IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hopsan mulla oli ekassa ultrassa muistaakseni yli 20 munasolua kypsymässä (toki osa melko pieniä) ja vähän pelottelivat myös hyperin mahdollisuudella ja että tuoresiirtoon ei päästäisi. Lopulta saatiin 11 munasolua ja tuoresiirtokin saatiin tehtyä, eli voi varmasti mennä vielä suuntaan tai toiseen. Toivotaan että munasolusaalis jää sulla juuri sopivaksi ja vielä plussankin sitten siirrosta!

Rive, mitä noista lääkkeistä jemmailemaan. Varsinkin jos tuovat mielenrauhaa!

Googlettelun tuloksena aion testata huomenna. Näyttää siltä, että pp7 PASin jälkeen on ihan mahdollista jo saada joku haamulainen testiin, joten täytyyhän se kokeilla :p
 
Kirjotin tekstin ja se hävis johonkiiiii..... äääh

Tipu82 meillä on 5 alkiota pakkasessa. Viikon päästä näkee sitten kuinka nopeesti sitä päästään tositoimiin.

Hopsan, miulla oli kymmenen solua molemmilla puolilla vai oliko toisella puolella jopa 13. 18 saatiin kerättyä, 14 hedelmöittyi ja 7 oli sitten kelpoyksilöitä. Ja vielä tehtiin tuoresiirto. Eikä lääkäri ollu yhtään huolissaan hyperistä.

Rive, meilläkin sanottiin aluksi et 12 viikolle mut sitte ku tehtiin hoitosuunnitelmaa plussatestin jälkeen ni oikeesti en käyttäny lugeja ku kasiviikolle.

Kaakaolle huomiselle tsemppiä!

Tsemppiä myös kaikille piinaviikkojen kanssa. Ne on hirveet :(

Ja kaikille niille myös jotka vielä oottaa et alkais jotain tapahtumaan.
 
Muokattu viimeksi:
No ehkäpä tuossa testissä oikein kovasti mielikuvittelemalla jonkun viivanpaikan voi nähdä :) Mitään leffaviivoja en toki odottanutkaan. Ajattelin, että pitäisiköhän huomenna tuhlata apteekin testi, jos vaikka olisi tarkempi kuin pc - hyvässä ja pahassa. Yritän ottaa kuvan tuosta tämänaamuisesta, mutta en usko että saan kuvaan mitään näkymään.
 
Tuossapa kuvaa parista kulmasta. En kyllä ite näe noissa mitään.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1472533020.728653.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1472533020.728653.jpg
    73.6 KB · Katsottu: 201
  • ImageUploadedByVau Foorumi1472533036.577004.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1472533036.577004.jpg
    73.8 KB · Katsottu: 226
Kiitos kaikille vastauksista, olin meinaan eilen niin hermoheikko että ei mitään rajaa :p Käytän ne luget loppuun mitä tuolla kaapissa on, eihän niitä riitä kuin ehkä viikoksi eteenpäin jos sen yhden laitan aina iltaisin mutta kyllä se kummasti mieltä rauhoittaa.

Kaakao: pidetään peukkuja että plussa ilmestyy :wink Jännittää siun puolesta!

Tsempit piinaviikkoja eläville, Larissa kirjoitti hyvin että kahden viikon kiirastuli:grin!! Toivotaan plussa-aaltoa!
 
Kaakao, ihan ku siinä hailura näkyisi :) voi kumpa se vahvistuisi!

Pikainen omanapa: soitin hoitsulle, ei ollut lääkäri tehnyt vielä mitään meidän suhteen. Hoitsu lupas, että muistuttaa lääkäriä tänään kun tulee siellä käymään. Ollu vähän kiireitä ilmeisesti...
 
Melkoiset viivalasit saa kyllä murkku olla :grin Mutta toivottavasti huomenna näkyy jo ilman lasejakin!

Toivottavasti lääkäri ehtii tänään hoitaa teidän asian eteenpäin ja pääsette pian tositoimiin!
 
Osaatteko sanoa, tehdäänkö TAYSissä lahjamunasoluhoitoa? Vai onko se vain yksityisen puolen hommaa? :o

On. Pp 11 ja suolistoendo-oireilu alkanut, olo on semmonen et menkat yrittäs alkaa lugejen läpi :( En usko plussaan yhtään. Omia soluja tulee niin naftisti, ettei pakkaseen saada ikinä mitään ja kohta edessä häämöttää jo vika julkisen hoito. Miä oon niin väsynyt ja pettynyt, voisi vain nukkua ja nukkua. :(
 
Mulla silloin ekan ivfn yhteydessä ei ollut oman lääkärin kanssa mitään puhetta jatkanko lugeja jos raskaus alkaa. Siirron joutui sitten tekemään eri lääkäri ja häneltä sain ohjeen lopettaa ne pikkuhiljaan. Sen jälkeenkin on oma lääkäri kirjoittanut reseptin aina testipäivään asti. Näköjään riippuu siis ihan lääkäristäkin miten toimitaan. Molemmat on aika saman ikäisiäkin ettei voi siitäkään johtua. Henkkoht haluisin kyllä lopettaa ne asteittain eikä kertarykäyksellä.

Ens viikolle pitäis varata 3.ivfn suunnittelukäynti. Ja siitä se sit alkaa. Su tais olla ovis kivuista päätellen,nyt vaan vähän jännittää oliko kuitenkaan kun tänään tuli vähän limoja ja eilen halutti aikalailla vielä. Nyt pientä jomotusta vasemmalla. Su tuntui oikealla,mistä harvemmin irtoaa mitään. Vaikuttiko katjusha sulla akupunktio mitenkään ovikseen? Mietin vaan voisko olot johtua siitä.
 
Kävin tänään ultrassa, oon nyt sumutellut 13vrk ja oli tarkotus alottaa pistot torstaina mut ei varmaan onnistukkaan kun menkkoja ei vaan kuulu. Tissit on kyllä ollu kipeet jo viikon ja pää särkee ja hajoo muutenkin :) voi tiettyy johtuu tosta sumustaki..en tiä. Mut ihan turha reissu oli Tyksiin, mut tulipahan ajeltua. On se kumma, et aikasemmin pelkäs et alkaako menkat ja nyt ku oikeen odottaa niitä, niin ei varmaan ala.
 
Taustalla seurailen ketjua...aiemmin kirjottelin enempi tuolla 2014 vuoden ketjussa.
Ei taida vieläkään julkisella puolen olla lahjasolupankkeja, ja mm. tämän(kään) takia ne ei tarjoa hoitoja yksinäisille, eikä siis muille kun heteropareille. Kuitenkin aikanaan itse ymmärsin (myös Taysissa käyny) niin että sitten vois onnistua jos ois omasta takaa joku tuttu solujen lahjottaja. Mut toivotaan nyt Hileinen kuitenkin ettei tota tarvis enää miettiäkään :)

Kun täällä kokemuksia jaetaan niin jos tälläsen konkarin tarina yhtään antas sisua/lohtua/toivoa etenkin pidempään näitä hoitoja rämpineille, mulla onnistui loppuun saakka vasta 4. hoidon ainoa pas, joka nyt 4kk ikäsenä jokeltaa tässä sylissäni <3 tää oli kaikkiaan 9. siirto ja 13. siirretty alkio. 3. hoidon 1.pas:ista tuli kans + ja sykekin näkyi hienosti varhais-uä:ssa mutta identtisten kaksosten kkm todettiin np-ultrassa 2 vuotta sitten.

Omat hoidot jatkunee joskus ensvuoden alkupuolella.
Hirmuisesti jaksamista ja onnea tänne itse kullekin omiin vaiheisiin!!
 
Vaikka vannoin itelleni etten turhaa testaile enää ennen virallista testipäivää, niin ei hermot kestänyt ja käytin viimeisen perhosen puikkotestin, yks viiva vain jälleen.

Menkat ei oo alkanu, mut luulis että raskaus näkyis jo jos ois näkykseen, vai näkyiskö?

Nyt mietin että eipä se taida kannattaa vielä huomenna uutta testi edes tehdä, tuskinpa mitään vuorokauden aikana tapahtuu noissa hormoniarvoissa.

Mulla on enää jäljellä viikkonäytöllinen testi ja sitä en viittis tuhlata turhaan.

Joo mut jos nää menkat on alkamassa niin vois jo alkaa.... tää odottaminen on niin piinaavaa. Aiemmissa hoidoissa menkat alkanu pp12 Nyt siis jo pp 13 eikä menkkojakaan kuulu, mut raskaustesti negaa..... ??? Ei ymmärrä
 
Mulla on aikaisimmissa hoidoissa aina puskenu menkat lugejen läpi ja siksi tämä onkin niin kummallista.

Ei ole edes mitään menkkajomotusta.
Huomenna loppuu luget, että jospa ne sit menkatki alkaisi, jos on alkaakseen.

Eikai se auta ku alkaa orientoitumaan PASssiin
 
Kiitos Kookos tarinasi jakamisesta, lohduttavaa kuulla, vaikka on se ollu sullakin rankkaa ja paljon pettymyksiä. Ihanaa vauva-aikaa sinulle, olet palkintosi varnasti ansainnut :)

Toivottavasti Minkillä ne menkat nyt alkais et pääsette eteenpäin. Mulla kans suprecur viivästytti molemmilla kerroilla ja jännäsin kans et hoidot venyy..

Ja meillä piinistelijöillä pysyköön poissa! Mulla alkaa myös usko loppua.. Menkkakivut painaa päälle! Eilen oli pää ihan järkky kipeä ja tänään on vatta myllertäny. Meillä kans vika hoito sitte julkisella puolella tän jälkeen, eikä meilläkään pakkaseen saada mittään et i feel you Hileinen! Mutta kyllä sää plussaat vielä, niinku me muutki :)
 
Muutama viikko mennyt ohi täältä ja ompas menoa ja meininkiä! Ja plussia! Ihan hirmuisesti onnea Rive ja Aawa! :happy093

Uusiakin tullut monta, tervetuloa!

Yritän taas päästä vähän kärryille, missä täällä mennään..

Itse aloitin zumenonin viime viikolla, ens maanantaina ultra, katsotaan limiksen tilannetta ja mahdollista siirtopäivää! Nyt siis eka yritys lääkkeellistä passia. Mulla on muuten kesän aikana kierrot jääneet lyhyemmäksi kuin koskaan!?? o_O Viimeksikin vain 25 päivää. En keksi mitään muuta muuta syytä muuten yleensä kellontarkkaan kiertoon, kuin painonpudotus? Lähemmäs 10kg oon saanut pois :smiley-bounce013

Tsemppiä kaikille, missä tilanteessa olettekaan! Toivottavasti pian taas pääsen mukaan, kelle kuuluu mitäkin!
 
Takaisin
Top