IVF / PAS 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
I_o tarkotti varmaan et voi siirtyä yksityiselle? Fakta vaan on se, et hyvä kun saan rahat tähän julkisen hoitoon :( ei oo kertakaikkiaan varaa yksityiselle.. ja mitä noihin ehdoilla menemisiin niin kyllä mä oon tätä lukuunottamatta kokenut että mua on kuunneltu paljonkin! Mutta tietty siellä vie resurssit ja rahoitukset ja tietty aikataulut...
En oo kyl edes varma olisko miehellä rahkeet riittäny tulla mukaan :D mut näillä on mentävä... :( täytyy vaan rohkaistua mutta kyllä aika pieni olo tuli... :/
Sulla on io kyllä aikas hurjaa tuo kipuilu. Toivottavasti nyt helppais. Nyt ne siirtää kaksi kyytiläistä ja toivon kyllä että vaikka molemmat kiikkuisivat mukana 9kk ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ei ku mä oon väärin kirjottanu, piti kirjottaa että yksityisellä. Me kans oltiin eka julkisen jonossa mut aikaa ei alkanu kuulumaan nii siirryttiin suoraan yksityiselle. Helpompi järkätä vapaat aina käyntipäiviksi tai oikeastaan ajat vapaapäiviksi :) ja sit ku ois saatu aika julkiselle nii meillä oli alkamassa eka inssikierto.

Se on tosi että tuolla on aika kallista, joutuu vähä miettimään että mitä syö :( mut jos näistä ei tuu toivottua tulosta nii eiku asunto myymään ja vuokralle sit pakko muuttaa, ainaki hoitojen ajaksi. Mut toivotaan nyt parasta <3
Mutta tosi hyvä että siellä on kuunneltu kun onhan tämä sen verran arka asia et pakkohan niiden on olla hienotunteisia ja kysellä missä ja miten edetään.

Oottako te kertonu näistä hoidoista läheisillenne?

Mä oon niin rakastunu tuohon "hiljaa toivotut" draama elokuvaan että voisin kattoa sen vaikka joka viikko, ainaki hoitojen aikana,siitä saa joka kerta toivoa lisää!

Me ei olla kerrottu kun mun appivanhemmille, koska he auttoivat meitä vähän kustannuksissa, ja parin ystävän kanssa oon tästä jutellut, kun he ovat käyneet läpi saman prosessin... Jotenkin ei uskalla kertoa, kun se matto on revitty jalkojen alta niin monesti, enkä halua sit alkaa selittelemään :/
Mäkin haluisin kyl ton draaman nähdä, oon kyl kuullu siitä joskus :)
Mekin ollaan julkisella ihan just ton rahan takia, ei ois ikinä varaa mennä yksityiselle.
Mut toivotaan et saadaan papunen kasvamaan näinkin <3

Mä olen ollut avoin tässä asiassa. Meillä tietää perheet, mun lähimmät ystävät ja työkaverit. Oon töissä päiväkodissa ja poissa olot on aina järjesteltävä erikseen niin on helpompi kun ei tarvi joka viikko selitellä. Ja ei ihmiset edes kyllä kysele! He antavat meidän kertoa kuulumisia jos niin halutaan, muuten asiasta ei puhuta. Toistaiseksi (ja toivottavasti pysyvästi) olen ainoa mun lähipiirissä ketä käy tätä läpi. Mutta onhan se silti hankalaa kun ei ole juttu kaveria ketä oikeasti ymmärtäisi...

Hiljaa toivotut kuulostaa tutulta mutta en muista oonko kattonu x) kaivoin vuosi sitten niin pal matskuja etten edes muista kaikkia. Yksi kirja nousi ylitse muiden, Ihmeet tapahtuvat muille. Ei voisi kukaan paremmin kuvailla näitä fiiliksiä.

Meillä ei toistaiseksi ole kiire, joten julkinen ei haittaa. Ja jonoakin oli se kaikki kuukauden verran :D nyt lähetän teidän papusille paljon tarrasukkia ♡

Te ootte kyllä ollu rohkeita kun ootte uskaltanu asiasta nuinkin monelle puhua, mä oon vaan parhaimmalle ystävälle puhunu ku en vaan jaksanu enää kuunnella sitä kuinka hänellä varmaan joku vika kuin ei kahden kk:n sisällä yrityksestä oo tullu raskaaksi :o sit sitä jatku vielä pari kk kun tärppäs. Mun oli pakko sanoa et jos teillä meni se 4kk pillereiden lopettamisen jälkeen niin meillä on menny 4 vuotta. Me ei edes vanhemmille olla kerrottu, meidän puolen suvussa ensimmäinen lapsi tullu keskimäärin 35 vuotiaana nii ei kukaan oo ees kyselly mitään :) siinä mielessä helpotus. Mut kai osa on jo aavistellu jotain ku eihän me olla käyty sukulaisten vastasyntyneitä ees kattomassa, mä en ainakaan pysty siihen.
Simpukan nettisivuilta pystyy tilaamaan sen dvd:n, se tais olla alle 20€, suosittelen kyllä kattomaan, joskus se on tullu teeveestäki mut ei koskaa oo mun kohalle sattunu.
Kiitos tarrasukista! <3 pitää olla niin taikauskonen ja käydä ostamassa heti siirron jälkeen niin jospa ne tuo onnea :)

Tä on ollu todella raskas taakka kantaa ja on kyllä todella helpottanut kertoa. Miehen puolelta on tullu kysymyksiä jo monta vuotta ja enää en jaksanu esittää ihan ku en lapsia haluaiskaan. Mulla on ystäviä jotka valittaa siitä kun JOUTUVAT pitämään lapsiaan kaks vkl putkeen kun isällä oliki muuta menoa ja mä oon aivan täynnä niitä valituksia.. mä teen kaikkeni saadakseni antaa koko elämäni jollekin ja en jaksa enää kuunnella kuinka rankkaa on olla omien lastensa kanssa.. neki on kaikki päivät hoidossa ja mutsi makaa kotona/kahvittelee/yms.. ei nyt liittyny juttuun mutta tulipahan purnattua :D ja veljen tyttöystävä itki negatiivistä rtestiä ja ku kysyin et kauanko yrittivät niin se oli eka kerta :D ihan meinas nauru päästä.. no tais sittenki tärpätä ku tässä kuussa musta tulee täti.....

Ymmärrän täysin ton tilanteen ettei vaan jaksa enää salailla, kyllä tää on niin raskasta. Me on käyty muutaman kerran jutteleen väestöliiton psykologin kans, heti sen ekan ivf:n jälkeen ja sit yleensä aina sillon ku on hoidot meneillään tai ollaan alottamassa. Helpompi on ollu puhua tuntemattomalle ja siellä ne kuitenkin näkee samanlaisia tapauksia ku me nii pystyy olemaan ihan "luonnollisesti" siellä.
Joo hei, mä oon samaa mieltä! Mua ärsyttää kans nii suunnattomasti ne ihmiset jotka just valittaa kertomistasi asioista tai sit pitää haalata joka vklp lapset hoitoon ku iskä ja äippä lähtee viettämään iltaa, tai sitä nuoruutta ottamaan takasi mikä loppu ku tuli vahinkolaukaus. Ja toinen ryhmä on narkkarit, huh huh!! Kylläpä niillä flaksi käy, tai jotkut yhen illan jutut. Me päätettiin jo seurustelun alussa et sit ku pystytään tarjoamaan lapselle semmonen elämä ettei siltä mitään puutu ja oma asunto, ollaan nähty maailmaa ja vakkari työ nii sit voidaan hankkia lapsi(a). Ja nyt ku kaikki edellytykset ois kunnossa nii vahvempi voima puuttu peliin.

Parempi ku en enempi vuodata ettei kenenkään viikonloppu mee pilalle tästä! :)

Onnea tädille!<3 unohdin ihan sanoa, se kirpasee taas kerran, mutta eiköhän se helpota jossai vaiheessa, mut sä oot onneksi lasten kans joka päivä tekemisissä nii sä osaat olla vahva! Mutta muista, sitä ei tarvi olla koko aikaa hymy perseessä :)

ÄH ja itkuinen PUH!
Eilen jotenkin oli niin oireeton päivä ja siteessä vaal.punaista lugea, että heitin toivoni kaivoon :(
Itkeskelin jo illalla ja juttelin miehelle, että kyl se tais tässä olla tämä kierros.
"Rakastathan mua edelleen vaikken osannutkaan tehdä tästä meille vauvaa?"
"Aina, meillä on siellä huurulaisia vielä, kyllä niistä joku tärppää, eihän tää sun vika ole" *halaus*
Ei auta itku markkinoilla, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Tänään pp10 ja tein aamulla testin varmistaakseni oloni ja negaahan se selkeesti näytti, en tiedä onko sen vielä mahdollista kääntyä plussaksi, mutta oma fiilis vaan on nyt niin vahvasti negaation puolella..
Eihän ne pruukaa tehdä passia suoraan tuoresiirron jälkeen, pitääkö tässä odottaa yks kierto välissä?
Niin ja eikö silti kannata mennä siihen verikokeeseen, jotta näkee, onko sillä ollut minkäänlaista aikomustakaan kiinnittyä?

Hei! Älä heitä vielä missää nimessä kirvestä kaivoon!! Testipäivähän sulla ei vielä virallinen oo? Se pitäs tehä vasta kahden viikon kuluttua siirrosta, tällä hetkellä testi voi näyttää virheellistä tietoa. Pieni vuoto ei ole vielä mitään, sitte kun isompaa vuotoa tulee nii sitte se voi olla toinen juttu,mut sehän voi olla kiinnittymisvuotoakin. Vuodonhan ei ihan herkästi pitäs alkaa lugejen läpi. Mulla edellisissä hoidoissa vuoto alko lugejen lopettamisesta pari päivää ja se oli kauheaa aikaa, ne oli jotku maailman pahimmat menkat :/
mä en tiiä yhtään miten julkisella mennään ton asian suhteen. Ja kun mekään ei koskaan oo passiin asti päästy, tän jälkeen päästään jo ei tärppiä tuu.
Meillä siirrettiin kaksi kaunista top alkiota, kaks jäi pakkaseen yhen vähä huonomman kanssa samaan putkeen, epäilivät ettei edes selviä sulatuksesta.
Verikokeeseen kannattaa mennä vasta joskus pp14-16 niin sillä varmistavat että onko arvot noussu vaan mikä siellä on tilanne.
Nyt muutamiin päiviin vielä tsemppiä ja jaksamisia, nää piinailut on ihan hirveitä!

Julkisella, varsinkaan Tyksissä ei edes kuulemma siirretä kahta alkiota :/
Vuotoa on tullut hippasen enempi joka päivä, eipä paljon toivoa siis ole tästä tuoresiirrosta valitettavasti. Soitin eilen IVF-hoitsulle ja se tokas et ei saa Lugeja lopettaa ennen kun vuoto on niin runsasta, ettei ne pysy sisällä. Ja että joka tapauksessa tehdään veritesti pp14 (17.9), jotta nähdään se hcg arvo ja onko edes kiinnittymisyritystä ollut.
Ei se hoitsukaan paljon toivoa antanu, kun multa on oireetkin ihan kadonnu.
Positiivista tässä on se, että 3 olkea (3x2 alkiota) on odottamassa pakkasessa, eli tää kierto nyt väliin ja sit passiin.
Se vaan on hanurista, että toinen menee roskiin aina, vaikka sulatuksesta selkiäisivätkin molemmat :/
Juu ei kutsuta näitä vuorokausia turhaan PIINApäiviksi ;)

Koska teillä tehtiin siirto ja koska testi?? Tarrasukkiaaaaa!!! <3

Muokattu viimeksi:
Ymmärrettävää kyllä Maikku80 ettei tuossa vaiheessa halua enää toivoa liikoja.. *lohtuhalaus*
Kylläpäs kuulostaa ihan käsittämättömältä toi sulatuksesta selvinneiden alkoiden roskiinheitto.. kun ei kuitenkaan monellakaan ihan ylettömiä määriä niitä tuu että ihan haaskattavaks asti ois! Ootko kysyny eikö niitä vois sitten pakastaa eri olkiin jos kerta ei mitenkään suostu molempia siirtään, tai miksei pakasta toista uudellen?

Jaksamista ja onnea kaikille koitoksiin....täällä ootellaan ekoja kuukautisia ja jälkitarkastusta kkm jälkeen.

Et missään nimessä lopeta lugejen käyttöä ja onneksi verikokeesta pystytään tarkastaa onko ees alkanu kiinnittymään. Mut kaikki oireet mitkä tuntuu raskausoireilta nii johtuu tukilääkityksestä ja pregnylistä.
Mut kannattaa vielä testata jos vaan jaksat!
Tosiaan monesti pakastetaan parikin alkiota koska ne ei välttämättä yksin selviä sulatuksesta ja tällä taataan se että päästään siirtoon. Ja alkioitahan ei pysty pakastamaan enää sulatuksen jälkeen, se on menny sit "käyttökelvottomaksi".
Meillä testipäivä on ens viikonloppuna, mä tein kuitenkin tänään elämäni ensimmäisen plussatestin. Tulokseen en luota koska pregnyl pystyy vielä vääristämään tuloksen plussaksi vaikka oikeesti ois selkeä nega.
Edelleen kuitenkin menee luget ja klexanepiikitykset, nuo piikkihommat ei lopu koskaan :(
Mut ihmettelen silti ettei ne siirrä ku sen yhden! Mulle tähän asti ois ollu sama vaikka ois siirtäny kaikki kerralla ku koskaan oo edes yrittänytkään tarttua! :)

ON:
Kyllä mä tänään (pp12) jätin si Luget pois, oon ku punaisen meren putous,
eihän ne pysyis ees enää sisällä vaikka yrittäisin :/
Tein ennen lopettamista vielä varmistuksen testillä ja puhdasta negaa näytti, et kyllä tää eka siirto oli tässä.
En oo niin rikki mitä oisin voinu kuvitella olevani, ihan siks kun en nostanu itteeni sinne pilvilinnoihin etukäteen.
Hoidot menikin vähän liian hyvin siirtoon asti ja jotenkin tiesin, et jossain kohtaa onni kääntyy taas. Noh, marraskuussa sit päästään toivon mukaan uudelle kierrokselle ja sit se voidaankin uusia ilman välikiertoja, onneks.
Meinaan kyl kysyä vielä kerran sitä kahta alkiota siirrettäväksi jos molemmat sulatuksesta selviää, mutta vastauksen kyllä tiedän jo etukäteen :/

IO: Tsemppiä hirmuisesti siihen plussaan ja tarroja sukkiin, voi kun teillä ny tärppäis!!
Mulla ei Pregnyl 5000 näkyny enää pp4, testasin sen piruuttani :D

Kookos: Kiitos <3
Millainen keskeytynyt keskenmeno oli kyseessä, jos saa kysyä? Ja ymmärrän täysin, jos et halua asiasta avautua <3

Muokattu viimeksi:
Kopsasin tuolta sivulta 4 missä kerroin tarkemmin..
rv12+3 todettiin 2 alkion keskeytyny km, kumpikin vastasi viikkoja 8+, on olleet siis jo kuukauden kuolleena ;'( aiemmin varhais uä:ssä 7+5 nähtiin yks 7+1 kokoa vastaava alkio, syke ja kaikki oli hyvin. Mutta eipä sekään sitten mitään takaa,..
Kyllähän tota vieläkin välillä miettii, missä vaiheessa nyt jo pitäs tai vois olla JOS ois... :( loppuukohan se ikinä.
Tästä lähin jos sen uuden mahdollisuuden (siis plussan) vielä joskus saa niin ravaan varhaisissa ultrissa vaikka joka h.....tin viikko, enkä jää enää epätietosuudessa tuudittautuun mihkään "ehkä kaikki on kuitenkin kunnossa"...ja niin menis monta viikkoo hukkaan muka "onnellisesti odottaen"! Kotidopplerikin tuli hankittua, mutta eihän niitä ääniä sillä koskaan kuulunu.. olihan toikin jo sellanen yks huono merkki, mitä ei kuitenkaan halunnu uskoo ennenkun koko järkyttävä tilanne paljastu kertaheitolla.

Mun tietääkseni kyllä ainakin täällä päin voidaan pakastaa uudelleen (pitääpä kysyä vielä seuraavan kerran kun käy siellä), täällä on käytössä se uudempi pakastusmenetelmä missä alkioille tulee vähemmän vahinkoo, "lasitus"/vitrifikaatio tms. Tän ansiosta siis voidaan nykysin pakastaa pelkkiä munasolujakin.

Toivotaan parasta että ois kuitenki ihan oikee + Ikuinen_odottaja! Mikä pp sulla nyt on menossa?

Muokattu viimeksi:
Voi ei maikku! Marraskuussa jos pääsisitte siirtoon sitten ja monesti kyllä keho palautuu paremmin kuin mieli edellisestä hoidosta! Voimia ja haleja sinne! <3 nyt voin kyllä väittää tietäväni miltä teistä tuntuu..
Mulla oli kans ehkä vähä samantapaiset fiilarit ekassa hoidossa ku maikulla, mikään ei tuntunu oikeen missään ja jotenki osasi odottaa negatiivista testiä, sillon ei pudonnu kovinkaan korkealta.
Missäpäin te kookos ootte hoidoissa? Tietty tulee koko ajan uusia metodeja käytettäväksi, mulla ei tuollasesta ollu mitään tietoa mut onneksi ne kehittyy nii antaa enemmän toivoa meille! :)
Mä oon kans ihan varma et jos tää virallisena testipäivänä on plussa nii mä meen heti varhaisultraan enkä jää tuleen makaamaan, ehkä sitä tulee nyt niin vainoharhaseksi ja ylisuojelevaksi että varmaan järkensä menettää :)

Mulla on menossa nyt pp9, eli piinailtavaa vielä riittää :/

Taysiin toi menetelmä tuli ensimmäisenä ja Ovumia käyttä samaa labraa (käyn siis yksin hoidoissa ;)). Mieletön tuuri sen suhteen olikin sillon 4 vuotta sitten kun 3. hoito jäi kesken (exä perui tulonsa punktioon) ja munasolut jouduttiin pakastaan, että niitä ei jouduttu punkteeraan suoraa roskiin.. missä tahansa muualla niille ois käyny noin. Nykysin taitaa olla useemmassakin paikassa jo käytössä.
Miten vahva plussa se oli? Meinaan eihän noilla päivillä pregnyl (edes 10000) enää välttämättä näy...
En oo tosin ite koskaan testannu tuoresiirron jälkeen kun aikasintaan pp10 (vuoto alkoi) ja sillon kyllä ihan puhdas nega. Mulle se ekan siirron nega oli se rankin pudotus kun odotuksetkin oli korkeimmalla ja kuvitteli jo tyhmänä että vihdoin asiat lähtis eteneen jne., ..joutua tajuaan ettei nää hoidotkaan kaikkia auta ja saatan olla hyvinkin just yks niistä :( onneks en tienny sillon että samassa lähtöpisteessä tässä on vielä 5 vuoden jälkeenkin..

Maikku80 Jaksamista vielä sinne ja uusin voimin sitten seuraavaan yritykseen!

Muokattu viimeksi:
Maikku80: voi kurjuus :/ no mutta onneksi teille jäi pakasteeseen niin pääsette sitten siirtoon :) mutta siis ihan totta vai että 50% menee roskiin..? Uskomatonta..

Io: tsemppiä teille piinailuun! Toivotaan nyt että sait ihan oikean plussan, jännää on. :) ja kiitos onnitteluista! Veljen raskausuutinen romahdutti mut totaalisesti mutta asia on sulatettu ja odotan innolla pienen syntymää :)

Kookos: kiva kuulla sinustakin. Älä sinäkään nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, ethän? Olet kohdannut kohtuuttomia vastoinkäymisiä mutta ehkä sinun vuoro on vielä odotuttassa itseään?

On. Täällä on kierto lopuillaan, en edes tiedä kuinka mones päivä :D oon yrittänyt sulkea tän koko jutun pois mielestä ja oon aika hyvin onnistunutkin. Tällä hetkellä on sellainen olo että olenko valmis tuohon..? Tiedän haluavani äidiksi ja vielä eniten maailmassa mutta onko tämä se tapa..? Ja taas on tullut kysymyksiä mieleen että miksi meille käy näin... muuten fiilis on kyllä hyvä ja odotan mahdollista raskautta mutta valmiiksi jo turhauttaa tuo pitkä tie ennen sitä.. :(

Voihan se ollakki et tuolla missä me ollaan hoidossa niin on kans käytössä sama menetelmä mut ei oo koskaan tullu puheeksi ku mekään ei ikinä olla passiin päästy.
Mä tein sen testin mikä näyttää ne viikot ja sen mukaan ois ollu 1-2. Tänään soitin vl:n ja sano hoitaja että voi olla pregnylistä tai sit ei, nyt vaan pitää malttaa oottaa perjantaihin asti :/ mut jotenki vaan uskon sen pregnylin jääminen vaikuttavan asiaan. Koko ajan on ollu munasarjat oikealta puolen kipeet ettei tiiä miten päin on. Mut se helpottaa ku tietää että päästään yhteen siirtoon ja sen kuulemma pystyy tekeen samaan kiertoon. Ainut vaan että mun kohalla ei oo mahollista kun tulee lääkkeellinen ettei luomuun ollenkaan :/
Mut nyt mä meen jatkamaan työpäivää nii saan nämä ajatukset pois mielestä! :)
Mukavaa päivänjatkoa! :)

Takaisin