IVF/ICSI kokemuksia

Täältä taustalta (hoitojen kanssa hiljaista) tulin kommentoimaan tätä: https://yle.fi/uutiset/3-11031523 Lahjasoluhoidot julkiselle. Purskahdin itkuun. Kuinka moni saa nyt mahdollisuuden, joka on varallisuuden takia ollut mahdotonta...

Omalla kohdalla tuskin päästään kun tuota ikää on, mutta tämä ilahduttaa silti aivan uskomattoman paljon. Edit: luin tarkemmin. Myös naispareille ja itsellisille naisille. Tästä itkusta ei taida tulla heti loppua.
 
Muokattu viimeksi:
Minulla on parin vuoden takaa kokemusta ko. paikasta, lahjamunasoluhoito oli silloin ja sen tulos täytti äskettäin 2 vuotta :) Minusta siellä oli hyvä palvelu, ihanat hoitajat ja koko homma sujui tosi hyvin. Eivät edes katselleet ikääni pitkin nenänvartta (olin silloin 42-vuotias, kun hoito alkoi, nyt 45v).

Kiitos KaarinHa. Mukava kuulla, että sielläkin on hyvä ilmapiiri. Olen ollut julkisellakin hyvin tyytyväinen. Muutamaan pientä ryppyjä lukuunottamatta. Kiva siis kuulla, että homma jatkunee samalla mallilla.
 
Täältä taustalta (hoitojen kanssa hiljaista) tulin kommentoimaan tätä: https://yle.fi/uutiset/3-11031523 Lahjasoluhoidot julkiselle. Purskahdin itkuun. Kuinka moni saa nyt mahdollisuuden, joka on varallisuuden takia ollut mahdotonta...

Omalla kohdalla tuskin päästään kun tuota ikää on, mutta tämä ilahduttaa silti aivan uskomattoman paljon. Edit: luin tarkemmin. Myös naispareille ja itsellisille naisille. Tästä itkusta ei taida tulla heti loppua.

Tuleekohan nämä lahjasolut myös heille mahdollisiksi julkisella joilla omat solut ei oo tuonu tulosta mut ei oo mitään täysin selvää syytä siihen esim jutussa mainittuja syöpähoitoja tai ennenaikaista munasarjojen hiipumista?
 
Arvelen, että alkuunsa autetaan noilla vähäisillä varastoilla niitä, joilla ei kerta kaikkiaan ole itsellä. Varmasti se tarkentuu matkan varrella, ja muuttuukin sen mukaan, miten paljon lahjoittajia saavat.
Mutta ihan mahtavaa. Tämä tuli jopa nopeammin kuin uskalsin odottaa. Viveca oli mukana keväällä 2018, kun kakkosta yritettiin, ja prosessin kestäessä vaihtoi julkiselle rakentamaan tätä systeemiä.
 
Kauankohan kestää että negatestin jälkeen, jolloin siis myös lopetin terolutit, alkaa kunnon vuoto vai alkaako ollenkaan? Toki vasta eilen oli testipäivä, mut samanlaista tuhrua on ollut pp7 asti. Lähinnä siis ruskeaa minimaalista vuotoa. En vieläkään tiedä jäikö mitään pakkaseen, onkohan ne taysissa unohtaneet ilmoittaa mun omaan sairaalaan vai kestääkö tässä aina kauan?

Mulla meni inssi kierrossa 5pvä teroluttien lopetuksesta.. Mut aukes kyl hanat kertalaakista :smiley-chores020
 
Yksi ylianalysoiva piinailija sekoaa kohta! Sunnuntaina olisi testipäivä ja kaikenlaisia tuntemuksia sitä taas on. Kiva tuo Lugesteron. En tiedä mikä vihlasu on menkkoja, mikä johtuu hurjan punktion parantumisesta, minkä aiheuttaa lugesteron ja voisiko se ollakkin raskaus. On myös vähän flunssainen olo ja välillä hieman huono-olo, mutta se voi taas johtua siitä, että noska on jumissa. Mitään vuotoa ei ole vielä tullut, ei edes tuhrua. Vaikka olen ollut tässä kärsivällisyyskoulussa nyt kaksivuotta, niin nyt en ymmärrä miksi ei riitä. Olen alkanut tekemään sudokuja, että olisi tekemistä ja aika kuluisi nopeammin :D

Olisko liian aikaista jo testata?:angelic:
 
Pahoittelut Blancalle negasta :sad001

Meillä siis eilen otettiin tyyppi kyytiin ja lääkäri sanoi, että se tulee sitten ulos 9 kuukauden päästä :wideyed:Jatkoi vielä sanomalla, että nyt ei saa stressata; kiinnittyy jos kiinnittyy ja jatkaa jakautumista jos jatkaa jakautumista. Kaksi muuta alkiota jäi jatkoviljelyyn ja pakastetaan erikseen 5-6 päiväisinä...

Lugesteronit aloitin eilen ja viime yönä näin jo villejä unia pomppulinnassa rullaluistelusta... Näitä seikkailu-unia on nyt sitten tiedossa kai joka yö :)
 
Pahoittelut Blancalle negasta :sad001

Meillä siis eilen otettiin tyyppi kyytiin ja lääkäri sanoi, että se tulee sitten ulos 9 kuukauden päästä :wideyed:Jatkoi vielä sanomalla, että nyt ei saa stressata; kiinnittyy jos kiinnittyy ja jatkaa jakautumista jos jatkaa jakautumista. Kaksi muuta alkiota jäi jatkoviljelyyn ja pakastetaan erikseen 5-6 päiväisinä...

Lugesteronit aloitin eilen ja viime yönä näin jo villejä unia pomppulinnassa rullaluistelusta... Näitä seikkailu-unia on nyt sitten tiedossa kai joka yö :)

Oooih ihanaa !! Tsemppiä piinailuihin :thumleft
 
Kertokaas viisaammat et lasketaanko nämä siis menkoiksi mitkä tuli nyt tuoresiirron jälkeen? Vai odotellaanko seuraavaa tätiä ja sitten vasta pas? (jos on jotain pakkasessa) Ellei mulle keksitä jotain lääkkeellistä kiertoa laittaa kun on endometrioosi..
Onko joku tullu raskaaksi epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen luomuna?
 
T89m minun mielestä lasketaan jos raskaustesti ollut negatiivinen ja vuoto alkanut kunnolla. Varmaan seuraava pas riippuu minkälainen hoito sulla on seuraavaksi. Esim mun seuraava pas alkaa kp2 lääkkeidennuudelleen alotuksella. Nyt odottelen menkkoja lääkkeiden lopetuksen jälkeen kun testi tosiaan oli nega.
 
Hei aktivoidun jälleen kirjoittelemaan ja kyselemään olisiko joillain kertoa kokemuksia era ja pgs tutkimuksista?onko ollut hyviä kokemuksia?Hintaa tulee reilusti lisää joten mietin onko se kannattavaa.5 alkion siirron jälkeen lääkärimme ehdotti että seuraava reitti olisi tämä,1 alkio vai tarttui kyytiin mutta sekin valitettavasti meni kesken varhaisessa vaiheessa joten hänen mielestä seuraavaa ivf ei kannattaisi edes aloittaa ilman näitä testejä.
 
Pahoittelut negan kohdanneille :sad001 On se kyllä niin väärin että niitä joudutaan kohtaamaan...

Kyfille: mulle tehtiin keväällä era ja siitä löytyi poikkeama. Sen jälkeen siirretty kaksi alkiota oikeaan aikaan, mutta ikävä kyllä kumpikaan ei tarrannut kiinni. Tätä ennen siirrettiin kaksi alkiota, toinen luonnon kiertoon ja toinen lääkkeelliseen. Lääkkeellisestä tuli kemiallinen eli saattoi johtua siitä, että siirto tehtiin väärään aikaan, kun ei ollut tuo poikkeama selvillä. Viimeisimpään hoitoon oli tarkoitus myös tehdä tuo pgs (mulla ikää jo sen verran, että aikaa ei haluaisi tuhlata huonojen alkioiden siirtoon), mutta siinä saatiin vain yksi alkio, joten ei toi pgs ollut rahallisesti eikä myöskään ajan säästämisen kannalta kannattavaa. Nyt aloitetaan vielä yksi hoitokierros, jossa toivottavasti saataisiin tarpeeksi alkioita, jotta voisi myös tuon pgs:n tehdä. Miehen kanssa silloin edellisellä kerralla laskeskeltiin, että jos edes kaksi alkiota olisi saanut, niin sit oltais tuo pgs tehty, mutta silloin kävi sit noin.
 
Pahoittelut negan kohdanneille :sad001 On se kyllä niin väärin että niitä joudutaan kohtaamaan...

Kyfille: mulle tehtiin keväällä era ja siitä löytyi poikkeama. Sen jälkeen siirretty kaksi alkiota oikeaan aikaan, mutta ikävä kyllä kumpikaan ei tarrannut kiinni. Tätä ennen siirrettiin kaksi alkiota, toinen luonnon kiertoon ja toinen lääkkeelliseen. Lääkkeellisestä tuli kemiallinen eli saattoi johtua siitä, että siirto tehtiin väärään aikaan, kun ei ollut tuo poikkeama selvillä. Viimeisimpään hoitoon oli tarkoitus myös tehdä tuo pgs (mulla ikää jo sen verran, että aikaa ei haluaisi tuhlata huonojen alkioiden siirtoon), mutta siinä saatiin vain yksi alkio, joten ei toi pgs ollut rahallisesti eikä myöskään ajan säästämisen kannalta kannattavaa. Nyt aloitetaan vielä yksi hoitokierros, jossa toivottavasti saataisiin tarpeeksi alkioita, jotta voisi myös tuon pgs:n tehdä. Miehen kanssa silloin edellisellä kerralla laskeskeltiin, että jos edes kaksi alkiota olisi saanut, niin sit oltais tuo pgs tehty, mutta silloin kävi sit noin.

Minullakin alkaa ikä tulemaan vastaan täytän juuri 35 ja erittäin matala amh arvo 0.9 lääkäri oli myöski sitä mieltä että että seuraava keräys tehtäisiin nyt heti edellisestä pas.sita on kulunut 2.5 viikkoa ja nyt uusi kasvattelu alkaisi jo viikonloppuna joka tuntuu kyllä todella hurjalta.
Mutta tokihan aika meillä vaan alkaa käymään kokoajan vähiin.
Erasta on lukenut jonkin verran mutta pgs on vielä vähän mysteeri.
 
Virallinen testipäivä on viikon päästä sunnuntaina 27.10. :nailbiting: Mul on noita 25-herkkyyden testejä säästöpakkaus kaapissa ja tänään oli pakko käydä ostamassa myös yks herkkä 10-herkkyyden testi odottamaan.
En tiä mikä mielenhäiriö mulla oli, kun tänään jo testasin tuolla 25-testillä, ja eihän siinä tietty vielä oikein voi mitään näkyä. :banghead: :shy: :wacky:
Ehkä maltan odottaa keskiviikkoon ennenkuin seuraavan kerran testaan...

Ootko sortunu vielä testailemaan?/ onko mitään olotiloja?:coldfeet::bag::smiley-angelic001:smiley-ashamed005:love7
 
Hei aktivoidun jälleen kirjoittelemaan ja kyselemään olisiko joillain kertoa kokemuksia era ja pgs tutkimuksista?onko ollut hyviä kokemuksia?Hintaa tulee reilusti lisää joten mietin onko se kannattavaa.5 alkion siirron jälkeen lääkärimme ehdotti että seuraava reitti olisi tämä,1 alkio vai tarttui kyytiin mutta sekin valitettavasti meni kesken varhaisessa vaiheessa joten hänen mielestä seuraavaa ivf ei kannattaisi edes aloittaa ilman näitä testejä.
Minulle tehtiin PGS, ja kolmesta testatusta blastosta vain yksi oli terve. Se alkio tuhisee tuossa kainalossa.
 
Takaisin
Top