IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hopsan tosi hieno saalis soluja!!

Larissallakin on piinapäivät tosi lähellä Luotetaan siihen, että kaikki menee hyvin!

Muurahaisellakin lähti iso pyörä pyörimään tosi nopeasti.

Aina välillä tuntuu, että toisten asiat etenee paljon nopeammin kuin omat, mutta todellisuudessa asiat eivät varmasti ole näin, vaan kaikille meille hoitoja läpi kahlaajille päivät,viikot ja kuukaudet matelevat ajoittain tosi hitaasti. Toisaalta välillä huomaa, että hups vaan mähän oon pistelly jo viikon, vaikka tuntuu että eilen olisin aloittanu :wink

Auringonkukka (neulatyynynä jo 7 vrk ajan)
 
Voi ei Hileinen! Ompa ikävä kuulla! Mulla ei oo noista endo oloista hajuakaan enkä voi edes kuvitella millasia nuo kivut on. Ja lisänä vielä tää suunnaton pettymys. Lähdemme siis molemmat kohti kolmatta hoitoa..

Oysissa 4-5kk jonot, mutta meinas että lääkkeet sais tän vuoden puolella, ite hoito varmaan vuoden vaihteen jälkeen. Jotenki on vain epäuskonen olo tokkopa siitäkään mitään tulee..

Ihanaa Pikku-Tikku että teillä kaikki hyvin!

Muurahainen kiva että teilläki asiat selkis!

Kiitos kaikki! On ollu hetkiä et kohta romahtaa, muttei tilaisuutta.. Töissä ja nyt mökillä kesän päättäreitä. Täältä saa kyllä voimaa jaksaa <3 Sunnuntaina kotona sitte annan kaiken tulla. Haluan nyt keskittyä jännäileen teitä, unohtuu omat murheet. Pidän kaikille peukun pystyssä!
 
Nyt tulee vain ja ainoastaan törkee omanapa, mutta Jospa jollekkin käy kuin meille niin antanee uskoa. Eli ivf 0 hedelmöittynyttä. Nyt icsi 15 solua kaikki normaalisti hedelmöittyneitä.

Toki 4 päivän viljely edessä joten tippumista tapahtunee. Mutta voi että voi olla iloinen vaiika plussaa on pitkä tie.
 
Täällä taustalla olen lähes päivittäin seurannut mitä kaikille kuuluu. Täällä mennään viikolla 15. Usein sitä mietin, että ihanko tosissaan ollaan päästy näin pitkälle ja meitä on onni viimeinkin potkassu. Ei sitä oikeen vieläkään osaa käsittää, että mun mahassani on pieni vauva. Kahvipöytäkeskusteluissa on nyt ollut hassua olla, kun vuosia olen ollut kaikista lapsipuheista täysin ulkopuolinen ja kuunnellut vierestä miettien, että kuulunko ikinä joukkoon.
Maha on plumsahtanut esiin ja pieneltä vauvamahalta näyttää jo. Toissapäivänä tunsin ensimmäistä kertaa myös liikkeet. Kun vain menisi kaikki hyvin jatkossakin.

Paljon voimia kaikille joka tilanteeseen! :Heartred Yrittäkää jaksaa, ootte kaikki supervahvoja, vaikka välillä ei siltä tuntuiskaan. :Heartred Vaikeimpina päivinä muistakaa elää päivä kerrallaan tai hetki kerrallaan, se ajatus on mua auttanut pahimpina aikoina. Kannattaa harkita lapsettomien vertaistukiryhmään menoa myös, siitä oli mulle iso apu. Plussatuulia tänne toivon!
 
Mustikk4, ihanaa :) Mulla on ollut ihan samanlaisia ajatuksia ja tunteita. Varmuus maaliin pääsystä kasvaa pikkuhiljaa.
Voi KUNPA kaikille tässä ketjussa haikara saapuisi kylään täydellisellä ajoituksella, ja sylit täyttyvät pienistä nyyteistä!!!
Katjusha rv. 29+2 (häh?!)
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8., testipäivä 3.9.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio vk 37-38

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Munkin pitää lisätä itseni listaan, kun oon tietokoneella seuraavan kerran.

Täällä eka piikki pistetty ja täytyy sanoa että oli aika kamalaa. Viisi iltaa vielä jäljellä :nailbiting:
 
Sagi: Eihän se pistely kivaa oo. Insseissä mulla oli puregon apuna ja piikittely tuli tutuksi, siksi tää Elonva on kiva, et korvaa 7pvän piikit, tosin keskiviikosta eteenpäin pitää piikitellä jarrua ja varmaan sit viel hiukka puregonia ennen punktioo, mut tätähän tää on...:excited001 tsemppiä sulle.
 
Pahoittelut ja rutkasti voimia Hileinen, maleen ja tipu :Heartpink Niimpä, miten tää voikin olla niin vaikeeta!?!:smiley-angry017

Ihana kuulla kuitenkin myös iloisia uutisia, olen niin onnellinen teidän puolesta plussanneet! Oli kiva kuulla myös teistä Mustikk4 ja PikkuTikku!

Hopsan, aivan mahtava saalis! Onnea!

Mulla on huomenna ultra, missä katsotaan limiksen tilanne ja mietitään kait (toivottavasti) siirtopäivää. Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että oon ollut tosi kipee ja antibiootteja syönyt poskiontelotulehdukseen. Mitenhän tuo kaikki vaikuttaa? Ite mietin vaan, että ei taida olla ihan suotuisin kasvualusta meikäläisen kroppa nyt? Huoh.
 
Helmilotta, sulla oli tulossa pas? Siinä ei kai ole haittaa vaikka olisi ollut kipeänä, kunhan limis on kunnossa niin mun ymmärryksen mukaan siirto voidaan tehdä. Eri asia kai, jos olisi ivf päällä, sitten flunssa ja antibiootit vaikuttaisi kehittyviin soluihin.

Kaakao, missä viivyt testin kanssa?

Toivonkipinä, toivotaan että siellä on positiivista kehitystä tapahtunut munasarjoissa :)

Napaa: Eilen pistin pregnylin ja tänään illalla/huomenna olisi varmaan ovis. Ke sitten siirtoon, jos kaikki menee nappiin! Peukut ja varpaat pystyyn!

Larissa kp 14
 
Kiitos Larissa pikaisesta vastauksesta. Juu, passista kyse. Toivotaan, että jos tässä siirtoon päästään, niin silloin kun se tehtäisiin, olisi jo ihan terve.
Ompas sullakin jännät paikat, peukut on pystyssä että siirtoon pääsette ja siitä se raskaus alkaa! Milloinkas se selviää, tehdäänkö ke siirto?
 
Ninukki, mä oon saanut luomu-PASiinkin 100 mg aamuin illoin lugesteronia. Eikä mulla ole tiputteluja, että sen vuoksi tarvitsisin.
 
Ninukki, vaikka luomu kiertoon tehdään niin vissiin aina on silti luget mukana, vaikka keltarauhashormonia pitäisi olla omasta takaakin. Onhan se alkio sen verran arvokas, että hyvä pelata varman päälle. Silti olin yllättynyt, kun lugeja määrättiin se 200 mg kolmesti päivässä! :O Aika paljon! Mutta mulla on tota tiputtelua joka kierrossa luteaalivaiheen aikana eli olisiko siksi noin iso annostus? Ivf kierrossa sitä ei kylläkään ollut (johtuiko pregnylistä joka boostaa keltsiä toimimaan?), joten toivon että ei olisi nytkään :)

Helmilotta, jos tuhru ehtii alkaa ennen keskiviikkoa niin siirtoa ei tehdä, mulla alkaa tuhrut pahimmillaan heti oviksesta :( Ja ke aamuna pitää soittaa itse polille ja kysellä onko alkio selvinnyt sulatuksesta. Eli ke aamuun asti saa oottaa tietoa päästäänkö siirtoon. Pikaista paranemista sinne ja tule kertomaan mitä ultrassa näkyi!
 
Heippa
Nyt vasta huomasin että tälläinen keskusteluryhmä löytyi jossa kaltaisiani hoidon tarpeessa olevia :wink

Me olemme käyneet hoidoissa n vuoden verran. Meillä on yksi lapsi 4v kohta joka sai alkunsa myös hoidoilla. Nyt toinen haaveissa ja alkioita pakkasessa kesäkuun keräilystä 4 kpl.
1 alkio siirrettiin elokuun alussa.
Lääkäri sanoi että toissa perjantaina olisi pitänyt tikuttaa. Joo todellakin tikutin ja sunnuntaina ja tiistaina ja vielä viime perjantaina. Mä tuun hulluksi. Kauan mun pitää tikuttaa? Eikö kuukautisien pitäisi alkaa jos alkio ei ole kiinnittynyt? :woot: mies kyselee mitäs nyt ja miten tästä eteen päin.... en mä tiedä. Ja olen huomenna soittamassa lääkärille mutta meinaa paniikki nostaa päätään oikein urakalla. :nailbiting:
 
Takaisin
Top