IVF/ICSI kokemuksia

Täällä sitten tuli puhtaat negat, tikuista ja veritestistä. Aivan hirveä olo henkisesti, vaikka kaikenlaista elämässä ollut aiemminkin. :sad001. Ollimme miehen kanssa kuitenkin jo päättäneet yrittää uudestaan ja nyt toinen hoito menossa. Tulisipa niitä soluja ja blastokystia edes muutama! :smiley-angelic001
Pahoittelut:sad001 mitkään sanat ei riitä kuvailemaan kuinka rankkaa tämä on...
 
Ultraan aika varattu 2.12. :) sitten jos natsaisi pas vielä tälle vuodelle, jos nyt siis ovulaatio suvaitsisi tulla. Mulla on varpaatkin pystyssä itselleni et nyt onnistuisi niin tästä tulis mun elämäni paras vuosi tähän mennessä jos se päättyisi niin hyvin että raskautuisin. Toki tää on vaarallista olla näin fiiliksissä, aina putoaa sit korkeammalta. Mut prkl... Tulta päin :smiley-angry007
 
Pahottelut negoista :sad001 Kyllä nämä epäonnistumiset ja odottelut on henkisesti niin vaikeita.

Nyt täytyy kysyä pari asiaa. Onko kenellekään määrätty melatoniinia hoitojen aikana? Tämä tuli ihan uutena minulle tähän hoitokiertoon...
Mietitään myös alkiodiagnostiikan tekemistä, mutta vähän epäselväksi jäi että onko se silloin automaattisesti Pas eikä tuoresiirto?

Tsemppiä kaikille.
 
Mietitään myös alkiodiagnostiikan tekemistä, mutta vähän epäselväksi jäi että onko se silloin automaattisesti Pas eikä tuoresiirto?
On. Kun solut on kerätty, niitä viljellään blastokystivaiheeseen asti, ja silloin niistä otetaan koepalat, ja laitetaan sen jälkeen kaikki blastot pakkaseen. Koepalat lähetetään ulkomaille tutkimuksiin, ja vastaukset tulevat kahden viikon sisällä. Kun vastaukset on saatu, voidaan alkaa suunnitella pakastealkiosiirtoa.

Minulla kävi niin, että seuraavat kuukautiset ehtivät alkaa ennen kuin alkiodiagnostiikan tulokset tulivat, joten se kierto jäi välikierroksi. PASsin vaatima lääkitys kun olisi pitänyt aloittaa jo toisena kiertopäivänä, ja siihen mennessä ei tuloksia vielä ollut tullut.
 
Mua stressaa naistenklinikka. Tänään tuli viesti, että ei voi ilmoittautua passiin jos kuukautiset alkavat 2-19.12. Mulla pitäisi alkaa 2.12. Miten tämä on aina tällaista? Miten voi olla, että ilman mitään ylimääräisiä häikkiä, me ollaan saatu 2 hoitoa vuoden sisään (inssi ja IVF). :banghead::banghead::banghead:

Jotenkin tutun kuulosta..meillä kuuden inssin jälkeen eksy ivf paperit suoraan arkistoon käymättä Helsingin kautta (ollaan siis Lappeenrannasta ja ivf/icsi hoidetaan yhteistyössä hus:n kanssa). Vuosi lopulta meni, et päästiin suunnittelukäynnille ja vuos sitte elokuussa eka icsi, marraskuussa toinen. Nyt vihdoin maaliskuun pas:in jälkeen kolmannessa hoitokierroksessa kiinni..
Ei suoranaisesti pahaa sanottavaa, mut vähän turhan paljon takkusi kaikki mahollinen tossa yhdessä kohtaa..
Tuon arkistoon menneen hoitopyynnön tms lisäks meni puolin ja toisin s.posteja lisätutkimuspyynnöistä vääriin paikkoihin jne..
Hoito on ollu hyvää sitte kun ollaan niihin viimein päästy ja henkilökunta on ollu myös ok.. moni muu asia vaan siis matkalla tökkiny...
 
Voimia negan saaneille. :sad001

Minulla alkaa pistelyt huomenna, ultra tiistaiaamuna. Toivottavasti tulisi hyvä määrä palluroita, viime maanantaina näkyi kuulemma joku kuutisen kappaletta kummallakin puolella. Outo tunne nyt kun niillä on ensi kertaa itselle jotain väliäkin, kun aikasemmin luovuttajana se oli sikäli sama.
 
Pahottelut negoista :sad001 Kyllä nämä epäonnistumiset ja odottelut on henkisesti niin vaikeita.

Nyt täytyy kysyä pari asiaa. Onko kenellekään määrätty melatoniinia hoitojen aikana? Tämä tuli ihan uutena minulle tähän hoitokiertoon...
Mietitään myös alkiodiagnostiikan tekemistä, mutta vähän epäselväksi jäi että onko se silloin automaattisesti Pas eikä tuoresiirto?

Tsemppiä kaikille.

Mulle sanoi työterveyslääkäri, että melatoniini heikentää hedelmällisyyttä. Oliko hän siis väärässä :wideyed:
 
Pahoittelut negoista ❤️ On tämä kova tie.

Colgate, englanniksi näyttäisi löytyvän tutkimuksia melatoniinin vaikutuksista. Esim. tässä artikkelissa on arvioitu/koostettu tutkimuksia aiheesta:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4209073/

”We present a summary of the most recent work investigating melatonin and its affect on oxidative stress, with a focus on the reproductive system and the treatment of infertility.”

Jos ymmärsin oikein niin auttaisiko taistelussa vapaita radikaaleja vastaan (mikä lie oksidatiivinen stressi jne...). Ilmeisesti voi auttaa jopa sperman laadun suhteen. Mutta nämä on näitä. Sitä syötettäisiin kaikille jos olisi varmasti todistettu toimivaksi.
 
Pahoittelut negoista ❤️ On tämä kova tie.

Colgate, englanniksi näyttäisi löytyvän tutkimuksia melatoniinin vaikutuksista. Esim. tässä artikkelissa on arvioitu/koostettu tutkimuksia aiheesta:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4209073/

”We present a summary of the most recent work investigating melatonin and its affect on oxidative stress, with a focus on the reproductive system and the treatment of infertility.”

Jos ymmärsin oikein niin auttaisiko taistelussa vapaita radikaaleja vastaan (mikä lie oksidatiivinen stressi jne...). Ilmeisesti voi auttaa jopa sperman laadun suhteen. Mutta nämä on näitä. Sitä syötettäisiin kaikille jos olisi varmasti todistettu toimivaksi.
Kiitos!!
 
Ootko Henna testaillut vielä uudelleen? Vaikka vieläkin on kyllä aikaista.

Pp9 menossa ja oireina tullut etova olo ja rinnat arat. Myös jotenkin metallinmakua suussa. Varsinkin huomaa kun juo kylmää vettä.
Mutta siis en uskalla testata. Ja nämäkin oireet voi olla mistä vaan. En usko mitään ennen kun näen. Ja en uskalla katsoa. Hyvin menee.
 
PAS:n jälkeen nyt pp7 ja tein aamulla ekan herkän testin, jonka pitäisi näyttää raskauden jo 6 pv ennen kuukautisten alkua...odotetusti negatiivinen :sad001 Samanlaisia nipistelytuntemuksia kuin aiemmissa nega-PAS:ssa :sad001 Höh.
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin testattu nega oireista huolimatta. Pp10. Pitäisi jo kyllä näkyä jotain. Ma vielä veritesti. Ehkä se kuitenkin on sitten ensi vuoden puolella kohti uutta stimulaatiota. Olisin niin toivonut että ei olisi tarvinnut alusta lähteä...
On tää kyllä suoraan sanottuna perseestä.
 
Täälläkin testattu nega oireista huolimatta. Pp10. Pitäisi jo kyllä näkyä jotain. Ma vielä veritesti. Ehkä se kuitenkin on sitten ensi vuoden puolella kohti uutta stimulaatiota. Olisin niin toivonut että ei olisi tarvinnut alusta lähteä...
On tää kyllä suoraan sanottuna perseestä.
I feel you Blanca! Tässä maha niin kipeä, että vuoto alkaa ihan näillä näppäimillä...
 
Meillä ensi viikolla keräys. Tiistain ultrassa näkyi vain 10 solua, maanantaina uusi ultra. Toivottavasti olis vähän lisää tullut. On vaan sellanen tunne ettei olis nyt niin isoa määrää kuin aiemmin vaikkei aiemminkaan oo montaa saatu. Mun mielestä olo on aiemmin ollut tässä vaiheessa vaan turvonneempi. Mut eipä se määräkään tietysti kerro sitä että blastokysteja saatais sit riittävästi. Kovasti vaan toivotaan et siihen diagnostiikkaan saataisiin riittävästi materiaalia.
 
Takaisin
Top