IVF/ICSI kokemuksia

Jep, eihän sille itse mitään voi tapahtui mitä tapahtui. Aluksi mietitytti et uskaltaako harrastaa seksiä siirron jälkeen ja liikkua mut sit aattelin et Herran haltuun ja peitto heilumaan vaan. Tänään oltiin spinningissä. Saa siinä ajatuksiakin vähän muualle kun keksii puuhaa.

Mua lohdutti kun lääkäri sanoi että siihen riittää se yksi hyvä alkio. Niinhän se on. Ja ei nyt ihan huonoa saalista tullut ja punktio oli suht iisi juttu, että tässä on mennyt kuitenkin aika hyvin kaikki tähän saakka. ☺️

Jaksuja kaikille ja tsemppiä. Ollaan aika voimanaisia kaikki
 
Ehkä ne negatiiviset odotukset tai neutraalit fiilikset suojelee pettymyksiltä. Mä luulen, että täällä kirjoittelevat ovat sen verran monta kertaa joutuneet pettymään näihin lapsihaaveisiin, ettei uskalla unelmoida ihan täysillä...

Ihailen kyllä niitä ihmisiä jotka jaksavat pitää positiivista asennetta yllä!!! Mä luulen, että mä lukeudun enemmän niihin neutraaleihin. Toisaalta, kun on turruttanut itsensä niin muidenkin juttujen kanssa on vähän sellainen "mikään ei tunnu miltään" olo...

Mites teillä muilla? Onko tämä IVF rumba päällimmäisenä mielessä koko ajan, vai onnistutteko nauttimaan elämästä? Uskallatteko haaveilla ihan täysillä?

Mulla ainakin mielialat heittelee aika paljon, välillä oon todella positiivisella fiiliksellä ja optimistinen ja toisinaan taas ajattelen että tää on ihan turhaa ja mietin mielessäni kaikkia lapsettomuuden hyviä puolia. :sorry: Ei oikein tiedä mitä pitäis ajatella.

Nyt oon sitten siirtynyt myös piinailijoihin, 27.10 on virallinen testipäivä, mutta ajattelin kyllä testata jo aikaisemmin. Ensin ajattelin testata näkyykö Ovitrellea enää testeissä.
Eli tänään maanantaina siirrettiin alkio, punktio oli perjantaina. Saaliina oli 3 munasolua, joista vain tämä yksi tänään siirretty oli kypsä. Pakkaseen ei saatu siis yhtään. Mutta nyt sitten piinaillaan tämän yhden kanssa. :nailbiting::happy::wink

Monentenako päivänä punktion jälkeen te muut ajattelitte testailla/ootte testailleet?
 
Tänään pp7 ja vähän menkkamaista kipua ja pikkasen ruskehtavaa vuotoa. Oon toki maani myynyt jo tässä kohtaa

Voisko olla Kiinnittymis vuotoa? / herkällä olevat limakalvot alakerrassa (esmes seksin seurauksena pientä vuotoa) ? :love7
 
T89m ruskea vuoto on vanhaa verta. Eli ei kerro mitään. Krampit ja punainen veri on hälyttäviä. Mulla tuli rusehtavaa vuotoa onnistuneessa raskaudessa alussa.
 
Mulla on usein alkanut menkat ruskealla vuodolla Endometrioosi löytyy joten se saattaa aiheuttaa kaikkia ihme vuotoja myös, mut mut..
Eilisestä saakka on ollut järkky mummokuume. Johtunee teroluteista?
 
Punktio ohi ja 13 munasolua löyty :chicken: mutta nythän se jännin osio alkaa kuinka kato käy :confused:

Sain kyllä melkosen kasan reseptejä lisää... että ei muuta kun iloista ilmettä ja kättätaskuun ja apteekkiin :excited001

Sulla sama tulos kuin mulla punktiossa eli 13 solua :) Jännää tuo jatkotulosten odottelu :) Tsemppiä!
 
Heissan. Palaan taas tänne käväistyäni hetken aikaa toisessa ryhmässä.

Meille tehtiin IVF toukokuussa, josta tuloksena nega. Vielä kesätauon jälkeen emme jaksaneet lähteä siirtämään pakasteeseen jääneitä alkioita. Kuitenkin, ihan puun takaa tein luomuplussan viime kuussa! Sekundääristä lapsettomuutta takana 5,5 vuotta ja yksi keskenmeno Letroilla 3/18.

Kaksi viikkoa vuoteli tummaa, hyytynyttä verta. Sykkeet näkyi kuitenkin. Eilen alkoi kirkas, runsas vuoto. Syke löytyi edelleen, mutta kasvu oli pysähtynyt kolme päivää sitten. Yöllä alkoi vatsakivut ja tänään jatkunut runsaana vuoto.

Kai niitä pakastealkioita sitten lähdetään seuraavaksi kokeilemaan. Onko muilla kokemusta, kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen on alettu siirtää? Varmaan yksi luonnollinen kierto ainakin, mutta onko odotettu pidempään. Minulla on tuon toukokuun jälkeen ollut kierrot niin sekaisin kahden vuoden jatkuvien hormonihoitojen loputtua, että uskoisin, että lääkkeelliseen kiertoon lähdetään siirtämään.
 
Heissan. Palaan taas tänne käväistyäni hetken aikaa toisessa ryhmässä.

Meille tehtiin IVF toukokuussa, josta tuloksena nega. Vielä kesätauon jälkeen emme jaksaneet lähteä siirtämään pakasteeseen jääneitä alkioita. Kuitenkin, ihan puun takaa tein luomuplussan viime kuussa! Sekundääristä lapsettomuutta takana 5,5 vuotta ja yksi keskenmeno Letroilla 3/18.

Kaksi viikkoa vuoteli tummaa, hyytynyttä verta. Sykkeet näkyi kuitenkin. Eilen alkoi kirkas, runsas vuoto. Syke löytyi edelleen, mutta kasvu oli pysähtynyt kolme päivää sitten. Yöllä alkoi vatsakivut ja tänään jatkunut runsaana vuoto.

Kai niitä pakastealkioita sitten lähdetään seuraavaksi kokeilemaan. Onko muilla kokemusta, kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen on alettu siirtää? Varmaan yksi luonnollinen kierto ainakin, mutta onko odotettu pidempään. Minulla on tuon toukokuun jälkeen ollut kierrot niin sekaisin kahden vuoden jatkuvien hormonihoitojen loputtua, että uskoisin, että lääkkeelliseen kiertoon lähdetään siirtämään.

Ou nouuu...pahoittelut mirumaru tilanteeseen:sorry: ja kovasti sympatiaa :Heartred
 
Mirumaru, voimia! Mulla odotettiin keskenmenovuodon jälkeen yksi kierto ja sitten siirto luonnolliseen kiertoon. Eli käytännössä siis heti kun keskenmenon jälkeen alkoi menkat (tähän meni joku 35 päivää) sain soittaa ultra-ajan ja siirto oli tähän kiertoon.
 
Miten sulla loppujen lopuks sitten kävi niitten kanssa :angelic:? Ja kiitos kaunis tsempeistä:love7

Lopulta saatiin 8 hyvälaatuista alkiota. Muistaakseni 9 alkiota oli, mutta yksi meni huonona roskikseen. Kaikki 13:sta solusta ei ollut kypsiä, taisi olla pienemmistä follikkeleista punktoituja ne epäkypsät.
 
Voimia Mirumaru tähän hetkeen. ❤
Yksi normaali kierto välissä ja sitten voi aloittaa uudet hoidot. Mulla taidettiin myös seurata miten hcg laskee. Että on varmasti laskenut nolliin ennen uutta yritystä.
Kaiken surun keskellä km antaa myös toivoa että raskaus onnistuu joskus. Ja luomuplussakin on tosi hyvä merkki!
 
Mulla ainakin mielialat heittelee aika paljon, välillä oon todella positiivisella fiiliksellä ja optimistinen ja toisinaan taas ajattelen että tää on ihan turhaa ja mietin mielessäni kaikkia lapsettomuuden hyviä puolia. :sorry: Ei oikein tiedä mitä pitäis ajatella.

Nyt oon sitten siirtynyt myös piinailijoihin, 27.10 on virallinen testipäivä, mutta ajattelin kyllä testata jo aikaisemmin. Ensin ajattelin testata näkyykö Ovitrellea enää testeissä.
Eli tänään maanantaina siirrettiin alkio, punktio oli perjantaina. Saaliina oli 3 munasolua, joista vain tämä yksi tänään siirretty oli kypsä. Pakkaseen ei saatu siis yhtään. Mutta nyt sitten piinaillaan tämän yhden kanssa. :nailbiting::happy::wink

Monentenako päivänä punktion jälkeen te muut ajattelitte testailla/ootte testailleet?

Tsemppiä piinailuun! Monentena pp:nä meinasit testata? Ovitrellen vuoksi hcg on + noin 10 pv ajan.
 
Mites teillä muilla? Onko tämä IVF rumba päällimmäisenä mielessä koko ajan, vai onnistutteko nauttimaan elämästä? Uskallatteko haaveilla ihan täysillä?
Kyllä tää vaikuttaa esim. työelämän tavoitteisiin. Huomaan jättäväni etenemistilaisuuksia käyttämättä, koska "sillon puolen vuoden päästä oon jo raskaana" jne. Ei mahda mitään. Ehkä pitäis yrittää enemmän ja yrittää unohtaa jossittelu, mutta jotenkin tässä on koko ajan sellasessa välitilassa.
 
PP 7 tänään. Nyt on taas hieman ankeemmat fiilikset onnistumisesta. En uskalla testata ennen virallista päivää, eli ens lauantaita. rinnat oli tosi arat, mutta eivät enää, liekö mikään merkki, menkkamaiset kivut on vaihtuneet supistelu tyyppisiin. Joskus keskeytyneessä keskenmenossa ollut samantyyppistä tuntemusta, joten siksi alkoi pelottaa. Mitään vuoto ei oo kuitenkaan tullut.
saa nähdä miten käy, haluan olla vielä toiveikas kuitenkin:smiley-angelic003
Hurjasti tsemppejä kaikille hoidon eri vaiheisiin:greet025
 
Mulla oli eilen ultra. Mä liityn toistaiseksi 13 follikkelin joukkoon, tosin eihän sitä tiedä montako on perjantaina puktiossa... Mutta hyvältä näytti tilanne tällä hetkellä!!

Mirumarulle pahoittelut :Heartpink
 
Moikka :) Täällä taas pienen tauon jälkeen. 10 viikkoa ehdin syödä DHEA:ta ja sitten alkoi pillerit ja piikittely (Zumenon 4 mg/vrk, Pergoveris, Fyremadel). Aikaiseksi sain yhdeksän rakkulaa (kevään yrityksessä oli 11) ja niissä viidestä oli solu (keväällä oli 4). Yksi oli liian nuori, yksi viallinen, joten kolme hdelmöittyi. Niistä vain yksi selviytyi ja se laitettiin matkaan mukaan maanantaina. Piinapäiviä edessä ensi viikon sunnuntaihin asti.

Halusin kertoa oloa helpottaakseni miten mun punktio meni. Viime keväänä, ensimmäisen kerran punktiossa, kaikki meni kuin oppikirjan mukaan. Ei kipuja, nopea punktio ja parannuin päivässä. Tällaista odotin luonnollisesti nytkin. Oli aika erilaista. Jostain syystä kanyyli ei halunnut mennä, joten nyt on kädenpäällys yhtä isoa mustelmaa. Laitettiin sitten ranteen sivuun ja se meni hyvin. Itse punktiossa huomattiin, että paikat eivät olleet laskeutuneet kunnolla ja punktio matka pitkä. Jostain syystä aloin myös vuottaa runsaasti ja sain siihen lääkkeen josta tuli pahaolo ja sain siihen pahaoloon myös lääkkeen, jolloin olin ihan nuppi sekasin. Istumaan en pystynyt pariin päivään kunnolla ja vuotoa tuli myös yllättävän paljon. Vihlovaa kipua tuli monessa asennossa ja liikkeessä. Näinden parin päivän jälkeen paranin lopulta aika nopeasti ja alkion siirto saatiin tehtyä maanantaina.

Anteeksi jos joku pelästyi tästä kertomuksestani. Halusin jakaa tämän, koska jotnekin oma ymmärrys ei riitä miten erilaisia punktioni ovat olleet. Lääkäri sanoi, että suunta voi heilua kumpaan vaan, joskus menee paremmin ja joskus helpommin. Silti yllätti.

Kiitos helpotti jo tämä avautuminen. :)
 
Takaisin
Top