IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka helposti olette saaneet verikokeeseen lähetteen? Vai pitääkö mun vaan ostaa nuo lähi apteekit tyhjäksi testeistä ja luovuttaa vasta kun plussa tai menkat tulee.
 
Terve Siirisi, onko sulla joku lääkitys päällä? Menkat ei aina ala keltarauhashormoni-tukihoidon läpi. Jos plussaa ei ala näkyä lääkitys lopetettaisiin, ja vuoto alkaa yleensä 2-3 päivän kuluttua.
Yksityisellä klinikalla tietysti pääsi verikokeeseen 38€:lla. Julkisista en tiiä.
 
Syön thyroxin 1x pv( kohta 1,5v jo syöty) zumenon 3x pv ja lugesteron 3x pv. Eli lääkitys pitäisi olla kunnossa jos olisin raskaana. Mutta estääkö nämä kuukautisien alkamisen?
Ihanaa huomata että täällä on monia saman kokeneita eli ammattilaisia paikalla eikä tarvii selitellä. Olisin kaivannut tällaista ryhmää jo vuoden verran, parempi myöhään kun ei koskaan.:)
 
Larissa, no nyt todella toivotaan että kaikki menee kuten pitääkin ja tuhrut pysykööt kaukana!!

Tervetuloa siirisi! En osaa kyllä vastata kysymykseesi, itsellä yritetään toista passia ja ekaa kertaa lääkkeelliseen kiertoon. Olen julkisella puolella ja siellä ei verikokeita tehdä käsittääkseni. Vain apteekin testejä. Toivottavasti pian selviää tilsnteesi!
 
Siirisi tervetuloa joukkoon. Lugesteron estää menkkoja alkamasta,joillain saattaa tuhru alkaa niistä huolimattakin. Tarkoitus yleensä on jos raskaustesti näyttää tiettynä päivänä negatiivista lopetetaan lugesteron ja menkat pääsee alkamaan muutaman päivän päästä.
 
Siirisi, etkö ole saanut ohjeita lugesteronin lopettamiseen, jos testi on negaa? Luget tosiaan suurimmalla osalla pitää menkat pois kunnes ne lopettaa (ja muutaman päivän-viikon sen jälkeenkin). Täällä on KYS:n polilla ymmärtääkseni ihan vakiokäytäntö käydä verikokeessa...? Tai jos ei ole niin se selviää mulle keskiviikkona :D Ai niin ja tervetuloa mukaan!
 
En ole saanut muuta neuvoa kun lapun joka tulee täyttää milloin plussasi, menikö kesken, syntyikö millä viikoilla jne eli tilastoja varten. Hoitaja sanoi alkion siirrosta lähtiessäni että soittele kun plussa tulee ja muista se lappu. Ja lääkitystä pitää jatkaa vk 9-12 saakka jotta turvataan alkion kasvu. Nyt tajuan että tää kierto on siis menetetty jo :sad001 ja turhaan elättelen toivoa.
Me ollaan 2 vuotta oltu tyyliin kokoajan kotona kun aina pitänyt odottaa "tietty kierron/hoidon vaihe" ensin. Ja sitten ei olla löydetty äkkilähtöä mieleiseen paikkaan juuri sopivalle viikolle hoitojen kannalta..
Nyt perjantaina ollaan lähdössä Espanjaan ja nyt mulla sitten alkaa menkat :arghh::dead::wtf: noh jos jotain positiivista saa juoda viiniä kuin pesusieni. Ja mä olen vielä oksentanutkin monta päivää ihan turhaan....:sad001
 
Hei ja anteeksi kun olen pitänyt teitä jännityksessä, mutta olen ollut aika kaukana sivistyksestä tämmöisissä maisemissa:
img.

Torstainahan sain sen jonkin sortin haamulaisen testiin. Perjantaina testasin vielä ennen erämaahan lähtöä, mutta testissä näkyi korkeintaan viivanpaikka. Virallinen testipäivä eli lauantai jäi välistä kun oltiin tunturissa, mutta tänään aamulla testasin, eikä siinä kyllä edelleenkään näkyny viivanpaikkaa kummempaa. Ihmettelen vain kun vuoto ei ole alkanut, mutta eiköhän se sieltä sitten ole tulossa. Viimeksihän alkoi vuoto lutinusten läpi. Ja voin sanoa, että oli aika eksoottinen kokemus värkätä niiden lutinusten kanssa tuolla kenttäolosuhteissa :p
 
Muokattu viimeksi:
Toimiskohan kuvakin nyt...
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1473013092.051376.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1473013092.051376.jpg
    185.8 KB · Katsottu: 214
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8., testipäivä 3.9.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä, 12.9 suunnittelukäynti
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Murkku, siitä se lähtee! :)

Kaakao, pahoitteltu negasta/viivanpaikasta :( Mutta onneksi taisi olla hyvä reissu?


Täällä valvoin viime yönä endo-kipujen kanssa (taisi olla ovis) ja aamulla klo 4.30 herätys töihin :'D Onneksi työt on nyt lusittu tältä päivältä niin voin koomailla kotona :D

Larissa kp 15
 
Muokattu viimeksi:
Ihan menny Kaakaon viesti ohi, kun tässä häseltänyt tätä omaa tilannetta. Pahoittelut ettei viiva lähtenyt vahvistumaan.. Mutta mihin se täti on sitten hävinnyt?

Larissa, ompa ikävää, että endokivut tuli takas, ihan tyhmiä! Tsemppiä sinne! <3
 
Murkku, ei tässä mitään hätää ole :) Nyt kivut taas kaikkosi, kun ovis lienee ohi :) Mites, tiedätkö jo että tehdäänkö sun icsi pitkän vai lyhyen kaavan mukaan? Jännää! En malttaisi odottaa, että pääset vauhtiin ;)
 
Apua Larissa mikä kuva! Piti ihmetellä että kukas uusi tänne on tullut :wink

Kiitos pahoitteluista. Otti kyllä aika rankasti päähän, kun ehdin jo vähän sitä haamua/viivanpaikkaa/mitälie tuuletella. Tuoresiirrossa silloin samanlainen vahvistui. Mutta tietääpä siis jatkossa että noihin pc:n testeihin voi tuommoisia tulla ilman raskautta. Ja kyllä se vuoto näyttäisi hiljalleen alkavan, tuhruttaa jo.

Ja oli kyllä hieno reissu, vaikka pikku sähläyksiltä ei ihan säästyttykään.

Larissalla jännät paikat, kohta on toivottavasti alkio kyydissä!

Mahtavaa murkku että hommat teillä etenee noin joutuin :)

Tervetuloa Siirisi :welcome
 
Nonih,nyt ois apteekissa käyty ja ke iltana alkaa ekat pistot Gonalia. Millaset annostukset teillä on ollu? Itsellä 150 mutta ei ole mitn tietoa miten kroppa reagoi. Sunnuntaina lisäksi alkaa Orgalutran. Vettä on hyvä ilmeisesti juoda paljon että välttäs hyperin?
 
Mulla on ollut vähän teknisiä ongelmia, enkä päässyt kirjautumaan, mut olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia. Harmi, etten enää muista, mitä mun piti kommentoida...

Ainakin pahoittelut kaikille negan saaneille. Ei vaan ole reilua tämä elämä. Nyt sitten vaan keräämään voimia uuteen yritykseen, vaikkei se helppoa olekaan. :Heartred

Tsemppiä myös kaikille, joilla siirto on tulossa! Samoin piikittelijöille jaksamista!

On. Viime viikolla oli pakko uittaa yksi pc, kun iski epävarmuus. Että mitä jos en enää olekaan raskaana. Kaksi tasavahvaa viivaa ilmestyi suunnilleen saman tien, joten sai hetkeksi huokaista helpotuksesta. Menkkajomot on nyt vähentyneet, mut nälkä, huono olo ja väsymys jatkuu eli oireita on. Ensi viikolla olis eka ultra, jota jännitän ihan hirveästi.

Sanokaa sitten ihan suoraan, jos ette halua kuulla näistä plussaoireista yms. Ymmärrän paremmin kuin hyvin, että jotakin se voi ärsyttää, kun rämpii tässä hoitojen suossa. Mun on vaan jotenkin tosi vaikea mennä mihinkään plussanneiden ryhmään, kun ei vielä usko itsekään, että tuolla on joku tarrannut kiinni. Ja koko ajan on pelko, ettei päästäkään maaliin asti...
 
Floral2 - Itse aloitin ensimmäisen piikittelyn Gonalin 125 annoksella. Sitä nostettiin sitten 150 iu ja pariksi päiväksi 200 iu:n. :)

Itse kotiuduin juuri punktiosta ja saaliina 10 munasolua. Sperma-analyysin tulokset vahvisti jälleen sen, että icsillä yritetään kaikki hedelmöittää. Siirtoon torstaina, jos siirrettävää on. Toivotaan parasta! :)

Kaiken puolin kokemus punktiosta nukutuksessa oli oikeen miellyttävä. Nyt toki vatsa kipeä ja turvonnut, mutta itse toimenpiteen olin ihan mielellään unten mailla.
 
Kaakao, joo ajattelin että vaihtelu virkistää :) mulla on värikäs fiilis, joten siksi toi kuva :D värjäsin eilen myös hiukset pinkiksi :D Ja ihan peestä että ei sinne sitä kunnon plussaa nyt vieläkään tullut :(

Floral, mulla meni puregonia 150-200 päivässä, mutta oikeassa munasarjassa oli nestekysta jonka takia annosta piti nostaa (heikensi vastetta)

Aawa, mua ei sun plussajutut haittaa :) itsellä olisi varmasti samanlainen olo :)

Frostino, hieno saalis! :) nyt vaan toivotaan että hedelmöittyivät ja että pääsette siirtoon!
 
Takaisin
Top