IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MiisaS Tsemppiä punktioon! Eikai se määrä niinkään vaan laatu. Toivotaan että saatte blastokystejä hyvän määrän.
Mä luulen et meidän kohdalla viljellään automaattisesti pitkä viljely kaikkiin. Viimeksi taisi olla 15 munasolua joista 13 hedelmöittyi niistä 8 jatkoi ja 5 blastokystia saatiin. Lääkäri sanoi että vaikka nyt olenkin 3 v vanhempi (37v)niin uskoo saman saaliin olevan mahdollinen. Kuulemma kaikki hyvin siihen nähden.
Vaikka huomenna vielä veritesti tästä tyhjästä arvasta niin valmistaudun jo seuraavaan hoitoon henkisesti.

Meillä oli torstaina punktio. 20 rakkulaa tyhjennettiin, 14 oli munasolu, 12 oli kypsiä ja perjantaina saatiin tietää että 6 oli hedelmöittynyt.. Tiistaina eli huomenna olis siirto, jos siirrettävää on..
Perjantaina tuli siis aamulla omapolulle tieto noista hedelmöittyneistä, mutta mietin nyt että tuleeko tänään sinne tietoa onko kukaan jaksanu kasvaa vai odottelenko vaan huomiseen että soittaavatko matkalla siirtoon että ei täällä ole mitään siirrettävää?
Ollaan siis helsingissä julkisella hoidossa..ja tällä kertaa tehtiin ICSI kun viimeks IVF:llä hedelmöitty vaan yksi niistä viidestätoista kypsästä munasolusta..

Moi pitkästä aikaa! Olen lueskellut taustalla. Täällä oltais menossa taas kohti pas:ia jos ehtii vielä ennen joulua. Mulla on Primolut kuuri menossa, että saatais menkat alkamaan ja huomasin nyt että mulla on vaan 9 tablettia, kun kuurin pituus on 10 päivää. En viitsis hakea uutta pakettia ton yhden tabletin takia.. Osaako kukaan sanoa onko menkkojen tulo tosta yhdestä vähemmästä tabusta kiinni? Järki sanois että ei ole, mutta mutta :D

Kiitos Blanca! Tänään näkyi 15 rakkulaa, mutta lääkäri meinasi, että 4-5 on sen verran pieniä ettei ehkä ehdi mukaan. Torstaina on punktio, tänään vielä kasvatetaan ja jarrutellaan, huomenna sit irroitellaan :)

Kosmos, ei se mulla ainakaan ole yhdestä tai kahdestakaan primosta ollut kiinni. Tottakai me kaikki ollaan erilaisia ja vasteet lääkkeisiin eroaa kaikilla. Onko sulla ollut primoja aiemmin käytössä? Silloin voisi hieman päätellä vastetta. Itselläni jo kolmen päivän tabletit on saaneet vuodon aikaan.

Kosmos, ei se mulla ainakaan ole yhdestä tai kahdestakaan primosta ollut kiinni. Tottakai me kaikki ollaan erilaisia ja vasteet lääkkeisiin eroaa kaikilla. Onko sulla ollut primoja aiemmin käytössä? Silloin voisi hieman päätellä vastetta. Itselläni jo kolmen päivän tabletit on saaneet vuodon aikaan.

Oon pari kertaa syönyt sen 10 päivää ja 2-3 päivää kuurin jälkeen alkanut menkat. Ehkä luotan vaan siihen että toi 9 riittää :) onko sulla siis alkanut kesken kuurin vuoto, kun 3 päivän tabletit tehny vuodon?

Gonal-F pistelyn jälkeen eka ultra. Isoja folleja oli viisi, isoin 15 mm. Pieniä ei laskettu ja kuulemma nekin ehtii kai mukaan. Kohdun limakalvo oli 7 mm. Gonal-F nousee nyt annokseen 300, ja otin jo ekan Fyremadelin. Perjantaina on uusi ultra ja punktio kaikella todennäköisyydellä maanantaina! :eek:

Meillä lähti uusi hoito käyntiin saman tien kun mentiin suunnittelukäynnille kp1 eli Zumenon- tai Synarela-valmistelu ei ole aina välttämätöntä, jos nollaultrassa ei näy keskenään eri kokoisia soluja. Follikkelien määrä on vähentynyt hoito hoidolta, ja viimeisessä ultrassa kypsiä suurempia oli vain 4 kpl. Toivotaan todella että laatu sitäkin parempaa Huomenna punktio ❤️

Hei kaikki...

Pakko tulla vähän etukäteen kyselemään. Meillä siis se tilanne, että on jo monta kkm sattunut kohdalle. Ilmeisesti miehen simpoissa vika. Jostain mahdollisesta fragmentaatiosta kai puhuttiin kun määrä kuitenkin hyvä(?). Tää tuli tavallaan ihan puskista, en ole osannut ajatella olevani lapseton. No, kuitenkin johtuen näistä monista keskenmenoista niin ilmeisesti ainut hoito on ICSI (?) Jos siis minulta ei löydy nyt tutkimuksissa lisävikaa (tulokset eivät ole vielä tulleet). Jos ja kun tulokset saadaan niin ilmeisesti laitetaan jonoon (ehkä?) näin ainakin lääkärin puheista käsitin. Meni kyllä niin kaikki ohi siellä vastaanotolla...

Onko täällä kohtalotovereita?

Onko mahdollista nyt jonossa odotellessa syödä jotain vitamiineja, jotka voisivat auttaa tilanteessa? (minä ja mies)

Entäs onko teillä tietoa miten saataisiin mahdollisimman terveitä alkioita? Julkisella eivät kai tee sitä alkiodiagnostiikka juttua (PGS?)

Pitäisikö miehen "hommailla" mahdollisimman paljon ennen ovista ja sitten pidättäytyä seksistä useampi päivä ennen? Eli olisiko silloin mahdollisimman terveet ns. pelipaikoilla kun ovis tapahtuu?

Anteeksi, että kyselen. Jatkuvat keskenmenot rasittaa uskomattoman paljon, mun ikä (kohta 40) tulee vastaan ja hoitojen aikataulu ja hinnat pelottaa. Ei ole varaa yksityiseen klinikkaan... Yritän siis keksiä mitä kotikonsteja voitaisiin vielä kokeilla. Rankat hoidot pelottaa.

Haluttaisiin vain lapsi syliin saakka :sad001

Oon pari kertaa syönyt sen 10 päivää ja 2-3 päivää kuurin jälkeen alkanut menkat. Ehkä luotan vaan siihen että toi 9 riittää :) onko sulla siis alkanut kesken kuurin vuoto, kun 3 päivän tabletit tehny vuodon?
Hyvin samalla tavalla mulla on vuoto alkanut normaalien 10 pv:n kuurien jälkeen, joten ehkä nuo 9 piisaa. Mulla jäi kuuri kesken (en nyt muista miksi ), siihen kolmeen päivään ja vuoto tuli kuitenkin parin päivän päästä. En ole sen jälkeen sitten enää syönyt sitä koko 10 päivän kuuria ollenkaan, kun kerran vähemmälläkin määrällä vasteen saa aikaan.

Hei kaikki...

Pakko tulla vähän etukäteen kyselemään. Meillä siis se tilanne, että on jo monta kkm sattunut kohdalle. Ilmeisesti miehen simpoissa vika. Jostain mahdollisesta fragmentaatiosta kai puhuttiin kun määrä kuitenkin hyvä(?). Tää tuli tavallaan ihan puskista, en ole osannut ajatella olevani lapseton. No, kuitenkin johtuen näistä monista keskenmenoista niin ilmeisesti ainut hoito on ICSI (?) Jos siis minulta ei löydy nyt tutkimuksissa lisävikaa (tulokset eivät ole vielä tulleet). Jos ja kun tulokset saadaan niin ilmeisesti laitetaan jonoon (ehkä?) näin ainakin lääkärin puheista käsitin. Meni kyllä niin kaikki ohi siellä vastaanotolla...

Onko täällä kohtalotovereita?

Onko mahdollista nyt jonossa odotellessa syödä jotain vitamiineja, jotka voisivat auttaa tilanteessa? (minä ja mies)

Entäs onko teillä tietoa miten saataisiin mahdollisimman terveitä alkioita? Julkisella eivät kai tee sitä alkiodiagnostiikka juttua (PGS?)

Pitäisikö miehen "hommailla" mahdollisimman paljon ennen ovista ja sitten pidättäytyä seksistä useampi päivä ennen? Eli olisiko silloin mahdollisimman terveet ns. pelipaikoilla kun ovis tapahtuu?

Anteeksi, että kyselen. Jatkuvat keskenmenot rasittaa uskomattoman paljon, mun ikä (kohta 40) tulee vastaan ja hoitojen aikataulu ja hinnat pelottaa. Ei ole varaa yksityiseen klinikkaan... Yritän siis keksiä mitä kotikonsteja voitaisiin vielä kokeilla. Rankat hoidot pelottaa.

Haluttaisiin vain lapsi syliin saakka :sad001

Tervetuloa mukaan Guinevere! Osaan arvailla vastauksia osaan pohdinnoista... Helsingissä julkisella joutuu jonoon IVF/ICSI hoitoihin pääsyn jälkeen. Odotusaika on kai ollut 3 kk tänä vuonna. Jonotusaikaa on lisännyt kesätauot ja muutto toisiin tiloihin.

Miehen pidättäytymisaikaan annetaan ohjeistus klinikalta. Ja tietysti näihin voi kysellä ohjeita erikseen, jos ei ole tullut tapaamisella puheeksi. Vaikuttaa olennaisesti prosessiin, silloin kun siittiöissä on vikaa. Meillä niitä on liian vähän ja siksi tehtiin ICSI.

Punktio meni hyvin ja saatiin jopa 6 munasolua, mutta tänään ilmoitettiin että yksikään ei hedelmöittynyt! Lääkärikin aivan ihmeissään. Aiemmin hedelmöittyneet normaalisti ja miehenkin näyte aivan priima. Seuraava yritys siis ilmeisesti ICSI kuitenkin sitten tammikuussa. Whew!

Meil tänään punktio ja vaan neljä solua saatiin. Kauhea pettymys :( Huomenna selviää moniko hedelmöittynyt.
Onko teillä miten nopeasti alkanut menkat punktion jälkeen jos ei oo tuotesiirtoa tehty eikä mitään lääkkeitä aloitettu?

Takaisin