IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saanko esitellä: Pregcheck juuri äsken:Heartred Täällä ollaan onnesta sekaisin, eka plussa kahteen vuoteen:love7

Liitteet

• 2016-08-24 20.45.25.jpg
    2016-08-24 20.45.25.jpg
    437 KB · Katsottu: 218
Kiva Frostino kun tulit mukaan! Täällä Suomessa gonal f on yksiköissä, eli esim 150iu, ja siitä kynästä ruuataan se määrätty annos, toki voi olla niin että kynäsdä on vain se yksi annos jolloin pistät koko kynän. Mulla meni nikn että annos oli 300iu ja kynät oli 900iu, eli 3 annosta/kynä, niitä on paljon eri kokoisia. Säilyy 3kk huoneenlämmössä. Pistossa täytyy pitää annoksen perillemenon turvaamiseksi neulaa paikoillaan ja mäntää pohjassa n 5sek ja mäntä pohjassa myös vedetään neula pois kudoksesta, muutoin lääke voi kontaminoitua. Pelätyin haitta on hyperstimulaatio, jossa oireena mm kipu, turvotus js hengenahdistus, toki turvotusta ja juilimista tulee joka tapauksessa, ja jos paljon oireita niin fyysistä aktiivisuutta vain voinnin mukaan tai ei ollenkaan ainakaan kovin rasittavaa liikuntaa siis :) Ultralla tilannetta seurataan, miten munasarjat stimuloituu eli paljonko rakkuloita kehittymässä. Ja muista juoda runsaasti koko hoidon ajan! Mulla ei seurattu veriarvoja, kattovatko lääkepitoisuutta tms?

Larissalle valmistautumiskyssäriin.. Muutin ruokavalion vähägluteeniseen ja vähensin sokerin syönnin minimiin. Olo oli koko hoidon ajan paljon parempi kuin viimekerralla, lähes oireeton (toki mulla kypsyi vain vähä rakkuloita ja kasvo hitaasti) eikä turvotusta ollu niin paljon.

Tipu tuossa laittoikin Gonal f kynästä, mutta ainakin mulla lukee, että säilyy 28 päivää huoneenlämmössä, eikä sitä itseasiassa saa laittaa takaisin jääkaappiin.

Rivelle onnea ja johan se nyt oli aika tehdä se testi, pidit meitä muitakin jännityksessä ;)

Rive, laitoin peukku alaspäin, koska en tykkää kun et jo testaa :wink Ja sieltähän se r-testi seuraavalta sivulta tupsahti! Tosin niin pitkään jo venyttelit tuota testin tekoa, että olin kyllä jo ihan varma täällä että raskaanahan sinä olet tuommoisilla oireilla ja ilman vuotoa :) Onnea :Heartred

Larissa, mulla ei ole ollu mitään kikkoja käytössä.

Tervetuloa Frostino! Tsemppiä piikityksiin ja hedelmällisiä ajatuksia :)

Onnea Rive!!! Nyt pidät masun seudun ja jalat lämpimänä etkä juo kylmiä juomia tai jäätelöitä. Saattaa edesauttaa keskenmenoja.

Tervetuloa frostino. Ja rohkeasti kyselet vaan täältä kaikesta mikä mietityttää. Mulla tuli ekassa ivfssä lievä hyperi ja olin viikon saikulla. Vaikka en kuulunut riskiryhmään kroppa reagoi niin. Muista tosiaan juoda paljon ja varsinkin punktion jälkeen mun pitää juoda muutakin kuin vettä,muuten tulee huono olo. Keittoja,smootieita,lihalientä jne.

Larissa mulla ennen pas siirtoa ainoastaan vehnis ja kreippimehu käytössä. Muuten jää munkin limis liian ohueks.

Aika jännä että kahta eri ohjetta. Kävin vielä varmistamassa että muistinko oikein ja niin tuoteselosteessa lukee 25c enintään 3 kk.. No mutta tuleehan ne käytettyä varmasti enintään parin viikon aikana, ja kun avaamatonta pakettia säilyttää jääkaapissa :)

Onnea Rive! :smiley-bounce013 Ihan loistavia uutisia!
Oi kun sitä joskus itsekin saisi vielä plussan tikkuun ja kaikki te muutkin odottelijat. Itse olen reilu 8 vuotta sitten yhden plussan saanut ja siitä todisteena vieressä huoneessa nukkuu minun maailman suurin aarteeni. Voi se plussasta tuleva tunne.. sitä vaan ei voi kuvailla! :Heartred Aina kun joku tässä ketjussa saa plussan, sitä alkaa itsekin uskomaan, että se on meillekin mahdollista näiden hoitojen ansiosta. Huippu ryhmä!

Mun ohjeen mukaan gonal säilyy huoneenlämmössä 28vrk, mutta tosiaan samapa tuo, kun tulee tosiaan käytettyä
nopeasti.

Kiitos taas vinkeistä pistosten ajalle.. en olisi varmasti osannut lisätä nesteiden määrää! Ja greippimehuakin pitää jo alkaa ihan kohta hamstraamaan. Pitää varmaan merkata se, muuten ipanat lipittelee sen menemään. o_O

Menkat alkoi vihdoin eilen ja vaikuttaa olevan synarelan ansiosta aika runsaat. Pe lääkäriin.. oon varma, että Synarela on kasvattanu jotkut hurjat munasarja kystat ja hoitoihin ei päästä.. miten niin pessimisti? .. vaikka normaalisti en edes ole:angry3

Auringonkukka kp 2

Rivelle mielettömän isot onnittelut! :Heartred Mä niin tiesin, että plussa tulee! Ihanaaaaa!!! Jännä miten sitä toisten puolesta aina osaa olla positiivinen ja omat työkalut viskataan koko ajan kaivoon, vaikka olis ihan sama tilanne. :hilarious:

Itse en vieläkään oikein usko tätä plussaa todeksi, vaikka eilen hcg oli verikokeessa yli 500. Jotenkin on näiden vuosien aikana niin tottunut negoihin ja lapsettomuuteen, että ihan äkkiä tämä uusi tilanne ei mee jakeluun. En enää edes muista kuinka kauan tätä on toivottu, neljä tai viisi vuotta ehkä. Nyt sitten toisaalta koko ajan on takaraivossa pelko keskenmenosta. Mut kovasti yritän laittaa pelot taka-alalle ja nauttia tästä tunteesta.

Mä niin kovasti toivon kaikille pysyvää plussaa, koska ootte te niin mahtavia ja rohkeita naisia, että ihan jokainen sen olisi jo ajat sitten ansainnut. :Heartbigred

Hileinen kuulin sen mun akupunktiohoitajalta. Kylmät juomat ja ruoat saattaa aiheuttaa yhtälailla kohdun ym. supisteluja. Uutta tietoa oli mullekin mutta toisaalta ihan järkeenkäypää. Ei varmaan kierron alussa niin tärkeä huomioon ottaa mutta just kiinnittymisen ja alkuraskauden aikana. Samoin käski välttää kotioloissa niska ja jalkahierontaa silloin koska niissä paljon sellaisia akupisteitä mitkä saattaa estää raskautumisen.

Rivelle miljardi onnea matkaan!!
Mä panostin hemmotteluhoitoihin kiinnittymisviikolla, ja mieheni kyllä hieroskeli jalkojani siinä 8 dpo, mutta ei ilmeisesti onnistunut pilaamaan mitään. Kävin akupunktiossa alkionsiirtopäivänä ja siinä tehtiin kohdun vastaanottavaisuutta vahvistava hoito.
Katjusha rv. 28+0

Kiitos onnitteluista, ihanat:shy:! Tää foorumi on ollut miulle mielettömän iso tuki ja turva tällä matkalla ja on sitä jatkossakin :Heartpink Toivon niin kovasti kaikille onnistumisia!!!!

Pitkä matka on vielä siihen että vauva saadaan syliin, ja voi käydä vaikka mitä mutta täytyy vaan yrittää olla positiivisin mielin. Hienosti Aawa on siulla noussut hcg :) Meillä ei ollut puhetta verikokeesta ollenkaan kun soittelin äsken TAYSille, täytyy vielä kysyä siitäkin kunhan soittelevat takaisinpäin kilpirauhaslääkityksen nostosta..

Rive, on se ihanaa :)
Mulle kävi sillä lailla tuon kilpparin kanssa, että suositushan on nostaa thyroxinia 25%. Mä nostin heti 125 mikrogr -> 150 mikrogrammaan, ja mystillisesti se on riittänyt tänne asti. Mulla oli alkuraskaudessa TSH muistaakseni 1,98 ja T4V 15, ja nyt ollaan TSH 1,8 ja T4V 12 (kaksi viimeisintä kuukautta).

Sain ohjeeksi nostaa 75 mikrogr -> 100 mikrogr. Otin tänä aamunakin jo tuon annoksen kun tiesin että lisäystä siihen tulee. Miulla mitattiin toukokuussa(?) arvot ja siellä oli TSH vähän päälle kahden, sitten nostettiin tähän nykyiseen 75 mikrogr. Täytyy varailla uutta verikoetta jonkin ajan päästä niin tietää sitten lähtötilanteen tarkalleen. TAYSilla ei oteta verikoetta, syy on kuulemma se että nykyiset testit ovat niin tarkkoja että sille ei ole tarvetta. Olisi se ollut tietty mukava tietää että hcg on varmasti noussut kuten pitää mutta tällä mennään:grin

Hydroskopiasta selvitty kunnialla. Meillä on nyt niin kiva lääkäri ettei ollu ihan kamalaa vaikka aika kivulias toimenpide olikin. Molempien munanjohtimien kohdalla oli pintä harsomaisuutta ja niitä rapsuteltiin auki. Mitään muuta erikoista ei löytynyt. Nyt sitte vaan odotelmaan seuraavaa vuotoa ja siinä kierrossa hormonilaastareilla kasvatetaan limistä eli lääkkeelliseen kiertoon tulee pas. Mun luomukierrot on niin pitkiä että varmasti mennään lokakuulle ennen vuodon alkua.

Tsempit kaikille kierron eri vaiheisiin ja jaksamista piinapäiviä vietteleville

Takaisin