IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Colgate: Mulla punktoitiin muistaakseni 19+17 rakkulaa ja oli kyllä tukala olo. Hyperiä ei tullut, mutta tuoresiirtoa ei tehty. Tosi varovainen piti olla liikkumisissa, mua ohjeistettiin ettei mitään pomppimisia tai juoksuaskeliakaan saanut tehdä. Ekasta pas:ista tulikin sitten plussa ja meidän ihana esikoinen. Menisin kyllä punktioon, jos saisin sun tilanteessa päättää.

Colgate: Mulla punktoitiin muistaakseni 19+17 rakkulaa ja oli kyllä tukala olo. Hyperiä ei tullut, mutta tuoresiirtoa ei tehty. Tosi varovainen piti olla liikkumisissa, mua ohjeistettiin ettei mitään pomppimisia tai juoksuaskeliakaan saanut tehdä. Ekasta pas:ista tulikin sitten plussa ja meidän ihana esikoinen. Menisin kyllä punktioon, jos saisin sun tilanteessa päättää.
Kiitos vastauksesta. Kauanko tukalaa oloa oli muistatko? Itseäni stressaa tässä että joulu tulossa ja ollaan perheen kanssa reissuun lähdössä, Suomessa kyllä mutta silti...

Mulla käytettiin irrotukseen muistaakseni gonapeptyliä hypeririskin takia, eikä tehty tuoresiirtoa, mutta tuli hyperi silti enkä voi suositella kenellekään.

Hitto että ottaa aivoon. Mun ovistesteri on ilmeisesti jotenkin viallinen, se on nyt kuus päivää näyttänyt sitä vilkkuvaa naamaa. Tänään päätin et samasta virtsasta testaan vanhalla testitikulla ja tällä uudella ja tsädäm tää vanha näytti negaa ja tämä uusi siinä jälleen vilkutteli hymiötä.
Vaatisitteko rahoja takaisin tai jotain hyvitystä, noi ei oo ihan halpoja vehkeitä kuitenkaan ja taas meni yksi kierto pipariksi eikä päästy Passiin. Ellei luomuna tärpännyt, mutta tuskin!!! :banghead: Oon vielä ostanu noita kalliita ovistestejä et ne olis tarkkoja eikä tarvis miettiä niin sitten käy näin. Endometrioosi kiittää myös taas.

Draugluin ja MiisaS, voimia teille!
Ja kiitos, kun kerrotte myös onnistuneista hoidoista, valaa uskoa jaksaa eteenpäin.

Meillä punktio tehty. Viimeksi tuli 15 solua, nyt vain 9 ja monta jäi tyhjäksi vai viallisiako olivat? :bored: Taas jännitetään tuleva viikko kuinka moni selviää, viimeksi kato kävi ja vain yksi saatiin pakkaseen. Välillä tunteet menee laidasta toiseen, toisinaan ihan turtana vaan raahustaa eteenpäin. Uskaltaisiko toivoa...? Onneksi lääkäri on positiivinen, valaa uskoa sekin... Pas tulossa sitten ensi vuonna.

Onnea paljon kaikille hoitoihin ja iloa jouluvalmisteluihin! :happy:

Meillä kävi sitten niin, että kuudesta follista viisi oli kypsiä, ja simpat näytti hyviltä kuulemma. Tässä kohtaa tuli feilaus sitten. Koska simpat vaikutti hyviltä ei ICSIä yritetty, ja niin sitten oli ettei ne olleet juuri edes yrittäneet päästä määränpäähänsä, eli ICSI olisi todella ollut tarpeeseen ja mahdollisesti ratkaisu tähän. :sad001 Sain uuden ajan 16.12 ja suunnitellaan uusi hoito, ihmettelen kyllä miksi ei voitaisi jo ensi kiertoon kokeilla? Alkaako tällaisen häirityn kierron takia tosiaan menkat ihan eri aikaan eli jo ensi viikolla (punktio eilen)? Kun Flon kalenterin mukaan ne alkaisi vasta 18.12 ja ovis olisi jouluviikon jälkeisellä viikolla, jolloin kyllä ehtisi punktioida. Onko se pakko tämä kierto jättää just ton joulun takia välistä? :sad001

Hormonihäirityn kierron jälkeen pidetään välikierto, jotta elimistö ehtii palautua epänormaaleista hormonimääristä ja munasarjat ja induktiorääkistä. Lisäksi käsittääkseni välikierto parantaa raskautumisen mahdollisuutta verrattuna peräkkäisiin kiertoihin tehtyihin hoitoihin.

Meillä ei voitu tehdä pas:ia tähän kiertoon, koska johtofolli oli Estradotista huolimatta jatkanut kasvuaan ja näytti, että munasolu olisi ihan lähiaikoina irtoamassa, joten saatiin kehotus perinteisillä menetelmillä yrittämiseen :happy: Käytän myös varuilta Lutinusta nyt loppukierron ajan. Inseminaatiota ei voitu tehdä, koska olen jo 40v ja meille tehdään enää pas:t.

Lääkärit jäivät pohtimaan, pystyttäisiinkö pas kuitenkin tekemään jotenkin luomukiertoon, mutta siinä ongelmana se, että kohdun limakalvo jää yleensä liian ohueksi. Toisena vaihtoehtona Estradotin aloittaminen aiemmin vähän ennen kk alkua, mikä tosin saattaa sitten kokonaan estää kuukautiset kokonaan. Yhtenä vaihtoehtona pohdittiin myös pas:ia ovulaatioinduktiokiertoon. On tämä kyllä melkoista tiedettä! :pompus::bookworm::confused004

Kiitos vastauksesta. Kauanko tukalaa oloa oli muistatko? Itseäni stressaa tässä että joulu tulossa ja ollaan perheen kanssa reissuun lähdössä, Suomessa kyllä mutta silti...

Vaikeudet alkoi ennen punktiota, jouduin jäämään saikulle. Ja sitten punktion jälkeen varmaan joku viikko oli tukalaa.

Hei nyt tarvii vertaistukea ja kuulla teidän viisauksia ja kokemuksia. Kävin tänään ultrassa ja viikko huomenna vierähtänyt siitä kun pistin Elonva 100. Tänään löydettiin 18+15 rakkulaa ja varoteltiin hyperin riskistä. Voi pahimmassa tapauksessa olla ettei päästä punktioon ollenkaan, vaan keskeytetään ennen kuin maanantina annettaisiin irrotuspiikki. Toinen vaihtoehto on, että mennään punktioon, mutta ei tehdä tuoresiirtoa. Onko teillä ollut samanlaista tilannetta ja miten siinä on käynyt? Meillä tuli ekassa ivf:ssä myös paljon (25+11) mutta kovin sieltä vaan suurin osa teki katoa ja ilman onnistumista jäätiin. Mitä tekisitte? Uskaltaisitteko punktioon? Se olisi tasan viikon päästä. Tässä välissä vielä kasvatetaan 4 iltaa Menopur piikeillä ja maanantaina sitten katsotaan jätetäänkö peli siihen vai jatketaanko. Aivan kauhea stressi ja pelko päällä.

Nyt aivan sivusta seuranneena teidän kaikkien matkaa, haluan kertoa että meillä n. Vuosi sitten 3. Icsi ja hyperi vaaran takia ei joulukuussa tuoresiirtoon. Tammikuussa sitten pas, mutta ovis osui väärälle päivälle. Helmikuussa uusinta yritys pas ja nyt pinnasängyssä tuhisee pieni mies

Rakkaat kanssasisaret, joko voi heittää kirveen kaivoon? (Tai no itse olen heittänyt jo, mutta mies yrittää rauhoitella)
Miulle siirrettiin 5 tai 6 päivänen (miten se lasketaankaan? torstaina punkteeraus, tiistaina siirto) kaveri kyytiin viime viikon tiistaina eli nyt siis menossa kai pp9(?).. Luget käytössä kolme kertaa vuorokaudessa ja tänään pitäis siis viimeset laittaa, ensi viikon tiistaina sais tehdä testin..
Eilen siis heitin kirveen kaivoon ku vessassa käydessä paperiin tuli kirkasta limaa jossa ihan kirkkaan punaisia veri"viiruja"o_O Kärsin eilen myös nousevasta kuumeesta ja sen aiheuttamista kivuista, mutta sillä tuskin on mitään osuutta tähän..
Tänään paperiin tuli aamulla vaan sitte sen kirkkaan liman seassa "vanhaa" verta pieni viiru..
Viime kertaisessa tuoresiirrossa ei tällasta ollu vaan tuhruvuoto alkoi lugejen lopettamisen jälkeen ja parin päivän tuhruttelun ja positiivisen testin jälkeen hanat sitte aukeski kunnolla:sad001
On tuntunu muutenki että en uskalla lopettaa noita lugeja just ton viime kertasen takia, mutta nyt vielä enemmän pelottaa:nailbiting::nailbiting:

Rakkaat kanssasisaret, joko voi heittää kirveen kaivoon? (Tai no itse olen heittänyt jo, mutta mies yrittää rauhoitella)
Miulle siirrettiin 5 tai 6 päivänen (miten se lasketaankaan? torstaina punkteeraus, tiistaina siirto) kaveri kyytiin viime viikon tiistaina eli nyt siis menossa kai pp9(?).. Luget käytössä kolme kertaa vuorokaudessa ja tänään pitäis siis viimeset laittaa, ensi viikon tiistaina sais tehdä testin..
Eilen siis heitin kirveen kaivoon ku vessassa käydessä paperiin tuli kirkasta limaa jossa ihan kirkkaan punaisia veri"viiruja"o_O Kärsin eilen myös nousevasta kuumeesta ja sen aiheuttamista kivuista, mutta sillä tuskin on mitään osuutta tähän..
Tänään paperiin tuli aamulla vaan sitte sen kirkkaan liman seassa "vanhaa" verta pieni viiru..
Viime kertaisessa tuoresiirrossa ei tällasta ollu vaan tuhruvuoto alkoi lugejen lopettamisen jälkeen ja parin päivän tuhruttelun ja positiivisen testin jälkeen hanat sitte aukeski kunnolla:sad001
On tuntunu muutenki että en uskalla lopettaa noita lugeja just ton viime kertasen takia, mutta nyt vielä enemmän pelottaa:nailbiting::nailbiting:
Uskallatko jo testailla? :) Jos 5päivänen siirretty niin suurella todennäköisyydellä jo näkyy...esim huomenna aamuvirtsasta. Noista vuodoista on vaikea sanoo onko onnistumisesta vai epäonnistumisesta vai muuten vaan...

Uskallatko jo testailla? :) Jos 5päivänen siirretty niin suurella todennäköisyydellä jo näkyy...esim huomenna aamuvirtsasta. Noista vuodoista on vaikea sanoo onko onnistumisesta vai epäonnistumisesta vai muuten vaan...

En kyllä tiedä uskallanko nyt vielä:nailbiting: Mieli kyllä tekis..
Viime kerralla odotin siihen määrättyyn testipäivään ja ajatuksena oli nytkin se tehdä, mutta mutta..... Taidan uskaltautua huomenna tai lauantaina testaamaan:nailbiting::nailbiting: Pitänee vaan lähtee tänään kuumehöyryissä apteekkiin:confused:

Viime kerralla odotin siihen määrättyyn testipäivään ja ajatuksena oli nytkin se tehdä, mutta mutta..... Taidan uskaltautua huomenna tai lauantaina testaamaan:nailbiting::nailbiting: Pitänee vaan lähtee tänään kuumehöyryissä apteekkiin:confused:

Testaa vaan :) Mulle on blastojen kans annettu virallinen testipäivä pp10 ja 11, blaston iästä riippuen. Pp4 aavistuksen näkyneet ekat merkit jo ovisliuskoissa..

Kiitos tsempeistä, oli kyllä paska fiilis ettei yhtään alkiota saatu. Hyvä tietää että välikierto parantaa raskauden todennäköisyyttä, klinikka sanoi että just joulun takia joudutaan yksi skippaamaan. Toivottavasti pyhät kiireineen saa ajan kulumaan nopeasti! Loppiaisena alkaisi mulla tiettävästi uudet pistelyt ja punktio sillon joskus tammikuussa. Toivottavasti ICSI tepsii, kaipa se, kun eivät vaan osaa uida minne pitää. Olen luovuttanut omia soluja monet kerrat ja tietääkseni kertaakaan eivät jääneet ilman alkioita. :/ Joten luulisi että toi oma puoli toimii.

Ja lääkkeet kuulemma ehditään ostaa tän vuoden lääkekattoon, hyvä sentään.

Eilen ultrassa ei niin kivoja uutisia. Maanantaista eiliseen ei ollu follit kasvanu käytännössä ollenkaan. Toisella puolella yks oli kasvanu pari milliä, mut muuten ei mitään muutosta maanantaihin. Lisäks löyty pari jotain paksuuntunutta kohtaa kohdusta, mahdollisesti polyyppia. Tutkitaan tarkemmin punktion yhteydessä jos nyt sinne joskus päästään. Maanantaina taas ultraan ja saadaan toivottavasti sovittua jo se punktiopäivä.

Ei taas tunnu mikään menevän suunnitelmien mukaan:banghead:

Onko kukaan käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla? Jos me nyt päästään alkionsiirtoon (Progynova just aloitettu, ultra pitäisi varata maanantaina..), niin mulla olisi toi aika alkionsiirron jälkeen. Onkohan se nyt kuitenkin huono idea mennä sinne, voikohan siinä irrota kropasta jotain kuona-aineita jotka estää raskautumista? :D Vai mietinköhän nyt vähän yli tätäkin asiaa :D

Oletko Komitar testannut jo? :)

Takaisin