IVF / PAS 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei tosi tosi huippu saalis sulla on kyllä ollu, lähes oppikirjasta suoraan! :)
Toivotaan että jakautusivat normaalisti ja saataisiin pakkaseenkin muutama oottamaan :)
Lääkettä siellä kyllä saa niin paljon kun tarve vaatii, se on tosi hyvä!
Ne ei antanut kotiin sulle niitä esilääkkeitä vaan ihan paikan päällä? Mä sain onneksi mukaan nii voipi matkalla popsia ne :P
Hui kauhea jos mies ei saa tulla mukaan! Mulla pääsis niin itku! Mä tarvin kyllä aina hänet käestä pitämään :)

Mitäh?? Miksei saa? Kysyitkö erikseen että saako mies tulla? Mä päätin jo et sinne en halua opiskelijoita, kaikkeen muuhun oon antanut tulla. Mut mieheni haluan!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kysyin jo perjantain ultrassa siitä, Tyksissä ei saa tulla mukaan :/
Eikä edes sinne "heräämöön" vai mikä toipumishuone sit ikinä onkaan, aulaan saa tulla ootteleen kun hakee pois, se oli kyllä ihan hanurista...
Ei ne kuulemma näe tarpeelliseks sitä et annettais mitään mömmöjä etukäteen, eikä niitä kyllä tarvittukaan, ihan niillä kanyylilääkkeillä kyllä pärjää ;)
Joo tää homma on kyl edenny vähän liiankin hyvin, siks mua pelottaa ehkä eniten, ihan varmaan joku menee vielä mönkään ja sit tippuu vaan korkeemmalta :/

Siis täh, en tajua. Mä oon kokoajan tukeutunu siihen et mul on mies mukana ja nyt vedettii matto alta :/ no hyvä tietää sit tuokin.... kauan olit siellä kokonaisuudessaan? Saitko sairaslomaa? Mä nyt pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä että kannat kohta rakkautta mukanasi ♡

No mun aika oli klo:9, joilloin mä pääsin sisälle ja vaihdoin sairaalavaatteet ylle.
Mies jäi aulaan ja hän kävi klo:10 antamassa oman "panoksensa" :)
Ennen kymmentä mä pääsin jo toimenpiteeseen, jonka jälkeen olin niin väsynyt, et otin reilun tunnin tirsat.
Siinä puolilta päivin sain syödä ja juoda kaffeet, pissalla piti käydä ennen kuin pääsi pois :)
Aika tarkkaan puoli yhdeltä sain lähteä kotiin, siellä pitää olla kuski ja aikuinen henkilö seuraavan ehtoon ja yön sun seurana kotona myös, et saa se mies sit hyysäillä sua kun oot pipi ;)
Huomenna iltapäivällä alkionsiirto sit tapahtuu ja sinne tarvii mennä rakko täynnä,
kiva sit mennä heti pissille sen jälkeen, kun pelkää et alkio "tipahtaa" samantien ulos! :D

ai siellä menee noinkin kauan ??? kiva vähän tietää etukäteen mitä tapahtuu et osaa sit suhtautua, mäki ajattelen asioita ihan liikaa.. edelleen kyllä kauhistuttaa ja kurkkua kuristaa ajatuskin siitä.. mut ehkä mä selviän. Mä nyt toivon tota luomu ihmettä vielä tässä kierrossa :D heheh ei kai se mihkää sielt tipu :D mut kaipa sitäki sit miettii siihen testiin/vuotoon asti että pysyykö kyydissä.. mut oot kyllä jotenki niin ihanan pirteän oloinen että ehkä muakin vähän helpottaa :)

Voi että sulla on menny mukavan hyvin se päivä! Mä toivon että menis itelläkin tää kerta paremmin! :) onkoshan se vaan steriilin ympäristön takia se mieskielto,muuta ei tuu itellä ainakaan mieleen. Joo niitä opiskelijoitahan ei oo pakko päästää kattomaan, ne saa ite kieltää jos haluaa. Tämän verran oon kerenny opiskella tätä eri alaa työnohessa :)

Niin eihän se pitäs vessass käydessä tippua mut sillon kyllä miettii aivan kaikkea, semmostaki mikä ei pitäs olla mahdollista!

Mutta nyt jos yrittäis nukkua vähä ku pitää aamulla lähteä ajelemaan jo kuuden jälkeen! Aika ois 9.30, varmaan kauheita painajaisia nään. Mutta onneks maikun punktiopäivä antaa toivoa että se voi olla myös mukavampi kokemus! :)
Maikulle ei muuta ku sormet ristiin ja toivotaan että huomenna siirretään valio luokan alkio(ita) ja jotka pysyy mukana 9kk! <3

Sullekin paljon tsemppiä päivään ja toivon hyvää saalista!! :) toivottavasti sait nukuttua.. tulehan sitten jossain vaiheessa kertomaan miten meni :)

Jännitin tähän päivään, et miten moni on si lähteny jakautumaan... Vain yks oli hylätty!!
Eli kaikki muut oli jo 4soluisia ja todella hyvälaatuisia, priimatavaraa!
Yks on nyt kyydissä ja 6 saatiin pakkaseen..
Alkion siirto ei tuntunut missään, ei yhtään :)
Ainoo kinkkinen tilanne oli, kun ajat oli puolisen tuntia myöhässä ja mulla oli kova pissihätä jo sinne mennessä :D
Nyt on sit 14 piinapäivää edessä, hui hirvitys!
Lääkäri sanos, ettei o ihme et vähän vattaa aristelee kun ovat kuulemma munasarjat ihan turvoksissa vielä .
Sit se vielä tokas, että ihan oppikirjan mukaan kaikki sujunu, ei vois lääkäri parempaa tilannetta tässä vaiheessa toivoa, se auttaa hiukan jopa ajattelemaan nyt positiivisesti tätä masupapua kohtaan <3
Illalla alkaa Lugesteron-kuuri lisäämään pavulle tarrapintaa sukkiin ;)
Mites siellä??

Noniin, nyt on kotiin selvitty puoli kuolleena! Punktio oli hirveämpi ku viimeksi, matkan aikana otin pari panacodia ja just sinne mennessä diapamin. Sit pääsin sinne omaan "yksiöön" vaihtamaan vaatteet. Sillä välin mies pääsi antamaan oman tavaransa. Kanyyli laitettiin käsivarteen minun omasta toiveesta kun kämmenselkään sitä ei koskaan oo saatu laitettua ku on niin altapakenevat suonet, kerran kokeilivat mut uskoivat sitten ettei se oo hyvä paikka. Sittehän se mies sieltä saapuki minun kaveriksi oottelemaan millon päästään toimenpidehuoneeseen. Aika oli 10min myöhässä, onneksi ei enempää.
Toimenpidehuoneessa sit laitettiin kaikki valmiiksi;tippaletku,kuumavesipullo ja radio päälle. Lääkäri eka ultras kipujen takia, kaikki oli ok! Toimenpidehän alko särkylääkettä saamalla suoraan suoneen ja puuduttavaksi munasarjat,laittoivat suoraan tupla-annoksen ettei ois niin paha kun viimeksi. Toimenpiteen aikana puristin miehen kättä niin pahasti että se huusi :)
Särkylääkettä jouduttiin antamaan 5x ja 1 tauko jouduttiin pitämään kun kipu oli jotain uskomatonta. Mä sain toiselta hoitajalta päähierontaa siinä samalla että kipu ei pääsis pahasti valloilleen :)
Tuloksena kuitenkin saatiin 12 follia, ja se tuntu minusta niin pikku määrälle mutta lohdutettiin ettei se määrä ratkase,vaan laatu.
Sit lepohuoneeseen takasin ja siellähän ne kivut vasta alko, ne oli pahemmat ku ite punktio. Ei ku taas suoraan suoneen lääkettä ja pari kuumavesipulloa mahalle ja selälle. Mitenkään päin ei voinu olla. Vessassa käynti ei onnistunu, ei kävelykään edes kumarassa. Pari tuntia ooteltiin ja ultrattiin mut mitään vakavaa ei näkyny, sit piti yliopistolliselta tulla lääkäri lääkkeiden kanssa ja lääkitä kun tuolla ei enää lääkkeet riittäny. Saatiin kipua vähän pois. Sit sanoivat että mun pitäs mennä julkiselle puolelle pariksi päiväksi tippaan ja sieltä suoraan siirtoon mut mä skarppasin ja sanoin et voin lähteä kotiin ku siellä paranee paremmin :) ja sithän me lähettiin kolmen aikaan kotiin ajelemaan. mut silti kirjoittivat lähetteen mukaan jos olo pahenee/kipeytyy nii ei muuta ku osastolle.

Huomenna soittavat miten meidän solut siellä keskenään toimii :)

Nyt taidan ottaa taas päikkärit, koko automatkan jo nukuin :)

Voi ihme ja kurjuus, että sulla teki nuin kipiää :/
Munkin alko kivut tosiaan vasta operaation jälkeen isommin ja edelleen on kipuja, kuulemma tosiaan voi kestää useita päiviä.. Lepäile nyt ja kerää voimia, itse nukuin myös melkein koko päivän kun kotia pääsin ;)
Toivotaan parasta <3

Huh no sullapa on ollut reissu :s en oikein edes tiedä mitä sanoa, kamalaa! :s no mutta nyt se on ohi ja selvisit kaikesta huolimatta :) nyt vaan rauhassa parantelet. kaks ihan eri tarinaa.. meillä vaan on liikaa samanlaisuuksia et miten mahtaa meikäläisen kohdalla käydä.. osaatko kuvailla kipua, onko menkkamaista vai millasta? Oon ihan hullu kysymyksien kanssa mut oon hirveen tiedon janoinen ja jotenkin mun on tiedettävä kaikki mitä voi odottaa.. mua vieläki kammoksuttaa se ettei tuolla saa miestä mukaan, uhkasin jo perua koko jutun :(

Niin ja puudutetaanko ensin kohdunkaulaa/alapään pohjaa? Miten maikulla, mua varmaan odottaa ihan sama ku suakin.

Juu ensin ne pistää suoneen ne rauhoittavat ja kipuläkkeet, sit ne puuduttaa (mikä ei ollu hirveetä mutta tuntui vähän).
Onko sulla Mirmeli se mieslääkäri Tyksissä, se kalju?
Ihan hirmuisen kiva tyyppi, tekee työnsä kyllä hyvin!
Koska se toimenpide suoritetaan siinä lähellä leikkaussalia, siks ne miehet ei oo tervetulleita mukaan, valitettavasti.
Mää en kyllä ymmärrä, mulla on tehny munatorvien aukiolotutkimuksetkin kipeempää kuin tuo punktio ja mulla on tosi herkät paikat, onkohan sulla menny jotain vikaan siellä ikuinen_odottaja? :o
Mulla alkoi tosiaan vasta jälkikäteen noi vihlonnat ja kivut, edelleen tuntuu juilimista ja tärinäkipua kävellessä :/
Koitan kuitenkin jo tänään tehdä vähän töitä, onneks on vaan parit ripset ja yks hiusvärjäys, enköhän siitä selviä ;)

Ei ku mul on naislääkäri tai oikeestaan kaksi :D vastaan paremmalla ajalla enemmänm

No niin. Mulla siis oli toi aukiolotutkimus ihan siis helvetillinen tosiaan.. meinas taju lähteä kivusta ;( mulla ei taida nyt olla muuta mahista ku uskoa sua ja mennä ajattelematta asiaa. Palkinto toivottavasti on mitä parhain ♡ on vaan niin vaikea uskoa ivfn onnistumiseen kun mun onnistumiset on jäänyt positiivisiin ovulaatiotesteihin tällä matkalla. :( mun on nyt vaan löydettävä se usko tähän touhuun. Kiitos linkistä! Varmasti perehdyn tarkemmin kun on sen aika :) koitahan nyt maikku ottaa ihan rauhassa kuitenkin. :p

Noniin, jos sitä nyt ois elävien kirjoissa taas! :) yö oli aika tuskanen,panacodia ja tramalia, siinä mun ruokailut :/ levätessä tämä päivä menny, lääkäri soitti ja kyseli vointia ja kysy pärjääkö nuilla lääkemäärillä mut pakkohan se on.

Sit joku aika sitte soittelin labraan ja kysyin tuloksia niin kymmenen follia oli kypsää ja 5 niistä on vaan hedelmöittyny. Kaikki oli kuulemma tosi kauniin näkösiä mut niihän ne on ollu joka kerta, ja joskus joillakin melkeen roskiin menossa olleet alkiot on pysyny sen 9kk mukana, eikä sille tiedetä selitystä miksi huonoimmat lähtee jakautumaan ja ne huippuyksikölöt ei.

Eli kivut oli samantyylisiä ku menkkojen aikaan, koko lantion alue oli kipeä, kouristavia kipuja tuli minuutin välein ja välillä sattu palleaan niin paljon ettei voinu syvään hengittää.

Puudutuksesta en ihan varma oo mihin kohti se laitetaan mut jonnekki munasarjojen lähelle kun molemmin puolin "kehoa" on itelle aina pistetty. Kaikille sitä ei edes laitta :o

Mä ymmärrän mirmeli hyvin sun pelon siitä jos yksin sinne joutuu, ja miettisin samalleen ku sä et jos sen peruis. Mut hyvin se menee kun sä oot kuitenki ammattitaitoisten henkilöiden hoivissa. Ja voihan sitä julkiselle siirtyä niin sitte menee kaikki teidän omilla ehdoilla :)

Nyt taas päikkärit kutsuu ja aamulla siirto, mulla siirretään kaks alkiota jos vaan on mistä siirtää ku eihän sitä koskaan tiiä onko ne alkanu jakaantumaan tai edes hengissä. Ja toivon että saatais ne kolme muuta pakkaseen, se ois jo itessään voitto! :)

Unohin vastata maikku sulle tohon kysymykseen. Ei oo mitään menny vikaan, mä oon vaan niin niin kipu herkkä, ei edes ollu tyhjät rakkulat täyttyny vedellä eikä verellä. Siellä oli vaan niin paha kramppi, se voi sattua ihan kelle vaan. Ainaki näin se lääkäri sano ja mä ootinki kipua ku tiesin ettei se oo kivuton ku ei edellisetkään kerrat. Ja tuossa lähetteessä minkä kirjotti mulle mukaan nii luki et toimenpide oli teknisesti helppo suorittaa. Kai mun keho on vaan niin hankala tapaus :D

Ei julkisella kyl mennä omilla ehdoilla mitenkään, vai ymmärsinkö sun lauseen väärin?
Ikinä ei saa mitään toiveitaan läpi julkisella ja siihen on tyydyttävä mitä ne päättää ja sanoo :(

Takaisin