IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Frostino meillä oli 11 follista 7 solua.
5 näistä hedelmöittyi ja 1 tippui matkalla pois. Tuoresiirto on juuri päivähoidossa ja 1 pas mahassa.

Ei tosiaan määrä takaa kaikkea. Laatu taitaa merkata enemmän, mutta huonommistakin alkioista on kuulunut iloisiakin uutisia.
 
Kiitos kaikista rohkaisevista kommenteista naiset! :Heartpink Toivottavasti nämä kuusi olisivat nyt hyviä yksilöitä ja jaksavat jatkaa kehitystään.

Tämä prosessi on mennyt juuri kuten Larissa kommentoit! Ensin piinataan tuleeko niitä munasoluja, sitten piinataan saadanko mitään kerättyä, seuraavaksi piinataan hedelmöittyykö ja päästäänkö siirtoon. Ja sitten vasta se ultimatum piina vasta alkaakin. Koita tässä ottaa rennosti ja elää ihan normaalia elämää..:bored::nailbiting:
 
Kääk, täällä on niin vilkas keskustelu, että tippuu aina kärryiltä jos ei ehdi käydä vähään aikaan! Sen verran pääsin jyvälle, että useampi teistä on piakkoin menossa tai juuri ollut passissa.
Sama oli itsellä suunnitelmissa, mut näyttää että mönkään menee vklopun takia. Ovis osuu tod.näk just keskiviikolle tai torstaille, joka ilmeisesti on liian myöhään perjantain ja liian aikaisin maanantain siirtoa varten, kun alkiot on 3-päiväisiä. Vai onko se edes niin, osaako joku viisaampi kertoa, kun hoitajan puheet niin ympäripyöreitä etten oo enää mistään varma? Entä jos sama meno toistuu kuukaudesta toiseen, kun mun kierto on yleensä aika tarkkaan 27-29 pvää. Tehdäänkö missään julkisella puolella viikonloppusin mitään, entäpä yksityisellä? Alkaa nyt jo hermo mennä turhaan odotteluun, vaikka vasta 1. pas olisi kyseessä :sour: kysyin, eikö kuitenkin voida siirtää perjantaina, mut hoitsun mukaan alkiot on niin hyviä, ettei niitä kannata tuhlata siirtämällä väärään aikaan, kun pakkasessa vain 3 kpl. Mut onko siinäkään järkeä, että tuhlataan hyviä kuukausia... viime kierrossakin haaskuuseen meni luomuovis vaikka oli tiistaina, syy ei mulle selvinnyt. Huolestuttaa ajan kuluminen kun ei tässä kauheasti nuorene enää, 35v tulee just täyteen :sad001
 
Dansku, jos se ovulaation jälkeinen 3. päivä ei tunnu osuvan arkeen millään, niin vaihtoehtona on lääkkeellinen kierto. Siinä ei ole niin tarkkaa, milloin siirretään. Limis kasvaa sopivaksi 10-12 päivässä ja sen jälkeen se esim. omalla kohdalla on 2-3 viikkoa samassa (me pelattiin lahjamunasoluilla, eikä kahden naisen kiertoja millään täydellisesti voi synkata, samoin jos luonnollinen ovis on "epävarma"..)
Ps: Helsingin Väestöliitolla olisi varmaankin tarvittaessa saanut alkionsiirron lauantaillekin, mutta muita toimenpiteitä ei sielläkään viikonloppuisin tehdä.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Katjusha vastauksesta! Onko siirto siis joka tapauksessa aina 3. päivä ovulaatiosta, vai riippuuko jotenkin pakastealkioiden iästä? Kyllä tässä tuntee itsensä tyhmäksi, mutta kun vastauksia näihin yksityiskohtiin en oikeasti vaan ole saanut vaikka olen kysynyt useasti, tänäänkin puhelimessa hoitaja totesi vain, että "lääkäri sen katsoo/päättää". Pitääpä kysellä Väestöliitosta mikä meininki heillä lauantaisin, kiitti vinkistä!
 
Dansku, siirtopäivä määräytyy alkion iän perusteella. Jos olis blastokystejä niin siirrettäisiin sen mukaan, jos on 5 tai 6-päiväisiä.
Mutta "pakko" ei oo luonnon kiertoon onnistua. Me ollaan viimeisellä kolmanneksella menossa ja lääkkeelliseen kiertoon siirrettiin "vieraan" naisen soluja ;)
 
Nämä määrät mitä saadaan ja montako päätyy siirtoon/pakkaseen on sinällään aika jänniä. Soitin tänään klinikalle, ja sain kuulla, että 15 hedelmöittyneestä kuusi oli nyt menossa neljän päivän jälkeen pakkaseen. Biologi siinä totesi, että onhan täällä katoa käynyt, mutta en mä kuitenkaan osaa olla pettynyt. Mä kun olisin ollut onnellinen jo kahdesta :) sen verran kovalle se nolla keväällä tuntui. Tuostahan voisi jopa elätellä toiveita, että pari kolme kertaa päästäisiin siirtämään vaikka katoa kävisikin.

Frostino: Tää on niin tätä, toivo ja pelko vuorottelevat joka välissä, joskus pelkää, että jos se oma kullannuppu joskus tällä saadaan aikaiseksi niin kuinka ylisuojeleva sitä sitten mahtaa olla.

Kaneli87: Kyllä se siitä.
 
Dansku, mulle sanoivat polilla että alkio siirretään 2-4 pv oviksen jälkeen. Eli käytännössä viikonloppu ei voi sotkea asiaa. Mulla petasivat tämän kierron niin, että parin päivän bemfola-pistoksilla boostattiin follin kasvua ja pregnylillä varmistettiin oviksen tapahtuminen ajoissa. Miksihän sulle ei voitu näin tehdä? :( Mun ovulaatio ei ole aina samaan aikaan vaan kp 10-20 välillä, siksi lääkkeellinen pas olisi ollut ehkä helpompi vaihtoehto, mutta endo saattaa tykätä huonoa siitä.

Kaneli, hyvin se menee :) Ensin se jännittää, mutta jotenkin siihen vaan sitten tottuu. Meillä mies pisti alkuun ja sitten minä kun rohkaistuin.

Hopsan, hyvältä kuulostaa noi määrät :)

Napaa: Siellä se meidän alkio on nyt sulamassa, toivotaan että aamulla saadaan hyviä uutisia ja päästään siirtoon!
 
Pariin päivään en ole ehtinyt tänne ja heti melkein tippuu kärryiltä, kun keskustelu on niin vilkasta! Tsemppiä siis tasapuolisesti kaikille, mikä vaihe onkaan menossa :happy:

Kaneli: itse olen pistänyt lauantaista asti eli tänään vuorossa neljäs piikki ja mulle toi oli aluksi aivan kertakaikkisen kamala asia. Ekana iltana käsi tärisi aivan hirveästi...MUTTA eilen illalla jo niin rutiinilla hoidin homman eli äkkiä siihen tottuu! Mitäpä sitä ei tämän asian eteen tekisi.

Joku kommentoi hyvin sitä, että kuinkahan ylisuojelevainen itsestä tulee siinä vaiheessa, kun saa oman pienen nyytin syliinsä. Tätä samaa olen miettinyt itsekin paljon.

Ja vielä sen verran omasta tilanteesta, että perjantaina ultrataan eli sitten saa kuulla, miltä munafarmilla näyttää :woot:
 
raahasimpas listaa jälleen vähän lähemmäksi

IVF/ICSI/PAS-lista:


Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Mä luulen, että monesta meistä tulee ihan "normaaleja" vanhempia, joilla menee ihan "tavallisesti" hermot lasten kanssa jne ... :)
Meidän klinikka oli konservatiivisimmasta päästä, että siirtopäivässä ei ole liukumaa eikä yhtään mitään "lääkekokeiluja" yms. tehdä. Aika erilaisia ohjeita saadaan ja tullaan saamaan :) No, tulos on tärkein - vaikka matka meneekin yksilöllisellä tavalla.
 

IVF/ICSI/PAS-lista:


Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi-/helmikuu

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Larissa, täällä pidetään peukkuja teidän pikkuiselle! <3

Sagi, tsemppiä perjantaille! :)

Olen varma, että meistä kaikista tulee super ihania vanhempia. Mulle kerran eräs nainen sanoi, että mä osaan varmaan arvostaa omaa lastani paljon enemmän mitä hän kun on pariin otteeseen vahingossa raskaaksi tullut. Esikoistani yritin siis silloin kolme vuotta ja tähän yritykseen liittyi kaksi keskenmenoa...
Kyllä mä esikoiselleni vähän väliä muistan kertoa että on äitin pieni ihme. Itse hän ei tosiaan vielä ymmärrä mitä kaikkea se oikeasti tarkoittaa... :)
 
Larissan alkiolle tsemppiä!!

Dansku, mulle myös (julkisella) sanoi gyne että siirtoon päästään kyllä viikonlopuista huolimatta, ei kuulemma ole niin päivän päälle.

Tervetuloa Kaneli ja tsemppiä piikityksiin! Hyvin se menee!

Sagillakin jännä päivä lähestyy! Tule sitten heti kertomaan munafarmin tilanteesta.

Itse en koe olevani mitenkään ylisuojeleva äiti, vaikka tuo esikoisen saaminenkin vähän teetti töitä tavallista enemmän. Oma persoona siinä vanhemmuudessa pelaa kuitenkin kaikkein suurinta roolia. Mutta kyllä sitä päivittäin muistaa, ettei hän ole mikään itsestäänselvyys ja varmasti suhtautuu kovinkin eri tavalla, kuin jos lapsia saisi tuosta vain.
Tämän pas-kierron osalta nyt olen vähän ihmeissäni täällä. Yhdet tuhrulaiset tuli eilen, sen jälkeen ei mitään. Kierto ei ole kyllä aikoihin ollut näin pitkä...
 
Oho. Pistäminen oli helppoa.

Mutta mulla tuli pieni tilkka sitä nestettä ulos, vaikka pidin 10 sekkaa sitä piikkiä siellä. Onkohan se iso ongelma?
 
Takaisin
Top