IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo toi Lugejen käytön määrääminen on hieman vaihtelevaa eri paikoissa. Itellä edellisestä hoidosta jäi noita lutinuksia taianpa itekki käyttää ne poies jos nii hyvä tuuri sattuu olemaan että tikkuun viel se toinen viiva ilmestyy.

Mulle on annettu ohjeeks lopettaa luget testipäivänä, jolloin ne siis loppuuki ja annos on toi 200mg x 3/vrk
 
Mulla myös lutinus loppuu sen parin viikon kuurin jälkeen, oli tulos mikä hyvänsä. Viimeksi kun tuli sekä plussa että vuoto jo ennen kuurin loppua, niin neuvoivat lopettamaan lutinuksen heti, kun ei sillä kuulemma ole enää merkitystä suuntaan eikä toiseen. Mulla toki tuo yksi loppuun mennyt raskaus on taustalla ihan ilman mitään tukilääkkeitä, että pitäisi todistetusti kropan älytä mitä tehdä jos hcg lähtee nousemaan.

Tajusin myös, että voihan ainakin osa tästä turvottelusta ja menkkaoloistakin ehkä johtua siitä, että oli se neljän follin kierto tässä taustalla :wideyed: Ei ole enää lainkaan niin optimistinen olo. Voisiko huomenna jo mitenkään testata.. pp7 ja dpo 11 silloin?! :wacky:
 
Onpa kyllä eroja näissä käytännöissä..jotenkin ajattelisin että miullekin olisi määrätty pidemmälle niitä Lugeja kun on ollut sitä tiputtelua ja aiemmissa hoidoissa Luget piti sen vuodon poissa. Että voi perse jos tässä käy huonosti sen takia että keltarauhanen ei toimi kunnolla!! Puuh. Toisaalta..aiemmin miun keholla ei ole ollut mitään tarvetta olla tiputtelematta ja nyt on eli luotetaan nyt siihen että hommat menee hyvin. Sekavaa :hilarious:
 
Eiköhän se tarve punnita tapauskohtaisesti. Mulla myös tiputtelua aina 1-3 pvää ollut esikoisen jälkeen, aiemmin ei ollut. Juttelin siitä jossain vaiheessa tuolla polilla ja gyne oli sitä mieltä, että siinä vaiheessa on alkio jo kiinnittynyt ja hcg-tuotanto on se joka pitää raskautta yllä jo siinä vaiheessa, eli sillä muutaman päivän tiputtelulla ei ole mitään merkitystä. Varmasti tosiaan eri asia, jos on keskenmenoja taustalla tai todettu ettei keltarauhanen toimi kunnolla. En tiedä voiko muut hormonaaliset asiat tai esim. endo vaikuttaa jotenkin siihen päätökseen jatketaanko pidempi vai lyhyempi kuuri. Kuinka pitkä aika siirrosta/miten vanha alkio sulla Rive nyt on?
 
Mulla jatkuu luget vielä varhaisultraan asti eli rv 7, vaikka varsinaisesti ei mitään vajaatoimintaa olekaan todettu. Ilmeisesti se on joku varotoimenpide, kun ennen menkkoja voi tiputella jopa viisikin päivää.
 
Punktio oli 9.8 ja siirto 12.8 eli mitäs tästä nyt sitten tulee..kohta 3 viikkoa hedelmöityksestä. Mitään muuta ei ole todettu kuin se kilpirauhashässäkkä.. Lugeja jää miullakin kaappiin eli voisihan niitä periaatteessa jatkaa loppuun pienellä annoksella oman mielenrauhan vuoksi, ei niistä haittaakaan ole. Vaikka niitä on vähän inhottavaa käyttää niin kyllä niistä tulee sellainen olo että hyvissä käsissä ollaan..nyt huomaa että kun annosta on vähentänyt niin alkaa hiipiä tunne siitä että entäs jos tää homma menee vielä p*rsiilleen.
 
Mulla varmaan juurikin endon takia jatketaan lugeja pidempään, jos plussa tulee. Progesteronitasot on aina olleet labroissa hyvät, mutta endo vaikuttaa jotenkin siihen, että kehon oma keltarauhashormoni ei vaikuta kunnolla ja sitten on ylimääräistä vuotoa. Mullahan pahimmillaam tiputtelee verta/ruskeaa viikon verran ennen menkkoja :mad: Lugeilla on tuhrut pysyneet aika hyvin pois onneksi :)

Kaakao, testaa testaa! ;)

Rive, sinuna käyttäisin ne kaapissa olevat luget pois. Turha niitä on roskiinkaan heittää! :)
 
Muokattu viimeksi:
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8., testipäivä 3.9.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS syyskuussa
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Niin minulla myös tiputteluvuotoa 2 päivää ennen ku menkat virallisesti alkaa. Hormoniarvot otatin ennen hoitojen alkua viime syksynä, ne oli kaikki ok.

Periaatteessa mulla ois lugeista reseptiki, ku kirjoitettiin ennen toisen icsin eka PAS:ssia mihin ei siis koskaan päästy.

Meillähän vika on todettu miehen simpoissa ja kuten oon tainnu kertoakki, meill on kaks biologista muksua ( 11v ja17v) kolmatta yritetty siis vuodesta 2008, yks spontaani keskenmeno mahtuu matkan varrelle.

Oli hyötyä lugeista tai ei nii kyll mä noi lutinukset käytän pois jos viimeinki tikkuun kaks viivaa tulee... Ku ei niistä nyt haittaakaan ole.

Maleen77
 
Rive, mä kans jatkaisin lugejen käyttöä pienellä annoksella, kun ei niistä haittaakaan ole. Eipä niillä mitään kaapissakaan tee :)
Voithan sä vaikka lääkäriltä kysäistä, että onko ok, jos jatkat paketin loppuun. :)

Kaakao, voihan sitä vaikka ovistestin tehdä jos niitä on ylimääräisiä. Tosin ei meitä haittaa vaikka r-testinkin tekisit... ;)

Eipä soittanut lääkäri tänäänkään. Kannastakin oli hävinnyt se perjantain käyntimerkintä. Huomenna soittelen kyl sinne ja kyselen et mitä kuuluu? :D
 
Tein omalta osaltani päivitystä listaan :)

Täälähän on taas paljon kirjoteltu, ihan mahtavaa!

Muurahaiselle nopeaa ajankulua ja toivottavasti pian pääsette tosi toimiin! Samoin Kattika, teillähän jo kohta tuo aika, niin saatte huurunenän kyytiin. Onko teillä monta pakkasessa?

Maleen77 niin toivon että se toinenkin viiva sieltä ilmaantuu, elikkä ne viikot! Hileiselle ja Kaakaolle myös plussatuulia!

Rive kyllä kaikki menee hyvin! Eiköhän niillä ole tutkittua tietoa taustalla, minkä mukaan tukilääkkeet annetaan, ja kyllä sun elimistö sitä jo hyvinkin tuottaa :) mutta käytä ihmeessä ne kaapissa olevat! Mulla ne on vain 2vkoa käytössä..

Tänään viikko siirrosta.. On tuntunu pitkältä ajalta vaikka touhuaki on riittäny. On tämä piinaavaa, vaikka koittaa olla asiaa ajattelematta, sitä niinku joka hetki kuitenki jotenki miettii ja pohtii. Samalla valmistautuu siihen et menkat kohta alkaa ja kuin sitä sitte romahtaa. Aarrgh.. Ärsyttävää! Oireita ei juurikaan, välillä pientä menkkatuntemusta ja munasarjavihlaisuja.

Tsemiä kaikille eri vaiheisiin!
 
Eikös luget/lutinukset ole ihan perus juttu, että ne määrätään siirron jälkeen (oli sitten kyse tuoresiirrosta tai pas:sta luomu/lääkkelliiseen kiertoon)? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Murkku, no johan perhana :D Ihan hyvä soitella huomenna sinne lääkärille että mitäs ihmettä :D

Tsempit kaikille teille jotka piinailee <3 Mitenkähän itse selviän siitä kahden viikon kiirastulesta sitten... Ekaa kertaa olisi teoriassa kunnon mahis raskauteen, mutta pääkoppa ei anna unelmoida vaan valmistaudun siihen, että kaikki menee kuitenkin tuttuun tapaan. Ehkä parempi vaan pysyä realistina niin ei pety niin pahasti.

Larissa kp 8
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8., testipäivä 3.9.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS syyskuussa
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, 2 hedelmöittyi, 1 selvisi siirtoon 22.8.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9?
Ninukki 2.ivf:n 2.pas syyskuun puolessa välissä
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' ICSI syksyllä
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8

Lisäsin itseni myös listalle. :) Tänään kp 6 ultra ja verikokeet. 7 mitattavaa follia tässä vaiheessa ja Gonal f annosta nostettiin vähän seuraaville päiville. Veriarvot ok ja limakalvo 9mm.
 
Minkäs verran teillä on ollut soluja jos tuoresiirtoa ei ole tehty? Elikkäs tänään visiitti ultrassa toi sen tiedon, että tsekataanpas parin päivän päästä tilanne uusiksi, ja kuulemma just toi tuoresiirto on vähän uhattuna. Soluja oli toisella puolella 10 ja toisella toki vähemmän.

(Harmittaahan se jos tuoresiirtoon ei päästä, niin jos meillä nyt ylipäätään saadaan mitään siirtokelpoista aikaiseksi, sen verran edellisen kierroksen puhdas nolla painaa alitajunnassa.). Mutta ei mene kuin strömsöössä tää homma.
 
Joo Larissa oot oikeassa. Aina aloitetaan lugesteroni siirretäänpä sitten alkio pakasteesta tai tuoresiirtona. Raskaus kun alkaa keinotekoisesti kun alkio siirretään, niin elimistö ei tuota keltarauhashormonia niinkuin normaalisti alkaneissa raskauksissa.

Se vaan itseänikin mietityttää että mikä olis sopiva aika käyttää sitä kun vaihtelee niin suuresti nuo määräykset. Mulle on aina määrätty tuo lugesteron 200mg x 3/vrk 15pvän ajan. ( yhdessä hoidossa oli lutinus 100mg, se myös oli 100mg x 3/vrk)
Suunniteltuun passiin, johon ei päästy määräys oli lugesteron 200mg x 2 / vrk ja mulla olis tehty luonnolliseen kiertoon toi PAS.

Ajattelin nyt Lutinusta jatkaa siten että 100mgx2 16pvänä ja siitä eteenpäin viikon ajan 100mg x1/vrk jos siis raskaana oon. Vielä ei oo menkkoja kuulunu... piinaillaan siis edelleen.
 
Hopsan

Mulla oli viime hoidossa kahdeksan munasolua oikealla ja vasemmalta ei päästy ees punktoimaan. Oli pieni pelko persiissä että ei tuoresiirtoon päästä ku oli kerännyt nestettä kohtuonteloon, mut siirtopäivänä ei ollu enää mitään ongelmaa ja siirtoon päästiin.

Hyvin yksilöllistä tuokin että kenelle hyperi iskee ja kenelle ei. Tuo kymmenen rakkulaa puolella vaikuttaa kuitenkin kohtuulliselta.

Luulen että kova juominen itsellä auttoi asiaan ja siirtoon päästiin. Joku osas täällä kertoakki mihin juominen perustuu, valitettavasti mä en osaa.

Maleen77
 
Hopsan, miten tuoresiirto ja solujen määrä liittyisi yhteen? Pakastus on aina pienoinen riski..
Jos alkionsiirrossa on ollut mukana normaali ovis niin kyllä kiinnittymisen jälkeen kroppa jatkaa keltsin tuotantoa mutta onhan se hyvä varmistella :) lääkkeellisissä kierroissa annos lugeja on herkästi kolminkertainen.
 
Hopsan, folleja oli jotain 6-7, joissa 4 munasolua, niistä saatiin 3 alkiota. Kaikki meni suoraan pakkaseen, sillä lääkäri ei halunnut lähteä tuoresiirtoon, kun oli pientä vuotoa.

Maleen, mun ymmärryksen mukaan luomu kiertoon tehdyssä pas:ssa (jossa siis ovulaatio tapahtuu) ei periaatteessa olisi mikään pakko käyttää keltarauhashormonia tukena, sillä keltarauhanen muodostuu normaalisti. Lugeja käytetään tässä tapauksessa kai ihan varmuuden vuoksi ja pienemmällä annostuksella kuin lääkkellisessä pas:ssa tai tuoresiirrossa, joissa keho ei tuota keltarauhashormonia.

Nesteiden juomisella ehkäistään hyperiä siten, että kun rakko on täynnä nestettä niin jostain syystä sitä ei sitten kerry niin herkästi munasarjoihin..? Tai jotenkin näin polilla asian mulle selittivät :D
 
Eiköhän tässä haeta nyt sitä, että jos soluja on paljon niin silloin hyperin suuremman riskin takia siirtoa ei haluta tehdä. Lähinnä vain kyselin, että onko jollekkin jätetty siirto tekemättä juuri tästä syystä. Ja samalla, että kuinka rajoilla mahdetaan mennä :)
 
Hopsan meillä on kerätty kolmesti 13-15 solua ja aina on tuoreesti siirretty, jos vaan ovat lähteneet alkioiksi kehittymään.
Meillä tuli kerran luovuttajalta 18 solua, mutta ei kuultu miten hän siitä toipui.
 
Takaisin
Top