IVF/ICSI kokemuksia

Onko kukaan käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla? Jos me nyt päästään alkionsiirtoon (Progynova just aloitettu, ultra pitäisi varata maanantaina..), niin mulla olisi toi aika alkionsiirron jälkeen. Onkohan se nyt kuitenkin huono idea mennä sinne, voikohan siinä irrota kropasta jotain kuona-aineita jotka estää raskautumista? :D Vai mietinköhän nyt vähän yli tätäkin asiaa :D

Ainakaan akupunktiota ei suositella alkion siirron jälkeen. Kysyisin ehkä vielä sieltä paikasta mitä ovat mieltä....
Ennen siirtoa voisi olla parempi tällä tavalla mutu tuntumalla. Itse en uskaltaisi tehdä mitään "erikoista" kun ei kaikkea tiedä miten vaikuttaa.
 
Ainakaan akupunktiota ei suositella alkion siirron jälkeen. Kysyisin ehkä vielä sieltä paikasta mitä ovat mieltä....
Ennen siirtoa voisi olla parempi tällä tavalla mutu tuntumalla. Itse en uskaltaisi tehdä mitään "erikoista" kun ei kaikkea tiedä miten vaikuttaa.

Mä nyt peruin tuon ajan sitten kuitenkin, en halua että omilla teoilla jotenkin estäisin kiinnittymistä..
 
Täällä lähtee tänään ovitrelle irrotuspiikki kehiin, ultrassa tänään 25+20 follikkelia. Pitkässä kaavassa kait se ”ongelma” ettei voi antaa ”kiltimpää” irrotuspiikkiä eli saa nähdä mitä tästä vielä kehittyy punktion jälkeen. Tuoresiirtoa ei tehdä, mutta punktio on joka tapauksessa keskiviikkona. Tulisipa nyt edes hyvänlaatuisia ja ensi vuonna sitten plussa passista. :Heartred
 
Täällä ultrassa vähän parempia uutisia. Jotain kasvua tapahtuu, mut yhteensä vaan neljä follia näyttäis tällä hetkellä olevan oikeessa vauhdissa. Punktio sovittiin perjantaille joten toivotaan et yks tai kaks pienempää ottais vielä kivan loppukirin.
Sovittiin myös, että perjantai 13 päivä on meille hyvän onnen päivä ja jätetään kaikki negatiivinen taikausko pois kuvioista:)
 
Vähän kyllä sieppaa, et kun aika naikkarille ois 8.15 niin ennen sitä pitäis käydä helsingissä verikokeissa ihan toisessa paikassa. Jostain syystä täällä Lappeenrannassa jo otettujen kokeiden tulokset ei mee noiden järjestelmään.

Kiva siis lähteä ennen kukonlaulua ajelemaan koska ei tietenkään ajanvarauksella enää perjantaiaamulle saa aikoja.. aiheuttaa pientä säätöä ja tekee ajomatkoineen pitkästä päivästä vielä pidemmän, mut minkäs teet. Oletetaan ja toivotaan, että vuoronumerollakin päästään nopeahkosti kokeisiin ja ajoissa punktioon:wacky::rolleyes:
 
Vähän kyllä sieppaa, et kun aika naikkarille ois 8.15 niin ennen sitä pitäis käydä helsingissä verikokeissa ihan toisessa paikassa. Jostain syystä täällä Lappeenrannassa jo otettujen kokeiden tulokset ei mee noiden järjestelmään.

Kiva siis lähteä ennen kukonlaulua ajelemaan koska ei tietenkään ajanvarauksella enää perjantaiaamulle saa aikoja.. aiheuttaa pientä säätöä ja tekee ajomatkoineen pitkästä päivästä vielä pidemmän, mut minkäs teet. Oletetaan ja toivotaan, että vuoronumerollakin päästään nopeahkosti kokeisiin ja ajoissa punktioon:wacky::rolleyes:

Saatko itsellesi tulokset hakemalla Lappeenrannasta ja viemällä ne naikkarille samalla kun menette? Jos on samat testit kyseessä niin kuulostaa hölmöltä uudelleen sen takia ottaa ettei järjestelmät keskustele...
Tullinpuomin laboratorio, joka on lähin naistenklinikkaa niin on kyllä aamuisin ruuhkainen. Jos et saa tuloksia jostain syystä Lappeenrannasta niin sitten itse soittaisin tuonne Tullinpuomin labraan ja kysyisin mahdollisuuksia vielä varata aika, koska tilanne on tämä ja et ole tiennyt punktiopäivää aiemmin.
 
Onko teillä ollut stimulaation aikana vv jotenkin ovismaista?

Jotenkin on nyt runsasta mulla.. Huomenna ultrassa tarkastetaan tilanne, viikko sitten to pistin elonvan.

On ollut! Ei syytä huoleen :)

Miten saatte yleensä poliklinikoilta henkilökuntaa kiinni? Mä laitoin eilen sähköpostia ja tänään oon soittanut, koska yritän selvittää päästäänkö vielä siirtoon ennen joulua.. En oo saanut ketään kiinni :/ Mulla on jo kp6, oon syönyt Progynovaa ja pitäisi ultraankin saada aika vielä. Tosi ärsyttävää ollut kyllä tänä vuonna asiointi polin kanssa, aina saa jännittää että vastataanko sieltä ajoissa vai miten.. Tiedän että siellä on kiire, mutta niin monia sekaannuksia yms käynyt, että kyllä vähän ärsyttää.
 
Vähän kyllä sieppaa, et kun aika naikkarille ois 8.15 niin ennen sitä pitäis käydä helsingissä verikokeissa ihan toisessa paikassa. Jostain syystä täällä Lappeenrannassa jo otettujen kokeiden tulokset ei mee noiden järjestelmään.

Kiva siis lähteä ennen kukonlaulua ajelemaan koska ei tietenkään ajanvarauksella enää perjantaiaamulle saa aikoja.. aiheuttaa pientä säätöä ja tekee ajomatkoineen pitkästä päivästä vielä pidemmän, mut minkäs teet. Oletetaan ja toivotaan, että vuoronumerollakin päästään nopeahkosti kokeisiin ja ajoissa punktioon:wacky::rolleyes:

Tollasessa tilanteessa saat kyllä ottaa päivystysvuoronumeron :) ei ne ala valittaa ja jos tosiaan on aikataulu niin ainakin ite oon ihan nkl:n luvalla saanut ottaa. (Pitää sinne silti mennä ajoissa mutta yleensä on kuitenkin max 10-15min sisällä päässyt jos aamulla heti ensimmäisten joukossa paikalla.)
 
Saatko itsellesi tulokset hakemalla Lappeenrannasta ja viemällä ne naikkarille samalla kun menette? Jos on samat testit kyseessä niin kuulostaa hölmöltä uudelleen sen takia ottaa ettei järjestelmät keskustele...
Tullinpuomin laboratorio, joka on lähin naistenklinikkaa niin on kyllä aamuisin ruuhkainen. Jos et saa tuloksia jostain syystä Lappeenrannasta niin sitten itse soittaisin tuonne Tullinpuomin labraan ja kysyisin mahdollisuuksia vielä varata aika, koska tilanne on tämä ja et ole tiennyt punktiopäivää aiemmin.

Yritin tota ehdottaa ja näkyishän nuo tulokset kannassakin, mut ei kuulemma onnistu. Ei siis oo muita vaihtoehtoja ku käydä ennen punktiota Helsingissä. Ihmettelin vaan et miten tää yhtäkkiä näin muuttu ku aiemmat kokeet on hyvin hoitunu Lappeenrannassa. Vielä enemmän ihmetyttää se, et ei muka oo veriryhmä tiedossa. Sitä ei kukaan ekassa punktiossa kyselly mut tokaa varten se testattiin ja nyt sitäkään tietoa ei muka oo.. soitin tuonne labraan ja suositteli ruuhkan takia tulemaan ajoissa.. voi mennä jonotellessa puolikin tuntia.. se on sitte matkojen takia herätys aamu neljältä tai vähän vaille.
 
Tollasessa tilanteessa saat kyllä ottaa päivystysvuoronumeron :) ei ne ala valittaa ja jos tosiaan on aikataulu niin ainakin ite oon ihan nkl:n luvalla saanut ottaa. (Pitää sinne silti mennä ajoissa mutta yleensä on kuitenkin max 10-15min sisällä päässyt jos aamulla heti ensimmäisten joukossa paikalla.)

Joo silloin kun tiedon tosta sain ni sanottiin jo, et ota labrassa kiire/päivystys vuoronumero. Eilen vielä soittelin tonne labraan jos ois edes jonku noin tohon tai tohon aikaan varauksen voinu yrittää järkätä, mut se ei onnistunu. Veikkaili et silti vois puol tuntia joutuu jonottelee.. aamulla siis pirun aikanen lähtö joten unet jäänee liki olemattomiin, mut ei voi mitään.
 
Tsemppiä nasukka perjantaille! Lepäät sitten punktion jälkeen. Toivottavasti sulla on viikonloppu vapaa.

Osaako kukaan sanoa että ovuloiko yleensä epäonnistuneen lääkkeellisen passin jälkeen normaalisti ? Meinasin et onko mitään mahiksia luomulle edes teoriassa.... Meillä on kaksi normaalia kiertoa tässä ennen kun lähdetään alusta punktioon.
 
Olen aina ihmetellyt tuota veriryhmätestiä. Minusta vaikuttaa siltä, että se tehdään aina ennen jokaista isompaa operaatiota uudestaan, koska niin monta kertaa se on minultakin otettu. Vaikka ihan satavarmasti tieto löytyy kannasta. Joku kaveri veikkaili, että sitten jos tätä tietoa satutaan tervitsemaan, on sen ehdottomasti oltava oikein, ja ehkä siksi eivät lähde sitä kannasta kaivelemaan? Ihan mielenkiintoista olisi saada kuulla joltain ammattilaiselta syy tähän.
 
Ei v*ttu mitä p*skaa. Nyt tuli soitto polilta, että siirtoon ei päästäkään. Olin saanut eilen just ultra-ajan, mutta nyt sitten soittivat että joo, ei olisi voinut ilmoittautua 2.-19.pvä alkavista kuukautisista. Eivät kuulemma tienneet kun vasta nyt.. Milloin tää alkaa onnistua?!! Kaikki menny niin pieleen kun vaan pieleen mennä voi... :sad001 Tekis mieli tehdä joku valitus noiden toiminnasta kun mikään ei toimi.
 
Punktiossa käyty ja otin kiitollisena vastaan kaikki kipulääkkeet ja rauhoittvat joita he tarjosivat. Meni varmasti aika lailla maksimimäärä. Noin 45 follia oli, mutta 28 munasolua löyty. Monta tyhjää siis oli. Nyt ne icsataan ja huomenna kuulemme välitietoa ja maananataina saadan tieto miten monta blastoksi asti kehittynyt. Toivottavasti jokunen selviää siihen saakka, kun ei tähän mennessä ihan huimaa ole ollut tuo laatu vaikka määrä ollut suuri. Nyt vaan odotellaan ja toivotaan ettei hyperiä tule...!
 
Ja nyt tuli uusi soitto, että päästäänkin siirtoon! Olivat kuulemma tarkistaneet meidän alkiotilanteen ja voivat tehdä siirron. En ymmärrä miten voidaan sählätä tälleen?! No pääasia että siirto tehdään! :) En varmaan uskalla enää puhua sanaakaan siirrosta ennen kuin alkio on kohdussa, ei tiedä mikä tässä vielä kosahtaa..
 
Takaisin
Top