IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Punktiossa käyty, meni operaatio sinällään oikein hyvin kuten arvelinkin. Soluja saatiin kuusi, mihin määrään olen kyllä hyvin pettynyt.

Heippa! Olen pitkään seuraillut palstaa, mutta nyt on pakko itsekin tulla avautumaan, kun ahdistaa niin että hiukset irtoaa päästä... Meillä on 3,5 vuotta yritystä takana, mitään selkeää vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. On tehty kolme tuloksetonta inssiä ja nyt menossa 1. IVF pitkällä kaavalla, lääkkeinä Synarela + Gonal-f. Tulokset ovat olleet suorastaan surkeat, vain vaivaiset kolme follia! Nämä kuitenkin kerätään huomenna talteen ja jännitän punktiota aivan hulluna. Onkohan MITÄÄN toivoa, että näin laihasta saaliista saadaan mitään aikaan? :sad001Entä onko muut huonon vasteen omaavat saaneet lyhyellä kaavalla parempia tuloksia?

Yritän bongailla ovista. Nyt 5 päivää vilkuttanut hymynaamaa vaikka testin ei kai pitäisi näyttää kuin 4 hedelmällisintä päivää.

Heippa! Olen pitkään seuraillut palstaa, mutta nyt on pakko itsekin tulla avautumaan, kun ahdistaa niin että hiukset irtoaa päästä... Meillä on 3,5 vuotta yritystä takana, mitään selkeää vikaa ei ole löytynyt kummastakaan. On tehty kolme tuloksetonta inssiä ja nyt menossa 1. IVF pitkällä kaavalla, lääkkeinä Synarela + Gonal-f. Tulokset ovat olleet suorastaan surkeat, vain vaivaiset kolme follia! Nämä kuitenkin kerätään huomenna talteen ja jännitän punktiota aivan hulluna. Onkohan MITÄÄN toivoa, että näin laihasta saaliista saadaan mitään aikaan? :sad001Entä onko muut huonon vasteen omaavat saaneet lyhyellä kaavalla parempia tuloksia?

Toivoa on aina. Kuitenkin useimmilla ei taida onnistaa ekalla ivf-kierroksella joten ei kannata lannistua vaikka ei tulisi mitään. Vaikka turhauttavaahan se on ja tavallaan turhaa rahanmenoa yms. Punktio sattui mulla ainakin vähemmän kuin aukiolotutkimus, oli sen verran hyvät lääkkeet. Pyydä koko coctaili vaan. Jos siis sitä jännität et miltä se tuntuu :)

Yritän bongailla ovista. Nyt 5 päivää vilkuttanut hymynaamaa vaikka testin ei kai pitäisi näyttää kuin 4 hedelmällisintä päivää.

Miulla joskus vilkutti neljä päivää ja sitte pysyvä. Yhellä kertaa taas ei vilkutellu mitään ja oliko viides testipäivä kun pamahti suoraan pysyvä hymynaama. Tiiä sitte mistä johtu..

Candy: monesti on ollut täälläkin puhetta siitä että ensimmäinen ivf kerta on sellainen kokeilu. Seuraavalla kerralla osataan sit muuttaa lääkitystä oikeaan suuntaan, jotta saataisiin enemmän folleja. Mutta tokikin toivotaan, että teidän kohdalla ei tarvittaisi sitä seuraavaa kertaa! Meillä tokalla kerralla saatiin viisi munasolua, joista yksi saatiin pakkaseen asti. Nyt saatiin neljä, joista vain yksi hedelmöittyi ja on nyt varhaisessa blastokystivaiheessa. Vielä siis jännätään et saadaanko se pakkaseen vai ei, mutta toivoa ei vielä kuitenkaan ole menetetty :) Eikä siis teidänkään kannata toivoa vielä menettää! :Heartred

Moi! Sulla on vasta 1. IVF eli ei mitään hätää, älä menetä toivoa :) Se kuuluisa yksi hyvä ja hyvin kiinnittyvä alkio riittää :)

Oletko vm. -86? Iän ei siis vielä pitäisi olla syy huonolle vasteelle. Onko sulta tutkittu AMH? Entä millaisia määriä folleja on näkynyt luonnon kierroissa? Voi olla, että lääkitys ei ole sulle täysin sopiva. Kuten joku sanoikin jo, 1. IVF on kokeilua lääkkeiden osalta. Jos nyt tulee huonompi saalis, seuraavalla kierroksella eri lääkkeillä voi tulla hyvä :) Ja tälläkin kierroksella niitä voi vielä putkahdella lisää.

Ite täällä taustalla lukenut vuosi sitten plussasin ja näinä aikoina viime vuonna ekan kolmanneksen loppupuolella olin.Itellä lyhyessä kaavassa oli gonal-f, orgalutran, ovitrelle ja luget siiron jälkeen. Ekasta ivf hoidosta tärppäsi ihan eka ivf muuttui inseminaatioon, mutta ekasta tuoresiirosta+punktiosta tärppäsi meillä.

Kiitos tsempeistä ja vinkeistä! Punktio meni tosi hyvin, vaikka jännitinkin sitä etukäteen hurjasti. Rauhoittava esilääke auttoi merkittävästi! Kaikissa kolmessa follissa oli munasolu eli nyt jännäillään sitten miten lähtevät hedelmöittymään ja tuoresiirto on maanantaina, jos hyvin käy! :smiley-angelic001

Anselmiina: Olen tosiaan 33v ja AMH on viimeksi tutkittaessa ollut 1.5. AFC on ollut kehnohko luonnonkiertoon tehdyissä ultrauksissa, muttei hälyttävä. Tämä harjoituskierroksen lääkecocktail ei tosiaan tainnut olla minulle ihan paras mahdollinen. Jatkossa sitten harjaantuneempana, kun tietää mitä odottaa! :happy:

Meillä kävi sitten niin, että kuudesta follista viisi oli kypsiä, ja simpat näytti hyviltä kuulemma. Tässä kohtaa tuli feilaus sitten. Koska simpat vaikutti hyviltä ei ICSIä yritetty, ja niin sitten oli ettei ne olleet juuri edes yrittäneet päästä määränpäähänsä, eli ICSI olisi todella ollut tarpeeseen ja mahdollisesti ratkaisu tähän. :( Sain uuden ajan 16.12 ja suunnitellaan uusi hoito, ihmettelen kyllä miksi ei voitaisi jo ensi kiertoon kokeilla? Alkaako tällaisen häirityn kierron takia tosiaan menkat ihan eri aikaan eli jo ensi viikolla (punktio eilen)? Kun Flon kalenterin mukaan ne alkaisi vasta 18.12 ja ovis olisi jouluviikon jälkeisellä viikolla, jolloin kyllä ehtisi punktioida. Onko se pakko tämä kierto jättää just ton joulun takia välistä? :(

Mulla tulee huomenna viikko punktiosta ja olin aamulla varma et menkat alkoi, mutta ei vielä sit alkanutkaan. Mutta en usko et menee viikonloppuun asti et alkaa, huomenna tai perjantaina aukeaa hanat...
Meillä kävi nyt sit niin, että se yksi ainokainen alkio ei päässyt pakkaseen asti :( En yhtään tiedä mitä tehdään jatkon suhteen. Lääkärin pitäisi soittaa vielä, ni täytyy nyt sit jutella et mitä mieltä hän on.

Hei nyt tarvii vertaistukea ja kuulla teidän viisauksia ja kokemuksia. Kävin tänään ultrassa ja viikko huomenna vierähtänyt siitä kun pistin Elonva 100. Tänään löydettiin 18+15 rakkulaa ja varoteltiin hyperin riskistä. Voi pahimmassa tapauksessa olla ettei päästä punktioon ollenkaan, vaan keskeytetään ennen kuin maanantina annettaisiin irrotuspiikki. Toinen vaihtoehto on, että mennään punktioon, mutta ei tehdä tuoresiirtoa. Onko teillä ollut samanlaista tilannetta ja miten siinä on käynyt? Meillä tuli ekassa ivf:ssä myös paljon (25+11) mutta kovin sieltä vaan suurin osa teki katoa ja ilman onnistumista jäätiin. Mitä tekisitte? Uskaltaisitteko punktioon? Se olisi tasan viikon päästä. Tässä välissä vielä kasvatetaan 4 iltaa Menopur piikeillä ja maanantaina sitten katsotaan jätetäänkö peli siihen vai jatketaanko. Aivan kauhea stressi ja pelko päällä.

Takaisin