IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille ystävällisistä onnitteluista! :Heartred Hcg oli hyvä ja varhaisultra varattu, mutta nyt on vasta 5+0. En todellakaan ole saanut latailtua mitään raskausappeja puhelimeen tai soitettua neuvolaan. Kevään keskenmenosta johtuen huomasin ilon pilkahduksen lisäksi ajattelevani, että nyt tämäkin raskaus vaan siirtää sitä lapsensaantia, kun ensin on 2-3 kk raskaana ja sitten keskenmeno ja sen hoito, ennen kuin päästään uusiksi hoitoihin. Ja että pitää nyt kantaa mukana jotain keskenmenovarusteita esim. töissä. Melko sairasta! Nt-ultraa pidän tärkeänä merkkipaaluna, ja siihen olisi ikuisuus. Mutta yritän nyt pitää pään kasassa ja kuitenkin suhtautua edes realistisen optimistisesti tähän.

Nämä hoidot on kyllä mielelle sellainen myllytys, että en ole ikinä kokenut mitään vastaavaa. Tunnen todella vahvaa empatiaa kaikkia teitä muita näitä tahkoavia kohtaan!

Iltaa! Pakko taas kysyä super Vihree kysymys.. mutta mä pistin tänään kp 8 mun vikan bemfolan ja fyremadelia siihen kaveriks... huomenna olis eka ultra... mutta mä oon ny 2pvä ollu suurinpiirtein nilkkoihin asti ovulaatio liman kaltaisissa limassa... että että kuuluuko asiaan/ aiheuttaako noi jarru piikit limailua.. vai onko mun kroppa päättäny ovuloida omin nokkineen? :anyone

Onnea Johis plussasta! :Heartpink

Ja voimia muille piinailijoille!

Mun limis on edelleen vähän outo. Pelkään, ettei päästäkään eraan, mutta pian se nähdään... :nailbiting: Onko muilla tapahtunut kohdussa jotain outoa kaiken hormonisäädön seurauksena?

Rosmariininkukka: mulla on joskus näkynyt kalkkeumaa kohdussa, mikä kuulemma normaalia tai sitten ultralaitteesta johtuvaa.

Tänään testattu nega. Pp10, aiemmassa kahdessa raskaudessa tässä vaiheessa jo näkynyt, joten ei siellä mitään ole. Ensi siirtoon aion pyytää että kasvattavat blastoiksi. Saan edelleen kovasti sivuvaikutuksia näistä lääkkeistä, että tuntuu tosi turhauttavalta jos kaikki meidän 5 2-päivästä alkiota siirretään eikä niillä ole elinmahdollisuuksia..

Pahoittelut Kosmos... Todella kurjaa. Testaa kuitenkin nyt vielä myöhemminkin. Meillä blastojenkin kanssa on 13vrk päästä testi siirrosta. Joku syyhän siinä on et laittaa sinne asti mut ei kuitenkaan turhaan pitkitä.

Onko teillä piinaajilla ollut mitään oireita? Mulla on alavatsa vähän turpeempi ja välillä menkkamaista särkyä. Myös tissit ihan aavistuksen arat. Nämä oireet ei ollut ennen siirtoa vaikka samat lääkkeet ollut käytössä pari viikkoa. Tiedän kuitenkin että oireet/ oireettomuus ei vielä kerro mitään mutta olisikiva kuulla miten muilla.

Testasin kans negan aamulla... La olis virallinen testipäivä, mut testaan nyt huomenna vielä ja jos edelleen nega, niin lopetan lääkkeet sit siihen. Alkuviikosta tuhrutti jo, joten olin aika varma negasta vaikka kirpaseehan se silti:(

Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille <3

Täällä ollaan siinä vaiheessa, että aloitan huomenna ovistestit ja jos ovulaatio osuu sopivalle päivälle tehdään toinen PAS luonnolliseen kiertoon. Mulla todettiin just raja-arvoinen TSH ja kohonneet kilpirauhasvasta-aineet. Ei aloiteta lääkitystä kuitenkaan vaan lääkärit päättivät, että tilannetta / veriarvoja seuraillaan.

Onnea Johis plussasta! :Heartpink

Ja voimia muille piinailijoille!

Mun limis on edelleen vähän outo. Pelkään, ettei päästäkään eraan, mutta pian se nähdään... :nailbiting: Onko muilla tapahtunut kohdussa jotain outoa kaiken hormonisäädön seurauksena?
Sori huutelen täältä taustalta, toivottavasti ei haittaa.
Meillä oli pitkän kaavan icsi viime joulukuussa ja tammikuussa tehtiin era ja käytössä letrozol + ovitrelle. Siinä kierrossa kaikki meni hyvin mutta kun piti edetä siirtoon niin alkoi ongelmat. Letrozolit kasvatti yhtäkkiä tosi isoja munarakkuloita ja sitten kolmannessa letrokierrossa limakalvokaan ei yhtäkkiä enää kasvanut. Aiemmin ollut n. 8-9mm, silloin kasvoi hädin tuskin 6mm. Ei uskallettu siirtää kun kaikki meni niin päin mäntyä verrattuna eraan mutta siitä seuraava kierto mentiin luomu + ovitrelle eli letrot pois. Siinä kierrossa oli taas normaali kokoinen munarakkula ja hyvä limakalvo ja päästiin siirtoon (josta pikkunen nyt matkalla :Heartred). Eli mun kokemuksella kyllä voi hoidot ja hormonit sekoittaa. Meillä oli vielä välikierto icsin ja eran välillä eli taukoakin tuli välissä.

MiisaS: kohtalotoverille jaksamista.. Mikä teidän tilanne muuten oli, onko alkioita pakkasessa?
Kiitos! Ja samoin sinne :Heartred
Tämä oli meidän ainokainen alkio, joten nyt mietitään sit et mitä tehdään... Ollaan ensi viikko lomareissussa, ni jospa sen aikana saatais tehtyä päätöksiä. Itse sitä mieltä et vielä kerran yritetään, josko saataisiin tarpeeksi alkioita siihen alkiodiagnostiikkaan, mutta miehen kanssa en oo vielä päässyt puhumaan, kun on just kertausharjoituksissa. Tän vuoden lääkekatto on täynnä, joten sen osaltakin haluisin vielä tänä vuonna jatkaa yritystä, säästäisi edes jossain....

Kiitos! Ja samoin sinne :Heartred
Tämä oli meidän ainokainen alkio, joten nyt mietitään sit et mitä tehdään... Ollaan ensi viikko lomareissussa, ni jospa sen aikana saatais tehtyä päätöksiä. Itse sitä mieltä et vielä kerran yritetään, josko saataisiin tarpeeksi alkioita siihen alkiodiagnostiikkaan, mutta miehen kanssa en oo vielä päässyt puhumaan, kun on just kertausharjoituksissa. Tän vuoden lääkekatto on täynnä, joten sen osaltakin haluisin vielä tänä vuonna jatkaa yritystä, säästäisi edes jossain....

Kovasti voimia pohdintoihin! Itsekin varmaan tuossa tilanteessa haluaisin vielä yrittää. Joutuukohan muuten tuossa tilanteessa uudestaan ivf-jonoon vai miten se menee?

Kovasti voimia pohdintoihin! Itsekin varmaan tuossa tilanteessa haluaisin vielä yrittää. Joutuukohan muuten tuossa tilanteessa uudestaan ivf-jonoon vai miten se menee?
Ollaan yksityisellä, joten en tiedä miten julkisella toimitaan.

Täällä on tapahtunut hurjasti sillä aikaa, kun itse yrittänyt ottaa vähän etäisyyttä näihin asioihin. Mutta onnea valtavasti plussista ja voimia vastoinkäymisiä kohdanneille! :Heartred

Haluaisin kysyä teidän kokemuksista, että kuinka ivf-hoidot on vaikuttaneet omaan kiertoon. Meillä oli syyskuussa eka hoitokierros, josta ei päästy siirtoon. Pas sovittiin toteutettavaksi toiseen hoidon jälkeiseen kiertoon. Nyt tuntuu, että se kierto ei ikinä ala. Oon yrittänyt tikuttaa ovista, mutta sitä ei tässä kierrossa ole tullut ollenkaan. Mietin nyt tässä, että kuinkahan paljon tämä kierto voi venyä.. :BangHead Normaalisti tosi säännöllinen kierto ja oviksen löytää helposti oireiden ja testien avulla. Onko teidän kierrot heittäneet härän pyllyä hoitojen jälkeen?

Kosmokselle ja miisasille kovasti sympatiaa negan kohtaamisiin :Heartred

Pääsikös Aaanu siirtoon tänään? :love7

On: mä sain kasvatettua mun munia n.15 kpl ja tiistaina ois sit eka punktio.. mun suruks lääkäri määräs..viel kasan piikityksiä... Ja olin jo eilen fyremadelin kanssa itkukurkussa... ihan yhtäkkiä noussu kauhee tuska tohon piikitykseen:finger005 vaikka se on sujunu oikein hyvin ja ns.. helpoimmasta päästä..Mä saan varmaan lietsottua itteni johonki pakokauhuun varmaan tiistaihin mennessä..

Sitten puhuin lääkärille että kun ei olla oltu kesällä yhtään kesälomalla (ollaan molemmat yrittäjiä) ni väläytin lääkärille 2vko mahdollista lomamatkaa thaimaaseen...ni se väläyttikin mulle takas että siitä tulee sitten 3kk hoito karenssia kun se oli joku zikavirus maa..tms... :smiley-chores020selvä se me mennään sitten viroon 2päiväks:dance011

Muokattu viimeksi:
Von Maikki mua nauratti toi sun vika kommentti ja banaani siinä tanssimassa. :laughing002

Munamäärä kuulostaa sulla oikein hyvältä! Rohkeesti vaan pistokset menemään. Mä aina mietin et jos mä olen valmis synnyttämäänkin ni pakkohan mun on saatava nää laitettuu ja mentyä punktioon! Tsemppiä! Kyllä sä pystyt siihen ku tähän asti oot jo tullut ! :gen014

Ensinnäkin kosmokselle ja miisaSille paljon voimia negan käsittelyyn.. olen todella pahoillani :(

Musmus, vau minkä saaliin ootte saanu :)
Hienoa että kahdestakolme pääsitte siirtoon ja toivottavasti se toinen alkio on päässy pakkaseen talteen!
Johikselle toivotaan että tämä on SE kerta kun kaikki menee loppuun asti nappiin <3
Anselmiinalle peukkuja että ovis osuu sopivalle päivälle. Välillä niin rasittavaa ettei julkinen tarjoa hoitoja viikonloppuisin.

Pääsin eilen onnekseni siirtoon ja siirrettiin kolmepäiväinen. Pitkät viikot tulossa, parin viikon päästä verikokeeseen. Mulle tehdään seuraavalla kerralla pitkän kaavan ivf jos tämä ei onnista, nyt tehtiin lyhyellä kaavalla ja saatiin vaan tämä ainokainen solu. Lääkäri meinas että pitkä kaava kasvattaa folleja tasaisemman kokoisiks. Nyt mulla kasvo tosi epätasaisen kokoisia, toisessa folliultrassa isoimmat oli jo lähemmäs 20mm. Kyselin millon seuraava ivf ois mahdollinen ja joudutaan uudestaan jonon hännille, eli jonotusaika ois 3kk. Tuskaisen pitkä aika ja toisaalta varmasti ihan sopiva henkiseen voimien keräilyyn.
Blanca taitaa piinailla mun kanssa samaan tahtiin, paljon tsemppiä sinnekin piinailuun!

Ainiin, pakko kertoa vielä yksi tarina. Sain punktiosta kahden päivän saikun ja lääkäri antoi mun valita mitä laitetaan koodiks. Vaihtoehdot oli selittämätön lapsettomuus tai kova mahakipu. Valitttiin mahakipu. Noh, laitoin saikkulapun esimiehelle ja hän oli lähettämässä sitä sähköpostilla palkanlaskentaan.. mutta lähettikin vahingossa meidän tiimille, eli noin 15 hengelle!! :nailbiting: Ihan kamala moka. Mutta luojan kiitos siinä ei ollut koodina sitä selittämätöntä lapsettomuutta, en tiedä mitä olisin tehnyt sen jälkeen:facepalm:

Von maikille piti vielä toivottaa tsemppiä viimeisiin pistoksiin, onneksi oot pistosten suhteen jo loppusuoralla :) oikein mainiolta kuulostaa tuo munien määrä! Nyt sormet ja varpaat ristiin että saatte punktiossa hyvän saaliin.

Ihanaa kuulla Aaanu että sinäkin pääsit siirtoon! Nyt vaan kaikki tähtimerkit kohdilleen että tämä yksi on se ainut joka tarvitaan :happy: mulla sama tilanne, kaikki toiveet nyt tässä sillä toista kaveria ei saatu pakkaseen asti... vielä tarvis viikko piinailla, meillä menee hoito varmaan myös sinne 2-3 kk päähän uusiks jos tämä matkalainen ei tuota tulosta. Huh, onneks laitoit vaan sen mahakivun sairaslomatodistukseen:facepalm:

Blanca, kyselit piinailu oireista. Mulla on rinnat todella arat, mutta luulen että johtuu lugestronista. Muita oireita en oo vielä huomannut...

Voimia kaikille pettymyksen kohdanneille ja tsemppiä meille kaikille jaksaa eteenpäin :Heartpink

Takaisin