IVF/ICSI kokemuksia

Ensinnäkin Mirumarulle suuresti sympatiaa pahoittelut.

VonMaikilla hieno saalis punktiossa!! Toivotaan että mahdollisimman moni on hedelmöittynyt :)
Haaveilija***** myös mainio määrä folleja kypsymässä!

Meitä piinailijoita näyttää tosiaan olevan monta! Minulla testipäivä verikokeella 24.10. Pelottaa jo valmiiks ja en varmaan uskalla testata ennen sitä! Tsempit kaikille tasapuolisesti :smiley-angelic001
 
Eilen tuli kans vähän reilummin punasta mutta muuten pelkkää ruskeaa vuotoa. Että ei ne menkat nyt vielä sitten alkaneetkaan.. Kivut on kyllä ihan yhtä massiiviset kuin aina menkkojen aikaan. Tää on ihan saatanasta, kun toivo herää välillä ja välillä on maansa myynyt. Eilen itkin (taas) miehelle kuinka tuntuu että kaikki ympärillä saa lapsia mut minä en. Just yksi nuoruuden kaveri ilmoitti että lapsi syntyny ja toiselle ilmeisesti tulossa. Netti puskee vauvamainoksia jatkuvasti. Yritä tässä olla ajattelematta asiaa.
 
Von maikki, meillähän on siis hoidot loppunut viime vuonna. Yks lahjamunasolutyttö, toista ei sit saatu (ikä, rahat loppu). Ajattelin aiemmin, että dokumentoisin tarkemmin vauvakirjaan, mutta ihan tavallinen vauvakirja siitä syntyi kuitenkin. Nyt ollaan alettu enemmän lukemaan kirjaa ”Meidän pihan perhesoppa”, joka hyvin avaa erilaisia perhemuotoja ja hoitoja lapsille. Muistan kyllä päivämäärät tarkalleen yms. ehkä niistä kannattaa vielä lista tehdä, mitä milloinkin oli tekeillä :) Ultrakuvia on todella paljon.
Plussapuhallus piinailijoille ja tsempit ihan kaikille muillekin :)!
 
Heipparallaa!
Mie täältä alan kanssa pikkuhiljaa aktivoitumaan useamman kuukauden tauon jälkeen..
Myöhän siis saatiin keväällä ekassa IVF:ssä punktiossa 16 munasolua, joista 15 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi ja se siirrettiin tuoreena. Siitä tein positiivisen raskaustestin testipäivänä, mutta vaan muutaman päivä tuon jälkeen aloin vuotamaan kirkasta verta ja kivut oli sen verran kovat että hakeuduin kotipaikkakunnan naikkarille..ja sain tietää että raskaus on mennyt kesken.. :sad001
Nyt on kesä tehty töitä ja yritetty suunnata ajatuksia muualle..ja tietty odotettu syksyä että päästään kokeilemaan uudestaan.
Ensi viikon perjantaina eli 25.10 aloitan Synarellan, ultrat 8.11, 13.11 ja 18.11 ja tuollon viimeisessä ultrassa saadaan tietää punktiopäivä, joka kuulemma on jo samalla viikolla.. Oliko helsingissä naikkarilla jotku tietyt päivät jolloin punktioita tehdään? Vai tehdäänkö niitä joka arkipäivä?
Muistelisin että meillä viimeksi punktiopäivän arviointi ultra oli perjantai ja maanantaina sitten punktio.. Pitääkö tässä varautua että kun tuo 18. pv on maanantai ni sanoovat täällä kotipaikkakunnalla että helsinkiin mentävä jo seuraavana päivänä..? Meillä kun matkaa helsinkiin on lähemmäs 300 kilometriä ja punktio vissiin yleensä aamusta ni täytyy edellisenä iltana jo mennä hotelliin, ettei tartte aamuyöstä lähteä ajelemaan..

Olipas sekava ja pitkä soperrus omasta navasta :D Onnea plussanneille, tarrasukkia piinailijoille ja tsemppiä myös kaikille muille :Heartred

Ainiin, meillä siis pitkä kaava, lääkkeinä nyt ainakin Synarella ja GonalF ja kuulemma nyt tehdään ICSI kun viimeks vain se yksi sitkeä sissi hedelmöittyi.
 
Komitar; en tiedä onko naikkarilla mitään vakiopäiviä. Mulla ainakin punktiopäivä tulee kolme päivää ultran jälkeen ja on siis tänään.. Jännää :rolleyes:
Onpa harmillista, kun noin monesta munasolusta vain yksi hedelmöittyi. Olitteko sopineet, että menette vain maljahedelmöityksellä? Mä ymmärsin, että meillä biologi puuttuu peliin, jos näyttää siltä, ettei solut löydä toisiaan...

No nyt kaikki peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin ja saadaan mahdollisimman hyvä saalis :smiley-bounce013
 
Komitar; en tiedä onko naikkarilla mitään vakiopäiviä. Mulla ainakin punktiopäivä tulee kolme päivää ultran jälkeen ja on siis tänään.. Jännää :rolleyes:
Onpa harmillista, kun noin monesta munasolusta vain yksi hedelmöittyi. Olitteko sopineet, että menette vain maljahedelmöityksellä? Mä ymmärsin, että meillä biologi puuttuu peliin, jos näyttää siltä, ettei solut löydä toisiaan...

No nyt kaikki peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin ja saadaan mahdollisimman hyvä saalis :smiley-bounce013

Paljon tsemppiä punktioon!!:happy093. Kovin meni nopeesti ja mulla oli ainakin kivuttomampi kun esim aukiolotutkimus! Toivotaan hyvää saalista:smiley-angelic001
 
Kahdestakolme toivotaan että olisi jotain harmitonta! :smiley-angelic001
Mä olin eilen hölmö ja testasin keskellä päivää Pp9 ja en edes antanut olla sen 15 sek sen tikun siinä suihkussa.... Nega tuli. Testi oli apteekin oma herkkä testi. Harmitti että testasin koska liian aikasin ja en edes tehnyt oikein asioita. Ihme mielenhäiriö. Toisaalta nyt olen valmiimpi negaan jos se jää pysyväksi.
En testaa enää ennen veritestiä.
Miten aikasin plussanneilla on näkynyt ekaa kertaa viiva?
 
Nyt on kyytiin poimittu top alkio.. Ja piinailu alkakoon...ongelman nimi tuntuis olevan ettei meiän solut oo löytäny toisiaan eli biologi puuttu peliin ja lopputulos oli sitten 12 kypsää kaikki hedelmöittyi.. mistä 3 pakkaseen ja 8 jäi jatkoviljelyyn eli heti kun oli icsi niin rupes tapahtumaan kuulemma.

Sit pieni draaman kaari... mulla oli siirrossa mukana lääkäri opiskelija... mies.. Eikä kuka tahansa mies vaan mun asiakas:bag:... siinä sitten käsipäivää ihan kun ei tunnettaiskaan ja pötköttelemään haarat auki :hungover: mut sen verran mitä sitä kehtasin katsoa... ni se ei kyl tuijotellu muuta kun kattoa naama punaisena (ei tainnu olla ammatillisesti opettavin reissu:facepalm:) .. voipi olla että meiän asiakas suhde tais just loppua :wideyed:
 
Voi apua, Von maikki!
Lääkärin, vaikka vain opiskelijan, olisi kyllä pitänyt ymmärtää kysyä sulta onko se ok kun tunnette. Tai viime kädessä opiskelijan ohjaajien vastuulla on kertoa tulevalle lääkärille miten vastaavissa tilanteissa toimitaan. Lapsettomuushoidot ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin esim. päivystyskäynti äkillisen sairauden vuoksi.
 
Ei kiva tilanne Von Maikilla! Mä tänään mietin tuota yksityisyyden puutetta naikkarilla. En tiedä miten vanhoissa tiloissa oli ratkaistu, mutta tämä kokemus oli kaikkea muuta kuin yksityinen! Koko rakennuksessa tuntuu olevan olemattomat äänieristykset, IVFään tulevat otettiin vierekkäisiin paikkoihin, jotka erotettiin verhoilla. Kaikki oltiin tietysti "samassa veneessä", mutta ei ole silti kivaa, että kaikki kuulee kaikkien jutut sekä tulokset...

Punktio meni ok. Ei se kivaa ollut, mutta ei ihan mahdotontakaan. Hoitajat olivat ihania! Me saatiin 7 munasolua, jotka kaikki icsittiin. Miehen näyteessä oli yllättävän vähän siittiöitä... Nyt jännitetään, miten niille käy viikonloppuna. Toivottavasti biologi laittaa jotain väliaikatietoa.

Vielä tosta yksityisyydestä. Onneksi on tällainen nobody, mutta aika haastavaa tommoseen olisi lähteä, jos olet edes joku vähän tunnettu. Tai yhtä hyvin sinne voisi sattua samaan aikaan joku tuttu.
 
Voi apua, Von maikki!
Lääkärin, vaikka vain opiskelijan, olisi kyllä pitänyt ymmärtää kysyä sulta onko se ok kun tunnette. Tai viime kädessä opiskelijan ohjaajien vastuulla on kertoa tulevalle lääkärille miten vastaavissa tilanteissa toimitaan. Lapsettomuushoidot ei kuitenkaan ole ihan sama asia kuin esim. päivystyskäynti äkillisen sairauden vuoksi.

Joo se oli vähän outo tilanne ja olin ihan puulla päähän lyöty.. Ja kyllähän se lääkäri siinä esitteli että xxxx xx opiskelija seuraa tässä taka alalla toimenpidettä...Ja on meil tän herrasmiehen kans ollu puhetta että se opiskelee lääketiedettä mutta että se noissa olosuhteissa hiihtää vastaan ni en ois arvannu :bag:
Mä vähän luulen ettei se lääkäri tiedä vieläkään et oltiin tuttuja tai voihan se olla että se opiskelija kysyy tilanteen jälkeen et kuinka toimitaan :rulez mut luultavammin jää mulle mysteeriks:smiley-ashamed004

Ps... Ja musta tuntuu kun sillon alussa annoin ekan kerran opiskelijoille luvan..niin mulla on vähä joka tilanteessa ollu opiskelija mukana.. aukiolotutkimuksen, ekan inssin ja ultrat sekä punktiossa laitto kanyylin ja alkuvalmistelut opiskelija ja itse punktiossa oli opiskelijoita lääkäri ja sairaanhoitaja... Ja kyllä mä sen ymmärrän ettei noita muuten opi kun tekemällä / kokemalla
 
Muokattu viimeksi:
Ei kiva tilanne Von Maikilla! Mä tänään mietin tuota yksityisyyden puutetta naikkarilla. En tiedä miten vanhoissa tiloissa oli ratkaistu, mutta tämä kokemus oli kaikkea muuta kuin yksityinen! Koko rakennuksessa tuntuu olevan olemattomat äänieristykset, IVFään tulevat otettiin vierekkäisiin paikkoihin, jotka erotettiin verhoilla. Kaikki oltiin tietysti "samassa veneessä", mutta ei ole silti kivaa, että kaikki kuulee kaikkien jutut sekä tulokset...

Punktio meni ok. Ei se kivaa ollut, mutta ei ihan mahdotontakaan. Hoitajat olivat ihania! Me saatiin 7 munasolua, jotka kaikki icsittiin. Miehen näyteessä oli yllättävän vähän siittiöitä... Nyt jännitetään, miten niille käy viikonloppuna. Toivottavasti biologi laittaa jotain väliaikatietoa.

Vielä tosta yksityisyydestä. Onneksi on tällainen nobody, mutta aika haastavaa tommoseen olisi lähteä, jos olet edes joku vähän tunnettu. Tai yhtä hyvin sinne voisi sattua samaan aikaan joku tuttu.

Hieno saalis teilläkin :smiley-angelic003pidän kovasti peukkusia että maanantainakin käy viel kova kuhina maljoilla :smiley-angelic001
 
Blanca, toivotaan että testitulos vielä muuttuu kun ajankohta oli aikainen ja testi nopeasti tehty!

VonMaikilla kamala tuo sun kokemus tutusta lääkäriopiskelijasta :eek: voin vain kuvitella miten kiusallista oli.
Huippua että saitte top-alkion kyytiin! Nyt tarrasukkia :Heartred

Mulla alkoi eilen illalla pp9 niukka ruskea vuoto ja tultiin korkealta ja kovaa alas :sad001 mun menkat alkaa aina ruskealla tuhrulla joten tutut oireet on. Veikkaan, että menkat ehtii alkaa kunnolla ennen torstain veritestiä. Päällimmäisenä tunteena tekis vaan mieli luovuttaa tähän :mad::mad:
 
Takaisin
Top