IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäpä vielä jatkan juttujani. Mietin vielä tuota PASsia luonnolliseen kiertoon. Mulla on lyhyt luteaalivaihe. Menkat alkaa tiputella jo monesti dpo 10-11. Kunnolla alkavat n. dpo 12. Eka IVF oli lyhyellä kaavalla, eikä tuoresiirto tärpännyt. Toinen IVF pitkällä kaavalla ja tärppäsi tuoresiirrosta. Välillä mietin, onko muhun mahdollista kiinnittyä alkiota kun on vain omat hormonit pelissä. Menkat puskeneet läpi lugesteronista ennen IVF-hoitoja, kun sain ne IVF:ää odotellessa tukilääkkeeksi loppukiertoon. Pitäisikö ehdottaa lääkärille lääkkeellistä PAS:sia vai mennä tuolla luonnollisella?
Kannattaa ainakin kysyä lääkärin mielipidettä, ja sanoa juuri nuo asiat.

Tuppaan tänne kysymään, että onko joku Tampereella hoidoissa tai onko ollut? Kuinka kauan meni päästä ivfään?

Me ollaan myös Täysissä meillä meni lokakuussa lähete 2018 yksityiseltä Täysiin... Tammikuussa 2019 ensikäynti siitä "pakolliset" inssit x 4kpl helmi-kesäkuu ja sitten kesä tauon jälkeen ivf "jonoon" suunnittelu käynti syyskuussa ja lokakuussa ivf (punktio ja tuore siirto)

Osaisko joku vinkata youtubesta hyvää videota miten pistetään gonal f? Onko se hankalaa? Näyttää ainakin mitä kahtelin mutta nuita videoita on niin paljo, et mikä ois selkein...

Osaisko joku vinkata youtubesta hyvää videota miten pistetään gonal f? Onko se hankalaa? Näyttää ainakin mitä kahtelin mutta nuita videoita on niin paljo, et mikä ois selkein...

Mitä pikaisesti katsoin niin, tässä on oikein pistetty. Kotioloissa ei välttämättä tarvitse puhdistaa ihoa ennen pistoa, mut jos puhdistaa, niin puhdistusaineen pitää antaa kuivua hyvin ennen pistämistä (videolla käskettiin pyyhkiä iho kuivaksi :banghead: )
Eli pistäessä otetaan vatsasta ihopoimu noin 45asteen kulmassa pistetään. Kun lääke on painettu kynästä, pidetään neula paikoillaan n10s, et lääke ei niin helposti valu ulos pistoreiästä.

https://m.youtube.com/watch?v=IvkfyqNHhws

Jes kiitos paljon! Tuo oli tosi selkeä ohje :) Entäs ne ilmakuplat, pitääkö sitä ainetta eka ruiskuttaa tippa pois? Entä jos menee ilmakupla ihon alle, haittaako se? Mulla on jotenki kamala pelko niistä :D

Jes kiitos paljon! Tuo oli tosi selkeä ohje :) Entäs ne ilmakuplat, pitääkö sitä ainetta eka ruiskuttaa tippa pois? Entä jos menee ilmakupla ihon alle, haittaako se? Mulla on jotenki kamala pelko niistä :D

Ilmakuplan poistosta en osaa sanoa, en siis itse ole ko tuotetta käyttänyt, mutta yleisesti ottaen ei haittaa, jos vähän ilmaa menee ihon alle.

Insuliinikynissä pitää pari yksikköä pyörittää lääkettä ja pistää ”ilmaan”, et varmistuu kynän toiminta.

Tänään oli mun eka PAS :) Kuulemma ihan 100% alkio, mitä se sitten tarkoittaakaan, ilmeisesti että selvisi täydellisesti sulatuksesta yms.
Vaihdoin nimimerkkiä, olen vanha T89M mikäli se ei missään näjy.

Tsemppiä piinapäiviin ja plussaonnea :)

Ilmakuplilla ei oo ihon alle pistettäessä väliä. Ja silläkään missä kulmassa pistät itseäsi sillä kynällä ei ole suurta merkitystä, kun se neula ei ylety kuin sinne ihon alle joka tapauksessa. :)

Mulla kans vähän huolena tuo lyhyt luteaalivaihe. Tikutin oviksen lauantai-iltana 4.1 kp 17 ja nyt olin siis passissa eilen 10.1. kp 23 Mun kierto on keskimäärin 29 päivää.. Enpä tajunnut tästä sitten mitään keskustelua avata mutta tulevaisuudessa pitää, jos ei tästä nyt raskautta tule tai ellei tämä nyt ole sitten pidempi kierto, ei mulla ihan niin tasaista aina ole tuon kierron kanssa.

Moikka kaikki :) Palailen taas tänne kertomaan missä mennään. Viime marraskuussa tuli aikainen keskenmeno ja sen jälkeen olin sitä mieltä, että antaa olla. Yllättävän nopeasti mieli kuitenkin muuttui, koska oloa paransi ajatus siitä, että kroppa oli osannut raskautua. Nyt olen siis lähdössä hoitoihin jälleen. Olen syönyt joulukuun alusta asti DHEA:ta, koska uskomme lääkärin kanssa, että se auttoi parantamaan munasolujen laatua. Helmikuun alussa alkaa zumenon ja pergoveris piikittely sitten toinen vuotopäivä. Fyremadel hyppää mukaan kuudentena kiertopäivänä. Tällainen cocktail toimi viimeksi, joten samalla mennään muuten, paitsi pergoveris määrää lisätään. Semmosta :)

Hienoa lukea kokemuksia täällä. Niistä saa voimaa! :Heartbigred

Soolomamiko aika samoissa mennään täällä. Ensi viikolla on aika lääkärille kp27 ja seuraavista menkoista alkaa piikittely ja muniksien kasvatus. Jänniä aikoja taas kohta elämme. :nailbiting:

Kiva, että pääsette pian tositoimiin soolomamiko ja Blanca!

Meillä oli tänään ensikäynti 2. lapsen yritykseen. Lääkäri ei ollut huolissaan lyhyestä luteaalivaiheesta koska tulee kuitenkin hyvät lääkkeet tukemaan. Mut jos alkaa silti tiputella etukäteen niin voidaan harkita lääkkeellistä pas:sia sit. Mä varaan ultra-aikaa ens tai sitä seuraavalla viikolla kun menkat alkaa ja n. 4 viikon päästä ois sit siirto! Huiiii. Meillä on pakkasessa kolme ja kuusipäiväisiä alkioita. Miten tää laskeminen nyt meneekään, et minä päivänä pitäis tulla ovulaatioplussa, jotta siirto toteutuu? Eka PAS (kaksi tuoresiirtoa takana) niin vähän pihalla näistä :)

Mekin mennään suht samoissa soolomamikon ja blancan kanssa :) Puolentoista viikon päästä alkaa progynova ja sit helmikuun puolella pistelyt pergoveriksella. Nyt syöty joulukuun puolesta välistä DHEA:aa ja Ubikinolia.

bluebe aika jännä et pakastettu kolmepäiväisiä, en oo kuullut et alle 5 päiväisiäkin pakastettaisiin. Testasin lauantaina illalla ovisplussan ja pääsin perjantaina 10.1 sit siirtoon, jossa siirrettiin 5 päivänen. Su jos olis ollut vasta plussa, en olis päässyt koska olis mennyt lauantaille.
Harmillisen useasti se ovis tuppaa aina olemaan just niin et siirto osuis viikonlopulle. Toivon sulle parempaa onnea!

bluebe aika jännä et pakastettu kolmepäiväisiä, en oo kuullut et alle 5 päiväisiäkin pakastettaisiin. Testasin lauantaina illalla ovisplussan ja pääsin perjantaina 10.1 sit siirtoon, jossa siirrettiin 5 päivänen. Su jos olis ollut vasta plussa, en olis päässyt koska olis mennyt lauantaille.
Harmillisen useasti se ovis tuppaa aina olemaan just niin et siirto osuis viikonlopulle. Toivon sulle parempaa onnea!

Meillä pakastettu kaikki 2-päiväisinä. En tiedä miksi näin.

Takaisin