IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih, kurja juttu että rakkuloissa oli kato käynyt :sad001 Sanoiko lääkäri mitään mahdollista syytä sille? Kuinka mones IVF teillä nyt olikaan menossa? Peukut pystyyn että solu hedelmöittyy ja päästään siirtoon!

En päässy ollenkaan jututtamaan lääkäriä ja kyselemään syitä, hoitaja kävi vaan kertomassa saldon :( tämä oli meidän ensimmäinen ivf. Puolitettiin Gonalin annostus toisen ultran jälkeen kun vaste oli ollut liian kova ja rakkulat oli jo niin isoja. Veikkaan että annostus ei ainakaan ollu optimaalinen tähän lopputulokseen nähden. Pitää kysellä kunhan saan seuraavan kerran tilaisuuden.

Onnittelut Johis! Ja pahoittelut Aaanu että saalis jäi noin pieneksi :( Mutta toivotaan tietysti, että siirtoon vielä pääsisitte!

Tervetuloa tähän ketjuun kaikille uusille ja tsemppiä odotteluun. Aikamoista odottelua, toivomista ja epätoivoa nämä hoidot näyttäisivät olevan.
:welcome

Von maikki: Mulla on kans ensimmäinen IVF-meneillään ja perjantaille on suunniteltu punktio. Mulle tulee stimulaatiota yhteensä 12 vrk. Ensin meni 7 vrk. pitkävaikutteinen Elonva jonka vaikutuksen loppupuolella ultrattiin ja määrättiin jatkostimulaatiota 3 vrk. Näiden jälkeen oli vielä yks seurantaultra (tänään) jonka perusteella päätettiin jatkaa stimulaatiota vielä 2 vrk. ennen irrotuspiikkiä. Ainakin isoissa kaupungeissa saa tilattua lääkkeet apteekkiin yhden vuorokauden varoajalla, jos ei siis satu olemaan toimitusvaikeuksia tms.

Fetus-Sintille vielä isot onnittelut :)

Johikselle myös paljon onnea plussasta! :Heartred

Aaanulle pahoittelut huonosta saldosta, toivottavasti se 1 olisi se valioyksilö ja riittäisi!

Mä sain tänään folliultrasta hyviä uutisia. 4 päivää sitten mun oikeassa munasarjassa ei näkynyt yhtään follikkelia, mutta tänään siellä olikin 3, joista suurin kooltaan huikeat 15mm. Vasemmalle oli kasvanut neljässä päivässä myös 3 lisää. Lääkärin mukaan perjantaihin mennessä tarpeeksi isoiksi voisi ehtiä kasvaa 6-7.
Nyt on paljon toiveikkaampi olo kuin vielä torstaina, jolloin folleja näkyi vain 4.
Nyt vaan punktiota jännäämään! Ei sitä kipua vaan munasolujen määriä! :)

En päässy ollenkaan jututtamaan lääkäriä ja kyselemään syitä, hoitaja kävi vaan kertomassa saldon :sad001 tämä oli meidän ensimmäinen ivf. Puolitettiin Gonalin annostus toisen ultran jälkeen kun vaste oli ollut liian kova ja rakkulat oli jo niin isoja. Veikkaan että annostus ei ainakaan ollu optimaalinen tähän lopputulokseen nähden. Pitää kysellä kunhan saan seuraavan kerran tilaisuuden.

No höööööh nyt :sorry: mut toivotaan et se yks on sitten se elinvoimaisin ja se on se the One :love7

Muakin jännittää jotenkin etukäteen että tapahtuuko tuola mitään kun ei oo minkäänmoisia oloja munasarjoissa..vaikka lääkäri kehu että enempi on hyperin riski kuin 0 tulos.. :stop::confused: ja sit tietty arveluttaa kun oon 6 taysin lääkäristä asioinu kaikilla eikä sielä oo ikinä samaa naamaa vastassa ni vähän meinaa turhauttaa kun ei tuu minkäänlaista "hoitosidettä" kehenkään ja enempi sellanen testikani olo :shifty: että jos tästä tulee pannukakku tulos ni onko sielä sitten seuraava lääkäri taas arpomassa seuraavia lääkkeitä :happy6

Tervetuloa tähän ketjuun kaikille uusille ja tsemppiä odotteluun. Aikamoista odottelua, toivomista ja epätoivoa nämä hoidot näyttäisivät olevan.
:welcome

Von maikki: Mulla on kans ensimmäinen IVF-meneillään ja perjantaille on suunniteltu punktio. Mulle tulee stimulaatiota yhteensä 12 vrk. Ensin meni 7 vrk. pitkävaikutteinen Elonva jonka vaikutuksen loppupuolella ultrattiin ja määrättiin jatkostimulaatiota 3 vrk. Näiden jälkeen oli vielä yks seurantaultra (tänään) jonka perusteella päätettiin jatkaa stimulaatiota vielä 2 vrk. ennen irrotuspiikkiä. Ainakin isoissa kaupungeissa saa tilattua lääkkeet apteekkiin yhden vuorokauden varoajalla, jos ei siis satu olemaan toimitusvaikeuksia tms.

Fetus-Sintille vielä isot onnittelut :)

Johikselle myös paljon onnea plussasta! :Heartred

Aaanulle pahoittelut huonosta saldosta, toivottavasti se 1 olisi se valioyksilö ja riittäisi!

Mä sain tänään folliultrasta hyviä uutisia. 4 päivää sitten mun oikeassa munasarjassa ei näkynyt yhtään follikkelia, mutta tänään siellä olikin 3, joista suurin kooltaan huikeat 15mm. Vasemmalle oli kasvanut neljässä päivässä myös 3 lisää. Lääkärin mukaan perjantaihin mennessä tarpeeksi isoiksi voisi ehtiä kasvaa 6-7.
Nyt on paljon toiveikkaampi olo kuin vielä torstaina, jolloin folleja näkyi vain 4.
Nyt vaan punktiota jännäämään! Ei sitä kipua vaan munasolujen määriä! :)

Ahaa eli tässä voikin tulla vielä pitkä ralli ton ekan ultran jälkeen vielä?! Mä oon täällä jo surru ja tökkiny mahaa kun tuntuu ettei siel mitään eloa oo :smiley-ashamed005 mut tuli kyllä heti parempi mieli et jos ne mullekki soisi useamman ultran kun yhden :smiley-bounce012..

Ja tsemppiä kovasti keräilyyn :smiley-angelic003

Ps. Onks se kuitenkin niin että vaikka sitä jarrua pistellään niin sen jälkeenkin voi jatkaa kasvattelua vielä? Kun mulla on 7 pvä bemfolaa ja rinnalle 2 pvä fyremadelia.. ?

Ahaa eli tässä voikin tulla vielä pitkä ralli ton ekan ultran jälkeen vielä?! Mä oon täällä jo surru ja tökkiny mahaa kun tuntuu ettei siel mitään eloa oo :smiley-ashamed005 mut tuli kyllä heti parempi mieli et jos ne mullekki soisi useamman ultran kun yhden :smiley-bounce012..

Ja tsemppiä kovasti keräilyyn :smiley-angelic003

Ps. Onks se kuitenkin niin että vaikka sitä jarrua pistellään niin sen jälkeenkin voi jatkaa kasvattelua vielä? Kun mulla on 7 pvä bemfolaa ja rinnalle 2 pvä fyremadelia.. ?

Mulla oli sen ns. nollaultran eli supressioultran (katsottiin että Synarelan sumuttelu on vaimentanut munasarjojen toiminnan) lisäksi 2 seurantaultraa joiden perusteella päätettiin kuinka kauan stimulaatiota jatkettiin.
Mulla ei myöskään ole juuri mitään oireita tullut noista stimulaatiopistoksista, oliskos stimulaation 3. ja 5. päivänä tuntunut ihan todella pientä vihlontaa munasarjojen kohdilla. Niin vähäistä etten olis luultavasti normaalisti edes huomannut, mutta nyt on tullut seurattua omaa kroppaa tavallista tarkemmin. :bookworm:

En tiedä miten nuo pistosmuotoiset jarrut toimii. Itsellä jarruna nenäsumute Synarela, jota nyt stimulaatiovaiheessa menee yks suihkaus aamuin illoin, ja sitä jatkan siihen asti kunnes pistän irrotuspiikin (mulla Ovitrelle).

Onnea Johis!

Pahoittelut Aaanu huonosta solumäärästä, toivotaan että ainokainen on sitkeä!

Von maikki, joo näin on. Jarru ei estä soluja kasvamasta, ainoastaan irtoamasta liian aikaisin. Mulla on aina ollut kaksi ultraa ennen punktiota, kyllä ne follit koko ajan kasvavat.

Aanu pahoittelut että ei enempää tullut. Mutta meillä oli myös eka icsi ihan susi. Tuli paljon soluja mutta niistä selvinnyt kuin yksi ja siitäkin nega. Mutta siitä opittiin ja toka icsi oli taas todellinen succee! Siitä saatiin pakkaseen 5 blastoa. Yksi tyttö pyörii nyt jaloissa.
Sitä vaan että vaikka nyt tulos ei olisikaan hyvä niin älä missään nimessä luovuta! Ekasta yleensä muutetaan jotain niin et tokasta tulee parempi. Meillä pidennettiin stimulaatioaikaa ja boostattiin lopussa viimeiset 2vrk lääkettä isommaksi. Tsemppiä! Toivon kuitenkin että teillä tämä ainokainen on sinnikäs pääsette siirtoon! Niitäkin tarinoita oln paljon! ❤️

Kiitos kaikille tsemppauksista <3 sain äsken puhelun ja se ainokainen munasolu oli hedelmöittynyt! :woot:Torstaina on alkionsiirto jos tämä ainokainen on tarpeeksi vahva ja jatkaa normaalia kehitystä.

Maris83: hienoa että follikkeleita on kasvanut lisää ja folli-ultrassa tuli hyviä uutisia. Toivotaan että kaikki ehtisivät kypsiksi ja punktion tulos olisi hyvä :)

VonMaikki, tiedän tuon tunteen kun lääkärit vaihtuu joka käynnillä! Ja eikai se oireettomuus ole pahasta jos folli-ultrassa kuitenkin havaitaan kehitystä :)

Kiitos kaikille tsemppauksista :Heartred sain äsken puhelun ja se ainokainen munasolu oli hedelmöittynyt! :woot:Torstaina on alkionsiirto jos tämä ainokainen on tarpeeksi vahva ja jatkaa normaalia kehitystä.

Maris83: hienoa että follikkeleita on kasvanut lisää ja folli-ultrassa tuli hyviä uutisia. Toivotaan että kaikki ehtisivät kypsiksi ja punktion tulos olisi hyvä :)

VonMaikki, tiedän tuon tunteen kun lääkärit vaihtuu joka käynnillä! Ja eikai se oireettomuus ole pahasta jos folli-ultrassa kuitenkin havaitaan kehitystä :)

Voi että Aaanu :love7 se on se the One

Onnea Aaanu! Yks riittää :)

Mulla oli 12 kerätystä solusta 5 päässy pakkaseen. Kaikki blastokystejä ja yksi 6 päivän ikäinen :happy:

Olivat jakaneet ne kahteen 6n ryhmään. Toinen ivf:llä, toinen icsillä. Ivf-ryhmässä kaikki oli hedelmöittynyt. Ei tarvetta icsille jatkossa.

Nyt vaan siirtoa odottamaan! Jos vaikka sais yhden ylimääräisen viivan isänpäiväks :wink

Onnea Aaanu! Yks riittää :)

Mulla oli 12 kerätystä solusta 5 päässy pakkaseen. Kaikki blastokystejä ja yksi 6 päivän ikäinen :happy:

Olivat jakaneet ne kahteen 6n ryhmään. Toinen ivf:llä, toinen icsillä. Ivf-ryhmässä kaikki oli hedelmöittynyt. Ei tarvetta icsille jatkossa.

Nyt vaan siirtoa odottamaan! Jos vaikka sais yhden ylimääräisen viivan isänpäiväks :wink

Olipas hyvä saalis! Onnea kovasti ja tsemppiä siirtoon:happy093.

Onnea musmus todella hienosta saaliista wau!!

Tänään siirrettiin 6 päiväinen blasto. Lääkkeellinen pas. Jännittää hirveesti miten tässä käy. Takana myös epäonnistumisia, joiden uudelleenkokeminen pelottaa.
21.10 on hcg labra. En tiedä uskallanko tehdä testiä ennen sitä.... :nailbiting:
Ketä muita täällä oli piinailemassa? :greet025

Tänään siirrettiin 6 päiväinen blasto. Lääkkeellinen pas. Jännittää hirveesti miten tässä käy. Takana myös epäonnistumisia, joiden uudelleenkokeminen pelottaa.
21.10 on hcg labra. En tiedä uskallanko tehdä testiä ennen sitä.... :nailbiting:

Tsemppiä Blanca piinailuun!! Mä oon tässä just lukemassa sun edellistä taivalta sivuilta n.400 ja täytyy sanoa että oot kyllä melkoinen power women! :smiley-angelic003

Jännittäviä vaiheita kaikilla menossa :smiley-bounce013 IVF:ssä tuntuu tapahtuvan paljon asioita kierron eri vaiheissa.

Mä pistin (tai siis mies pisti) eilen illalla ekan gonal f:n. Sunnuntaina alkaa Orgalutran ja tiistaina ultra. Oletteko laittaneet Orgalutranin myös illalla? Siis samaan aikaan Gonalin kanssa? Jossain luki että reiteen, mutta nettikeskusteluiden (siis just se paras info :smiley-ashamed008) perusteella voi pistää myös mahaan?? Nämähän siis selviävät, kun haen lääkkeen, mutta ajattelin kysellä, miten te olette tehneet...

Jännittäviä vaiheita kaikilla menossa :smiley-bounce013 IVF:ssä tuntuu tapahtuvan paljon asioita kierron eri vaiheissa.

Mä pistin (tai siis mies pisti) eilen illalla ekan gonal f:n. Sunnuntaina alkaa Orgalutran ja tiistaina ultra. Oletteko laittaneet Orgalutranin myös illalla? Siis samaan aikaan Gonalin kanssa? Jossain luki että reiteen, mutta nettikeskusteluiden (siis just se paras info :smiley-ashamed008) perusteella voi pistää myös mahaan?? Nämähän siis selviävät, kun haen lääkkeen, mutta ajattelin kysellä, miten te olette tehneet...

Mä kans ihmettelin että lääkkeitten mukana tulevissa ohjeissa oli että reiteen.. mutta sairaanhoitaja ohjeisti mua bemfolan ja fyremadelia kanssa että vatsa nahkaan..ni oon sit tuikkinu alavatsaan :bookworm:

Itse kanssa pistin kaikki vatsanahkaan!

Ja kiitos onitteluista <3 Täällä alkoi 7. raskausviikko tänään. Jännittää koska tää on just se päivä kun viimeeks meni kesken. Ei oo ollu vuotoja enää.

Minä piinailen, maanantaina testipäivä. Ei ole kyllä mitään oloja siihen suuntaan, että olis tärpännyt :(

Moi! Minä ilmoittaudun piinailijoihin :)
Eilen siirrettiin 5 päiväinen blasto. Meidän kahdesta hedelmöittyneestä munasolusta, toinen oli kehittynyt hyvin (joka nyt siis siirrettiin) ja toinen on kuulemma ollut hitaampi ja sitä katsotaan tänään vielä saadaanko pakkaseen. Olo on helpottunut ja kiitollinen että kuitenkin päästiin siirtoon asti, koko viikonlopun oli vatsa solmussa asian suhteen...
Eilen siirrossa joutuivat viemään alkiota välillä kaappiin takaisin kun katetri jouduttiin vaihtamaan, siitä tuli olo ettei se vaan vahingoitu ku venkslataan edes takaisin. Mutta ei kai, tässä vaan rupeaa pelkäämään ihan kaikkea kun toivoo niin kovasti parasta :)
Kiitos kaikille, jotka vastasitte perjantain panikointi viestiini hedelmöittyneitten munasolujeni pienestä määrästä... Tää vertaistuki on kyllä ihan parasta!
Toivottavasti Aanu sinäkin pääset siirtoon!
Tsemppiä kaikille hoidon eri vaiheisiin!

Von maikki kiiiiitos mielettömästi kannustavista sanoista! Olihan se taival..huhhuh... Mutta lopulta kannatti! ❤️
Fetus sintti toivotaan että nyt kaikki on hyvin. Useimmiten on, mutta aiemmat kokemuset luo sellasia rajapyykkejä minkä ohi vaan haluaisi äkkiä mennä.
Noniin Kosmos ja kahdestakolme! Kaikille nyt näistä plussat!! Niin pidän peukkuja kaikille meille ja muillekin! :smiley-angelic001:dummy::dummy1:

Takaisin