IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin melkein tipuin jo kyydistä mitä kaikkea on tapahtunut/tulossa!

Muurahainen me odotettiin 6kk julkisella puolella ivf hoitoihin pääsyä +yksi kuukausi lisää kesäsulun takia.. oli aika raastavaa :smiley-angry003

Harmi että muillekin on viikonloput aiheuttaneet/aiheuttamassa hankakuutta. Yritän kuitenkin pitää mahdollisimman hyvää fiilistä päällä, vastoinkäymisistä huolimatta.

Oon huomenna menossa ylimääräiseen ultraan, jossa nyt vihdoin päätetään onko punktio pe vai ma.

Mulla on yksi lapsi ennestään ja hän on ns vahinkolaukaus. En kuitenkaan osaa ajatella, että olisin yhtään suojelevampi hoidoilla saatua lasta kohtaan kuin tätä esikkoa! Persoonastahan se vaan on kiinni. Ja paljon erilaisia vanhempia vierestä seuranneena, niin niillä vähän leppoisammilla tapauksilla tuppaa menemään vauvan kanssa asiat sujuvammin kuin mahdottoman neuroottisilla ja ylisuojelevilla tapauksilla..:wink

Tsemppiä meille ihan kaikille!

Auringonkukka
 
Kiitos, mielenkiintoista tietoa teillä passin siirtopäivästä Larissa ja Kaakao! Aika vaihtelevat käytännöt tuntuu olevan eri sairaaloissa. Mulle hoitaja antoi ymmärtää, että jos ei ovista tule tänään tiistaina, menee tämä kierto ohi. Lääkärin kanssa en tosin ole päässyt nyt juttuihin, pitää kyllä vielä kysyä (taas kerran) tarkennusta TYKSin käytännöistä. Ei ole mulle ehdotettu tollasta bemfola + pregnyl-boostausta, ehkä siksi kun mun ovulaatio on melko tarkka. Joskaan sitä ei ilmeisesti joka kierrossa tule, mutta siitäkään en ole varma koska olen aiemmin testannu epätarkemmilla testeillä ja vähän vähemmän huolellisesti.
Lääkkeellinen kierto ei kyllä kauheasti houkuttele, koska itsellä vaikea endo jota leikelty jo kahteen otteeseen ja kipuja on tälläkin hetkellä riittävästi.

Paljon onnea Larissa huomiseen! Ja kaikille muille myös tasapuolisesti eri vaiheisiin :love2
 
Pikainen pyrähdys täällä ja unta palloon. Larissa, hurjasti onnea matkaan huomiselle!! Nyt toivotaan niin hartaasti että alkio selviää sulatuksesta mainiosti ja sitten nappaa tiukasti kiinni! Mulla pas siis ensi viikon tiistaina, tän viikon torstaina alkaa luget.

Kiitos kaikille onnentoivotuksista alkion sulatuksen suhteen! Koetan ehtiä huomenna lukemaan ja kommentoimaan ajan kanssa. Nyt on niin vilkas keskustelu ja paljon uusia, että täytyy oikein kunnolla keskittyä, kenelle kuuluu mitäkin! :)
 
Pikainen omanapa:

Jes! Siirtoon päästään! Kaikki 3 selvisivät sulatuksesta ja olivat lähteneet jakautumaan. Tänään siirretään yksi 8 soluinen ykkösluokan alkio :Heartpink kaksi muuta jää labraan, niitä viljellään perjantaihin ja pakastetaan blastoina. Toivotaan, että kaikki on sinnikkäitä sissejä! :love7

Kylläpä sitä voi olla pienestä suunnattoman iloinen! :wav
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, onnea matkaan :joyful:!!!

Täällä havaittavissa väsymystä, huimausta ja kuvotusta. Olen kuitenkin iloisin mielin että oireita on jonkin verran koska se tekee tästä jotenkin konkreettisempaa:hungry: Ensi viikoksi ollaan lähdössä Kroatiaan lomailemaan ja sille reissuporukalle oli pikku pakko kertoa etukäteen tilanteesta..tuntui epätodelliselta sanoa että "olen raskaana". Muuten vähän jänskättää se matkustaminen, hieman hermoheikkoja tässä ollaan vieläkin:sour: Varhaisraskauden ultra olisi sitten reissun jälkeen 20.9.
 
Larissa aivan mahtavaaaa!!!! Oon niin iloinen teidän puolesta! <3

Rive, ihanaa ja rentouttavaa matkaa sulle! :)

On: flunssaa ilmeisesti pukkaa... :( kiva jos se nyt pilaa kaiken sit... Onneksi tässä on aikaa sairastaa vielä viikonlopun jos tässä ny oikeasti kipeeksi tulee...
Muurahainen kp 25/31, dpo 10, yk 31
 
murkku, peukku sun tsempille, ei mahdolliselle flunssalle! Ja jos flunssa iskee niin se tuskin pilaa mitään, älä huoli ;)

Rive, ihan varmasti olisin itsekin "hermoheikko", lienee normaalia :) Mutta ihana reissu teillä tulossa!
 
Hienoa Larissa! :happy:
Mä en olekkaan tiennyt että voi sulattaa useamman ja pakastaa "ylimääräiset".

Onpa mukavaa lukea näitä keskusteluja.
Aluksi en kirjoitellut tänne kun tuntui että eihän täällä koskaan kukaan kirjoita tai sitten juttelee tiivis oma porukka vain. Mutta te olette super ihania kun otatte avoimesti myös uusia mukaan juttuihinne.

Mistä päin olette tai missä käytte?
Mä käyn TAYS issa hoidoissa.
 
Siirisi, onneksi tulit mukaan keskusteluun :) täällä saa niin paljon uutta tietoa, vinkkejä ja tukea! Me ollaan KYS:llä hoidoissa.

Katjusha <3 no ainakin piinapäivien laskeminen jos ei muuta :D sekin on mulle uutta!
 
Siirisi: meillä hoidot TAYSilla myöskin :) Kaikki meni hyvin & lääkärit ja erityisesti hoitajat on tosi ystävällisiä.
 
Tosi hieno juttu Larissa! Onneksi ei nyt tullu mitään takapakkia kun olette joutuneet muutenkin odottelemaan kun tuoresiirtoon ette päässeet.

Me ollaan hoidoissa Naistenklinikalla.
 
Meilläkin IVF näillä näkymin edessä, loppukuusta on ensikäynti asian tiimoilta. Alunperin ajattelin ettei näin ns. rankkoihin hoitoihin lähdetä, mutta käydään nyt ainakin katsomassa, minkälaista suunnitelmaa ne on meille ajatellu. Pari inssiä on meille tehty mutta niitä ei alunperinkään meille edes suositeltu vaan suosittelivat suoraan IVF-hoitoja.
 
Diabolicat, tervetuloa messiin!

Nyt on Tyyppi (alkion lempinimi) kyydissä :) Aika edistyksellistä toimintaa mun mielestä Kys:llä, laittoivat nimittäin vielä limiksen tueksi estrogeenia loppukierron (Zumenon) ja lauantaille gonapeptyl-pistos tukemaan kiinnittymistä :O limis oli yli 9mm eli ei huono, mutta lääkitys kuulemma ihan varuilta, kun on niin hieno alkiokin :)
 
Muokattu viimeksi:
Ompas täällä taas tapahtunut. Pahoitteluni kaikille joilla ei vielä "tärpännyt" ja onnittelut Rive. Larissalle peukkuja.
Mä sit pääsin alottamaan Puregonin ja piikittely on sujunut ihan hyvin. Tänään olin ultrassa, missä ei selvinnyt mitään muuta kun, et limis on 9.9 ja sit sain lapun mukaan missä ilmeisesti on ne munarakkuloiden koot ja määrät...? Sen mukaan olis oikealla 5 ja vasemmalla 4. Perjantaina taas ultra ja joku neuvonta-aika siihen punktioon joka on ens ma tai ti. Oli tosi vähä sanainen ja tuiman oloinen lääkäri, ei edes esitellyt itseään..
 
Minkki, johan on ollut tyly käynti. Kaikki vaan ei oo luotu asiakaspalveluun, harmi ettei ne itse sitä tajua. :D tsemppiä sinne jatkoon... :)

Larissa, Tyypille paljon tarrasukkia matkaan. Pitikös sun nyt sit laittaa villasukat jalkaan ja hautoa itseäsi lämpimän peiton alla? :)
 
Ihanaa Larissa, että siirto onnistui! Nyt vaan Tyyppi saa luvan pysyä matkassa seuraavat 9kk!

Rivelle todellakin rentouttavaa reissua, Kroatia on tosi mukava maa. Eiköhän siellä vähäksi aikaa saa tyhjennettyä pään tästä kaikesta. Mäkin mietin, että olis kiva lähteä syksyllä edes pienelle reissulle rentoutumaan.

Monilla on kyllä jännät paikat varsinkin PASien kanssa, jos joutuu jotenkin sumplimaan ajoitusta. Plussa-aaltoa odotellessa!

Tervetuloa diabolicat! Mekään ei meinattu lähteä näihin hoitoihin, mut onneks lähdettiin.

Niin ja me ollaan oltu hoidoissa Keski-Suomessa. Nyt julkisella, mut inssit yksityisellä ja molemmista on kyllä vaan hyvää sanottavaa.
 
Takaisin
Top