviit tunnelmat uusien kiertojen merkeissä :)
Mirmeli, testipäivä oli jo ja tänään piti käydä työterveyslääkärillä ja ois määränny vaikka ja mitä roppia mut selitin tilanteen nii en sit saanutkaan mitään ku halusi lääkäri varmistaa r-testin. Soitti tulokset ja sano että on plussaa mutta eihän se niitä arvoja sanonu vaikka kysyin :o no, työterveyslääkäriltä ei voi liikaa vaatia mä oon kans saanu pistokoulutuksen viime syksynä ku opiskelen työnohessa terkkariksi mut mä en vaan pysty itteäni pistämään, muita on kyl helpompi pistellä :)
Kookos, parempi se onkin mennä tarkastuttaan paikat ammattilaisille ettei jää mitään huomaamatta eikä tuu mitään ylimäärästä sairaalahoitoa vaativaa reissua!
Toivotaan että sieltä kaikki ylimääräinen tulee pois ja pääset hyvillä mielin uuteen yritykseen! Nyt otat extra foolihappokuurin kera punkun nii alkaahan se limakalvo olla tarpeeksi paksu ja pääset siirtoon :)
Mä oon edelleen tällä puolen ku vasta tänne alkanu kirjottelemaan ja enhän mä voi muuallekkaa mennä,eka plussa kaiken jälkeen;pistää miettimään ja pelkäämään :o
Ens viikolla selviää onko alkiot kiinnittyny oikeaan paikkaan. Sinne asti saa jännätä :(

Onnea Ikuinen_odottaja!! Plussastahan se tosiaan Oikea Piina vasta alkaa.. jaksamista jännäilyyn, toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja "ikuinen" odotus saa kevät-kesällä sen parhaan päätöksen :Heartred

Onnea io!! :) ♥ ethän sä voi täältä nyt mihkää edes lähteä kun mulla vasta rumba alussa! :D konkareiden apua tarvitaan.

Pahoittelut Mirmelille ja Kookokselle, on tää vaan pirun rankkaa aikaa... :sad010
Ja onnittelut plussasta IO!! <3 Ja niitä tarrasukkia kans :Heartred

Oma napa...
Tää välikierto oli sit kyl aikamoista, onko teillä ollut hoitokierron/punktion jälkeiset menkat ollu tavallista runsaammat?
Mulla ainakin oli kolme päivää niin runsasta, et vaikka otin Caprilonia, en uskkaltanu mihinkään kotoota lähtee, kun läpi tuli tampoonista ja siteestä huolimatta.. Ihan järkyttävää!
Ja nyt kun viikon äästä pitäis alkaa kuukautiset taas, on jo nyt ruvennu hippasen tiputteleen. Pistikö se hormonihoito ny mun kropan si lopullisesti sekaisin?? :wtf

Maikku: kiitosta vaan.. on tä aika syvältä joo.. aika hurjalta kuulostaa toi sun juttus! ??? Ootko soittanu polille et mitä tuo tarkoittaa? Toivottavasti nyt helpottaa :(

Niin ja sitä piti kysyä että osaako kukasn kertoa. Mulla alkaa siis synarela kp21 ensi viikolla. Mitä jos tässä kierrossa tärppääkin ja hedelmöittyy? Tappaako tuo synarela kaiken mahdollisen alun vai onko vielä luomu tsäänssejä? Todennäkösyys raskaudelle siis on se 0% mut mietinpä vaan... :rolleyes:

Maikku Mulla on ollu myös jonkinverran runsaammat vuodot punktiokiertojen jälkeen, ei tosin niin runsasta että siteestä läpi ois tullu.. Joskus sitä kuukautisia ennakoivaa pientä tiputteluakin, minkä oon arvellu johtuvan endosta.

Mirmeli Käsittääkseni loppukierron synarela ei oo esteenä tai vaarana luomulle, mutta toki se heti lopetettais jos plussa tulis. On näistäkin tapauksista joskus lukenu.

Tällä viikolla tuli tosiaan käytyä klinikalla ultrassa kp10 ja kaikki muuten ok, molemmin puolin näkyi isommat follit,.. paitsi kuten arvelinkin, vähän jotain ylimäärästä näky kohdun perällä. Siitä otettiin joku imunäyte millä tutkitaan oliko raskausmateriaalia (joka ehkä pitäs kaapia) vai jotain normaalia hyytymäjätettä. Joka tapauksessa siirtoo vois yrittää ens kiertoon!
Kotiin lähteissä sitten tunsin kuinka yhtäkkiä jotain alkoi tulvia housuun ja menin lähimpään vessaan. Siellä pönttöön tipahti ihan järkyttävän kokonen hyytymälöntti runsaan veren kera!! Menin takasin klinikalle kertoon tapahtuneesta ja sain siteen. Toivottavasti toi nyt oli se vihonviimenen jämä ja koko epäonninen raskausepisodi alkas olla siinä. Tän jälkeen tullu muutaman päivän niukkaa vuotoo joka nyt vihdoin näyttäs olevan tyrehtymään päin.
Eilen vielä oli neuvolankin jälkitarkastus jossa ei tarvinnu tehdä mitään (sisätutkimusta tai r.testiä) koska oli jo ultrattukin. Kilpirauhasarvot oli yllättävän hyvät, tsh 1,2 ja hemoglobiini noussu viitearvoihin tyhjennyksen vajeen jälkeen. Kyselin sikiöseulontatutkimuksestakin, kun se näyte ehdittiin ottaa, mutta sitä ei kuulema oo voitu tehdä kun alkiot oli kuolleita jo sillon. Ihmettelen että eikö nyt jotain veri-/istukka-arvoja olla selvitetty, koska eihän se km sillon vielä ollu tiedossa.. että oisko niisssäkin ollu jotain selkeitä viitteitä kehityshäiriöihin. Mutta se nyt jää sitten kai ikuiseks arvotukseks.

Kookos: Kiitos infosta. En tiedä johtuuko tämä viime yönä syntyneestä veljenpojasta vai mistä mutta mulla on hirveän vahva tunne tätä kiertoa kohtaan.. voi olla että on taas vaan se vauvakuume mikä nostaa päätään. :grin Hyvältä ainakin aamu vaikutti kun oli vähän ovistyyppistä vuotoa, harvemmin kyllä taidan ovuloida ilman apuja. Toivottavasti nyt oli viimeiset riposet tätä sun epäonnea ja pääset uuteen alkuun ensi kierrossa :)

On. kp 13. mä kävin hakemassa synarelan tänään ja huhheijaa minkäslaisia haittavaikutuksia siinä on! Oon tähän asti saanut clomeista ja letroista kaikki mahdolliset ja vähän mahdottomatkin ja tuo lista ei kyllä vaikuttanut lainkaan hyvältä. voi kökkö.. no ehkä oon tällä kertaa onnekkaampi?

Takaisin