IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muurahainen se kohdun painaminen tehdään leikkauksen jälkeen. Sillä manipuloidaan kohtua supistumaan. Jos kohtu ei kunnolla supistu, se jää vuotamaan ja voi myös tulehtua. Lisäksi käytetään kohtua supistavia hormooneja mm oksitosiinia. Alatiesynnytyksessä kohtu supistuu paremmin itsestään, eikä siinä ole samallalailla "raakapintaa" kuin sektiossa, jossa kohtuun tehdään haava ja istukka kaavitaan pois.
 
Toivottavasti Tipu ne kuukautiset ei sieltä ala ja saisit testiin plussan. Mä oon kätilö ja töissä synnytyssalissa. Huippu työ, mutta tässä tilassa ajoittain hieman raskasta. Onneksi suurimman osan ajasta pystyn kyllä nauttimaan vauvojen hipsuttelusta :dummy::dummy1:

Larissa kiitos tsempeistä! Toivotaan, että lääkkeen lisääminen räjäyttäisi pankin! :wacky: Sulla toi irrotuspiikki kuulostaa kyllä hyvältä/järkevältä ajatukselta!

Voi maleen:Heartred jaksamisia!
 
Pikainen napa. Tänään näkyy selvä haamu. En tiedä näkyykö oikein kuvassa, mutta livenä näkyy. Nyt alko huominen testi jännittää...
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1472707497.952355.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1472707497.952355.jpg
    280.2 KB · Katsottu: 207
  • ImageUploadedByVau Foorumi1472707510.442151.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1472707510.442151.jpg
    280.1 KB · Katsottu: 216
  • ImageUploadedByVau Foorumi1472707523.335190.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1472707523.335190.jpg
    295.1 KB · Katsottu: 201
Kaakao, niinpä näkyy!!! :) nyt vaan vahvistumisia sille!!!

Soitin tänään taas hoitajalle, se ties mun tiedoista kertoa, että lääkäri oli tiistain soittoajan siirtänyt perjantaille, eli huomenna lääkärin pitäisi soittaa. Hoitaja oli hyvin pahoillaan, kun olen joutunut näin odottamaan. Normaalisti ei tälläistä tilannetta ei kuulemma ole päässyt käymään.
 
Tasaiset tsempit kaikille eri tilanteissa meneville! <3 Varsinkin Hileiselle iso empatiahalaus!

On: Eilen ultrassa 7 pv piikittelyn jälkeen oikeella 5 isoa (n. 14-15mm) follia ja vasemmalla kaksi isoa (13-15mm) ja kaksi pienempää. Pariksi päiväksi Gonal nostettiin 200 yksikköön ja rinnalle jarruksi cetrotide. Punktio olisi tiedossa maanantaina. Jännittää nyt jo pirusti! Onneksi tehdään täälläpäin nukutuksessa!

Ekaa kertaa, kun hommaa käy läpi, niin huolestuttaa tuo follien määrä. Jotenkin olin olettanut, että niitä tulisi huomattavasti enemmän, kun kato käy kuitenkin eri vaiheissa.. Täytyy vaan toivoa, että olisivat hyvälaatuisia ja hommassa päästäisiin eteenpäinkin. Olo alkaa olla jotenkin todella turpea ja mitä vaan syön, niin kauheat ilmavaivat iskee :smiley-ashamed008 Olisi jo maanantai...
 
Kaakao, kyllä tuossa ekassa kuvassa näen jotain ja uskon kyllä sinua että siellä on haamu! Nyt vahvistumista sille!!! <3

Murkku, jospa se lääkäri viimein huomenna soittaisi...

Frostino, onneksi on sentään tuonkin verran folleja! Mulla oli punktiossa enää 5
 
Omaa napaa vielä: Ultrassa käyty :) limis oli kuulemma "upean kolmikerroksinen" mutta johtofolli vielä pieni (14mm). Kasvatellaan sitä tänään ja huomenna Bemfola-pistoksilla (?), lauantaina laitetaan pregnyl-irroituspiikki ja keskiviikkona siirto (jos kaikki menee putkeen) :) eipä tartte enää ovista testailla ;)
 
Rive, kiva kuulla :) Ihan uus tuttavuus mulle. Annostus on aika lälly, vaan 75 IU tänään ja huomenna :D

Nyt on huojentunut olo, kun ei tartte tikuttaa ja odottaa luomu ovista. Ainoa jännityksen aihe on, että selviääkö alkio sulatuksesta, mutta siihen ei voi itse vaikuttaa joten turha stressata :)
 
Kiitokset kaikille mukanaelämisestä! Voi mää niin toivon teille muille parempaa onnea hoitoihin! Nyt onkin taas monella jännät paikat tulossa!

Kaakao lupaavalta näyttää! Tsemiä huomiseen testailuun!
Samoin Hileinen, tsemiä ja onnea kovasti, jospa sää välttäisit mun ja maleenin kohtalon!

Hienoa Larissa että sait hyviä uutisia ultrassa. Sulatusonnea alkiolle!

Frostino niitä folleja voi olla enemmän mitä ultra näyttää, ja hyvä määrähän tuo. Jospa ne kaikki jaksais kehittyä ja sisältäisivät oikein laadukkaita soluja! Nopeaa ajankulua viikonlopun yli, maanantaina sitten jännän äärellä, laitahan heti kuulumisia sitte!

Auringonkukka mulla oli gonali tolla 300 annoksella 2vkoa. Toivotaan sullekki laadukkaita soluja. Ja tsemiä kovasti, mää nyt jännittelen teijän puolesta ku oma napa tyhjä. Määki nautin tästä työstä.. Tänään taas kaksi vaavia maailmaan, siinä välissä alko menkat valumaan ja kyllä oli itku herkässä. Onneksi työ on hyvää terapiaa vrt siihen jos olis alkanu kotona.. Oisin varmasti murtunu täysin! ..ja sitte vielä kaavittiin yksi keskenmeno, pystyi kyllä hyvin samaistumaan, vaikka uskon että se on varmasti vielä vaikeampi hyväksyä..

Muurahainen hyvä ettei oo niitä muistikuvia, koska joskus se on tosi kivuliasta. Uskon kyllä että sitä on tehty esim samalla ku haava tarkistettu. Toivottavasti se sun lekuri sitte huomenna soittais!

Toivonkipinä toivottavasti menkat ajallaan ja saat hoidot alkamaan!

Mitä kuuluu meidän plussanneille? Katjusha on jo pitkällä, mites mustikk4 ja pikku-tikku? Entäs Aawa ja Rive, mitkä on voinnit?
 
Tipu: olotila on aika normaali. Aamupäivisin on vähän höntti olo ja etookin välillä ja rinnat on sairaan turvoksissa ja kipeät. Välillä juilintaa selässä ja mahassa mutta ei oikeastaan muuta..välillä iskee pelko että entäs jos siellä ei olekaan ketään. Täytyy nyt vaan odotella sitä ekaa ultraa rauhassa, ja neuvolakäyntiä syyskuun lopulla:angelic:
 
Rive, hyvin se menee. Vaikka joka päivä tuntuu jänskältä, niin kyllä se aika sitten loppujen lopuksi nopeasti kuluu. Eipä aikaakaan, kun on eka kolmannes valmis ja sitä rataa :)
Parempaa onnea Tipulle, toivotaan teille ja kaikille toivoville meheviä pysyviä plussia!!!!
 
Takaisin
Top