IVF / PAS 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maikku: kiva kuulla että ootte päässyt siirtoon! Jee :) ja kyllä tulee kiva fiilis siitä kun tajuaa että kroppa sattuukin toimimaan itselläänkin :p nyt tsemppiä piinapäiviin! :) Täällä on tänään 4. Puregon päivä ja tiistaina olis verikoe+ultra. Synarelan oireet on onneks helpottanut mutta tilalle on tullut väsymys ja pahoinvointi lisäksi alavatsaa särkee ja tuntuu painavalta. Jännää miten nopeasti tuntemukset tuli! :) Ja ettei nyt liian helpolla pääse ni flunssa tähän päälle. Mutta fiilis on hyvä. Jännittää mutta odotan kuitenkin :p

Kookos: turhauttavaa :( kyllä sua koetellaan nyt vähän liikaa. Tsemppihalit ♡

Mun omanapa tuliki tuossa Maikulle jo selitettyä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mirmeli: Ihana kuulla et siellä sujuu kaikki nyt suunnitelmien mukaan! :smiley-bounce012
Ilmottele sit mitä kokeista selkiää..
Mullakin oli hoidon aikana flunssaa ja pelkäsin jo et menee sen takia kutuiksi, mut ei kuulemma merkannut mitään ;)
Täältä isot tsempit sinne suunnalle!

Olipas hyvä kun tuli pitkästä aikaa heti sähköpostia kommentista, mä en tajua kuin aina ei tule :smiley-angry019
Tää siirron jälkeinen aika kyllä kuluu tosi hitaasti, kuunnellen kahden läheisen ihmisen synnytyshehkutusta, saivat molemmat "halloweenvauvan". Ihanaa, mutta.... Kyl sitä vaan paremmin osais nauttia toisten onnesta kun ois itselläkin lisääntyminen päällänsä, oikeasti.. :smiley-angry026

Kiitos Maikku! :) ilmottelen sitten :p käytitkö sä Puregonia? Millasia oireita tuli? Oot varmaa kertonutkin..
Kyllä tuo on hankalaa iloita toisten kanssa :/ meillä on vaikea osa näissä tilanteissa kun kuitenkin täytyy iloinen toisten puolesta olla.

Kopsasin tuolta aiempaa pätkän mun ekasta kommentistani täällä:

"Eka IVF menossa täällä ja eka kontrolliultra takana.
Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luget (Lyhyt kaava).
Kohdun limakalvo oli nyt tänään 11mm, eli ilmeisesti ok, oikealla 9 follia ja vasurilla 4.
Nyt on siis vasta kp7 ja yksi folli oli jo 18mm, eli lähes kypsä, jarrut todellakin tarpeen!
Perjantaina vielä tsekataan tilanne ultralla ja maanantaina ilmeisimminkin punktio, mitä mä jännään ihan hulluna!
Mulla on 2 poikaa ennestään, täyttävät ens kuussa 18 ja 4.
Eli yritystä on ollut alkuvuodesta 2011 asti, tässä välissä ollut 2 heterotyyppistä raskautta (yks sisäinen ja yks ulkoinen extra samaan aikaan x2), joiden vuoksi oon nyt "johdoton".
Tammikuussa näiden välissä oli myös yksi kaveri kiinnittynyt poistetun johdon kornuun, joten poistettiin laparoskopialla.
Kahden vuoden sisällä siis periaatteessa odottanut viittä, jotka kaikki menneet jollain tavalla vinksalleen,
navigaattorit pikkusilla pahasti hukassa..."

Elikkäs tossa vaiheessa oli jo piikitelty puregonia ;)

Muistelin et sulla ne olikin :) toi orgalutran ilmeisesti on mukana lyhyessä kaavassa, eikös se ole jarru? Mulla jatkui jarruna tuo synarela.

Juu piti jarrutella muutama päivä :)

Täällä menossa pp5 ja pientä juilintaa/vetoa oli eilen illalla oik.puolella alavatsalla ja tässä aamusella lievää menkkamaista jomotusta/kuumotusta alavatsalla...
Paha sanoa mistä johtuu, oisko Luget aiheuttajana :/
Lugejen takia tää onkin hanurista, kun "oireisiin" ei voi luottaa.
Toisaalta, mitään kummempia oireita ei kyllä toistaiseksi ole ollutkaan :D

Hui ku jännää maikku.. mä niin toivon ♡

Täällä tänää seuranta ultraa pukannu ja onhan siel muniksia mut kuulemma liian pieniä jotta vois mitään lukumääriä sanoa. Perjantaina uus ja hoitajan ohjaus punktioon.. lapussa kuitenkin luki näin että oikealla 3kpl 6-8 millisiä ja 5kpl 9-10millisiä. Vasemmalla 7kpl 6-8 millisiä ja yksi kpl 9-10 millisiä. Jospa noista nyt jotkut kasvaisi ja saataid hyvä saalis. Ihan heti en jaksas tätä lääkerumpaa käydä uusiksi

Tiedän tunteen, noi piikitysrumbat on niin raskaita...
10mm on jo ihan ok, toivottelen superkasvuhormoneja virtuaalisesti nyt sinne suunnalle ja hyvää saalisonnea <3
Eli punktiopäivä ei siis oo vielä lyöty lukkoon kuitenkaan? Hyvä et siellä oli noita kuitenkin noin monta :wink

On. pp6 eikä mitään oireita, kummallista... Outoa... :confused005

Ei mulla noi piikitykset tee tiukkaa.. Synarela se rankin oli.. siirrettiin päivällä seuraavaa uä käyntiäkin kun olivat pieniä, perjantaina tiedetään enemmän ja toiv saadaan punktiopäiväkin varattua.

Juu ymmärsin :D mä puhuin haittavaikutuksista ja tarkotin ettei mulla ole tullut puregonista niin pahoja ku synarelasta.

Okei, mä en muista kun Puregonista vielä mitään tiedäkään.. Ja toivottavasti en tulekaan tietämään :/
Jotenkin ihan pirun pessimistinen olo taas ja mieli maassa, tuntuu ettei tästä tälläkään kertaa mitään tule.

Toisenlaiset rakennusaineet

Moni tuntee runon, joka kertoo siitä, mistä pienet tytöt ja pojat tehty on.
Toiset vanhemmat läpikäyvät erilaisen kohtalon.
Mistä rakennusaineksista heidän pienensä tehty on?

Ultra-ajan varaamisista, lääkärillä käynneistä.
Pistoksista, peloista, pettymyksistä.
Äidin ja isän kyynelistä.
Sitkeydestä, periksiantamattomuudesta.
Periksiantamattomuudesta silloinkin, kun usko on jo mennyt.
Mutta toivon pieni kipinä vielä valaisee.
Näistä aineksista nämä pienet tehty on.
Näistä - ja siitä suuresta rakkaudesta, joka kuitenkin antoi voimia jaksaa,
kun kaikki voimat olivat oikeastaan jo loppuneet.

Alunperin oli jaettu erityislapsiin liittyen. Musta tää sopii myös lapsettomuudesta kärsineille.

Erityislapsiahan nää meidänkin lapset on, toisella lailla vaan. Erittäin erityisiä lapsia.

Hei Maikku ja muutkin. Mulla on nyt 7. Puregon päivä. Mutta mitä himputtia tämä limaisuus on joka on vallannut housuni?? Kuuluko juttuun..? Ihan kun ovislimailua mutta runsaampaa..

Voi hitsi kun mä en muista kovin tarkkaan tommosta..
Mut voihan se runsastaa eritteitä, kun kroppa käy ns. suuremmilla kierroksilla ;)
Kun miettii et yhellä muniksellakin tulee sitä limistä, ni mites sit kourallisella :D
Uskon et on ihan normaalia kuitenkin :)

Eilen illalla alkoi vatsakivut ja nukkuminen onnistu vain selällään ja seki huonosti :( luulen kyl ettei tä johdu muniksista kun kipu on ylä- ja keskivatsalla sellasena korventavana ja korisee ja lorisee. No koht lähden polille niin eiköhän sekin selvii sitte.. alkaa ketuttaa tä sairaana olo..

Voi kurjuus! :confused004 Mikäköös siinä nyt?
Paa ilmotellen mitä siellä sanotaan, semppiä ja virtuaalihalirutistus sulle <3

ON. Olen typerys ja tikutin aamulla testiin puhtaasti negan ja nyt *ituttaa ja masentaa..
Ja ny mietin sitäkin, et onko siirtopäivä siis pp0 vai pp1, kun jokainen tuntuu laskevan sen eri tavalla?

Voi kurjuus Maikku! Koska sulla on testipäivä? Malta nyt odottaa sinne asti, jookos. Hali sullekin ♡

Ei selkoa kipuihin, hyperstimulaatiosta ei ainakaan kyse. Ehkä vaan on kroppa kovilla..?
Keskiviikkona punktio. Vaste ei nyt mikään liian suuri ole mutta kyllä siellä muutama munis on, suurimmat 15mm. Vasen sarja on lääkäriä lainatakseni, hieman eläkkeellä ja se oli toistaiseksi saanut aikaan vain kolme pienempää, tosin ehtivät nekin kasvaa. Oikea oli sit saanu 8 mitattavas tähän mennessä.

Takaisin