Kiva Frostino kun tulit mukaan! Täällä Suomessa gonal f on yksiköissä, eli esim 150iu, ja siitä kynästä ruuataan se määrätty annos, toki voi olla niin että kynäsdä on vain se yksi annos jolloin pistät koko kynän. Mulla meni nikn että annos oli 300iu ja kynät oli 900iu, eli 3 annosta/kynä, niitä on paljon eri kokoisia. Säilyy 3kk huoneenlämmössä. Pistossa täytyy pitää annoksen perillemenon turvaamiseksi neulaa paikoillaan ja mäntää pohjassa n 5sek ja mäntä pohjassa myös vedetään neula pois kudoksesta, muutoin lääke voi kontaminoitua. Pelätyin haitta on hyperstimulaatio, jossa oireena mm kipu, turvotus js hengenahdistus, toki turvotusta ja juilimista tulee joka tapauksessa, ja jos paljon oireita niin fyysistä aktiivisuutta vain voinnin mukaan tai ei ollenkaan ainakaan kovin rasittavaa liikuntaa siis :) Ultralla tilannetta seurataan, miten munasarjat stimuloituu eli paljonko rakkuloita kehittymässä. Ja muista juoda runsaasti koko hoidon ajan! Mulla ei seurattu veriarvoja, kattovatko lääkepitoisuutta tms?
Larissalle valmistautumiskyssäriin.. Muutin ruokavalion vähägluteeniseen ja vähensin sokerin syönnin minimiin. Olo oli koko hoidon ajan paljon parempi kuin viimekerralla, lähes oireeton (toki mulla kypsyi vain vähä rakkuloita ja kasvo hitaasti) eikä turvotusta ollu niin paljon.