IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tipulle ja Maleenille pahoittelut :Heartred

Kaakaolle ja Hileiselle pidän peukkuja tän aamun testeille että tulis selvästi näkyviin ne toiset viivat :)

Larissallakin oli hyvä tilanne, mahtavuutta!

Murkku saa tänään soiton lääkäriltä, oon vieläkin niin onneissani sun puolesta että pääsette katsomaan tämänkin kortin :)

Semmonen oma napa tuli mieleen mitä en ehkä tänne muistanu kertoakaan, että mulla oli viime kierrossa ihan tosi selkeet ja reilut ovislimat monta päivää vaikka ultrassa oli todettu että limis on ihan surkee. Ultra oli kp15, limat noin kp12-> ja ovisplussan sain tikkuun kp18. Olin aina yhdistäny limat ja limakalvon toisiinsa niin että reilut limat = hyvä limis, mutta ei se sitte ollutkaan niin. Nyt menossa kp15 ja jo pari päivää on ollu tosi limaista. Kp7 tehtiin se kohdun tähystys ja siinä lääkäri sanoi ettei oikeestaan mitään isompaa follia ollu havaittavissa ja limakalvo oli silloin ihan onneton. Tekis vähän mieli käyä ostamassa ovistestejä... Tietäis missä mennään, olishan se ihan huippua jos tästä tuliskin vähän lyhempi kierto :) PASia odottavan aika on pitkääää...
 
Vielä tuli semmonenkin mieleen, ku pohdiskelitte aikasemmin täällä noiden lutinus/lugesteron lääkkeiden lopettamista niin itse kysyin sitä lääkäriltä viimeisimmässä tuoresiirrossa. Lääkäri kertoi seuraavaa: lääkkeellisessä PAS kierrossa tukilääkityksen aloittaminen ja jatkaminen jonnekin raskausviikolle 9-12 on ihan välttämätöntä, kun siinä ei tule omaa ovista lainkaan ja näin ollen ei tule keltarauhastakaan. Omaan kiertoon tehtävässä PASissa tai tuoresiirrossa se ei ole niin tärkeää, sillä siinä ajatellaan että oma keltarauhanen on kehittynyt, kun on kerran ovuloinutkin. Lääkityksellä vain tuetaan oman keltarauhasen alkuun pääsyä joten parin viikon kuuri riittää. Tuossa toisessa tuoresiirrossa olisin saanut halutessani jatkaa lutinuksia varhaisultraan asti. Eli ei niistä silloin mitään haittaakaan ole.
 
Napailen törkeästi: pp 14 tyylipuhdas nega, tuhrua tulee rajusti lugejen läpi. Soittelen polille, että mitäs hittoo nyt... Kolmatta hoitoa, vai laparoskopiaa kohden. En saanut testin tulosta edes miehelle aamulla kerrottua etten murru ihan täysin. Työpäivä alta pois ja sit voin romahtaa rauhassa kotona :(
 
Jännä juttu frostino toi nukutus.. siinä kun kuitenkin on riskinsä (en sanonut tätä pelotellakseni)o_O Ja tosiaan laatuhan korvaa määrän noissa folleissa :happy090

Voi Tipu.. ikäviä uutisia! Nyt valtavat tsempit kolmanteen kierrokseen! Tiedätkö yhtään milloin pääsette aloittelemaan?

Rive koittaa ottaa ihan rennosti..oireethan kertoo aina hyvää raskauden etenemisestä. Toki niitäkin onnellisia on kenellä ei tunnu alkuraskaus missään vaikka sikiö kasvaakin hienosti.

Mitenkäs Kaakaon testi? Pidän peukut pystyssä!

Mulla on nyt viikko pistelyitä takana ja jotain pientä nipistelyä munasarjoissa tuntuu. Toivottavasti isompi lääkeannos nyt saisi siellä jotain oikeasti aikaiseksi!
 
Voi ei, suuret pahoittelut Hileiselle ja Tipulle.

Täällä menee hyvin. Nt-ultra oli maanantaina ja liikkuva kaveri siellä oli kyydissä. Työhousut on ihan justiinsa jäämässä liian kireäksi, pitää keksiä jotain muuta kohta tilalle.

Ninnukki on useasti mielessä. Tuntuu jotenkin epäoikeudenmukaiselta se keskenmeno. Muuten kun oltaisiin menty tasan samaa rataa.

Toivon tasapuolisesti kaikille hyvää ja tsemppiä jokaiselle hoitojen eri vaiheisiin. Jokainen teistä ansaitsee sen nyytin syliin.

Katjushkan tarina on mulla jotenkin niin sydämessä. Niin pitkä toive ja ei enää kauaa tarvitse odottaa! <3
 
Napa jatkuu, sitten siirryn taakse piiloon: polilta ohje aloittaa heti vielä tänään orgametril rauhoittamaan endoa. Uusi kipulääkereseptit kaikki. Ensi viikolle vielä gynelle aika, pohditaan tähystysasioita. Suoltakin olisi kuvattava. Labroissa käyn vielä tänään, että nähdään miten rajusti endo riehuu. Ainakin 2-3kk tauko ennen kolmatta hoitoa. Miä oon niin väsynyt tähän, kivut on hurjat ja vuotaa joka tuutista. On tää vaikeeta.

Hileinen kp 1
 
Minä olen ollut tuolla taustalla, mutta nyt näyttää siltä, että siirryn kirjoittelemaan hieman aktiivisemmin.

Ihan ensiksi pahoittelut Hileiselle, Tipulle ja Maleenille :Heartred kovasti voimia ja tsemppiä!

Oma tilanne on nyt se, että tästäkään kierrosta ei luomusti tärpännyt ja menkat alkoivat tänään. Yritin soittaa poliklinikalle, mutta jostain syystä palvelu on kiinni ja menin sitten ihan paniikkiin! Kait se on vaan pistelyt aloitettava huomisesta ja pitää soittaa polille sitten maanantai aamuna uudelleen. Jäi vain vähän mietityttämään, kun en saanut nyt heti varattua ensimmäistä ultra-aikaa, mutta kait sen maanantainakin ehtii. Kuinka pian ultra yleensä on siitä, kun pistokset alkaa?

Toinen paniikin aihe on sitten itse pistäminen. Olen työskennellyt hoitajana "edellisessä elämässä" ja muiden pistelyssä ei koskaan ollut mitään ongelmaa, mutta nyt tuntuu aika hankalalta tuo ajatus pistää itseään. Mun mieshän on niin herkkä, että sille ei voi edes näyttää piikkiä, kun se jo pyörtyy...joten ei siitäkään apua ole :eek:
 
Hileinen <3

Auringonkukka, toivotaan sinne hyvää satoa!! :)

PikkuTikku <3 onnea ihanista ultrakuulumisista!! Toi on kyllä ihan totta, että tulee mietittyä muiden samoissa menneiden tilanteita. Esim mulla oli eka siirto samaan aikaan Beislan kanssa ja hänellä on hyvänen aika laskettu jo ensi kuussa, mihin tää aika on mennyt!! Ja tikku sinäkin jo, vastahan sitä odotettiin koska uskaltaa testata! :) nyt onnistuin kyllä yllättävän hyvin unohtaan koko asian, ku km jälkeen kierto oli nii pitkä eikä sen aikana tapahtunut mitään asiaan liittyvää, enkä nytkään osaa ajatella että kohta taas siirtoon. Ehkä parempi niin, mitä vähemmän märehtii. Se vaan välillä käy mielessä, että jos tää viimeinen pakaste ei tärppää, nii kuinka jaksan uuden rumban alusta asti, ajatuksena aika ahdistava :( mutta turha sitäkään on vielä miettiä!!

Onnea Murkku! Jesjesjes!!!!! :D siitä se lähtee! Oliko aikataulusta jo puhe?

Sagille moi! Ja tervetuloa, toivottavasti visiitti on pikainen. Kyllä se pistäminen varmasti sujuu, eka kerta jännittää mutta siitä kun selviää niin ei tunnu enää missään!!

Ninukki, zumenonia popsiessa, kp7, pas kierto
 
Hileinen, isot pahoittelut ja halaukset :( ehkä on ihan hyvä idea kuivatella endoa ennen seuraavaa hoitoa.

Murkku, jes! Osasiko sanoa aikatauluista?

Sagille, tervetuloa mukaan ja toivotaan sinne pikaista plussaa! :) Tosta pistämisestä; meillä mies pisti alkuun, kun en itse uskaltanut. Sitten joku ilta mies ei ollut pistämässä ja oli vaan pakko pistää itse. Hyvin se menee, ei kannata pelätä. Tekee vaan ohjeistuksen mukaan, vaihtelee aina pistoskohtaa ja kun on pistänyt, odottaa n. 5 sek ja vetää piikin pois niin ettei irrota otetta mahanasta ensin. Tsemppiä! Mitkä lääkkeet sulla on käytössä?
 
Omien tietojen päivitys :)


IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8., testipäivä 3.9.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Moi
Tulin vain käymään täällä sen verran että lukaisin teidän kuulumisianne. Voi Tipu ja Hileinen, oon niin pahoillani teidän puolesta....:-(

Kiitos kovasti kaikille tuestanne ja tsempeistänne.

Meillä on pakkasessa ne kolme alkiota, että jos aikataulut natsaa kohilleen, niin marraskuussa sitten PAS. Väestöliitolla on käytäntö että pitää olla yks luomukierto välissä ennen ku tehdään PAS.

Mä oon miettiny jo sitäki että jos ei PASsit onnistu, niin lähenkö enää edes neljänteen ICSIin niin henkisesti kovalle ottaa nää pettymykset.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä.. Mää jättäydyn nyt taka-alalle nielemään näitä pettymyksen kyyneleitä ja palaan asiaan sit marrakuussa.

- Maleen77
 
Larissa, mulla on Puregon ja Orgalutran. Joku taisi täällä aiemmin mainita, että tuo Orgalutran ei ole kauheen miellyttävä pistää. Mutta onhan näistä muutkin selvinneet, joten pakko munkin on! :nailbiting:

Sitten tietysti tässä alkaa jännittämään kaikki muukin; saadaanko munasoluja ja jos saadaan, niin montako. Hedelmöittyykö ne jne. Lääkäri sanoi mulle viimeksi, että AMH -arvo on hyvä, mutta tulos on ristiriidassa sen kanssa, miltä mun munasarjat näyttää ultratessa.

Kaiken tämän stressin lisäksi mun anopilta leikataan aivokasvain samalla viikolla kuin milloin punktio todennäköisesti on. Isoja asioita tapahtumassa...:wideyed:
 
Turhan paljon negatiivisia kuulumisia on jälleen tullut. Kaikille tsemppiä.

Uusille jotka jännittää pistämistä niin yllättävästi siihen tottuu. Toki aina. Kun lääke vaihtuu niin se Eka pistos ainakin itselle on se ikävin. Toinen kierros oli ainakin itselle helpompi. Vaikka välistä tuntui että kun ilmapallon pistää lääke tursuaa takaisin

On punktio takana 15 solua ja nyt vaan odotellaan. Et koittaako pas
 
Hopsan, hienosti saitte munasoluja! Nyt toivotaan, että suurin osa hedelmöittyy :)

Sagi, puregon on helppo nakki :) Laita vaan aina pistetyt annokset ylös ja muista, että jokaisessa ampullissa on ylimääräistä lääkettä jota ei ole ilmoitettu missään tuoteselosteessa. Orgalutran on kuulemma ikävämpi, mutta kyllä sä siitä selviät :) Mullakin oli amh kuulemma erinomainen, mutta silti vaste lääkkeisiin oli odotettua huonompi ja soluja saatiin vain 4. Lääkäriä lainaten; aina ei mene niin kuin Strömsössä.

Maleen <3
 
Hileinen: ei voi olla totta :( Epäreilua, niin toivoin että plussaisitte. Rutistus:Heartred

Maleen, voimia siulle. Toivottavasti PAS tuo teille toivotun plussan:Heartblue

Sagi: tervetuloa kirjoittelemaan ja plussatuulia! Pistely sujuu varmasti hyvin alkukankeuden jälkeen :happy:

Hienoa Murkku!!! Jännään siun puolesta:joyful:

Hopsan: hieno määrä soluja! Nyt vaan juot sitä vettä kaksin käsin:hungry:
 
Nyt on enempi aikaa kirjootella :)

Hileinen, ihan tyhmää! Olen niin pahoillani... :( <3 voimia ja tsemppiä sinne endotaisteluun!

Sagi, ajattelet vaan että olet itse itsesi asiakas ja se pistäminen on vaan tehtävä. Näin mä yritän tässä tsempata itseäni tulevaan. :D saas nähä mikä on fiilis kun oikeasti neula kädessä istun. :D

Larissa, onko sulla jo ens viikolla siirto edessä? :)

Maleen, voimia sinne!

Aikatauluista kyselitte, niin maanantaina mennään verikokeisiin ja silloin soitan sinne yksityiselle ja varaan ajan suunnittelukäyntiin. Meillä siis maksusitoumuksella mennään yksityiselle, lääkäri sanoi, että ultrat voidaan mun toiveesta tehdä omassa sairaalassa, pitää vaan varata sitten ajat sinne.
Oisin voinut jo tänään soittaa, mut sit aattelin et kerkeekö lääkäri tekemään sen lähetteen, niin päätin et maanantaina soittelen ja varailen aikaa... Jänskättää!
 
Takaisin
Top