IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä juuri tulin lounaalta otin lasin punkkua ja söin aurajuusto kanaa. Kerrankin voi kun tietää että viikon päästä maanantaina vasta uä ja sitten toivotaan siirtoa loppu viikoksi. Vaikka ihan ehdoton en olekkaan kyllä se ei listaus silti mielessä pyörii...

Hileinen koita relata tykkäätkö hieronnasta tai vaikka akupunktiosta. Niillä voisi saada myös jatkoa ajatellen kehoa vastaanottavampaan tilaan. Ja matkusta tai tee juttuja josta me muut kalenterin kanssa elävät tällä hetkellä vain haikeana haaveilemme.

Tuntuu että viimeiset 2v on eletty pelkästään kp mukaan milloin pistellään, milloin pillereitä joka 8 tunti sisään ja sitten muistat ettet sitä tai tätä syö jne. Eli juttelu tekisi kyllä itsellekin hyvää ammattilaisen kanssa, toisinaan kun otan kierroksia aika nopeasti 0-100. :hilarious:

Tekeekö teille nuo zumenonit huonoa oloa? Mulla oli viimeksi siirron molemmin puolin 3 tabl x pv ja oksettava olotila ihan kokoajan.
:hungover:
 
Hileinen, paljon voimia ja tsemppiä :Heartred

Itse olen aikoinaan käynyt psykiatrin, psykologin ja "paremmassa" tilanteessa ihan sairaanhoitajan juttusilla ja pelkkää hyvää on sanottavana tuosta. Minua ainakin auttoi se, että sai purkaa täysin tuntemattomalle ihmiselle omaa oloa ja ammattilaisella on aina jotain sellaista sanottavaa, joka auttaa.
 
Hileinen - oon niin pahoillani sun puolesta! Iso taakka yksin tai edes pariskuntana kantaa, joten ehdottomasti käy jonkun asiantuntijan juttusilla. Eihän se tilannetta muuta, mutta voi muuttaa sitä miten asiaa käsittelee ja mitä muuta hyvää elämästä löytää. Tsemppiä! :Heartred

Omalta osalta siirto onnistuneesti takana. Loppusaalis oli 6 hyvälaatuista 3 päiväistä, joista 2 siirrettiin ja loput meni pakkaseen. Pitkään pohdin tuota kahden siirtoa, kun tiedän että Suomessa on käytäntö siirtää vain yksi. Lääkärin kanssa keskusteltiin pitkään ja hän oli kahden kannalla, joten sillä mentiin. En tiedä miten Suomessa, mutta ennen siirtoa pääsi alkiota tiirustelemaan mikroskoopilla ja mukaan sai ultrakuvan hienosta "ilmakuplasta" :happy:
 
Soitin tänään klinikalle varmistaakseni että lähete on sinne tullut ja muutenkin asia kunnossa. Samalla kysyin hoitajalta onko jotain infoa antaa miten edetään. Mitään en saanut lypsettyä irti. Vasta maanantaina tiedetään miten edetään. Joten pahoin pelkään ettei vielä seuraavaan kiertoon tehdä siirtoja vielä. Kerroin kyllä vinkiksi että maanantaina on todennäköisesti kp1. :)

Muoks. Frostino, ihanaa, nyt vaan villasukat sinnekkin jalkaan ja massua hautomaan. :) olipa kivaa että pääsi itse katsomaan teidän yhteistä ilmakuplaa. :)
 
Voi Hileinen. Tuntuu niin pahalta teidän puolesta. Rankintahan tässä koko prosessissa taitaa olla juuri se, että lopputulosta ei voi ikinä tietää. Kovasti voimia syksyyn. :Heartred

Frostino, nyt niitä kuuluisia tarrasukkia ja vauvaliimoja hurjan paljon sinne suunnalle! Kuulostaapa hauskalta tuo mikroskoopilla tiirailu. :) Ainakin meillä lääkäri vaan etsi parhaan mahdollisen paikan alkiolle ja toivotteli onnea. Ei mulle edes näytetty toimenpidettä ruudulta.
 
Hileinen on kyllä tuo endosi ikävä! Ymmärrän toivottomuutesi <3 Ja tosiaan uskon että psykipuolelta on asiaan apua. Me ollaan myös mieheni kanssa mietitty tulevaa ilman lasta.. Meillä kans mies ei halua adoptiota. Toki meillä on aikaa käydä vielä yksityiselläkin julkisen puolen hoitojen jälkeen. Sulla voi tietenkin endo haitata tilannetta, olen nii pahoillani ja toivon että tämä lääkitys nyt tepsisi! Mennään sitten yhdessä siihen viimeiseen hoitoon alkuvuodesta :)

Frostinolle onnea siirrosta ja toivottavasti tärppäis! Kaksoisraskaus lisää tieten riskejä, mutta hoidot ja seurannat on toki hyvät nykyisin :)
 
Frostinolle vauvaliimaa pikku alkioille :) Ei ainakaan meidän polilla päässyt "Tyyppiä" näkemään omin silmin. Eli wau! :) Mites annettiinko testipäivä/aika verikokeeseen? Minkälaiset tukilääkkeet sulla on?

Larissa kp 18, pp 1, dpo 3
 
Hopsan, kuusi pakkasessa kuulostaa hienolta!!

Larissa, hurjasti onnea matkaan! Mulla oli ekassa siirrossa yksityisellä gonapeptyl siirron jälkeen ihan automaattisesti, nyt julkisella mulle määrättiin se vasta tähän toiseen passiin ku edellinen meni kesken..

Frostino, onnea matkaan!!

Auringonkukka tsemppiä punktioon!!

Hileinen <3 voimia, toivottavasti endo nyt saataisiin kuriin!

Siirisi, ei tuu zumenonista pahoinvointia, mutta päänsärkyä kyllä..

Neljä päivää siirtoon, kyllä sitä taas odottaa! Mutta tätä lugeshowta ei kyllä ollut yhtään ikävä....
 
Ninukki, jee sinäkin pääset kohta piinailemaan :)

Murkku, höh kun et saanut osviittaa tulevasta. Onneksi maanantai on jo kohta ;)

Mulla on dilemma. Ollaan lähdössä risteilylle ensi viikon viikonloppuna eli pp 10-11. Nyt olen kahden vaiheilla että testaanko ennen reissua vai enkö... Onko mitään järkeä testata eli voiko tuolloin näkyä mitään koko testissä? Vai elänkö normaalisti ja testaan vasta pp 12-14 tienoilla..? Olen ehkä jälkimmäisen kannalla, sillä mitään perseitä ei olla vetämässä laivalla vaan ehkä tyyliin lasi punkkua ruuan kanssa.
 
Larissa, testinä ensin kotiraskaustesti kahden viikon päästä eli 22.9, ja jos positiivinen, niin sitten verikoe. Luulen kyllä, että en tonne asti malta..:nailbiting: Kivasti testi juuri ennen ystäväni häitä, joissa olen kaasona. Voi olla hyväkin, koska jos tulee nega, niin saapahan nopeesti muuta ajateltavaa.

Ja sinne vaan risteilemään ensin ja teet sitten testin, kun pääset kotiin. :happy:

Tukilääkkeenä Utrogestan 100mg 3x2 tabua päivässä. Ymmärrykseni mukaan ihan sama lääke kun Luget.
 
Larissa mä en noita lyhenteitä niin hyvin tunne, mutta lasketko pp= päiviä punktiosta -periaatteella? Itse testailin tällä kertaa selkeän tuloksen 14 dpo/punktion jälkeen, eli jos olis ollut pakkasessa - niin 11 päivää siirron jälkeen (3pvä alkio).
 
Voi Hileinen! Tsemppiä! Toivotaan että endo rauhoittuu sopivasti ja 3. ICSI sitten tuo sen toivotun tuloksen :Heartred

Tsemppiä myös piinailijoille! Tarttukaa alkiot lujasti kiinni!

Onnea munafarmien kasvattelun kaikille, joilla pistelyt meneillää.

En ehdi kunnolla kommentoimaan. Elämä taas yhtä hurlumheitä... Mutta kp 2 menossa, letrot alkaa taas huomenna, ensi keskiviikolle varattuna ultra ja kohti seuraavaa passia mennään.
 
Kaneli: kyllä sitä nähtävästi kaikkeen tottuu näiden hoitojen aikana :)

Mulla olis huomenna ultra, toivottavasti olis folleja tyrkyllä. Oon ollu ihan kauheen väsynyt ja joteski sellanen tuskainen noista piikeistä ja tuskin tää ainakaan tästä helpommaksi menee :/ toivotaan viikonpäähän punktioo..palataan huomenna asiaan, öitä kaikille :goodnight
 
Toivonkipinä, tsemppiä ultraan! Tule sitten kertomaan kuulumiset :)

Kaneli, yllättävän äkkiä siihen tottuu!

Tsemppiä piikityksiin kaikille siinä vaiheessa oleville!

Sain väliaikatietoa kahdesta labraan jääneestä alkioista. Yksi ei ollut jatkanut kehittymistä ja toista seurataan iltapäivään josko se vielä blastoksi ehtisi. Ei hirveän hyvältä vaikuta, joten toivotaan että masussa oleva tyyppi olisi sinnikkäämpi! Muuten on edessä uusi ivf meilläkin..

Larissa pp 2
 
Voi että Hileinen, pystyn samaistumaan sun toivottomuuteen, kun itselläkin vaikea endo. Meillähän on vasta 1. IVF meneillään, mutta koko ajan on pelko perseessä että endo riehaantuu. Mä olin pari vuotta sitten viimeksi laparoskopiassa, jossa kaikkea ei saatu poistettua ja oli tarkoitus mennä vielä uuteen operaatioon, jossa olisi ollut avanneriski. Mutta sitten tauti ihme kyllä rauhoittui, ainakin kiputilanteen puolesta ja päätin etten mene uuteen leikkaukseen. Toivottavasti sullakin rauhoittuu.

Millä testeillä olette testanneet ovulaatiota passia varten? Mulla ClearBluen sikakalliita advanced-testejä, mutta nekin tuntuu näyttävän mitä sattuu... eilisiltana näytti kaksi testiä hymynaamaa ja kaksi negaa. Sovin nyt kuitenkin IVF-hoitajan kanssa, että menen maanantaina siirtoon.

Tosin tällä hetkellä se tuntuu jotenkin toisarvoiselta, eilen sain niin hirveitä uutisia. Veljeni esikoistytär syntyi kuolleena, vaikka kaiken piti olla hyvin ja vauva oli täysaikainen. Napanuora oli kiertynyt jalkojen ympäri ja asia huomattiin liian myöhään, kun sydänääniä ei enää kuulunut. Ei voi ymmärtää, miten tällaista voi sattua vielä nykyaikana yliopistosairaalassa.
Onko kellään mitään ajatuksia, millä voin lohduttaa heitä? Kun sanoja ei ole, on vain pohjaton suuri suru ja tyhjyys. Vauva olisi ollut molempien isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, mun ensimmäinen kummilapsi, toivottu ja hartaasti odotettu pikkuinen kaunis tyttö.
Pelottaa ja ahdistaa miten veljeni ja hänen vaimonsa selviytyvät eteenpäin, perheessämme on muutenkin ollut poikkeuksellisen raskasta aikaa, kun äitimme vammautui hyvin vaikeasti liikenneonnettomuudessa vuosi sitten.

Pahoittelut OT-aiheesta, pakko vaan avautua...
 
Dansku ihan kauheeta! Uskomatonta tosiaan kuinka noin voi käydä! Eikö niitä sydänääniä kuunnella kokoajan? Uskon että turhia sanoja ei tarvita.. On vain läsnä ja on apuna! Voimia sinulle heidän tukemiseen! Tuollaista tapahtumaa ja surua ei varmaan koskasn unohda, mutta sen kanssa oppii elämään ajan kanssa. Onnea kovasti maanantain siirtoon!
 
Takaisin
Top