IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa kaikki uudet! <3 itse vasta myös löysin tämän ketjun ennen ensimmäisen icsi rumban aloittamista ja tästä on ollut isooo hyöty. Kiitos tasapuolisesti!

Ihanaa Larissa, että siirto onnistui. Meikäläisellä siirto huomenna, joten yhdessä päästään jännittämään. :nailbiting:

Meillä hoidot tosiaan ulkomailla, mutta Suomeen paluu on nyt kahden vuoden ulkomaan komennuksen jälkeen edessä, joten katsotaan sitten mihin hoitoihin hakeudumme, luultavasti julkisen jonoon pk-seudulla.
 
Jee Larissa :hug007 . Nyt sit vaan hautomaan että pikkunen tarraa kovaa kiinni.

Me käydään hoidoissa helsingissä yksityisellä. Akupunktio
 
frostino, kiva päästä yhdessä jännäämään :) Onnea huomiseen siirtoon, hyvin se menee!

Minkki, olipas pöljä lääkäri! Ihan eri maata kuin kaikki lääkärit mitä mun kohdalle on sattunut :O Follien määrä ainakin kuulostaa ihan hyvältä, samoin limiksen paksuus.

Murkku, juu nyt pitää pistää villasukat jalkaan ja rentoutua ;)

Onko kellään täällä kokemuksia tosta gonapeptylistä, että miten sen pitäisi auttaa kiinnittymisessä?

Larissa kp 17, pp 0 :D
 
Meillä varmistui punktio perjantaiksi. Osa munasoluista jää luultavasti pieniksi, mutta näillä mennään. Tulee varmaan pitkä v-loppu kun solujen tilanteesta kuulee vasta maanantaina :nailbiting:

Toivottavasti mä pääsen Larissan, Frostinon ja ketäs meitä muita nyt olikaan, piinailemaan. Olis se kyllä tosi suuri pettymys jos yhtään siirrettävää solua ei tulisi :sorry:

Kohta siis pregnylin pistoon!
Pitäiskö sen ananaksen syöminen aloittaa muuten nyt?
 
Muokattu viimeksi:
Auringonkukka, onneksi pääsette punktioon mutta huh huh mikä piina viikonloppu sulle tulee! Kaikki sormet ja varpaat pystyyn että siirrettävää on ja saatte jonkun alkion pakkaseenkin! :)

Ananaksesta, normaalissa kierrossa sitä syötäisiin ovulastiosta alkaen ja noin viisi päivää, ei sen pidempään sillä joku aine aiheutti kohdun kramppeja. Eli ivf:ssä syöminen aloitettaisiin varmaan punktiosta?
 
Mahtavia uutisia Larissa, nyt on kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän Tyypille! :) Mää oon pistäny gonapeptylin ennen punktiota, mulla se laitettiin muistaakseni niin ku irrotuspiikkinä... Mulla pistettiin pregnyl vasta punktion jälkeen, ku oli hyperivaara.

Me ollaan hoidoissa Oulun väestöliitossa (kanelikin oli siellä?)

Tosi paljon tullu tekstiä viime päivinä (mun taustalla olo rakoilee, ku luen vähän väliä palstaa :)). Kaikille tsemppiä eri vaiheisiin.

Muuta omaa napaa: oon aika varma että ovis oli sunnuntaina, tai ainakin oli maanantaina lämmöt noussu sen puoli astetta ja on edelleen. Sunnuntai oli kp17, ihan ihmeellistä jos tästä luomukierrosta tuleeki normaalimittanen. Menkkoja odottelen nyt sitte alkavaksi siinä 19.-20.9.
 
Larissa, jee jee jee!!!!!!!!! :smiley-bounce013 ja Auringonkukalle tsemppiä punktioon!

Tästä ketjusta on ollu myös mulle tosi paljon hyötyä. Koen välillä olevani niin yksin tämän asian kanssa, kun ei tuo mieskään jaksa asiasta jatkuvasti keskustella ja mä taas taidan välillä jauhaa vähän liikaakin :oops: Ja me myös mietittiin, että lähdetäänkö näin rankkoihin hoitoihin ollenkaan, mutta en mä pysty myöskään lopettamaan ennen kuin tiedän, että kaikki keinot on kokeiltu.
 
Jee Larissa, ihan mahtavaa! Hyvää hoitoa Kuopiossa! Tsemiä piinapäiviin! Menköön ne nopiasti :) Tyypille sitkeyttä ja pitkää ikää! Ja sen "sisaruksille" kanssa!

Frostino ompa mukava että sullakin jo siirto edessä, ja kiva että punktio meni hyvin, olisin itekki voinu eka kerralla ottaa unet, niin kipiää kävi. Viime kerta oli onneksi iisibiisi :) Onnea kovasti huomiselle!

Sirisi me ollaan Oysissa hoidossa!

Kaneli kiva että piikitykset onnistui, sitte vaan runsasta satoa! Samoin muille piikittelijöille, ja tsemiä oloihin, ja edelleen muistakaa juua!

Auringonkukka mukava ku punktiohomma selvis ja toivotaan et solut kypsyis siihen. Mulla on kummallaki kerralla rakkulat spurtannu kasvuun viimesinä päivinä ennen punktiota, toivottavasti sullaki kävis niin :) Ja joo on tosissaan ikävä ajankohta tuo, itse myös sen läpikäyneenä.. Sitte vielä ma oli siirtoaika vasta iltapäivällä nii sai aamun jännätä tuleeko soittoa ettei tartte tulla. Mutta tsemiä jänniin hetkiin, koitahan keksiä mukavaa puuhaa nii aika kuluu.

Rivellä ihan mukavan kuuloisia oireita. Toivottavasti helpottas sitte ekan kolmanneksen jälkeen ;) Ja mukavaa reissua, Kroatia on kuulemma hieno maa!

Muurahaiselle flunssankarkotuksia! Koitahan tervehtyä jos vaikka pääsettekin heti tositoimiin. Nii olitteko te yksityisellä? Tiiätki varmaan et vitskuja nassuun ja kuumaa juomaa kovasti!

Diabolicat tervetuloa :) Hyvä että ootte saanu kokeilla ne inssit.. Meille ei niitä tehty vaikka olis haluttu, ja suoraan icsiin. Hyvähän se on käydä kuuntelemassa mitä voidaan tarjota, ja sitte tehdä päätös. Ei tää helppoo oo, mutta palkinto varmasti kaiken kokemani arvoinen :)

Ompa ollu minkillä ikävä kohtelu. Missä oot hoidossa? Mukavastihan sulla folleja!

Danskullaki ikävästi viikonloppu tulossa häiritteen, yleensä se on kyllä kiva ku alkaa viikonloppu mutta ei täsgä tapauksessa! Jospa se nyt täsmäis!

Tosiaan on paljon porukkaa eri vaiheissa, ja ne ketä en muistanu mainita nii kaikkea hyvää myös teille! Ja tosiaan niinku oon aikasemminki toitottanu, ootte mahtiksia ihan jokainen, ihana ketju! Vaikka itellä ei nyt mitään tapahukkaan nii tuntuu ettei jääny ns tyhjän päälle ku täälä chattailee <3
 
Pistin äsken ensimmäisen pistoksen Gonalia. Osaatteko sanoa että kuuluko asiaan että nestettä tulee ulos hieman kun neulan ottaa pois? Neula oli pohjassa saakka 10 sekuntia eli vaaditun ajan ja nyt jäin miettimään että sainko nyt oikean annoksen kun osa valui ulos..
 
Tipu, juu yksityisellä ollaan. Vitskuja syön jo niin paljon, veikkaan et sen takia en tänä vuonna oo ollenkaan sairastellut. Et kyl niistä jotain apua on. :) kuumaa täytyy nyt vaan juoda enempi ja lepäillä. :)

Tää on kyllä aivan korvaamaton tuki tämä paikka! Tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin! :)
Nyt tää poistuu nukkumaan, silmät ei pysy auki enää... Hyvää yötä.
 
Ihanaa Larissa, aivan mahtavaa!! Mulla on ollut molemmissa siirroissa se yks gonapeptylpiikki lisäapuna, en kyllä tiedä miten sen tarkalleen ottaen tulisi vaikuttaa.
Frostino, onnea matkaan huomiselle! Ja ninukki, sinullakin ens viikolla siirto! Voi että, mukavaa kun on monia jännäämässä samoihin aikoihin.

Auringonkukka, hienoa että punktiopäivä on selvinnyt. Ja joo, varmasti viikonloppuna on malttamaton olo.

Tsemppiä piikittelijöille, ja ihan kaikille, missä vaiheessa olettekaan! :Heartpink
 
Heippa kaikille ihan tasapuolisesti! :) Nyt en ole yhtään keskustelussa mukana, mutta huikkaan terveiset kuitenkin.

Uusille tervetuloa mukaan! :)

Kävin eilen gynellä. Endometriooma kasvanut, nyt jo 6-7cm vasemmalla puolella. Oikealla ilmeisesti kysta, n. 4 cm. Viime pe määrätyt orgametrilit vaihdettiin lennosta Procren-piikkeihin. Pistelen niitä 4 viikon välein 4 kertaa, jos endo rauhoittuisi. Aiheuttaa siis vaihdevuosien kaltaisen tilan, "jes". Vika, 3. ICSI jää siis joko ihan loppuvuoteen tai tammikuulle, riippuen miten kierto starttaa sitten piikkien jäljiltä. Laparoskopiaa ei tässä kohtaa vielä tehdä, koska luultavasti olisi sen verran iso operaatio tulossa että toipumiseen mahd. avanteineen menisi jopa vuosi. Ei ole mennyt siis kuin strömsössä tämä lapsenteko. Omat voimavarat on tosi vähissä nyt. Ammattilaisena harkitsen jo nyt tosissaan jotain psyk. puolen tukea tähän tilanteeseen. Niin vaikealta tämä tilanne tuntuu.. Ehkä jotain luopumisprosessiakin olisi kyettävä aloittamaan, ettei omaa lasta välttämättä ikinä saa. Adoptio ei tule kysymykseen ja mies olisi sitä mieltä, että tämä tuleva kolmas hoito on se takaraja. Minä olen niin väsynyt ja pettynyt. Miksi tämä on niin vaikeaa :( :( :(

Hileinen yk 25+

Edit. Jos joku muokkaisi mulle 2.9 testin negaksi. Nyt yritys tauolla.
 
Hileinen, Mä käyn juttelee psyk.polilla. Mulle se keväinen aiheutti niin pahan masennuksen, että pakko oli. Ja suosittelen kaikille. Kun pohjalla on pitkä lapsettomuus, ja hoidot päälle, niin ne on sellainen rasitus ihmiselle, että omasta mielestä kaikille näihin joutuville pitäisi olla automaattisesti jutteluapua. Nää on tosi isoja asioita. Liian isoja mitä pienen ihmisen/pariskunnan pitäisi yksin kokea.

Tsemppiä sulle.. :)
 
Hileinen, ensinnäkin olen pahoillani! Itse elättelen toiveita, että nyt saatte tällä lääkityksellä endon kuriin ja se viimeinen icsi tuo teille sitten sen kauan toivotun pikkuisen. Nyt vaan pitää ensin ns.kenttää rauhoitella, että pienellä on hyvä kasvualusta. <3
Ja kyllä minäkin suosittelen sitä puhumista jollekkin. Itse olen avautunut ihan terveydenhoitajalle ja aiemmassa yrityksessä kun kävin todella pohjalla puhuin työterveyshoitajalle, joka määräs mut silloin ihan saikulle rauhoittamaan omaa oloani. Se kyllä auttoi. Olin silloin todella ressaavassa työpaikassa ja stressi siihen lapsettomuuden päälle oli aivan liikaa. Hileinen nyt lepäät siellä, ja teet jotain sellaista mistä sinulle tulee hyvä olo! Olet oikeutettu hemmottelemaan itseäsi!!! Voimia sinne!
 
Hileinen: epäreilua että ihmisen täytyy joutua kokemaan tällaista :sad001 Hirvittävän paljon voimia ja jaksamista tämän tilanteen kanssa. Kannattaa varailla aikaa psykologille niin saat purettua tuntemuksia, moni on sanonut että siitä on ollut iso apu. Toivon kuitenkin teille onnea 3.ICSIin sitten kun sen aika koittaa:Heartred
 
Hileinen <3 Liian raskasta tämä on kyllä teille (ja meille muillekin) :( Toivon, että pelkät lääkkeet auttaa ja saatte sen pikkuisen vielä syliin. Endo on niin paska kaveri :mad: Mullahan oli se zoladex ja sen aiheuttama "vaihdevuosi" oli kyllä ihan tervetullutta vaihtelua endo-kipuihin. Mutta sulla ei tainnut olla kipuja 24/7? Ehkä psykologilla käynti voisi olla hyvä asia niin saisit purkaa asiaa ammattilaiselle <3
 
Voi ei hileinen! Tosi kurjia uutisia :crybaby2
Nyt otat tauon levon kannalta, täytät kalenterin pelkästään mukavilla ja rentouttavilla asioilla. Et laske kierronpäiviä ja yrität mahdollisimman paljon lepuutta mieltä näistä hoitoihin liittyvistä asioista.
Meillä tuli kesätauko pilaamaan hoidon aloitusta ja yritin juuri edellämainitulla tavalla mennä kesän ja pystyinkin siihen aika hyvin! ..teki päälle tosi hyvää :happy:
 
Takaisin
Top