IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa ninukki, kiva kun joku samassa tilanteessa! Okei, en tiennytkään miten se siirtopv katsotaan..eli lugeja ensin niin monta pvää kun alkiolla ikää. Meillä 3 ja 4 päiväisiä, että se olisi sitten ehkä ens viikolla jo meillä siirto, jos limis tarpeeksi paksu! Eikös ton zumenonin pitäisi alasajaa oma hormonitoiminta, ettei ovista tule? Mulla nimittäin alkoi tänään samanlaiset alavatsajuilinnat kuin menkkojen ja oviksen aikaan.. :eek:
 
Hileinen, testasitko?

Maleen, onpas ärsyttävä tilanne! Toivottavasti kuitenkin sieltä vielä plussa tulisi eikä menkat alkaisi ollenkaan.

On. Aamulla testattu apteekin testillä ja oikein kovasti pinnistämällä ehkä jonkun viivanpaikan sain hahmotettua, mutta ei siinä kyllä oikeasti mitään näy. Jännitys jatkuu... Nyt siis pp8 vasta, eli mitä vaan voi tapahtua.
 
Kaakao, en uskaltanut :O Oon niin kipee jo, että panadolia pitänyt ottaa ja aamulugen seassa vähän niinku jo tuhruakin. Uskoisin et tää oli kyllä tässä. Teen testin pe kuitenkin ja lopetan sitten luget. Ahdistaa jo valmiiksi, että mitä ihmettä tässä kohtaa voi enää kokeilla kun ei homma onnistu sit millään :( :(
 
Voi p#%££~+|* Hileinen! Epäreilua! Toivon kuitenkin sydämeni pohjasta, että perjantaina kaikesta huolimatta yllätysplussa pärähtäisi testiin ja tuhrut ja kivut olisi nyt jotain ihan muuta. Tsemppiä!
 
Minkki mullakin synarelan ansiosta menkat oli muutaman päivän myöhässä. 0 ultrassa ei haitannu, vaikka vuoto ei ollut ihan täysin loppunut ja pistelemään pääsin aikataulussa.

Hileiselle ja Tipulle isot tsempit ja jaksamiset! Harmi ettei tilanne vaikuta kovin lupaavalta. Ihmeitäkin onneksi välillä tapahtuu :Heartred

On: 5pv pistelyitä takana ja kun 0 ultrassa näkyi 6 munasolua per puoli, niin nyt on kasvamassa oikealla 5 (vai 4) ja vasemmalla 1.. ja nekin pieniä, vain 1 isompi. Gonalia saan pistää nyt jo kevyet 300IU. Ei siis häävi tilanne täälläkään.

Auringonkukka
 
Kaakao, toivottavasti vahvistuu! :)

Hileinen, nyt tuhrut sieltä hus pois ja pe aamula vahva plussa kiitos! <3

Eipä ole lääkäristä vieläkään kuulunut. Äsken taas yritin soittaa sille, eipä vastannut... Mur!
 
Helmilotta ja Ninukki, tsempit pas kiertoon :) Olkoon limis muheva ja kutsuva alkiolle kiinnittymään ;)

Kaakao, laita kuvaa tihrustettavaksi? ;)

Hileinen, pahoittelut jos se nega/menkat sieltä paukahtaa :( Jos uuteen hoitoon joudutte niin tulisikohan jollakin toisella lääkityksellä parempi saalis..?

Murkku, voi kökkö sitä lääkäriä :mad: Toivottavasti nyt tämän viikon aikana ottaa teidän asian hoitoon!

Auringonkukka, kuulostaa yhtä laihalta vasteelta mitä mulla oli.. :/ toivotaan, että sieltä joku folli lähtisi vielä kasvamaan mukaan! Mutta jos noista folleista saisitte kaikista solun niin sehän olisi jo hyvä tulos! Mulla näkyi vain 6-7 follia yhteensä ja 3 alkiota saatiin.

Mitäs muille piinailijoille kuuluu? Jatkaisi nyt joku meidän plussatiliä :)

Napaa: Huomenna on käynti polilla, ultrataan jotta osataan ajoittaa pas. Yritän kyllä ehdottaa irroituspiikkiä (jos limis on ok), jotta saataisiin ovis oikeaan aikaan tapahtumaan niin voisi siirron varata ensi viikolle. Töistä on niin hankala lähteä kesken päivän käymään, joten mielellään sumplisi asiat etukäteen. Kaikki peukut pystyyn, että limis näyttää huomenna hyvältä :D kaikki keinot olen ainakin käyttänyt :'D

Larissa kp 10
 
Larissa, täällä pidetään peukut pystyssä! :)

Joo hieman mun mielestä vesittyi nyt se viime puhelu lääkärin kanssa kesällä. Hän niin vakuuttavasti sanoi vaan, että soita sitten kun mieli muuttuu, niin hän heti laittaa lähetteen... :( soitin toisen kerran tänään vielä suoraan lääkärille ja jätin vastaajaan viestin...
 
Hileiselle kyllä todellakin toivon sitä plussaa.

ON: No nih, nyt on toisessa ultrassa käyty. punktio perjantaille. Tuoresiirto jää sitten väliin (ja ymmärrän kyllä, että hyperin riskiä ei tässä kropassa haluta kasvattaa, mä kun näytän reagoivan kaikkeen jo pelkästään jos näen lääkkeen, :). No toivotaan että saataisiin edes se yksi alkio pakkaseen niin päästäisiin edes kerran siirtoon. PAS meinataan kyllä tehdä jo seuraavaan kiertoon, joten sinällään ei odotus ihan järjettömän pitkäksi veny JOS vain saadaan edes se yksi kaveri.... Eikai se nyt ole liikaa toivottu kahden pistokierroksen jälkeen.
 
Tarkoittaako tuoresiirto nyt sitä että samassa kierrossa siirretään hedelmöitetty munasolu kohtuun?

Hopsan, antaako ne jotain suuntaa siellä ultrassa monta munasolua olisi tulossa?
 
Tuoresiirto tarkoittaa juuri tuota, eli alkio ei käy pakkasen kautta vaan siirretään x päivää punktion jälkeen. Sellainen reilut parikymmentä, tokihan tyhjiähän niistä osa on, aikamonellehan tuo siirto on vielä näillä määrillä tehty, mutta en nyt tosiaan ihmettele.
 
Hopsan mulla kerättiin molemmilla kerroilla yli kakskytä solua ja kummallakin kerralla päästiin tekeen tuoresiirto. Hyperin riski oli mutta kun siirtoaamuna oli vointi hyvä ja mitään kovin suurta turvotusta ei ollut eikä nestekertymiä kohdussa/vatsaontelossa niin siirrettiin.
 
Mun osaltani piinaviikot päättyi tänään. Just niinkuin aiemmissakin hoidoissa, menkat alkoi lugejen läpi.

Eipä tässä muuta. Kerta toisensa jälkeen tässä käy näin. :-(
 
Voi ei maleen :(

Hileinen, toivottavasti on nyt vaan joku vaaraton tuhru!

Murkun tohtorille mur!

Helmilotta, juu ei tuu ovista, mullakin oli viimeksi vaikka mitä tuntemuksia, mutta ultrassa tarkisti ettei muniksissa ollu kyllä mitään tapahtumia :D

Larissalle ultratsempit, tuu sit kertomaan miten meni ja miten jatkuu :)
 
Voi ei maleen! Pahoittelut.

Larissa heitin tämän aamun testin jo roskiin, niin siitä ette saa kuvaa tuijoteltavaksi (olette kyllä varmasti kaikki negoja nähneet ihan riittämiin ilmankin), mutta katotaan miten huomisen testin kanssa käy. Jos siinä jotain kuvaamisen arvosta on niin laitan kyllä kuvan tännekin :)
Muhkeaa limistä toivon huomiseksi ja toivottavasti saat irrotuspiikin!
 
Maleen oon niin pahoillani sun puolesta! Voimia kovasti!

Hileinen toivottavasti tosiaan vaan tuhrua! Tosiaankin toivon sulle plussatuulia perjantaille!

Toivottavasti Kaakaolla viivat vahvistuu, ja saataisiin sut tonne plussalistaan!

Hopsanille tsempit punktioon, tulkoon sieltä virkeitä ja hyvävoimaisia soluja! Onnea koitokseen, on sekin niin jännittävä vaihe!

Larissalle onnet huomiseen!

Ja ketä muita oli vielä.. Niin Muurahainen, ikävä lääkäri! Toivottavasti saat sen pian kiinni!

Mää aloin tänään miettiin testaamista.. Pregnylistä tulee tänäiltana kaksi viikkoa. Menkkatuntemukset vaan jatkuu ja lutinus tuhru on muuttunu kellertäväksi. Päätin siis jäädä odottelemaan et menkat alkaa, tiiä vaikka jo huomenna. Oon yrittäny olla muuten tutkiskelematta oireita, kun ne ei mitään tässävaiheessa kerro. Vatsa on kyllä kummallinen, sellanen ilmatäyteinen.. Voihan se olla ettei töissä oo pariin päivään ehtiny juua kunnolla, ja kyllähän se ennen menkkojaki ilmoja keräilee, mutta nyt ne ei vaan taho tulla ulos. Unohin tänään töissä laittaa lutinuksen, miten saatoin unohtaa! ..laitoin sen 3h myöhässä.

Oliko jollai toisellaki täälä vauva-aiheinen työ.. Itekki oon leikkausosastolla jossa tehdään sektioita, kyllä herkistää ne vauvojen parkaisut ja tulee toivottomuus siitä et saakohan sitä ite ikinä kokea omalla kohdalla. Se kohtujen painaminen leikkauksen jälkeen ei kyllä käy kateeksi, vaikka senki hyvin sietäis jos vain sen pienen nyytin sais <3

Olipa purkautuminen.. Tsemiä ja onnea vielä ihan kaikille!
 
Maleen, eikä... :( pahoitteluni... :( voimia sinne! <3

Kaakaon huomista testiä odottelen :)

Tipu, ihana-kamala työpaikka sulla, ihana siinä mielessä että saa nähdä vauvoja, mutta kamala myös samasta syystä. Mikä kohtujen painaminen? Mulla siis yksi sektio takana, itse en toimenpiteestä muuta muista, kuin kerran kävin kyljelläni jokin lääke laitettiin ja sitten vähän ajan päästä lääkäri kertoi vauvan sukupuolen ja sitten vilaukselta vauvan näin ja hän lähti isän luo, mä jäin parsittavaksi, taisin nukahataa pöydälle kun ei oo muistikuvia...
 
Muokattu viimeksi:
Tsempit jokaiselle tasapuolisesti :)

Itsellä alkaa olla liikuttavan liki tuo eka ivf hoitokierto. Perjantaina pitäis alkaa menkat ja huomenna on pakko testailla tää kierto pakettiin ja suunnata tilailemaan apteekkiin lauantaiksi Elonva piikki ja jarrupiikit..9.9 olis sit eka ultra..siitä se sitten lähtee kasvattelut :)
 
Takaisin
Top