IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninukki, tsemppiä huomiseen :) ite en jaksanut ottaa ananasta käyttöön kaiken muun rinnalle :D pidä itsesi lämpimänä (etenkin jalat), rentoudu ja naura, älä jätä liikuntaa pois mutta älä harrasta mitään raskasta, kofeiinia kannattaa välttää etenkin kiinnittymisen tienoilla, syö parapähkinöitä 3-5 kpl päivässä ja syö muutenkin hyvin sekä nuku tarpeeksi :) Siinä kaikki mitä muistan :D

Ja jonkun tutkimuksen luin, että stressi ei vaikuta onnistumiseen ivf:ssä. Eli siitä ei ainakaan tartte stressata että stressaako liikaa :D

Kaneli, ikävä piikki :( mutta koita kestää, tarkoitus on sen arvoinen!

Larissa kp 21, pp 4, dpo 6 (alkaakohan tänään kiinnityminen...)
 
Muokattu viimeksi:
Hyvältä kuulostaa Toivonkipinä, Sagi ja Auringonkukka. Tuutte ihan mun ja Larissan perässä. :)

Mulla tuli jarrusta (Cetrotide) kauhea päänsärky pariksi päivää, mutta loppui, kun pistotkin loppuivat. Nyt progesteronista on jäätävä turvotus ja vatsa on aivan pallo! Taikka sitten tämä on vielä punktion ja siirron jälkeisiä olotiloja. Oletteko kärsineet ummetuksesta, pahoista ilmavaivoista punktion ja siirron jälkeen (sori, topic)? :sorry: Tuntuu, että vaikka syön kuituja ja vältän kaikkea ilmaa keräävää (syön muutenkin aika lailla FodMap:in mukaan), niin olo on syömisen jälkeen aivan täynnä ja vatsa näyttää kun olisin jo viidennellä kuulla. Toivottavasti tämä nyt rauhottuisi pian. En usko, että kiinnittymiselläkään tekee hyvää, jos kroppa on täynnä kuonaa ja olo näin surkea.
 
Frostino todennäköisesti turvotus johtuu vielä punktiosta. Jos tosi pahaksi vetää voi olla lievää hyperiäkin,toivottavasti ei. Mulla on aina punktion jälkeen viikon verran todella turvonnu olo. Ja jos raskaus alkaa niin turvotus voi siitä vielä pahentua. Muistat vaan juoda edelleen todella paljon. Kyllä se siitä helpottaa.

Muoks. Jos suoli ei toimi kunnolla voi se olla yksi hyperin merkki.
 
Mulla oli aiemmin (luomu kierroissa missä lugeja käytin) järkyttävät oireet lugeista; turvotusta, maha sekaisin/tukossa, väsymystä, tissit kipeät, närästi, etoi... you name it. Nyt ei ole ollut vielä yhtään mitään :)

Frostino, samaa vaikkaan kuin Pisama, että johtuisiko vielä punktiosta ja yleensäkin siitä että ei ole normaali kierto kyseessä vaan sut on pumpattu täyteen hormoneja/lääkkeitä? Tsemppiä, kuulostaa ikävältä :(
 
Huomenna on monta siirtoa! Paljon, paljon onnea matkaan ninukki, nennu ja auringonkukka! Ja nennu ja auringonkukka, toivotaan että mahdollisimman moni kerätyistä soluista olisi hedelmöittnyt niin saatte pakkaseenkin täytettä!

Sagi ja toivonkipinä, tsemppiä viimeisiin piikkeihin ja punktioon, toivotaan mahtisaalista molemmille!

Larissa, kiva kun jaoit taas vinkkejä! Ompa kurja että pakkanen on tyhjä, mutta eihän sillä toisaalta väliä kun nyt kohta plussaat!

Muuten, ilmeisesti raskaana ollessa ei suositellä levän syöntiä? Käytän oikeastaan joka päivä teelusikallisen chlorellaa (leväjauhe), eli ilmeisesti jos raskaaksi tulen, sitä ei kannattaisi käyttää.. Mitenkähän nyt kun siirto tulee, pitäisikö jättää koko chlorella nauttimatta?
 
Tsempit minunkin puolesta kaikille huomiseen siirtoon! Tulkaahan sitten kertomaan miten meni :)

Ja samoin tsempit punktioon valmistautuville sekä meille piinaileville :)

Helmilotta, leväähän ei suositella raskasmetallipitoisuuksien takia. Itse olen nyt vähän sillä asenteella, että syömisiäni en rajoita ennen kuin plussa on tikussa. Muuten tässä olisi saanut varoa syömisiään/juomisiaan jo yli 2 vuotta! Muoks. Kahvin juomista olen kylläkin yrittänyt viime päivinä rajoittaa 0-2 kuppiin päivässä, ihan vaan kiinnittymisen kannalta. ;)
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä huomisiin siirtoihin Mulla on huomenna punktio ja jännittää aika lailla. Eilisen irrotuspiikin jälkeen tää päivä töissä on ollut kaamea. Paha olo, vatsaa turvottaa ja nipistelee, koko ajan palan tunne kurkussa. Jännitän muutenkin mahalla, et en tiä onko nää olot jännitystä vai tost lääkkeestä. Joku kysyi missä ollaan hoidossa, niin ollaan Tyksissä.
 
Peukut täältä kaikille tulevaan viikkoon!!!
Meitsi söi chlorellaa kyllä vihersmoothiessa alkuraskaudessa. En usko että sitä paljonkaan oli siinä Puhdistamon vihersmoothie -jauheessa, mutta kyllä yhtenä aineksena. Minulla se aktivoi kilpirauhasta, joka käy laiskasti. Mutta jokainen punnitsee riskit, tarkalleen kun ei voida tietää, mitä ne pitoisuudet päiväannoksissa on ja mikä on oikeasti haitallista.
Kahvin kanssa olen pelannut niin, että mulla on kofeiinitonta kahvijauhetta sekä kotona että töissä. Nautin siis vähä-kofeiinista kahvijuomasekoitusta.
 
Tsemppiä siirtoihin ja punktioihin! Toivottavasti parin viikon päästä nähdään paljon plussatikkuja.

On se vaan jännä juttu, kun kuukausi sitten jännitti punktiota ja siirtoa ihan hullun lailla, mut nyt tuntuu, että ekan ultran odottaminen on vielä kamalampaa. Mitä jos siellä ei olekaan mitään kunnon elämää?!
 
Pikakommentti Frostinolle: Mulla on ollut elämässäni kahdesti ummetusta. Rakausaikana esikoista odottaessa ja IVF-kierrossa (alkoi jo ennen punktiota ja paheni keskenmenoon asti). Eli sekin sopii hyvin hormoniperäiseksi. Vi-Siblin (kuitulisä, apteekista löytyy) auttoi molemmilla kerroilla.
 
Iik huomenna ensimmäinen siirto :happy090

Joudun menemään yksin koska ukko on reissuhommissa eikä pääse irtoamaan... Vähän harmittaa mutta eipä voi mitään.

Onnea muillekin keräyksiin ja siirtoihin!
 
Kaneli87; mullakin alkoi tänään myös Orgalutranin piikitys,ja sattui kyllä enemmän Gonaliin verrattuna ja kirveli pitkään. Huomenna ultra niin katotaan mikä tilanne. Punktio on suunniteltu reilun vkn päähän jos kaikki menee hyvin. Oon kyllä ihan kauhuissani koko toimenpiteestä,käääkks
 
Jep, floral2, toinenkin orgalutran kirveli pitkään. Ja tänään oli ihan kauhea, kun se piikki ei meinannut millään lävistää ihoa. Iho vain venyi siinä alla.

Mulla on huomenna aamulla ultra, nähdään miten munafarmi on lähtenyt käyntiin...
 
Mä nukuin ihan älyttömän huonosti. Pelkään ihan jäätävästi, että ne soittaa klinikalta kohta, että mitään siirrettävää ei ole. Mies ei pääse tänään mukaan, mutta kaksi mun rakkainta ystävää tulee seuraksi. Mä en olis kyllä pärjänny tätä prosessia ilman ystävien tukea muutenkaan :Heartred

Tänään on monella jännä päivä. Tsempit punktioihin, siirtoihin, uä käynteihin ja hoidosta sopimisiin!
 
Takaisin
Top