IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ompa ikävästi Katjusha käyny! Sullaki taisi olla aika pitkä taival tällä rintamalla! Oon kyllä niin onnellinen sun onnistumisesta vihdoin! Ja kaikkea hyvää loppuraskauteen!

Mää täällä jännäilen tuleeko soittoa lapsettomuuspolilta, siirtoaika vasta 13.40..

Tipu82, siulla onkin jännät paikat siellä :) Pidetään peukkuja että kaikki menee kuten pitääkin ja saat pikkuisen kyytiin! Pistäpä sitten tilannepäivitystä tulemaan :)

Moi kaikki! Olen ollut vähän foorumitauolla nyt palailen hissuksiin mukaan. Olen ihan pihalla teidän jutuista ja paljon on uutta porukkaa liittynyt ketjuun. Tervetuloa kaikille ja toivon teille pikaista plussaa :)

Meillä oli siis kesäkuussa eka ivf ja tuoresiirtoon ei päästy verenvuodon takia. Muutenkin koko hoito meni vähän reisille (endon lisäksi ilmestyi nestekysta munasarjaan, jonka takia vaste hormoneille ei ollut toivotunlainen), mutta saatiin kuitenkin 3 alkiota pakkaseen :) kesän ajan mulla oli mahanahkan alla zoladex-kapseli hillitsemässä endoa. Nyt käynnistyi kierto jälkeen eli pääsen tänään soittelemaan polille ja sopimaan pas:ia :)

Yritän tässä hissuksiin päästä mukaan teidän juttuihin ;)

Meitä hoidetaan KYS:llä ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen hoidon laatuun ja henkilökuntaan :)

Larissa kp 1

Soitin polille ja meidän lääkärille oli laitettu soittoaika mulle... No ei oo vielä kuulunu soittoa, keskiviikolle oli suunniteltu se hydroskopia ja se on tosi huono päivä töiden puolesta. Odotellaan...

Tervetuoa takas Larissa! Sulla menikin tosi kauan että kierto käynnistyi, mutta pian kohti siirtoa :)

Tipu, miten kävi, pääsitkö siirtoon? Kaikki hyvin?

Meinaako Rive millon tehä r-testin? ja Aawa, millon uus testi?

No joo.. Ei hirveen toiveikkaat olot siirron jälkeen. 7 solusta oli 3 epäkypsiä, 2 hedelmöittyi ja 1 oli siirtokelpoinen, mutta hitaasti on tyyppi jakautunu ku oli vain 3 soluinen ja luokka 4. Meinasin olla kysymättä alkiosta mitään et olis jälkeen päin udellu, mut toisaalta eipähän herätä turhia toiveita. ..sitä toivonkipinää on vain tosi vaikea haudata. Mutta siis piinaviikot alkakoot! Päätin yrittää olla laskematta päiviä, enkä etes mieti mikä päivämäärä olis testin teko..sehän on sillon ku lutinus loppuu :)

Puhuttiin seuraavasta hoidosta, ja lääkärikin mietti että mitä keksittäisiin.. Lyhyttä kaavaa ei kuulemma lähtis tekemään, koska tutkimusten mukaan parempi tulos on pitkällä kaavalla ja kun mulla ei siihen mitään esteitä ole ku ei oo hyperin vaaraa tms, nii sillä mentäs. Kuulosti siltä ettei oo neuvoteltavissa..

Hienoa Larissa että olitte vaikeuksista huolimatta saanu pakkaseen pienoisia, nyt sitten kovasti onnea että kaikki sujuisi hyvin!

Onko Junttura soittoa vieläkään kuulunu?

Onneksi tipu oli kuitenkin siirrettävää ☺ Eihän sitä ihan tarkkaan tiedetä mikä alkio lähtee kadvamaan ja kiinnittyy. Positiivisin mielin vaan jännäämään nyt. Aika jännä ettei oo valmis lyhyttä kaavaa kokeilemaan...

Lääkäri soitti ☺ ja olivat saaneet sen pienemmän skoopin polille. Torstains on sitte se kohdun tähystys.. iik, pelottaa!

Aawalle onnittelut ja varovaisen varovaiset onnittelut myös Rivelle! :)

Juntturalle tsempit, tuskin mikään kovin kivulias toimenpide on kyseessä! Saitko ohjeeksi ottaa buranaa ennen polille menoa?

Tipu puolestaan laittaa kaiken toiveensa yhdelle solulle ja luotetaan yhdessä, että se riittää!

Kännykällä kommentointi on hankalaa, mutta tsempit kaikille muillekin. Kivan aktiivista keskustelua ollut!

Täällä kp 29 ja täti myöhässä synarelan ansiosta. Synarelasta ei ole mitään oireita ei ole onneksi tullut. Pe 0 ultra ja pitäisi alkaa pistelemään... olisi siis jo kai vähän kiire sen vuodon alkamisen kanssa?! R-testi kuitenkin neg:bored:.

Auringonkukka

Heips. Mahtuiskohan tääkin mukaan :)
Siirryn tuolta inssi puolelta tänne. alkuvuodesta 3 inssiä tehty, ei toivottua tulosta kuitenkaan :(

Tausta: minä huomenna 35v ;) mies 38v. edellisestä liitosta mulla tyttö pian 15v ja poika pian 8v. Miehellä ei omia. Mitään vikaa ei meistä oo löydetty, vaikka yritystä tuli täyteen 5v. 2 kemiallista tuona aikana.

Tänään käyty suunnittelussa ja jossei tästä luomukierrosta tuu plussaa, niin piikittelyt alkaa n. 3.9. lyhyellä mennään..sain lääkkeiksi pitkäkestoisen Elonvan( onko kenelläkään kokemusta?) ja sitten jarruksi orgalutranin. ultra 9.9 alustavasti sovittu ja sen jälkeen varmaan vielä puregonia ennen pregnyliä..insseissä tuli pisteltyä tuota puregonia jo, niin ei tuo pistäminen enää jännitä :)

Mutta katotaan ny tää kierto loppuun ja sitte alkaa kasvattelu..

Monella näyttää olevan jännät paikat..voi kun pääsis itekki jo jännäilemään :)

Tipu, vaikka se on klisee, niin yksikin tosiaan riittää ja jospa tämä nyt olis kuitenkin sitkeää laatua. Kaikki peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta!

Tervetuloa takaisin Larisa! Toivottavasti oot saanut ajatuksia irti näistä kuvioista kesän aikana. Toivotaan parasta, että pääsette pian pas:iin.

Junttura, kiva kuulla, että asiat etenee taas!

Auringonkukalle tsemppiä tädin odotteluun!

Toivonkipinä tervetuloa tälle puolelle! Harmi, ettei inssit tuottaneet tuloksia, mut kuvittelisin, että teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua ivf:llä.

ON. Tänään olin jo ihan varma, että ei tästä tulekaan mitään, kun toinen viiva ilmestyi niin hitaasti. On se kuitenkin lauantaista vahvistunut. Kävin ostamassa jo digin ja huomenna meinasin sillä testata. Jännittää ja hirvittää ihan kamalasti!

Mites Rive, ootko vielä testannut? Miten niin malttamaton... :wink

Nyt Tipu keskityt vaan positiiviseen! Alkio on nyt kuitenkin saatu siirrettyä, jospa se innostuu kunnolla jakautumaan vasta kohdun turvassa ja tarraa kiinni :) Toivotaan että onnistut ottamaan rennosti. Aika kylmäpäistä, jos pystyt olemaan laskematta päiviä :)

Hyvä Junttura että saivat sen pienemmän skoopin. Jospa se skopia olisi nyt se pieni lisä joka teille tuo pysyvän plussan :)

Vieläkö se Rive malttaa olla testaamatta!! Päästä jo meidät muut jännityksestä :)

Tervetuloa tauolta Larissa! Kylläpäs kierron käynnistyminen vei aikaa. Onnea PASiin!

On. Meidän alkioista nyt sitten sulatellaan kaksi huomenna ja toinen siirretään klo 13.20. Taas pääsee piinailemaan.

Voi Aawa miten mahtavaa että plussa vahvistuu! Huomenna digiin sitten komiat viikot :) Itse aloin esikoista odottaessa jotenkin uskoa raskauteen ja sen jatkumiseen ehkä siinä paikkeilla kun maha alkoi kasvaa ja liikkeet tuntua, ja onnelliseen lopputulokseen vasta synnärillä kun pieni oli sylissä :) Piinasta toiseen mennään :)

En vieläkään hakenut rtestiä mutta oli pakko eilen leikkiä ovulaatiotestillä..sama juttu jälleen, voin koittaa lisätä kuvan tänne kännykän kautta :p Vieläkään ei mitään selkeää oiretta, pikemminkin päinvastoin: rinnat ei ole enää yhtä kipeät kuin ennen eikä vatsaakaan ole nyt juilinut silleen lupaavasti. Selkäjomokin ehkä vähän helpottanut.

Monilla on hommat nytkähtäneet mukavasti eteenpäin, tsemppiä kaikille piinailijoille :wink

Tuosta! Otesti pp14, tehty illalla 20 aikoihin.

Liitteet

• 2016-08-22 21.51.57.jpg
    2016-08-22 21.51.57.jpg
    356.3 KB · Katsottu: 182
Rive, tee jo r-testi!!! :D

Aawa, sun mojovaa digiplussaa ootellessa :)

Kaakao, tuu sitten kertomaan miten siirto meni :) Tehdäänkö sulle luomu- vai lääkkeelliseen kiertoon?

Tipu, jos menette jälleen pitkällä kaavalla niin voithan kysellä voisiko kokeilla jotain muuta lääkettä pistoksiin, josko se toisi paremman tuloksen?

Toivonkipinä, tervetuloa mukaan! Toivotaan tietty että tämä kierto toisi toivotun tuloksen teille ja ettei ivf:ää tarvittaisi :)

Juntturalle isot tsempit tähystykseen!

Hopsan, onnea munafarmille :D

Auringonkukka, toivotaan että sun menkat alkaa ennen ultraa, jotta pääset piikittelemään! Mulla taisi menkat myyhästyä synarelan takia vajaan viikon... en nyt ihan tarkkaan muista.

Napaa: Eilen soittelin polille ja tänään niiden pitäisi soitella kuulemma takaisin kunhan lääkäri on rustannut meille suunnitelman pakastealkion siirtoon. Hoitaja epäili, että mennään lääkkeellisellä siirrolla eikä "luomuna", sillä mun oviksen ajankohta vaihtelee kp 10-20 välillä, joten luomu kiertoon hoitoa olisi hankalaa suunnitella. Vähän vaan pelottaa, sillä käytettävä lääke olisi estrogeenia ja saattaa pillastuttaa endon...

Larissa kp 2

Auringonkukka, joo ohje oli 800mg buranaa ja 1g panadolia ennen polille menoa. Toivon tosiaan ettei olis kovin kivulias. Aukkari oli aika hirvee niin jääny siitä kammo. Punktiot ei oo ollu mitään siihen verrattuna. Toivottavasti on turha pelko...

Rive nyt r-testiä kehiin :) mahtavaa ku saadaan plussia!

Rive, sulla on kyllä rautaiset hermot, kun pystyt olemaan testaamatta! Tuo ovistesti lupailee kyllä hyvää. :)

Täällä ollaan varovaisen onnellisia. Digiin pärähti raskaana 2-3 vkoa! Huomenna vielä verikoe, mut ei se enää jännitä. Kunhan nyt vaan olis oikeassa paikassa ja pysyisi matkassa loppuun asti. :joyful:

Takaisin