Ensinnä, pahoittelut
Jemmyliinille
mutta hyvä että ajatukset on jo tulevassa!
Mä oon ilmeisesti päässy suht helpolla fyysisesti näissä hoidoissa, ne ei oo ollu niin pahoja mitä etukäteen luuli ja mitä kaikkee luki.. mutta henkinen puoli ja jatkuvat epäonnistumiset onkin sitten toinen juttu.
Siitä on aikaa kun mulle on viimeks tehty punktio, mut muistaakseni just siinä ennen sitä ja sen jälkeen piti olla varovainen liikkeissä kun munasarjat on paisutettu isoiks ettei ne ala kiertyä tms. Viimesimmässä punktiossa kerättiin 31 (!) munasolua mutta en huomannu mitään pahempaa pinkeyttä tms. pariin aiempaan verrattuna joissa normaalimpi määrä soluja, 13 ja 12.
Kaikki on tehty pitkällä kaavalla, eli synarela alotettu edellisessä kierrossa ja sitten kasvatuspiikit seuraavan kierron alusta. Niitä sitten jatkettu 10 päivää tai hieman yli. Toinen hoito oli erityispitkä kaava (endon takia), 3kk lamautuspiikit procrenia ja siitä jatku vielä synarela jonkin aikaa ennen fsh-piikkejä. Synarela ei ollu niin paha oireiden puolesta kun procren, pientä sitkeetä päänsärkyä välillä ja hikoilua.
Lyhyessä kaavassa ennakkolamautus jää pois ja piikit alotetaan suoraa kierron alusta. Ohessa ilmeisesti käytetään myös jarrua jotta rakkulat kasvais tasakokosiks.
Punktio ei tosiaan oo niin kamalaa kun luulis, mulla pari kertaa sujunu niin että kun solut on jo kerätty, oon ihmetelly millonka niitä aletaan kerään :) ainoat mitkä on sattunu on kanyylin laitto käsivarteen ja puudutuspiikit johonkin kohdun lähelle. Toisessa punktiossa ne puudutteet ei ilmeisesti menny oikeeseen kohtaan ja tunsin suunnilleen kaiken mitä tehtiin, ja (ex)mieskin pyörty sitä kattelessa... mutta sitten vaan pyytää heti lisää kipulääkkeitä, ei siinä pitäs tuntee mitään. Ja varmasti harvinaisempaa ettei puudutteet tehois niinku pitää.
Siirrot on ollu aina kivuttomia, ainoa tuska siinä on se vaatimus rakko täynnä.
Juuri näin, pp0 = siirtopäivä ja pp = "piinapäivä".
Mulla siirrettiin reilu viikko sitten 5 päivänen pas-blasto luomukiertoon, ja luultavasti ei tullu tulosta tästäkään. Testasin negaa 5 ja 6 päivää siirrosta, millonka jo käsittääkseni jotain pitäs näkyä kun on blasto kyseessä. Vielä niin että pregcheckin liuskat antoi jotain kummallisia "roskishaamuja" jotka aiheutti ylimäärästä hämminkiä ja turhaa toivoo, kun ei koskaan millään muulla merkillä oo näkyny mitään edes jälkeenpäinkään. Mutta eihän ne testiajan ulkopuoliset tulokset tarkota tietenkään mitään. Seuraavana päivänä rfsu:n liuskalla täysin negaa
Sen jälkeen ei oo huvittanu enää testatakaan. Nyt odottelen vuotoo jonka pitäs normaali aikataululla ja ovistikkujen mukaan alkaa tänään, mutta en tiedä pitääkö luget (2x100mg) sitä kuinka tehokkaasti pois luomukierroissa? Punktioiden jälkeen vuoto on tullu aina lugen (kolminkertasen annoksen) läpi ja hyvissä ajoin ennen testipäivää. Siirrossa ohjeistettiin että jos kuukautisten alkamisaikaan tulee niukkaa vuotoo ja vaikka testi ois negaa niin silti pitäs käyttää vielä lugeja pari päivää... plääh.
Hyvää juhannusta kaikille, kaikesta huolimatta!