IVF / PAS 2014

Liitynpä joukkoon, mukava saada vertaistukea!
Meillä on reilun vuoden ikäinen IVF-lapsi, nyt yritetään toista. Eilen tehtiin tuoresiirto, alkio oli kuulemma huippulaatuinen. Raskaustesti on 9.6. Ensimmäinen lapsi tärppäsi 2. PAS:sta. Yritän pitää jalat maassa, että tuskin tässäkään hoidossa eka siirrosta tärppää! Nyt saatiin pakkaseen 2 ja viittä jatkoviljellään (ilmeisesti Naistenklinikan uusi käytäntö?) tarkoituksena siirtää nekin pakkaseen.
Ansu85, muistan että onnistuneen PAS:n jälkeen mulla tuli alaselkä tosi kipeäksi jo viikko ennen raskaustestiä + nälkä oli koko ajan. Oireethan/oireettomuus kuitenkin vaihtelee, joten ei kannata huolestua jos ei ole kummempia tuntemuksia :)
Raportoikaahan kuulumisia!
 
Onkohan tämä ketju enää "hengissä" ? Olisi mukava vaihtaa kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Me ollaan vasta ivf-jonossa, mutta vertaistuki olisi jo tässä kohtaa mukavaa :)
 
Huomenta! Olen yrittänyt välttää näitä palstoja, koska jotenkin en ole halunnut ajatella "kärsiväni lapsettomuudesta", mutta nyt on niin jännää, että oli pakko liittyä. Viime keväänä tehtiin kaksi inssiyritystä, joista toinen meni luomuna - nämä ilman tulosta. Ne lopetettiin, sillä epäily vasemman torven tukoksesta teki tyhjäksi yritykset kypsytellä sinne puolelle munarakkulaa. Kesällä pidettiin tauko, ja nyt ollaan oltu ensimmäistä kertaa IVF-hoidoissa.

Hoidot menivät aika kehnosti: vain kuusi munasolua, joista viisi kypsiä, joista kaksi hedelmöitty, ja joista yksi selvisi siirtoon asti. "Oikein kaunis alkio" kuulemma. Yhtään ei siis saatu pakkaseen, mut yksi saatiin sentään kohtuun.

Alkion siirto oli viime maanantaina, ja mun mies on ollut tän viikonlopun poissa. Mä olen ollut koko viikonlopun yksin kotona ja piina on ollut aikamoinen.

Olin eilen todella kipeä. Suorastaan hakattu olo vatsassa ja rinnoissa. Paleli ja ruumiinlämpö oli 36,9. Samoin vessassa sai ravata tämän tästä. Kaikki tämä voi kai olla raskausoiretta (luin jostain, että alkio kiinnittyisi 6 päivää hedelmöittymisestä - onko totta?). Yhtä paljon oireilu voi johtua noista saakelin Lugesteroneista, joida menee 6 kapselia päivässä.

Mulla ei ole koskaan ollut näin voimakkaita oireita, mutta toisaalta ei ole ollut noin suuri annostuskaan.

Eilen olin varma, että olan raskaana, tänään en enää tiedä. Kamalaa tämä päivien mateleminen!
 
Meillä yritetty useampi vuosi ajatuksella no tulee jos tulee.. No ei tullut ja keväällä marssittiin sitten neuvolaan ja nyt on otettu spermanäytteet (ok), hormonit (ei ok), pcos on taustalla. Ultrassa rakkuloita n.10 ja 8 puolellaan, limakalvo 5mm. Ovulaatiota en ole saanut tikutettua. Nyt käytiin kuulemassa julkisella hoitosuunnitelma eli aloitetaan terolutilla kierto, femar ja follikkeliultra ja munajohtimien aukiolotutkimus. Sitten parikertaa inssi ja jos ei tärppää niin sitten jatketaan IVF:llä.
Fiilokset on jokseenkin kauhistuneet. Luulin että aloitellaan jotenkin kevyesti lääkkeillä jne mutta nyt on pää ihan pyörällä ja ajatus että hei me ehkä saadaan lapsi, iiiik!!! :D
Molemmat ollaan sen ikäisiä että jos niitä lapsia mielii yrittää niin kyllä se aika on nyt. Maailma ei kaadu jos ei onnistuta mutta ilo sitäkin suurempi jos onnistuu.
Nyt kun mä vielä opin että miten nuo lääkkeet pitää aloittaa ja koska varata aikaa minnekkin ja koska se tikutus ja ja ja ja... Hhhhhh.....
 
Takaisin
Top