IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla katsottiin ultrassa tarvitseeko jatkaa lääkitystä ja kävin tässä kierrossa tarpeen mukaan hakemassa lisää apteekista. Täällä on klinikan lähellä apteekki, jossa hoidoissa käytettäviä lääkkeitä aina varastossa. Kerran menin eri apteekkiin ja tosiaan vain tilaamalla oli saatavilla siellä Gonal-F. Kysyisin ehkä sieltä hoitopaikasta, että onko joku apteekki, jossa ko. lääkettä on aina varastossa, jos sitä tarvitaan lisää ja tarvitseeko varautua ylipäätään hankkimaan lisää.

Kiitti onnitteluista 12 solua on melkoinen parannus ekaan punktioon. Niitä olis ollu enemmän, mutta ovulaatio oli ehtinyt käynnistyä ja pari karata. Ja ehdin jo pelätä, pääsenkö punktioon ollenkaan.

Johis: mulla oli pas:ssa lugeilla jäätävä turvotus ja kaikki mahdolliset raskausoireet. Ei valitettavasti tulosta

Onnen potkut Miisas ja Kosmos piinapäiville!
Kiitos rakkaudensolut punktio-kokemuksesi jakamisesta! Minulla eka punktio edessä maanantaina.
Musmus, minusta tuo solumäärä kuulostaa hyvältä. Ja toivon että Fetus-sintin ultrassa kaikki hyvin

Maris83, minulla on tänään pistospäivä nro 9 ja kohdun limakalvo oli 7mm. Eniten tässä ihmetyttää se, että pistospäivän 6 ultrassa kohdun limakalvo oli 9mm, miten se voi olla jo nyt ohentamaan päin :eek: ei varmaan hyviä lupaa ensi viikon mahdolliselle tuoresiirrolle.

Tsemppiä Aanu punktioon :happy093.me taas kuljetaan melkein samassa rytmissä

Sitten heräs jo kysymys.. ostin mun reseptit tyhjäks.. Ja niistä piisaa 7 päivälle.. ultra olis ens viikon to! Mut mitäs jos munasolut ei oo tarpeeks kasvanu niin mistä mä saan sit siihen hätään lisää lääkettä? Kun nyt meni jo melkein 2vrk että nuo tuli.. vai annetaanko munasoluille enempää boostia kun tuo 7 päivää?

Sori jos on Uuno kysymys :lurking:

Mulle annettiin stimulaatiota 7 päivää, mutta kävin ultraohjauksessa välillä, jossa tarvetta seurattiin. Oli kylläkin eri lääke kuin sinulla. Kannattaa varmasti kysäistä hoitavalta yksiköltä, tuosta... erikoista että sulle on laitettu eka kontrolli käynti vasta 7 päivän päähän, ja lääkkeitä reseptiin vain siihen asti
Toivottavasti asia selviää pian, tässä on muutenkin niin paljon jännittämistä ettei kyllä jaksaisi mitään ylimääräistä jännitystä enää

Onko muilla tullut lugesteronista kauhia turvotus? Näyttää kuin olisin hyvinkin pitkällä jo raskaana, nimen omaan sellainen alavatsan turvotus. Ja se on jo aamupäivällä, vaikken ole syönyt kuin kevyen puuroaamiaisen.

Onko sulla testipäivä tänään? Miten kävi? :)
Mulla tuli Lugesteronista jonkin verran turvotusta ja muutakin vatsavaivaa.

Moi!
Minulta saatiin eilisessä punktiossa 8 munasolua, joista 6 kypsiä, niistä hedelmöittyi 2.
Millaisia määriä teillä muilla on saatu hedelmöitettyä?
Tiistaina mulla ois siirto, jos alkiot jaksavat sinne asti. Jännittää kovasti.

Moi!
Minulta saatiin eilisessä punktiossa 8 munasolua, joista 6 kypsiä, niistä hedelmöittyi 2.
Millaisia määriä teillä muilla on saatu hedelmöitettyä?
Tiistaina mulla ois siirto, jos alkiot jaksavat sinne asti. Jännittää kovasti.

Suurinpiirtein samoissa luvuissa menin. Alle 10 ollut kypsien saalis. Ekassa IVF:ssä hedelmöittyi kolme, joista yksi siirrettiin tuoreena (tuli nega) ja kaks pakastettiin samaan olkeen, mut eivät selvinneet sulatuksesta. Toisessa IVF:ssä hedelmöittyi kaks, joista toisesta tuoresiirron tuloksena neiti, nyt 13kk ja toinen on pakastettuna.

Että sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet olemassa :) Tsemppiä jännitykseen!

Täällä löytyi kohdusta raskausviikkoja (5+2) vastaava löydös eli raskauspussi ja todennäköisesti näkyi myös ruskuaispussi. Joten toistaiseksi kaikki hyvin vuodoista huolimatta. Ei myöskään löytynyt vuodolle syytä tai kohdussa ollut mitään jälkiä vuodosta/hematoomaa. :Heartred

Ihanaa :love7 onnea kovin!!

Anselmiina, aamulla oli verikoe mutta soittavat tuloksen vasta maanantaina. Ei oo kyllä yhtään mitään sellaisia oireita, joiden perusteella uskaltaisin toivoa parasta. Siinä kevään tuoresiirtoplussassa oli repäisykipuja ja selvästi kipeät rinnat, joten näitä pidän itselläni raskauden merkkinä. En ole nyt saanut kotitestiäkään tehtyä kun se on aina niin masentavaa. Vielä ei ole kyllä mikään tiputtelukaan alkanut, mutta luget pitää sen varmaan loitolla. Mutta toki joku toivonkipinä vielä elää. Nyt on jo kp35 kun ovis oli niin myöhään.

Joko olet sopinut uuden pas-kierron ultran?

Mietin että pitäiskö joku siirto pyytää lääkkeelliseen kiertoon, jos siitä tulisi parempia tuloksia kuin näistä luonnollisista.

Kahdestakolme: Meillä 6sta 2 hedelmöittyi ekassa punktiossa ja ensimmäisestä tuoresiirrosta plussa (Nyt 2,5v :cat:)

Hyvin voi siis käydä. Toinen siirrettiin nyt kesällä ja siitä nega. Mutta ihan niin hyvä tuuri varmaan harvemmalla käy, että kaikista hedelmöittyneistä tulis plussa :wink

Fetus-sintille uskomattoman paljon onnea ja stemppiä jatkoon!

Anselmiina, aamulla oli verikoe mutta soittavat tuloksen vasta maanantaina. Ei oo kyllä yhtään mitään sellaisia oireita, joiden perusteella uskaltaisin toivoa parasta. Siinä kevään tuoresiirtoplussassa oli repäisykipuja ja selvästi kipeät rinnat, joten näitä pidän itselläni raskauden merkkinä. En ole nyt saanut kotitestiäkään tehtyä kun se on aina niin masentavaa. Vielä ei ole kyllä mikään tiputtelukaan alkanut, mutta luget pitää sen varmaan loitolla. Mutta toki joku toivonkipinä vielä elää. Nyt on jo kp35 kun ovis oli niin myöhään.

Joko olet sopinut uuden pas-kierron ultran?

Mietin että pitäiskö joku siirto pyytää lääkkeelliseen kiertoon, jos siitä tulisi parempia tuloksia kuin näistä luonnollisista.

Sulla on jännät paikat siis :) Pidän peukut pystyssä plussalle! Ja nostan hattua, ettet ole tehnyt kotitestiä vaan jaksat odottaa verikokeen tulosta. Itse en pysty odottamaan kotitestin kanssa edes testipäivään ;)

Mulle tehdään toinen PAS ilman ultraa...kuulemma ovistestit riittävät. Ehkä vähän epäilyttää. Varsinkin kun nyt todettiin, että TSH on 3.8 eli turhan korkea raskautta ajatellen :(

Kysele vaan lääkkeellisen PAS:n mahdollisuutta, jos nyt ei tärppää :) Kuinka monta alkiota teillä on vielä pakastimessa?

Huomenta! Mäkin ilmoittaudun tänne puolelle, näyttää olevan tuttuja nimiä inssipuolelta viime keväältä... Olen taustaillut täällä enemmän tai vähemmän aktiivisesti useamman kuukauden.

Mulla on ikää 38 ja mies 43. Lapsiyritystä kohta 2 vuotta täynnä. Viime keväänä tehtiin yksi inssi, jossa siittiöitä jäi pesutuloksen jälkeen melko vähän. Päädyttiin siirtymään suoraan IVF jonoon. Jono onkin sitten kestänyt oikein urakalla naistenklinikan muuton takia!! Oltiin suunnittelukäynnillä heinäkuussa ja meidän piti päästä ekaan hoitoon syyskuun kuukautisista. Ne kuitenkin alkoivat päivää liian aikaisin, kun muutto oli venynyt... Nyt odottelen tämän kuun kuukautisia ja jospa vihdoin asiat alkavat edetä! Meillä on lyhyt kaava.

Jännittää oikeastaan kaikki tulevassa kuukaudessa. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti hoitojen eri vaiheisiin! Tällainen vertaistuki on vaan niin tärkeää!

Huomenta! Mäkin ilmoittaudun tänne puolelle, näyttää olevan tuttuja nimiä inssipuolelta viime keväältä... Olen taustaillut täällä enemmän tai vähemmän aktiivisesti useamman kuukauden.

Mulla on ikää 38 ja mies 43. Lapsiyritystä kohta 2 vuotta täynnä. Viime keväänä tehtiin yksi inssi, jossa siittiöitä jäi pesutuloksen jälkeen melko vähän. Päädyttiin siirtymään suoraan IVF jonoon. Jono onkin sitten kestänyt oikein urakalla naistenklinikan muuton takia!! Oltiin suunnittelukäynnillä heinäkuussa ja meidän piti päästä ekaan hoitoon syyskuun kuukautisista. Ne kuitenkin alkoivat päivää liian aikaisin, kun muutto oli venynyt... Nyt odottelen tämän kuun kuukautisia ja jospa vihdoin asiat alkavat edetä! Meillä on lyhyt kaava.

Jännittää oikeastaan kaikki tulevassa kuukaudessa. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti hoitojen eri vaiheisiin! Tällainen vertaistuki on vaan niin tärkeää!

Tsemppiä ekaan ivf:ään!!
Musta viime kuu oli niiin vuoristorataa tunteiden kanssa kun eka ivf kierros oli käsillä. Kaikki oli uutta ja jännää ja ei sitä muuta jotenkin osannut elääkään kuin sitä. Siinä tapahtuu niin paljon kerralla! Puhumattakaan siitä jos päätyy vielä tuoresiirtoon. Miten paljon voi kuukaudessa tapahtuakaan :D

Paljon onnea Fetus-sintti! :Heartpink Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin hyvin!

Tervetuloa uudet tänne! Meillä odotus senkun jatkuu, eraa odotellaan, limis ei ollut hyvä siihen vielä. :banghead: Pelottaa, että jos se ainoa alkio menee hukkaan, ei kiinnity tms, aikaa on kulunut paljon hukkaan tässä odottelussa, ennen uutta punktiota.. :shifty:

Taustailen enemmän, kun ei ole mitään kerrottavaa. :shifty: Vaikka olette ventovieraita, lohduttaa tietää etten ole ainoa näiden asioiden kanssa piinailija.. :shy: Plussia meille kaikille!!!! :smiley-angelic001

Sulla on jännät paikat siis :) Pidän peukut pystyssä plussalle! Ja nostan hattua, ettet ole tehnyt kotitestiä vaan jaksat odottaa verikokeen tulosta. Itse en pysty odottamaan kotitestin kanssa edes testipäivään :wink

Mulle tehdään toinen PAS ilman ultraa...kuulemma ovistestit riittävät. Ehkä vähän epäilyttää. Varsinkin kun nyt todettiin, että TSH on 3.8 eli turhan korkea raskautta ajatellen :sad001

Kysele vaan lääkkeellisen PAS:n mahdollisuutta, jos nyt ei tärppää :) Kuinka monta alkiota teillä on vielä pakastimessa?

Meillä on vielä kolme alkiota jäljellä. Mutta jospa ne saisi nyt olla jonkin aikaa rauhassa pakkasessa, koska testasin nyt kuitenkin tänään ja se on selvä plussa! Huomenna kuulen hcg-arvon. Mieliala heittelee sinne tänne. Pitää yrittää pysyä tyynenä, pitkät päivät, viikot ja toivottavasti kuukaudet edessä..

Outoa kyllä tuo sun TSH:n nousu. Toivottavasti saat pian siihen apuja!

Meillä on vielä kolme alkiota jäljellä. Mutta jospa ne saisi nyt olla jonkin aikaa rauhassa pakkasessa, koska testasin nyt kuitenkin tänään ja se on selvä plussa! Huomenna kuulen hcg-arvon. Mieliala heittelee sinne tänne. Pitää yrittää pysyä tyynenä, pitkät päivät, viikot ja toivottavasti kuukaudet edessä..

Outoa kyllä tuo sun TSH:n nousu. Toivottavasti saat pian siihen apuja!

Ihanaa <3 Onnea plussasta! Toivotaan, että pysyy tiukasti kiinni :) Oliko tuo nyt siirretty siis 5 pv ikäinen blasto?

Onnea Johis!! <3 toivotaan että kaikki menee hyvin.

Täällä oli tänään punktio ja tulos oli musertava. Saatiin 5 rakkulaa ja yksi ainut solu :( ihmeen täytyy tapahtua että päästään tuoresiirtoon torstaina. Huomenna kuullaan tuomio onko ainokainen solu hedelmöittynyt. Torstaina rakkuloita oli vielä 8. Itse punktio meni hyvin, ei ollu ollenkaan kivulias.

Onnea Johis!! :Heartred toivotaan että kaikki menee hyvin.

Täällä oli tänään punktio ja tulos oli musertava. Saatiin 5 rakkulaa ja yksi ainut solu :sad001 ihmeen täytyy tapahtua että päästään tuoresiirtoon torstaina. Huomenna kuullaan tuomio onko ainokainen solu hedelmöittynyt. Torstaina rakkuloita oli vielä 8. Itse punktio meni hyvin, ei ollu ollenkaan kivulias.

Voih, kurja juttu että rakkuloissa oli kato käynyt :( Sanoiko lääkäri mitään mahdollista syytä sille? Kuinka mones IVF teillä nyt olikaan menossa? Peukut pystyyn että solu hedelmöittyy ja päästään siirtoon!

Takaisin