IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil tänään punktio ja vaan neljä solua saatiin. Kauhea pettymys :sad001 Huomenna selviää moniko hedelmöittynyt.
Onko teillä miten nopeasti alkanut menkat punktion jälkeen jos ei oo tuotesiirtoa tehty eikä mitään lääkkeitä aloitettu?

Mulla alkoi viikon kuluttua punktiosta eli aika nopeasti.

Onpa täällä ollut pettymyksiä :( Voimia jokaiselle omaan tilanteeseen. Musta tuntuu että tämä vuosi on ollut aika surkea, niin meidän lähipiirissä kuin myös tällä palstallakin. Toivottavasti ens vuosi olisi parempi.

Voimia kaikille.

Minä aloitin tänään pistelyt ja punktio on joulukuun puolessa välissä jos kaikki hyvin menee. Jännittää ja on taas paljon odotuksia pelissä, pelkään taas pettymyksiä mutta tästä siis lähtee kolmas ivf liikkeelle.

Täällä liityttiin tiistaina piinailijoihin:nailbiting:
Viikko sitten siis oli punkteeraus, 12 kypsää munasolua siellä oli ja kuusi niistä hedelmöittyi. Tiistaina siirrettiin yksi täydellinen blastokysti kyytiin ja kaks pakastettiin, keskiviikkona tuli polulle tieto että myös kolme jatkoviljelyyn jäänyttä pääsi pakkaseen:smiley-bounce013
Tää on ihan uus juttu meille tää pakkaseen pääsy ja oon niin tyytyväinen ja iloinen:Heartred Olo on muutenkin vähän liian toiveikas ja pelkään nyt pudotusta korkealta ja kovaa:smiley-angelic008
Hölmö vielä hamstrasin itelleni töitä etten ajattelis asiaa, mutta eilen tajusin että ne hamstratut lisä työvuorot on sitten vasta sen testin teko päivän jälkeen:meh::BangHead

Joka tapauksessa toivon kaikille piinailijoille (jos täällä tällä hetkellä on piinailijoita?) ja eritoten tietenki itelleni huuuuuuuuuurrjan vahvoja tarrasukkia:Heartred Ja voimia ihan kaikille:Heartred

Ihana kuulla että monella lähtee taas uuteen yritykseen ja toivo nostaa taas päätään!
Todella kummallista että ei juuri kellään ole täällä nyt plussaa tullut vähään aikaan... Todennäköisyydet on siis puolellamme että niitä alkaa tulemaan!
Tsemppiä teille punktioihin ja siirtoihin!

Onpas täällä monella ikäviä uutisia. Voimia kaikille!

Meillä alko pistelyt keskiviikkona gonal f ja 300 yksikköä menee.

Oli kiva yllätys keskiviikkoaamuna (kun muutenkin kiireellä suoraan yövuorosta polille kurvasin), et poli oli muuttanu. Eipä siinä.. puol juoksua opasteiden perässä uuteen paikkaan ja ehin ajoissa. Ehkä jossain ois voinu tästä ilmottaa, mut ei nyt onneks varsinaisesti haitannu.

Vielä ikävämpi yllätys oli muutamaa tuntia myöhemmin kun miun eka oma lemmikki, mein vanhempi kissa 11v sai jonku ilmeisesti sydänkohtauksen:arghh: Kymmenessä minuutissa oltiin eläinlääkärissä, mut mitään muuta ei ehditty kun antaa rauhottavia. Tässä on kaks päivää itketty ja valvottu ja jotenkin pitää kuitenkin yrittää tää päivä tehdä töitä. Eilen sain onneks pitää vapaata. :sorry::sorry::arghh::arghh:

Pakko oli purkautua.. kiitos!

Onko tässä ketjussa PAS:iin menijöitä? Meillä oli kesäkuussa IVF:stä tuoresiirto, josta nega. Nyt yrityksenä lääkkeelliseen kiertoon PAS, mutta kuten etukäteen arvelinkin, johtofollikkeli siellä kasvaa Estradotista huolimatta (kp 10: 14-15mm). Maanantaina uusi ultra, ja jos on jatkanut kasvua, ei siirtoa voi tehdä. Harmi, sillä nyt kohdun limakalvo olisi oikein hieno.

Onko muilla munasolu lähtenyt kasvamaan estrogeenilääkityksestä huolimatta?

Olen itse jo pitkään epäillyt (tai oikeastaan tiennyt), että johtofolli valikoituu ja alkaa kasvaa jo ennen kuukautisten alkua, jolloin munasolu irtoaa kyllä kypsänä, mutta kohdun limakalvo on auttamattomasti liian ohut. Aiemmin lääkärit olettivat, että juuri ennen kk alkua näkyvä folli olisi jäänyt ottamatta, vaikka itse olen ollut aika varma, että ko. kierron ovulaatio on jo tapahtunut. Vuosi sitten lääkäritkin alkoivat vähitellen miettiä, että oisko kuitenkin tulevan kierron folli, ja nyt asia alkaa varmistua. Hankala tilanne heillekin, kun varsinaisesti ei pitäisi olla mahdollista, että johtofolli valikoituu ennen kk alkua :wideyed:

Ultrassa käyty. Limakalvo 8.9, kuulemma hyvä. Isoja folleja 7, isoin 19 mm, lisäksi pieniä. Lääkäri päätti että punktio on vasta tiistaiaamuna, kun kuulemma noi isot kasvavat sen verran hitaasti etteivät ehdi mennä yli, ja pienet ehtisi mukaan myös. Toivotaan... oisin halunnu että folleja olisi paljon enemmän mutta kai se yksi hyvä riittää. :/

Siirto on sitten torstaina iltapäivällä, koska itsenäisyyspäivänä ei oo auki. Mua hermostuttaa nyt kovasti toi että joudutaan siirtää kaksipäiväinen. Onnistuuko niilläkin?

Ja virallinen testipäivä 20.12... miten jaksan odottaa! Rupean varmasti hätäsenä testailemaan heti mahdollisimman aikaisessa vaiheessa missä teoriassa mahis saada tuloksia. :nailbiting:

Tällä palstalla tulee vähän sellainen harha, ettei onnistumisia tule, kun plussaajat siirtyvät muille palstoille kirjoittelemaan ja me jäädään tänne odottelemaan ja piinailemaan... Mut onhan tässä nyt hetki vierähtänyt eli uskotaan plussa-aaltoon!!

Mulla tapahtui pieni ihme ja kierto oli 26 päivää! Ikinä ei ole ollut näin lyhyt. Ehkä asiaan vaikuttaa punktiokierto, jolloin omaa kiertoa on häiritty lääkkeillä... Ehkä se oma kierto on kuitenkin elänyt taustalla omaa rytmiään? Tämä kuitenkin tarkoitti sitä, että pääsin ilmoittautumaan passiin ennen joulutaukoa! Nyt jännitetään seuraavaksi sitä, ettei otollinen siirtopäivä osu viikonlopulle...

Kyllä plussia tapahtuu, toivoa on kaikilla! :Heartred Mulla on nyt menossa 13. raskausviikko ja tätä edelsi siis 2 vuoden luomuyritys, 2 inssiä, ekassa IVF:ssä tuoresiirrosta plussa ja km viikon 12 päätteeksi, sen jälkeen 2 tuloksetonta PASsia ja kolmannesta tämä onnistunut. En vaan oikein osaa kirjoitella enää mihinkään palstoille kun en halua täällä aiheuttaa "ärsytystä" (tai mulla itsellä välillä tuli sellaista plussanneista, että helppo nyt on tsempata kun itse on onnistunut, enkä osannut aina iloita heidän mukanaan) enkä toisaalta osaa olla noissa normiodottajien ryhmissäkään.

Mua kuitenkin tällä tiellä kannusti ja kannustaa se, kun luin parin vuoden takaisia ryhmiä ja niistäkin kuitenkin lähes jokainen oli siirtynyt vuorollaan odottajiin. Ja sekin kannusti, kun oma lääkäri sanoi keskenmenon jälkeen, että tämä vaatii nyt vaan lisää siirtoja, että onnistutaan.

Ja jos tässä ryhmässä nyt on ollut vähän plussattomampi kausi niin sehän tarkoittaa sitä, että kohta niitä tulee vaan enemmän!

Minkälaisia ohjeita ootte saanu HUS:in joulutauosta? Oon kuullut että 2.-19.12 alkavista kuukautisista ei voisi ilmoittautua siirtoon, mutta mulle taas sanottiin että jos siirron ehtii tehdä ennen viikkoa 52 niin onnistuu. Ristiriitaista. Meillä on kyllä ultrat yms Päijät-hämeen keskussairaalassa, vain siirto Helsingissä, että voisikohan se vaikuttaa? Ei olisi kyllä sekään uutta, että olisin saanut väärät ohjeet lääkäriltä...

Onko kellään ollut välikierto poikkeuksellinen punktion jälkeen? Ekan kerran tunsin oletettavasti ovikseen liittyviä kipuja tässä kierrrossa, nyt kp 15/31. Normi ovislimat, mutta tänään sitten kirkasta veristä vuotoa ilman mitään kipuja, jota ei ole kyllä koskaan ollut oviksen aikaan. Onko kellään ollut vastaavaa?

Meillä takana siis eka ivf marraskuun alussa, tuoresiirrosta nega ja menkat normi aikaan.

Tsemppiä NewMoon. :Heartred Uh, nuo Synarelan aiheuttamat oireet on edelleen tuoreessa muistissa.

Benelobe: Mulla oli yhden hoitokerran jälkeen normaalia pidempi kierto. Muistaakseni n. 40 päivää, kun yleensä kierto on 26-28 päivää. Välivuotoa ei kylläkään ollut.

Täällä ollaan edetty siihen pisteeseen, et eka ultra on ens keskiviikkona. Laskeskelin, et siirto olis ehkä 13. päivä. Tarkempi aikataulu selvinnee sit ens viikolla. :happy:

Tehdäänkö sulle kaikki ultrat ym Helsingissä?

Joo tehdään. Mut uskon kyllä, että olet saanut ihan oikeat ohjeet! Mietinkin silloin, kun tuli tuo 2-19.12 ilmoittautumiskielto, että tuntuu aika pitkälle... Tuskin klinikalla lääkärit ja hoitajat jne ovat kuitenkaan kaikki lomilla. Normaalia määrä hoitoja ei kuitenkaan pyhien takia pystytä tekemään. Onneksi omat menkat alkoivat etuajassa! Kerrankin näin päin, kun ollaan niin monta kertaa jääty kaiken maailman jonoihin ja taukoihin jumiin...

Tuoresiirron jälkeisenä kiertona en ovuloinut. Tuntuu että sitä ovista ei nytkään tule. Digitesti vilkuttaa hymynaamaa nyt viidettä päivää ja veikkaan että huomenna on jo ihan nega. Nyt olisi ollut niin hyvä sauma lähteä passiin mutta ei sitten saatana.
HUOH

Lääkäri kyllä löysi tänään kuulemma yhden follikkelin (15mm) ja limakalvo on paksu mutta en tiedä. Usko on saanut potkut taas vaihteeksi tästä taloudesta

Hemmetti kun sitä välillä voi vihata omaa kroppaa tai lähinnä sen toimintaa tai toimimattomuutta:banghead:
Kontrolli-ultrassa käyty ja viiden pistospäivän tulos on, et molemmilla puolilla on yks 7mm ja pari 5mm follia.
Oottelen tässä puhelua joka varmistaa sen, et nostetaan annosta ja taas varmaan pari pistospäivää suunniteltua enemmän tiedossa.

Toivoin et kerrankin ois homma toiminu suunnitelmien mukaan ja oltais päästy ens ma punktioon, mut ei taas vaikuta kovin todennäköiseltä. Ei sillä päivällä niin väliä, mut ois sopinu työkuvioihin loistavasti jne..:grin

Eipä sittenkään nostettu annosta. Pelotti liikaa, et jos kerrankin vaste ois sitä mitä ootetaan ni tuo pitkä viikonloppu välissä ei välttämättä ois hyvä. Samalla 300 annoksella siis jatketaan ainaki to asti. Samalla saan kyllä heittää hyvästit ma punktiolle, koska samoilla vastekuvioilla on jooa nostojen kanssa pistelty vähän pidempään.
Eipä siinä.. tokitään pari piikkiä enemmän, saadaan toivottavasti edes kohtuullinen määrä soluja ja tärkeimpänä kaikista, vihdoin edes se yks oikee joka jaksaa loppuun asti:)

Takaisin