IVF/ICSI kokemuksia

Täällä löytyi eilen syke ultrassa 6+1. Vastasi viikkoja 6+2 joten ihanasti kasvaa :Heartred
Vuotoja ei oo enää ollut ja vaikuttais siltä että kaikki on ok.

Onnea plussanneille ja tsemppiä ja voimia ihan tuhottoman paljon teille jotka vielä odotatte plussaa :Heartred
 
Täällä näyttääkin olevan jo monta piinailijaa, täältä paljon energiaa ja onnensäteitä että kaikkien alkiot kiinnittyisivät hyvin ja jaksaisivat kasvaa ja kehittyä loppuun asti! :Heartred:Heartred:Heartred

Von maikki: Tosi hyvältä kuulostaa tuo 15kpl. Mites niiden piikitysten kanssa, olisko siitä yhtään apua jos sun mies laittais ne piikit sulle sun puolesta? :nailbiting:

Aaanu: Voi apua mikä moka esimieheltä! :facepalm: Huh, huh, onneksi koodina oli vatsakipu.
Niin ja tosi hyvä että se yksi kuitenkin hedelmöittyi ja pääsitte siirtoon. Itsellekin yritän muistuttaa että kyllä se yksikin hyvä riittää!!!

Meillä oli tänään punktio, yhteensä 8 rakkulaa punktoitiin, mutta niistä saaliina oli ainoastaan 3 munasolua. Nyt kun on viikonloppu, niin täytyy odottaa maanantaihin asti että kuinka moni niistä kolmesta edes hedelmöittyy...... On tässä siis itselläkin piinaviikonloppu tiedossa. Nyt vain yritän olla ajattelematta koko asiaa.
 
Onko muilla lääkkeelliseen kiertoon tehdyssä pas:ssa alkanut menkkakivut vaikka lääkitys vielä päällä? Musta tuntuu kokoajan että yrittää menkat alkaa, vaikka lääkkeitä vielä jatkankin. Pms oireetkin vaivaa..
 
Onko muilla lääkkeelliseen kiertoon tehdyssä pas:ssa alkanut menkkakivut vaikka lääkitys vielä päällä? Musta tuntuu kokoajan että yrittää menkat alkaa, vaikka lääkkeitä vielä jatkankin. Pms oireetkin vaivaa..

Mulla alkoi menkkakipuja PAS:n jälkeen jo muutamien päivien päästä siirrosta. Kipuja kesti muutaman päivän ja sitten oli ehkä viikon verran kivutonta aikaa. Uudelleen kivut alkoivat vasta voimakkaampina nega-testin ja Lugesteronin lopetuksen jälkeen. Olen kyllä kuullut, että menkkakivut voivat olla myös plussan oire :) Muistaakseni mulla oli myös plussakierrossa menkkakipuja (IVF:n tuoresiirrosta +, joka meni kesken rv 11)
 
Täällä on tapahtunut hurjasti sillä aikaa, kun itse yrittänyt ottaa vähän etäisyyttä näihin asioihin. Mutta onnea valtavasti plussista ja voimia vastoinkäymisiä kohdanneille! :Heartred

Haluaisin kysyä teidän kokemuksista, että kuinka ivf-hoidot on vaikuttaneet omaan kiertoon. Meillä oli syyskuussa eka hoitokierros, josta ei päästy siirtoon. Pas sovittiin toteutettavaksi toiseen hoidon jälkeiseen kiertoon. Nyt tuntuu, että se kierto ei ikinä ala. Oon yrittänyt tikuttaa ovista, mutta sitä ei tässä kierrossa ole tullut ollenkaan. Mietin nyt tässä, että kuinkahan paljon tämä kierto voi venyä.. :BangHead Normaalisti tosi säännöllinen kierto ja oviksen löytää helposti oireiden ja testien avulla. Onko teidän kierrot heittäneet härän pyllyä hoitojen jälkeen?


Mulla ainakin just välikierto on joka kerralla ollut ihan superpitkä ivf jälkeen. Norm mulla about 29päivää, mutta välikierrot luokkaa 37-40päivää.
 
Pahoittelut täältäkin negoista ja hirmuisesti tsemppiä tuleviin pohdintoihin!

Fentus-sintille onnittelut sykkeestä:love017. Onnea myös muille plussanneille!!

Joku tiesi kertoa, että lyhyellä kaavalla munasolut kasvavat epätasaisemmin. Mä aloin pohtimaan, että mitenhän tässä ekassa yrityksessä käy, kun on vain yksi ultra ja sekin 10 päivänä Gonalin aloituksesta.. Olisikohan sittenkin pitänyt valita pitkä kaava... Jotenkin halusi vaan, että hommat menevät vihdoinkin eteenpäin, kun odotusaika hoidon alkuun venyi.

Tsemppiä piinailijoille :wav
 
Pahoittelut täältäkin negoista ja hirmuisesti tsemppiä tuleviin pohdintoihin!

Fentus-sintille onnittelut sykkeestä:love017. Onnea myös muille plussanneille!!

Joku tiesi kertoa, että lyhyellä kaavalla munasolut kasvavat epätasaisemmin. Mä aloin pohtimaan, että mitenhän tässä ekassa yrityksessä käy, kun on vain yksi ultra ja sekin 10 päivänä Gonalin aloituksesta.. Olisikohan sittenkin pitänyt valita pitkä kaava... Jotenkin halusi vaan, että hommat menevät vihdoinkin eteenpäin, kun odotusaika hoidon alkuun venyi.

Tsemppiä piinailijoille :wav

Mullakin on vaan yks ultra kp 9 ja saldo oli toi 15 kpl jostain osa pienenpiä mitä yritetään saada nyt parin päivän lisäpiikityksellä kasvamaan myös
ja osa oli 15-17mm ... mutta kyllähän ne 16mm kasvaa edellä karkuun ja on varmaan sitten niitä kypsiä soluja :wideyed:.. ti olis punktio... mutta kyllä mä vähän kateellisena oon lueskellu kun jotkut on pääässy parikin kertaa ultraa... täällä vaan toivotaan kädet ristissä et kaikki solut on viel paikoillaa tiistaina :shifty:

Mut sitten toisaalta taas oli mulla insseissäki vaan yks ultra eikä ikinä tullu ns turhaa reissua vaikka folli ultra saatto olla pitkänki ajan päästä itse inssistä.. ne vaan osaa laskee ja arvioida sen mun kohdalla ainaki hyvin :chicken:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ainakin just välikierto on joka kerralla ollut ihan superpitkä ivf jälkeen. Norm mulla about 29päivää, mutta välikierrot luokkaa 37-40päivää.

Okei, eli ei muuta kuin odottelemaan, että menkat suvaitsis joskus alkaa.. Hassua, että niitäkin voi joskus toivoa alkavaksi, kun viimeiset pari vuotta toivonut joka kuukausi, että pysyisivät poissa. :grin Ainakin saa kehittää kärsivällisyyttä..
 
Moi! Mites muut piinailijat, onko jotain oireita joista vois päätellä mitään?
Mulla on koko ajan sellainen tunne että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Samanlaisia tuntemuksia, ja vetistä vuotoa. Lieneekö lugestronista johtuvaa... mutta voisikohan olla hyvökin merkki o_O on tämä yhtä piinaa!
 
Kahdestakolme mulla nyt pp4 rinnat välillä arat, menkkamaista vihlontaa kans joskus ja myös sellasia nopeita vihlasuja alavatsassa.
Nää nyt voi olla mitä vaan mutta kun on nyt jotenkin supertarkka ni huomaa kaiken.
Toivotaan et meillä molemmilla olis hyvä merkki!
 
Mulla eka IVF ja siirto oli 7.10. Nyt siis piinapäivät menossa. Munasoluja oli 9, kypsiä 6. Mietin että koska tuonne kantaan tulee tieto että montako on saatu pakastettua vai onko saatu yhtäkään...
Nyt siellä lukee:
Siirtopäivään mennessä pakastettu: 0
Jatkoviljelyyn: 4
Varmistusviljelyyn: 0
Pakastukseen tai jatkoviljelyyn kelpaamattomia alkioita: 0

Edelleen siellä on myös punktiokäynniltä väärää tietoa (lukee ihan väärät lääkkeet kuin mitä oikeasti on), jonka kyllä lupasivat korjautuvan. Kauan tuntuu vaan kestävän.
 
Mulla eka IVF ja siirto oli 7.10. Nyt siis piinapäivät menossa. Munasoluja oli 9, kypsiä 6. Mietin että koska tuonne kantaan tulee tieto että montako on saatu pakastettua vai onko saatu yhtäkään...
Nyt siellä lukee:
Siirtopäivään mennessä pakastettu: 0
Jatkoviljelyyn: 4
Varmistusviljelyyn: 0
Pakastukseen tai jatkoviljelyyn kelpaamattomia alkioita: 0

Edelleen siellä on myös punktiokäynniltä väärää tietoa (lukee ihan väärät lääkkeet kuin mitä oikeasti on), jonka kyllä lupasivat korjautuvan. Kauan tuntuu vaan kestävän.

Kiva, että oot saanut jo väliaikatietoa Omakantaan :) Mä en saanut IVF:ssä mitään tietoa pakastuksista ym. Omakantaan, vaan piti itse kysyä hoitajalta tiedot. Ootko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Onko käytössä jokin viestipalvelu Kaiku Health tms? Kysele sitä kautta :)

Tsemppiä piinapäiviin! Pidetään peukkuja plussalle :)
 
Kiva, että oot saanut jo väliaikatietoa Omakantaan :) Mä en saanut IVF:ssä mitään tietoa pakastuksista ym. Omakantaan, vaan piti itse kysyä hoitajalta tiedot. Ootko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Onko käytössä jokin viestipalvelu Kaiku Health tms? Kysele sitä kautta :)

Tsemppiä piinapäiviin! Pidetään peukkuja plussalle :)


Julkisella. Oon pienemmältä paikkakunnalta joten punktio ja siirto tehtiin Tampereella. Kaiku kyllä käytössä oman sairaalan hoitohenkilökuntaan, mutta voinko sieltä kysellä vai pitääkö ottaa yhteyttä suoraan Tampereelle noissa pakastusjutuissa?
 
Julkisella. Oon pienemmältä paikkakunnalta joten punktio ja siirto tehtiin Tampereella. Kaiku kyllä käytössä oman sairaalan hoitohenkilökuntaan, mutta voinko sieltä kysellä vai pitääkö ottaa yhteyttä suoraan Tampereelle noissa pakastusjutuissa?

Kysele vaan Kaikun kautta omasta sairaalasta. He saattavat nähdä Taysin tekstit ja jos eivät näe, niin taitavat olla velvollisia selvittämään, jos potilas kyselee :)
 
Virallinen testipäivä on mulla kai nyt sitten 21.10 :) Oon jotenkin tosi negatiivisella fiiliksellä että ei tästä kuitenkaan mitään tule, niin en edes odota sitä kovin innolla, ainakaan vielä. :stop:

Mitään sen kummempia tuntemuksia ei ole, eikä varmaan kuulukaan olla. Jotenkin itkuherkkä kyllä mutta se voi johtua kaikenmaailman hormoneista joita tässä viime aikoina on itseensä tunkenut, nytkin terolutit päällä.
IVF-pettymyksiä ei tosiaan ole vielä, mutta sitä edeltäviä luomuyrityksien epäonnistumisia on yli vuoden ajalta. Siitä se varmaan tulee, että en oikein jaksa uskoa tähän.
 
T89M, minä kunnon peruspessimisti täältä huutelen, että mieti kuitenkin, miten monta potentiaalista "ongelmakohtaa" ivf:ssä saadaan ohitettua verrattuna luomukiertoon. Siinä tiedetään, että munasolu on kypsä, se irtoaa, kohtaa siittiön, syntyy alkio, limakalvo on kohdillaan ja alkio päätyy oikeaan aikaan suoraan kohtuun. Luomukierrosta ei yleensä voida tietää mitään näistä. Mahdollisuudet onnistumiseen on paljon paremmat, ja jos ei nyt tärppää, ehkä jo lähikierroissa saa uuden mahdollisuuden. Tätä olen itselleni hokenut, kun epävarmuus on nostanut päätään (eli siis koko ajan).
 
Ehkä ne negatiiviset odotukset tai neutraalit fiilikset suojelee pettymyksiltä. Mä luulen, että täällä kirjoittelevat ovat sen verran monta kertaa joutuneet pettymään näihin lapsihaaveisiin, ettei uskalla unelmoida ihan täysillä...

Ihailen kyllä niitä ihmisiä jotka jaksavat pitää positiivista asennetta yllä!!! Mä luulen, että mä lukeudun enemmän niihin neutraaleihin. Toisaalta, kun on turruttanut itsensä niin muidenkin juttujen kanssa on vähän sellainen "mikään ei tunnu miltään" olo...

Mites teillä muilla? Onko tämä IVF rumba päällimmäisenä mielessä koko ajan, vai onnistutteko nauttimaan elämästä? Uskallatteko haaveilla ihan täysillä?
 
Anselmiina mulla virallinen testipäivä 21.10. 13 vrk siirrosta .Siirrettiin 6 päiväinen.
T89M meillä on sama testipäivä!
Älä turhaan vielä heitä kirvestä kaivoon. Sulla kaikki toivo ja mahdollisuudet onnistua!
Lääkäri sanoi mulle " Noniin... Kaikki menee hyvin jos alkio on terve. Jos on kromosomeissa vikaa niin silloin luonto hoitaa asian.Itse et voi tehdä mitään nyt kummallekaan asialle onnistuuko vai ei ja et voi myöskään itse pilata mahdollista raskautta millään teolla, joten elä ihan normaalia elämää nyt tässä ja katsotaan sitten mitä testi näyttää." Minusta nämä oli aika lohdulliset sanat.
 
Anselmiina mulla virallinen testipäivä 21.10. 13 vrk siirrosta .Siirrettiin 6 päiväinen.
T89M meillä on sama testipäivä!
Älä turhaan vielä heitä kirvestä kaivoon. Sulla kaikki toivo ja mahdollisuudet onnistua!
Lääkäri sanoi mulle " Noniin... Kaikki menee hyvin jos alkio on terve. Jos on kromosomeissa vikaa niin silloin luonto hoitaa asian.Itse et voi tehdä mitään nyt kummallekaan asialle onnistuuko vai ei ja et voi myöskään itse pilata mahdollista raskautta millään teolla, joten elä ihan normaalia elämää nyt tässä ja katsotaan sitten mitä testi näyttää." Minusta nämä oli aika lohdulliset sanat.

Mulle sanottiin aika samalla tavalla :) Jos/kun limakalvo on hyvä, niin ainoa mikä ratkaisee, on se onko alkio kromosomeiltaan normaali ja siihen ei voi mitenkään vaikuttaa itse :)
 
Takaisin
Top