IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Todella surullisia uutisia Dansku. Mitään sanoja tilanteessa ei tietenkään ole. Arjen järjestymiseen saattavat tarvita apua (imurointi, kaupassa käyminen, ruuan tekeminen) Monet lapsensa menettäneet kokevat ettei ystävät/sukulaiset uskalla heti kohdata heitä, vaikka alussa tukea tarvittaisiin usein eniten. Rohkeasti siis vaan yhteys sureviin vanhempiin. Isovanhemmat ovat myös kovilla, kun surevat oman lapsen jaksamisen puolesta ja toki omaa menetettyä lapsenlastaan.
Voimia myös sinun omaan suruun.

Kaakao on kivasti taas uudessa vauhdissa!

Ninukki meilläkin siirto ma jos tämänpäiväisestä punktiosta saadaan jotain siirrettävää.

Punktiosta jäi pelkästään positiivista kerrottavaa. Päivä oli rauhallinen ja meitä asikkaita vain 2 (pahimmillaan voisi olla 8) ja hoitajia oli myös 2 :)
Palvelu oli ystävällistä ja lääkäri oli erittäin ammattitaitoinen.
Lääkkeet pisti pään mukavasti pyörimään ja koko toimenpide oli viidessä minuutissa ohi.
Saaliina 7 solua, joista 6 oli munasolu! Kaikille 6 munasolulle tehdään icsi. Maanantaina soitetaan jos mitään siirrettävää ei ole, mutta sitä ennen ei mitään kuulu.
Nyt istun sohvalla hyvän kirjan ja vesilasin kanssa.. kipuja ei juurikaan ole. :happy:

Auringonkukka
 
Auringonkukka, ihanaa kuulla, että punktiosta ja koko päivästä jäi hyvä fiilis! :) Toivon itselle samaa ens viikolle.

Toivonkipinä, mennään sitten aika samaa tahtia tässä. Nyt lääkäri oli sitä mieltä, että mulla olisi siirto vasta seuraavana maanantaina, mutta katsovat tilanteen mukaan. Saattaa olla, että siirtävät mulle myös jo perjantaina. Ajattele, me saatetaan olla viikon päästä molemmat raskaana :Heartred:Heartred:Heartred
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura
, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38
Sagi 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Dansku, ihan hirveää! Samaa mietin, miten voi nykyaikana tuollaista sattua että asiaa ei ole huomattu? :( Ei kyllä ole mitään sanoja, millä lohduttaa :'( Tsemppiä sinne sinulle maanantain siirtoon t: yksi endotar lisää

Sagi ja Toivonkipiä, jes hyviä uutisia! :) Tsempit molemmille viimeisiin pistospäiviin ennen punktiota!

Auringonkukka, jes! 6 solua on hyvä saalis :) Nyt vaan toivotaa että kaikki tai suurin osa hedelmöittyy :) Mun punktio oli myös suht helppo silloin kesäkuussa.


Napaa: Ei selvinnyt toinenkaan alkio blastoksi eli pakkanen on nyt tyhjä :/ Toivotaan, että kyydissä olevan Tyyppi on sinnikkäämpi kuin labraan jääneet kaverinsa... Mutta jos uuteen kierrokseen joudutaan niin toivottavasti se on vielä tämän vuoden puolella!


Larissa kp 19, pp 2
 
Dansku, olen todella syvästi pahoillani veljesi ja hänen puolisonsa puolesta. Sekä tietysti koko suvun, sillä onhan se koko perheen asia. Minä synnytin vuosi sitten kaksoset, joista toinen oli kuollut puolessa välissä raskautta. Kuullessamme kuolemasta suru oli jotain aivan käsittämätöntä ja mitkään maailman sanat eivät siihen olisi auttaneet. Se auttoi kun joku istui vieressä ja kuunteli jos halusin puhua asiasta. Ja tosiaan niin kuin Auringonkukka tuossa sanoi että se että joku tuli auttamaan taloudenhoidossa oli ihan korvaamatonta. Koin itsekin että ihmisten oli vaikea kohdata lapsensa menettänyttä. Se on kuitenkin hirvein asia maailmassa, suru jää loppuelämäksi sydämeen, mutta jossain kohtaa siitä alkaa pikkuhiljaa tulla siedettävää. Voimia kovasti! <3 <3 <3 <3
 
Uusi
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura
, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9, siirto 16.9
Sagi 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Voi Dansku. Joo, aivan kaamea tilanne, kaamein mitä voi kuvitella. Kysyit onko neuvoa mitä sanoa, miten kohdata. Minun siskoni on menettänyt kaksi lasta. Toinen oli keskenmeno (juuri ennenkuin olisi ollut "ennenaikainen synnytys"). Tytön saivat käsivarsilleen, mihin kuoli. Toinen oli siitä vuoden päästä, ennenaikainen synnytys. Kummipojallani oli niin suuri aivoverenvuoto ettei lääkäreiden mukaan ollut mitään syytä/järkeä pitää koneellisesti hengissä. Syynä näihin oli esikoisen (ainut elossa oleva lapsi) synnytyksessä tullut kohdunkaulan repeämä, eikä kohdunkaula ollut kylliksi vahva pitääkseen nämä vauvat täysiaikaisiksi. Tämä selvisi vasta liian myöhään. Mutta tärkeintä on olla heidän rinnallaan. Ei tarvi olla tiettyjä sanoja, oikeita sanoja näihin tilanteisiin ei ole. Siskoni koki loukkaavana sen, että esim. kummipojan hautajaisten jälkeen esim. kukaan ystävistä ei sanonut enää koskaan mitään. Ei tarvi olla oikeita sanoja, mutta kysy mitä kuuluu, miten voitte? En ole unohtanut!!! Emme ole unohtaneet mitä teille on tapahtunut, ja me kysymme miten voitte, emme vain lakaisi asiaa maton alle. Kyllä he itse kertovat/puhuvat sen mitä haluavat, ja jättävät puhumatta mikä on vielä liian kipeää.

Hileinen, on kyllä todella kurja juttu. Ihan hirmuisesti voimia! :Heartred Rohkaisen myös hakemaan ammattiapua, jos siltä tuntuu. Ei siinä ainakaan mitään menetä, päinvastoin, voi olla hyvinkin apua! Ja jos ei, niin lopettaa sitten.
 
Täällä oli lähtenyt kiertämään nyt joku vanhempi lista, kun olin jo kerran päivittäny listan omalta osaltani. Mut eipähän ollu iso juttu tehä se uudestaan :)

Junttura
, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9, siirto 16.9
Sagi 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Hei!
Olen uusi tässä keskustelussa ja ensimmäistä kertaa isci hoidossa. Lyhyellä kaavalla.
Päädyttiin hoitoihin heikon sperman laadun takia. Itselläni on 3-vuotias edellisestä suhteesta. Nykyinen mieheni on ollut kasvatuksessa mukana pojan vauvaiästä asti. Kovasti toivotaan toista lasta :happy:


Eilen oli ensimmäinen keräys ja talteen saatiin 9 munasolua.
Maanantaina ensimmäinen siirto. Kovasti jännittää :oops:

Pääsimme hoitojonoon maaliskuussa ja kesäkuussa tapasimme ensimmäisen erikoislääkärin. Isci todettiin meille ainoaksi vaihtoehdoksi.

Olen kyllä paljon näitä keskusteluita seurannut mutta en ole aiemmin rohjennut avautua:smiley-ashamed005
 
Tervetuloa nennu ja onnea siirtoon. Täällä voi avautua ihan rohkeasti :)

Mulla on nyt ihan järjetön elin otsassa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan ;) tekeekö noi piikit sen että ottaa kierroksia ihan kaikesta?? mikään ei nappaa..tai sitten on vaan nollauksen tarpeessa...mites muiden vkonloppu etenee?
 
Mulle tuli gonalista ainakin kunnon raivokohtauksia. Ja seuraavaksi itkin.
Ylipäätään tuntuu että nämä lääkkeet on olleet henkisesti hyvin rankkoja. Välillä masentaa eikä jaksa nousta ylös ja välillä käy ylikierroksilla. :smiley-angelic008
Eilen alkoi lugesteron kapselit. Olo on muutenkin rähjääntynyt ja nyt vielä emätinkapselit :smiley-chores020
Ja näitä siis 3 kertaa päivässä siihen asti kunnes tulee plussa tai menkat alkaa.
 
Tosi erilailla menee kyllä toi lugesteronin aloitus. Me oltiin nyös pe punktiossa ja vasta ma aamuna pitäis aloittaa lugesteron.

Toivonkipinä mä odotin enemmänkin mielialan vaihteluita, mutta pääsinkin yllättävän helpolla. Kyllä noi puolisot on onneksi meitä naisia kohtaan vähän ymmärtäväisempiä kun on lääkitys päällä! Ja oppiihan samalla varautumaan millaista se on sitten raskaana olevan naisen kanssa! :wink

Tervetuloa Nennu90!
 
Nennu, tervetuloa mukaan ja toivottavasti pääsette siirtoon! :)

Jännä kyllä miten eri tavoilla ja eri määriä lugeja (ja muita lääkkeitä määrätään). Mun piti aloittaa luget siirtopäivän aamuna (200 mg kolmesti päivässä), lisänä vielä zumenon-estrogeeni 2 x päivässä (vaikka on luomu kierto) ja tänään pistän sen gonapeptyl-piikin kiinnittymistä tukemaan. Kylläpä on lääkitty olo :D
 
Tervetuloa nennu! Sullahan on jännät ajat siellä! Meillä kans spermanlaatu hoidon syynä, ja suoraan icsiin. ..mulla nyt on tauko hoidoissa, taikks hoitojonossa ja tammi/helmikuussa sitte 3. Icsi. Mulle ei pahemmin oireita tullu (tai en ite huomannu), paitsi suprecur-jarrulääkkeestä pääkipuja ja ärtymystä.. Gonali sitte korjas neki oireet. Tukilääkkeenä mulla oli lutinus, ja se aloitettiin siirtopäivän iltana! ..nää lääkitykset on varmaan siitä kii miten missäki on tutkittu, ja millaset tulokset on saatu. Meille ei tarjottu lyhyttä kaavaakaan sen takia ku paremmat tulokset on saatu pitkällä viitaten solujen laatuun, vaikka eipä meillä hyvät tulokset pitkälläkään nii olisin halunnu kokeilla lyhyttä.. Että sellasta, tuliko vähä tilitettyä, hups ;) Onnea kovasti siirtopäivään!
 
Kaneli, mulla ollut jarruna cetrotide, joka on vastaava kuin orgalutran, ekalla kerralla tuli pistokohdan ympärille miehen kämmenen kokoinen nokkosihottuma ja kirveli niin pirusti, mutta myöhemmistä ei enää mitään :)

Mä nyt en jotenkin oo yhtään orientoitunut maanantain siirtoon, ilmeisen hyvin oon saanut ajatukset pois aiheesta. Mielessä vain että villasukat jalkaan, oliko muita kikkoja?
 
Takaisin
Top