IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä saalis frostino! :happy:

Floral itse aloitin piikittelyn gonalilla annoksella 225 ja sitä nostettiin annokseen 300iu. Mulla on niin matala amh, että vaste tuolla isolla annoksellakaan ei ole suurensuuri.

Aawa mua ei ainakaan haittaa kuulla plussanneiden fiiliksiä. Hyväähän nuo oireet kertoo, vaikka sun fiilis ei varmaan kovin hehkeä juuri nyt olekaan :wtf::Heartred

Harmi kaakao ettei plussaa tullut, mutta niinkuin joku muu jo kommentoikin, niin reissu taisi olla hyvä ja viedä ajatuksia vähän muualle!

Kävin aamulla ultrassa ja lääkkeen nosto oli kyllä tehnyt hyvää. Oikealla puolella olevat solut olivat kasvaneet melko hyvin ja limis oli melkein 12mm. Vasen ei ollut vieläkään herännyt ja siellä vain yksi pienehkö solu. Ongelmaksi muodostuu nyt viikonloppu. Jos punktio olisi perjantaina isoja/kypsiä soluja olisi luultavasti vain 3 ja maanantaina voi olla kaikki jo "ylikypsiä".. :sad010:eek:
 
Larissa, syötävän ihana uusi profiilikuva! En tiedä vielä, ei osannut hoitaja kertoa vielä mitään mitä lääkäri sitten meinaa. Ei ollu edes meidän lähete vielä mennyt sinne.

floral, tsemppiä pistoksiin!

Aawa, ihanaa, että viivat on siellä jo noin vahvat! Elä murehdi, mä meinaan kans uittaa monta testiä jos se ihme pääsee tapahtumaan, että raskaaksi tulen. :D on tässä melkein kolmessa vuodessa ihan tarpeeksi negoja pissitty :)

Frostino, mukava kuulla sun nukuttamis kokemuksesta. Ja hieno saalis! Tsemppiä torstaille! :)

Auringonkukka, tyhmiä noi viikonloput! :( mites teillä nyt sit edetään?

Galluppia pukkaa ihan oman uteliaisuuteni takia, eli miten nopeasti suunnittelukäynnistä teillä alkoi tapahtumaan?
Itseäni pohdituttaa sen takia, että todennäköisesti suunnittelukäynti on mulla kp1 päivänä, eli onko mahdollista aloittaa samaan kiertoon hommat vai siirtyykö seuraavaan kiertoon??

Muurahainen kp 23/31, dpo 8, yk 31
 
Auringonkukka, hiivatin viikonloppu! Näissä jutuissa sitä ei viikonloppuja oikeen katso sillai hyvällä. Ku aina pitää jännää et meneekö pas tai punktio lörinäks.

Murkku, kiva että asiat etenee noin hirmusta vauhtia. Oon onnellinen teidän puolesta. Oon seurannut siun matkaa tuolta toisesta ketjusta :) kyllä meillä alotettiin ihan heti seuraavasta kierrosta kun oltiin kierron puolivälissä.

Forstinolle oikein rikasta satoa toivotaan. Hyvin ootte ainakin soluja saaneet.

Aawa minuakaan ei haittaa. Ihan sitä ois itekkii varmaan epäuskoisena ja samalla onnessaan kaikista oireista.

Kaakaolle pahoittelut. Harmittaa tollaset viivanpaikat ku antavat toivoa, joka sit saattaa osoittautua turhaksi :( epäreilua.

Hileiselle ja Tipulle hurjasti jaksamista. Elämä tuntuu kyllä tosi epäreilulta välillä.

Larissallakii alkaa olla kohta jänskät paikat.

Tsemppiä kaikille pistoksiin. Meillä kävi niin että kun valjastin miehen pistämään niin ekan piikin jälkeen päätin pistää kuitenkin itse kun mies otti neulan sillain vähän pingotettuna pois et se oikee päästi sellasen ping-äänen.

Tervetuloa Siirisi. Hyvää reissua, menkoista huolimatta.

Mitäs niitä kohdun limiksen kasvatusmenetelmiä olikaan? Kotikonstein siis. Ihan vaan varuiksi, et pitää pistää korvan taakse jos tarvii.

Meillä oli tänään eka käynti klinikalla ja vielä tämän kuun lopussa ois toiveena päästä PASiin. Katsotaan nyt miten noi menkat alkaa. Sormet ja varpaat ristissä että alkais kp 28-32 eikä ennemmin saatikka yhtään myöhemmin. Luomukiertoon tehdään tää eka jos onnistuu olemaan arkipäivä. Ja sit jos ei ni seuraavana katotaa letroavusteista kiertoa.
 
Murkku: Suunnittelukäynnillä oli kp5(?) menossa ja jopa siitä aloittamista lääkäri mietti, mut aloitettiin kuitenkin sitten seuraavasta ja lyhyellä kaavalla on menty. Ollaan tosiaan julkisella ja täällä tilanne on ollut se, että kesäsulku 5viikkkoa on ollut ainoa pätkä jolloin hoidot ei ole jatkuneet. Silloinkin itseasiassa oli ivf:n jälkeinen tauko muutenkin.
 
Auringonkukka, toivotaan että viikonloppu ei pääse sotkemaan punktiota!

Murkku, kuten Hileinen sanoi niin lyhyt kaava saattaa onnistua samaan kiertoon :) Pitkässä kaavassa on ensin se oman hormonitoiminnan sammuttelu eli se varmaan voitaisiin aloittaa samassa kierrossa ja seuraavien menkkojen jälkeen alkaisi piikitys. Toivottavasti pääsette alkuun pian! :) Itse en edes muista miten meillä tämä tarkalleen eteni, kun sain aika ajoissa jo osviittaa missä aikataulussa edetään.

Kattika, mulla on limikseen auttaneet vehnänalkioöljy, greippimehu ja vadelmanlehti-tee :) Nämä on siis käytössä ennen ovulaatiota ja vehnis (sekä tietty mama-vitskut) on käytössä koko ajan. Käytän myös lämpötyynyä mahan päällä aika usein endokipujen vuoksi. Lämpö saattaa myös auttaa kasvattamaan limistä, kun se lisää verenkiertoa kohdun alueella. Muoks. Nyt uusimpana kokeiluna on vielä parapähkinät :D Ne auttaa kohdun limikseen ja jotenkin ehkä kiinnittymiseen? 3-5 kpl syödään päivässä joko kierron loppu tai koko kierto. Sama kokeilla nekin :D
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut kaakao, niin hanurista :sad001 Mutta eikös teillä ole pakkasessa useampia vielä?!!

Frostinolle onnittelut mahtis saaliista! Nyt vain peukut pystyyn että hedelmöittyvät ja alkavat iloisesti jakautua!

Auringonkukka, toivottavasti tuo viikonloppu ei nyt pilaa kaikkea. Kokemusta on kun kuukaudet vierivät kun viikonlopulle nasahtaa just se tärkeä päivä.

Kattikalle myös peukut pystyyn, että päivät menevät sopivasti!

Larissa, siellä ilmeisesti kaikki ok? Ei ole tuhruttelut alkaneet? Pian on keskiviikko!!

Floral, tsemppiä pistämiseen ja toivotaan hyvää kasvua munafarmille. Muurahainen pääsee myös pian tositoimiin, jes!

On. Tänään oli ultra ja kaikki hyvin! Limis oli 10mm ja torstaina aloitan luget. Tiistaina sitten siirretään 4 päiväinen alkio. (Jos siis selviää sulatuksesta, sehän tässä vielä jännitettävänä).

Ja Aawa, ei todellakaan haittaa! Päinvastoin, mukava kun joku muistuttaa siitä että onnistumisia tapahtuu! Voimia oloihin, mutta kyllä ne varmasti kestää kun on niin ihana syy :Heartred
 
Tänään soitin lääkärille/sairaanhoitajalle ja seuraavasta kierrosta voidaan heti kokeilla onnea kun pakkasessa on kuitenkin alkioita. Eli loppu kuusta taas "analysoidaan" olotilaa ollakko vaiko ei olla raskaana.

En tiedä mitkä auttaa limiksen kasvuun mutta foolihappoa extra annoksena ja lämpö toiminut mulla ainakin hyvin. Tosin mulla aina ollut hyvä kasvu. Ja kuulemma keho tulisi olla vähän hapan että alkiolla paremmat oltavat.

Meillä aloitettiin seuraavan kierron alussa hoidot kun suunnittelukäynti taisi olla kp 15 tai myöhäinen kuitenkin piikkeihin tai mihinkään.

Auringonkukka eikö lääkäri antanut jarrua että pääset turvallisesti maanantaihin?
Toivotaan että saalis olisi hyvä päivästä riippumatta.
 
Larissa oliko niin että tuota vadelmanlehtiteetä ei juoda enää oviksen jälkeen? Luin vaan että moni ottanut sitä kun haluaa synnytyksen käynnistyvän. Saa kuulemma kohdun supistelemaan. Sitä en vaan itelleni halua kun kauheella vaivalla yrittää kohtua juuri saada rentoutumaan.
Jos vaan pystyt niin käytäpä ennen siirtoa lämpöpussiä masulla ja siirron jälkeen.

Hitto kun joutuu töissä käymään kaiken tän tohinan keskellä. Luin että tehty tutkimus akupunktion vaikutuksesta ivf hoidon yhteydessä. Jos akupunktio tehty 25min ennen ja 25min. jälkeen siirron oli raskaus alkanut yli 40% kun ryhmä jolle hoitoa ei tehty oli jotain päälle 20%.'Koeryhmässä oli päälle 30 vuotiaita. Ihan ei pysty töistä tuollalailla olemaan poissa. :bored:. Mulla nyt selvinnyt akupunktiossa että luultavasti munuaisten joku virtaus heikonlainen ja sitä nyt elvytellään. Se vaikuttaa hedelmällisyyteen.

Tsempit kaikille missä vaiheessa olettekaan. :Heartbigred Täällä nyt to suunnitteluläynti ja ens viikolla alkaa piikitykset.

:goodnight
 
Vähän liian herkullisen näköinen kuva Larissa :wink Alkaa tekeen mieli herkkuja... :p

Aawa, musta on ainakin mukava kuulla juttuja vielä plussauksen jälkeenkin. Muistuttaa aina siitä, että joku tästäkin ketjusta sentään joskus plussaa ja toivoa on itselläkin :) Ilman plussanneiden juttuhan tämä olisi ihan yhtä epäonnistumisten suota...

Frostino hyvä saldo! Aika jännä että rutiinisti teillä nukuttavat. Itselle ainakin ne punktion jälkeiset olot oli kyllä paljon pahemmat kuin itse punktio. Mutta hienoa että meni hyvin. Nyt vaan jännäämään ja pidetään peukkuja munasoluille/alkioille!

Auringonkukka, voi perhana noita viikonloppuja kun sotkevat näin isoja asioita. Itsekin tässä tuskissaan laskeskelen, että päästäänkö seuraavassa kierrossa jo uuteen passiin, kun on ensiviikolla loppuviikosta työreissu ja perään viikonloppu, että miten menee ultrat ja ovisplussat sun muut. Huoh!

Murkku, me päästiin ivf-jonoon helmikuussa ja hoidot alkoivat toukokuun lopun kiertoon. Mutta jos jonoja ei ole, niin voisi kai sitä päästäkin heti tositoimiin, pidetään peukkuja!!

Kattika, toivotaan ettei teidänkään pas mene ohi viikonlopun takia. Näissä on nähtävästi jonkinverran myös käytäntöeroja. Mulle sanoi viimeksi gyne kun kysyin, että ei haittaa viikonloput. Siirretään tarvittaessa alkio päivän myöhemmin tai aiemmin, ei ole niin justiinsa kuulemma.

Helmilotta, kiitos. On vielä 2 x 2 pakkasessa. Edellisessä sulatuksessa toinen selvisi ja siirrettiin, toinen meni roskiin. Aina saa tietty jännätä miten sulatuksessa käy, mutta luulisi noista nyt jonkun sitkuttelevan siirtoon asti. Toivotaan teidän alkiolle hyviä sulatuksia ja tarratkoon sitten tiukasti kiinni!

On. Tosiaan tuhru alkoi tänään. Toivon että kp 1 olisi keskiviikkona, ei ainakaan myöhemmin. Muuten voi olla ettei päästä passiin seuraavassa kierrossa, kun työreissu sattuu ultra/ovisaikoihin. Mutta oletan että kyllä ne menkat sieltä alkaa, ei mulla yleensä kovin pitkään ole tuhrutellut. Tässä pari päivää tätä asiaa olen sulatellut ja taas on semmoinen fiilis, että olisihan tuo nyt ollutkin liian hyvin jos olisi tärpännyt näin pian. Jotenkin meinaa usko hiipua noihin pakastesiirtoihin, en tiedä miksi. Ehkä tämä on vaan tätä tavallista ajatusten ylä- ja alamäkeä ja huomenna on taas ihan eri meininki.
 
Hileinen, sun viesti sai perhosia mun mahaan. :D

Kattika, kiitos kauniista sanoista! <3 toivottavasti pian pääsette seuraavaan kiertoon. :)

Hopsan, ai sen vois vielä aloittaa kp5:kin. Hitsi nyt jännittää...

Larissa, mistä sait tietää ajoissa miten edetään?

Helmilotta, tsemppiä sulatukseen ja siirtoon! :)

Siirisi, mukavaa ettei montaa kiertoa tartte odotella. :)

Pisama, ehkäpä meillä mennään sitten suht samaa aikataulua, jos meillä alkaa jo ens kierrosta kans piikitykset. :)

Kaakao, <3 voimia sinne! Toivottavasti täti saapuis pian ni ei tarttis odotella! :)

Kiitos kaikille vastauksista, ihan alkoi jänskättää josko sitä ens viikolla sitten alkaakin ne hommat. Hoitaja oli sitä mieltä että silloin maanantaina opetetaan ne piikityksetkin samalla käynnillä, et eiköhän tässä pian ala tapahtua.
Paljon olen lukenut tietoa ja kokemuksia, silti on asiat vähän sumun peitossa vielä. Yhtään en tiedä mitä tapahtuu missäkin vaiheessa kiertoa, mutta enköhän maanantaina ole sitten viisaampi. :)
Menispä viikko äkkiä. :)
 
Ompas täällä taas tapahtunu, kiva juttu!

Kaakaon juttu nyt ei toetenkään kiva ollu! Pahoittelut sinulle! Onneksi teillä pakkasessa siirrettävää, ja toivon todella että joku niistä tärppää!

Muurahaisella hyvin edistyy asiat, hyvä hyvä! Meillä oli suunnittelukäynnin ja hoidon aloituksen välissä 4kk, oli pitkä aika odottaa.. Julkisella puolella ja pitkä kaava.

Auringonkukka toivottavasti kaikki menis hyvin viikonlopusta huolimatta, mutta on aika perseestä! Onko sulla millon väliultra millon tilannetta arvioidaan?

Siirisi tervetuloa!

Moni on nyt pääsemässä siirtoon tai aloittamassa piikittelyjä. Onnea ja tsemiä niihin! Täällä elellään teidän mukana niissä! Ja plussatuulia!

Niin ja Aawa mukava on kuulla miten raskaus etenee! Äläpä lähekkään tästä ketjusta :) Niinkuin Katjushakin ja muutkin plussanneet, annatte meille toivoa <3
 
Pisama, aika jännästi ilmaistu tuo akupunktion "otollinen" aika. Alkiothan on siirrettäessä 2-6 päivää vanhoja, eli erilaisessa valmiudessa kiinnittyä :) mä kävin kohdun vastaanottavaisuutta parantavassa hoidossa 5 päivän ikäisen alkion siirron jälkeen, oli kulunut noin 3-4 tuntia. Tosin, kävin joka toinen viikko hoidossa jo ennemmin että keho olisi mahdollisimman vahva ottamaan vastaan raskauden. Kiinnittyminen lähti käyntiin seuraavana päivänä, kuten odotettua.
Katjusha rv. 29+5
 
Moi.

Nyt tässä eilen lueskelin teidän jutteluja. Ja ajattelin ängetä mukaan.

Meillä on tosi pitkä yritys takana, johon kuuluu paljon erilaisia käänteitä. Lapsettomuushoidot aloitettiin puolitoista vuotta sitten, hiukan ylikin. Inseminaatioilla lähdettiin liikkeelle, muuta syytä meillä ei ole löydetty lapsettomuuteen, kuin miehellä hiukan alentunut siittiöiden liikkuvuus, joka sekin on ihan ok. Kolmas inseminaatio onnistui, joka siis tehtiin vasta tämän vuoden tammikuussa. Melkein vuosi hoitojen aloituksesta. Välissä tuli ongelmia mm ovuloimattomien kiertojen kanssa, joita ei ennen hoitoja ollut tullut koskaan.

No siis kolmas inssi onnistui. Ensimmäisessä neuvolalääkäri käynnillä selvisi, että odotimme siamilaisia kaksosia. Pitkien tutkimuksien jälkeen päädyimme raskauden keskeytykseen rv 13, sillä kaksosilla ei olisi mitään mahdollisuuksia selvitä. Olivat kiinni toisissaan rintakehän alueelta, omaten vain yhden yhteisen sydämen. Myöhemmin tutkimuksissa selvisi, että keskeytyksen hetkellä toinen kaksosista oli jo menehtynyt.

Keskeytyksen jälkeen teimme ennen kesää vielä yhden inssin, ja kesätauon jälkeen nyt yhteensä viidennen inssin.

Neljännen inssin maissa, vai olisiko ollut sen jälkeen, sovimme vahvemmista hoidoista, ja kävimme viime viikolla Väestöliitossa ensimmäisellä käynnillä. Päätimme suoraan seuraavaan kiertoon aloittaa follikkeleiden kasvattamisen, eli nyt olemme nopean kaavan (?) mukaan aloittamassa kiertoa. Eilen oli kp 1 ja tänään alkaa siis gonal-f:n pistäminen 150 IU:lla...

Tästä tuli nyt pitkä teksti, eikä kaikkea tähänkään hoksannut tai viitsinyt kirjoittaa, vastailen jos jollakulla riittää intoa kysellä :)

Mutta tässä ainakin pikaisesti tietoa meidän tilanteesta.

(Jännityksellä illan eka piikkiä odottaen, seuraan ängeten
Kaneli87)

Muoks. Varmaan osaatte tuosta allekirjoituksesta katsoa, mutta siis lasta yritetty jo neljä vuotta...
 
Pisama, se oli juuri niin että vadelmanlehtiteetä ei kannata juoda oviksen jälkeen enää niiden mahdollisten kramppien takia. Oikein muistit :)

Kaneli87, tervetuloa mukaan! Tsemppiä piikityksiin ja toivotaan että saisitte nyt sen pysyvän plussan ja vauvan syliin asti <3

Helmilotta, jes! Eli sulla tehdään siirto tänään vai ensi viikon tiistaina? Melkein samoissa mennään joka tapauksessa :)

Kaakao, toivotaan että ne menkat alkaisi ajoissa, jotta ensi kierto ei menen harakoille!

Murkku, muistaakseni jo tammikuussa (kun endo löytyi) alkoivat puhua, että tehdään ivf/icsi ja samalla sanoivat että pitkällä kaavalla endon takia. Maaliskuussa taisin saada jo lääkkeiden reseptit ja varsinainen hoito alkoi toukokuussa ensin synarela-nenäsumutteilla, jolla sammutettiin oma hormonitoiminta. Sitten kun synarelan aikana tuli menkat, kävin ultrassa kp 2 tai 3? (tarkistus että onko limakalvo ohut ja munasarjat hiljaiset) ja samalla sain ohjeistuksen piikityksiin, jotka aloitettiin muistaakseni samana iltana..? Kyllä nämä vaan nopeasti unohtuu :D

Tsempit ja hyvät fiilikset kaikille tähän tiistaihin :)

Larissa kp 16, huomenna pas (?)
 
Tää on kyllä niin raakaa peliä. Eilisestä 10 munasolusta 6 hedelmöittyi ICSIllä. Jotenkin olin ajatellut ja lukenut, että hedelmöittymisprosentti olisi 80 % luokkaa. Pakostakin hiipii pelko persuksiin, että mitä näistä kuudesta jää jäljelle torstaihin mennessä. :sad001

Millasilla määrillä olette päässeet kolmannen päivän siirtoon ja onko mitään jäänyt pakkaseen?
 
Frostino, tuohan kuulostaa ihan hyvältä määrältä. Meillä ivf:lla kävi melkoinen kato, kun 10 kerättiin, niistä 6 kypsiä ja lopulta vain kaksi jaksoi kehittyä riittävästi. Toinen majailee nyt plussana mahassa ja toinen pakastettiin.

Tämä siis rohkaisuna muillekin, jotka surette solujen tai alkioiden vähyyttä. Ei se määrä aina takaa onnistumista ja yksikin ihan oikeasti riittää! :)
 
Frostino, mun ymmärtääkseni se menee yleensä niin että 70% hedelmöittyy ja vähempikin on normaalia. Niin se menee luomunakin normi kierrossa. Eli 6 kymmenestä on mun mielestä vielä ihan hyvin :) mulla oli tosi iso pelko että ei hedelmöity yhtään kun saatiin vain 4 munasolua. Onneksi niistä 3 hedelmöittyi ja saatiin kaikki 2-päiväisenä pakkaseen :) huomenna selviää että sitten että selvisikö huurunenä sulatuksesta...

Tämä on niin hassua, kun jotenkin ennen hoidon aloitusta sitä piti itsestäänselvänä että kaikki menee suoraviivaisesti "oikein" ja siirtoon päästään. Eli ainoa pelon/jännityksen aihe olisi se 2 viikon piina. Eee-hei, väärin luulit Larissa!

Ei nämä asiat vaan mene niin kuin Strömsössä ja jokaisesta pienestä onnistumisesta saa olla iloinen. Meillä meni moni asia päin honkia ivf-kierrossa, ei päästy tuoresiirtoon ja pidän itseäni ERITTÄIN onnekkaana että saatiin ne 3 alkiota pakkaseen! Jos huomenna päästään siirtoon asti tunnen itseni jo lottovoittajaksi (ei ehkä miljonääriksi mutta muutaman tonnin voittaneeksi), vaikka plussaa ei saastaisikaan :D jos ei siirtoon nyt päästä niin pyydän että uusi ivf-saataisiin vielä tämän vuoden puolella.

Aawa, ihanasti sanottu! <3
 
Kaneli, ensinnäkin pahoittelut ettei teillekkään tämä tie ole ollut helpoin. Osanottoni menetyksestä ja siis tervetuloa joukkoon jännäämään. Tsemppiä piikityksiin. Itsellänihän on kaikki vielä edessä. Ens viikolla suunnittelukäynti vasta. :)

Tipu, te saitte kyl aika pitkään odottaa hoitojen alkua suunnittelukäynnistä... Nyt alkoi pelottaa mahtaakohan meilläkin käydä näin...

Larissa, mä tässä pohdin, että kehtaisinko soittaa klinikalle vielä loppuviikosta ja tarkistaa samalla, että onko lähete mennyt jo perille? Ja sit siinä samalla udella millä tavoin mahdetaan edetä ens viikolla. :)
Tsemppiä huomiseen passiin! :) <3

Frostino, elä huoli siellä, käsittääkseni kuusi on ihan hyvä määrä :)
 
Pikainen kommentti frostinolle että määrä kuulostaa hyvältä :) Meillä kerättiin 10 tai 9 munasolua joista vain 3 oli kypsiä..kaikki onneksi hedelmöittyivät, näistä 1 on nyt masussa ja 2 jemmassa pakkasessa. Tsemppiä sinne, ymmärrän kyllä ahdistuksen mutta pidetään peukkuja että kaikki menee hienosti:Heartred

Tervetuloa Kaneli! Pikaista plussaa:Heartpink

Larissalla jännä hetket pian käsillä, tsemppiä sullekin kovasti :)

Pahoittelut kun en ehdi kaikkien kuulumisia kommentoimaan tässä viestissä, olen kokouksessa :hilarious: Kovasti elän hengessä mukana kaikkien piinailijoiden kanssa:joyful:
 
Takaisin
Top