IVF / PAS 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Femi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimeinen ultra ennen punktiota takana, hitsi kun alko jänskättää!
Kohdun limakalvo 12mm, mikä on ihanteellinen paksuus tässä vaiheessa (6mm:kin riittäisi kuulemma) ja folleja löytyi jo parikymmentä. Isoin oli jo 23mm.
Ohjeeksi tuli nyt vielä tänään pistää tänään normiannos 125iu Puregonia ja Jarruksi Orgalutran,
huomenna aamulla varoiks vielä yksi Orgalutran ja illalla sitten jo Pregnyl. Kuulemma sit alkaa turvottaa :D
Maanantaina siis suunnitelmien mukaan punktio ja keskiviikkona siirto iltapäivällä, että voi pientä ihmistä jännittää ja pelottaa koko touhu!
Nyt tarvis sit jo alkaa ottaa rauhallisesti, mitään ylimääräistä ei sais touhuta tai nostella.
Sairaslomaakin ne ois joka vaiheessa tyrkyttämässä, mut ei yrittäjä voi vaan laakereillaan maata montaa päivää ;)
Kiitos vinkistä ton punktion suhteen, yritän olla sitä jännäämättä isosti, kun lääkärikin sanoi et munaskuukkelit on niin hyvässä paikassa, että sokeakin niihin osuisi ja helpolta vaikuttaa niihin käsiksi pääsy :)
Infoa mua myös sun tilanteesta ik.od., tsemppiä sinne suunnalle myös!!
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, raskaustesti tehtäis sit 17.9.
Hui mitä piinapäiviä tiedossa siihen asti!! :o

Ikuinen odottaja: No tuopa on mulle se ongelma juurikin... Olen todella kipuherkkä ja toimenpidekammoinen. Menkat on mulla jotain yhtä helvettiä ja jopa nyt aikaan saatu ovulaatiokin tekee kovin kippeetä.. Mutta yritän nyt parhaani ja olla miettimättä/jännittämättä etukäteen. :) Hyvältä kuulostaa folliuutiset! :P

maikku
: Vautsi, sulla on hyvä satsi kyydissä!! :) Nyt rauhotut viikonlopun yli ja paljon tsemppiä tulevaan viikkoon ja piinapäiviin! :)

Eilen oli ekaa kertaa vähän tukalan "täysinäinen" olo, piti oikein ehtoolla panadol ottaa..
Illalla nyt sit klo:22 pistetään Pregnyl, et sit se ois menoa (kuulemma tekee kunnon turvotukset jne).
Pientä tämä tietty on siihen nähden, mitä tästä parhaimmillaan saa <3
Mielialat on kyllä aika maissa ollu pari päivää vaikka kaikki on sujunu mallikkaasti,
johtuu varmasti näistä hormoneista ;)
Kiitos tsempeistä <3

Hyvältä kuulostaa sun tilanne maikku, nyt todella kannattaa levätä ja juoda paljon vettä, se helpottaa turvotukseen ja auttaa palautumaan nopeammin operaatiosta! Ja sairaslomaan kannattaa ottaa varsinkin nyt maanantain jälkeen jos vähääkään kipeeltä tuntuu eikä lähteä rehkimään jos kipua tuntuu. Saitkos kotihoito-ohjeita punktion jälkeen? Kun lueskellu eri ketjuja niin tuntuu ettei julkisella anneta tarpeeksi ohjeita kotihoitoa varten. Sit sinne punktioon kannattaa ottaa mukaan vehnä-/lämpötyyny ja vaik läppäri tai jotain muuta viihdykettä koska siellä voi vierähtää koko päivä, riippuu miten toivut siitä. Nämä vinkit voi kuulostaa vähä niinku jollekin pikkulapselle selittäis mut mun mies on kuitenki tarvinnu jotain tekemistä punktion jälkeen kun joutunut odottamaan mua. Ja varsinkin ku molemmat ootte ekaa kertaa menossa punktioon. Ja suosittelen syömistä ottamaan jos siellä vierähtää aikaa.
Mielellään kerron ja annan muita vinkkejä jos vaan kaipaatte :)
Mulla punktio siirrettiin keskiviikolle ja siirto perjantaille. Limakalvo oli kans 12mm paksu ja molemmilla puolin oli kaks follia joiden koko oli 2cm. Sit oli pari kappaletta 1,5cm kokoisia molemmin puolin ja muutamia vähä yli sentin niin niitä halutaan vielä kasvatella.
Mirmeli: sun pitää ottaa omassa työterveydessä/tk:ssa puheeksi endo ja liioitella sitä vähän niin jospa ne alkais sille jotain tekemään. Tai sit toinen vaihtoehto on myös se että jos tämä hoito ei tuo toivottua tulosta(nyt kuitenkin toivotaan että tämä hoito päättyy onnellisesti <3) nii hoito pitkällä kaavalla niin saadaan lääkkeellisesti aikaan vaihdevuodet mikä saattaa säikytää endoa. En muista oliko sulla jo nyt pitkä kaava menossa.

Lähti ennen aikaan tuo viesti mut en muista enää mitä mun piti kirjottaa :) nyt kaikki ottamaan vaikka lasillinen viiniä niin pikkusen rentoudutte ja nukutte hyvin! <3

Ikuinen odottaja: kiitti vinkeistä :) mulla alkaa joo pitkä kaava just sen endoepäilyn takia. Endoa olen puhunu jo ties kuinka monelle lääkärille kiin tkssa kun yksityiselläkin. Mut jospa tämä nyt auttas...

Mä sain vatsataudin ja jouduin eilen muutamaks tunniks sairaalaan ku vatsakivut oli ihan jotain helvettiä! Umpparia hakivat mut vatsataudiksi todettiin, yritin endoaki vähän sivuta siinä kun kivut heijasteli tuonne alaspäin mut siihen se jäi.. oon päiväkodissa töissä ja keskiviikkona yksi lapsi kirjaimellisesti oksensi mun suuhun/päälle että ehkä tuo vatsatauti on todennäköisin, no mutta nyt on olo ihan ookoo, joskin väsynyt etten taida viinejä tarvita :D

Nautinnollista vkl naiset vaikka ensi viikko onkin jännä teillä molemmilla ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä en ymmärrä yhtää miks lääkärit ei tosissaan ota endo epäilyä tosissaan, se on kuitenkin nii yleinen tauti ja tuskinpa kukaan meistä tässä tilanteessa alkaa ite keksimään moista vaivaa mikä vaikuttaa raskautumiseen huonolla tapaa.
Yks mikä saattaa tuntua samalle ku endo nii on divertikkelit, siinä voi myös tulla oksennustaudin kaltaisia oireita sillon ku se on rajuna ja säteillä munasarjojen suunnalle. Mut toivotaan vaan että se on pelkkää oksennustautia ettei mitään vakavaa vaikka ei se silti mitään herkkua oo
Alkaako sulla puregonilla piikitykset? Voi niitä ihania kuumia aaltoja mitä sieltä on tulossa ja nesteenkertymisiä mut se on pientä verrattuna kaikkiin tuntemuksiin ja epäonnistumisiin. Tämäki varmaan tullu esille aiemmissa viesteissäsi mirmeli mut saako udella et minkä ikäsiä te ootte? Maikun blogia oon käyny lukemassa nii sieltä se ikä varmistu ja ennenku uskoin nimimerkkiä :)
Koripallon täytteistä iltaa joka sitä jaksaa näiden kaikkien urheilujen jälkeen enää kattoa mitä on koko viikonlopun näkyny!:)

Juu synarelalla jarrutellaan ja puregonilla sitten pistellään. :) voi noita lääkkeiden vaikutuksia :( sain jo clomeista ja letroista ne kaikki mahdolliset, harvinaisimmatkin.. ja kuumat aallot oli mahdottomia :s tuosta tulee varmaan vielä pahemmat??
Mä olen 25v ja mies vuoden vanhempi. Eiköhän tä tautikin tästä taltu, olo jo parempi :)

Synarelasta ei pitäs tulla mun mielestä niin pahat kuumat aallot ku esim. progrenista mut kyllä siitä silti tulee, itellä ei siitä oo kokemusta. Kannattaa juoda paaaljon vettä aina ku alkaa soijaa pukkaamaan, mua ainaki helpotti.
Millonkas te ootte alottanu nämä hoidot? Mielenkiinnosta haluan tietää ihan onnistumisprosenttien takia :)

Huh, onneksi voin pitää nyt viime talven talvilomaa alta pois nii ei tarvi töissä koittaa ährätä ku eihän tässä pysty ennää seisomaan suorassa ja särkylääkkeitä saa popsia niinku jottai karkkeja :D

Maikulle huomiselle hirveästi tsemppiä ja onnea matkaan! <3 hyvin se menee kun ei liikaa stressaa sitä ja muistaa vaan levätä tarpeeksi toimenpiteen jälkeen! Sitten ei muuta kun odottelemaan siirtoa! Tuu kertoilemaan minkälainen saalis saadaan huomenna :)

Eka polikäynti meillä oli viime kesänä, sen jälkeen oon syönyt 4kk clomeja ja 4kk letrozoleja joista kahteen viimeiseen tehtiin inssi. Nyt vietettiin rattoisaa kesätaukoa pari kk ja nyt ootellaan tuon ivf alkamista.. teille tä oli nyt kolmas ivf, ellen väärin muista? Mitä niitä ennen?
Mukavaan kohtaan oot saanu lomas ajoitettua. Mulla ei juurikaan ole jäljellä enkä oikein tiedä että miten hoidan ne sitten punktio- ja sen jälkeisinä päivinä.. palkatonta ei oo varaa ottaa.. ja juuri oli tullut töihin uudet sairausloma ohjeistukset joissa vielä tähän liittyvä kohta oli alleviivattu, niin ku vittuillakseen... eli siitä ettei kuulu palkallisiin korvattaviin.. hmph.

Maikku: oot mielessäni! Hirmuisesti tsemppiä! :)

Eikös ne kolmatta inssiä sitte tehny? No, mut onneksi nyt teillä tämä hoito alussa ku monesti on näin ettei parin inssin jälkeen ees kannata kolmatta kokeilla ku se voi olla turhaa, mut eihän sitä koskaa tiiä :)

Onneksi saitte kesän lomailla näistä hoidoista, se tulee tarpeen! :)

Joo meillä on nyt kolmas ivf/icsi menossa, hirvittää jo keskiviikon punktio :S normaalisti illalla oon pistelly puregonia, eile illalla oli toiseksi viimenen ja tänä aamuna piti kans pistää vielä kerran, ja illalla lyödään sit pregnyl ja samote sitte aloitetaan antibiootti suoja.

Ennen näitä hoitoja meillä oli kolmen kierron aikana clomit käytössä, sit luomukiertoon tehtiin yks inssi ja sen jälkeen oli kaks lääkkeillä avustettua inssiä.

Joo jotkut firmat ei maksa sairausajan palkkaa näistä hoidoista, mut tehän ootte julkisella niin nehän laittaa siihen sairaspoissaolon syyksi sen koodin nii ei kait ne sitä ala kattomaan minkä takia sä oot pois töistä? Ja onneksi tässä hoidossa pystyy säätelemään osittain missä vaiheessa punktio ja siirto tehään nii se auttaa sitte teitä suunnittelemaan sitte vapaapäivät sen mukaan. Ja siirrossahan ei mee ku max.30 min nii sen ajan voi ottaa vaikka ennen töihin menoa tai jälkeen.

Kauhea ku mulla tulee aina näin pitkiä kirjotuksia :)

Kakkos inssin jälkeen alko kesätauko ja päätettiin aloittaa uus kierros uudella hoidolla. Joo pitää sairauslomajuttua nyt sit katsoa, vapaapäiviä mulla ei ole kuin palkattomia tai vuosilomia.. en tiiä kuinka kipeänä punktion jälkeen on? Meille sanottiin että saikkua tulee minimissään se kolme päivää. Mulla oli sillon joskus aukiolotutkimus perjantaina ja sen lisäksi että koko toimenpide oli erittäin kivulias, olin koko vkl vielä todella kipeä :s vähän oon herkkis... mikä tuo antibioottisuoja sit on? Hui mua ihan jännittää sun puolesta.

Ohhoh :o on kyllä tosi vähä saikkua! Jos sulla muutenki endo vaivaa nii veikkaan ettet tuu selviämään niin vähällä. Mutta pitää muistaa et kaikilla paraneminen vie oman aikansa :) viime hoidon aikaan mä olin kuukauden saikulla, reilun viikon ennen punktiota ja loput punktion jälkeen ku olin niin kipeä.
Mä en oikeen oo varma minkä takia se suoja tulee ku yleensä se on käytössä leikkauksissa mut kai sillä halutaan nopeuttaa nyt paranemista :)

Hyi,mä nii muistan omalla kohalla ton aukiolotutkimuksen! Se oli todella kivuliasta vaik ei mitään ollukkaa mut punktio oli mun kohalla paljo pahempi.

Mut hei, sähän voit päivystyksestä käydä sit jälkeen päin hakee saikkua jos tarvii nii ei mee sairausajankorvaus harakoille :) näissä asioissa joutuu vähä kiertelemmään :D

Hui kuukauden??? Mä olen ihan varautunut ettei tä vaikuta töihin kun ne muutaman päivän ajan ja tietty seurannoissa ravaamisella. No jos en palkallista saikkuu saa ni sit mennää hampaat irvessä :D muutenki tosi paskamainen tilanne duunissa ku porukkaa puuttuu.. no sen näkee sitten. Sulla on kyl hurjaa, no pian nähdään miten täällä menee. Ellei tässä kierrossa tuu luomuihmettä ;D

No näinpä, ehtii ne lähempänä suunnitella ja miettiä ku eihän sitä tässä vaiheessa voi tietää miten siitä sit paranee :)
Toivottavasti sun ei tarvii kotona ressata nuita työjuttuja nii on paras mahdollinen tilanne hoitojen kannalta, kuulostaa melko hankalalle :/

Toivotaan luomuihmettä niin välttysit kaikelta tältä, mä pidän peukkuja! <3

Eilen kerättiin 18 follia tyhjäksi ja niistä saatiin 11 kypsää munasolua jotka pääsi maljalle hedelmöittymään... Punktio ei ollut niin paha mitä pelkäsin, siinä saa kyllä hyvät lääkkeet!
Punktion jälkeen oli kovempaa menkkamaista juilimista eilisen ehtoon, mut kyl sitä panacodilla ja panadolilla pärjäs, sain lämpötyynynkin kotiin ja sillä lämmittelin kipukohtaa niin vähän helpotti.
Äsken soittelin IVF-hoitajalle ja siellä kerrottiin että 8 munasolua on hedelmöittynyt!
Nyt pitää vaan nostaa varpaat ja peukut sun muut pystyyn ja toivoa, että jakautuisivat huomiseksi nätisti vielä <3

Hienoa Maikku!! Kiva kuulla et selvisit helpommalla, auttaa muakin :D mitäs mömmöjä sait? Osaan itsekki vaatia sit :p ja hieno saalis ♡

Kanyylin kautta ne anto ensin jotain rauhottavaa ja heti perään kipulääkettä, eikä mun tarvinnu ees lisää pyytää. Ihan turhaan pelkäsin sitä niin paljon, tarvittaessa ne ois antanu lisää lääkettä, ois vaan tarvinnu pyytää...
Ainoo mikä harmitti, oli se et Tyksissä ei mies saa tulla mukaa ollenkaan, mut silti siellä oli opiskelijoita kyttäämässä :D

Takaisin