IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsempit päivän punktioihin ja siirtoihin!!! <3

Täällä jälkitarkastus käyty, kaikki hyvin, primolut kuurin saan aloittaa heti tänään, zumenonit sit kp1 ja siihen kiertoon tän erän viimeisen pakasteen siirto :)

Hyvä Ninukki! Niin toivon että kaikki menis nappiin, onnea kovasti!

Multa kerättiin sitte 7 solua! ..en ymmärrä millä laskukaavalla ku rakkuloita näky vaan 2-3? No mutta nyt jännätään sitte maanantaihin.. Tulee piiitkä viikonloppu! Olo ihan jees ja punktioki oli nyt edellistä kivuttomampi. Jotenka tsempit ja onnet tuli perille, kiitos :)

Ninukki, 10.40 oli :) Sillon aulassa ei ollu ketään ku tulin. Ja miä menin odottelee sinne 10-huoneen eteen, sielläkään ollut ketään :D Joku nainen tuli hoitajalta just ku ite pääsin sisälle. Jännää! :D Nyt on gonapeptyl haettu ja lohdukkeeksi vielä tuoreita herkkuja: herneitä! :P

Hyviä uutisia monella! Niin ne hoidot vaan etenee. Tsemppiä Tipun piinaviikonloppuun ja Hileiselle hermoja pitkään piinaan!

Koitetaan Rive nyt vaan sinnitellä nää muutamat päivät, vaikka kirves onkin heitetty jo monta kertaa kaivoon (ja haettu takaisin, kun jospa se kuitenkin tällä kertaa onnistuu). Oikeesti mun tuntemukset vaihtelee varmaan minuutin välein... :rolleyes: Mä meinasin testata huomenna, jos uskallan. Nyt on taas ollut menkkamaisia jomotuksia, kamalaa väsymystä ja uutena oireena hirveä nälkä koko ajan. :grin

Joo, tänään meni sen kirveen lisäksi kaikki muutkin työkalut sinne kaivoon :hilarious: On kanssa menkkamaisia juilintoja ja ruokahalu kyllä kohdillaan. Totesin miehelle että vaikka ei sitä vauvaa nyt tulis niin maha kasvaa siitä huolimatta. Mie en kyllä uskalla vielä testata..katsotaan miten olot kehittyy:happy:

Ihanaa Mustikk4 että kaikki on hyvin :Heartred Ihan hurjaa että olet jo nt-ultrassa käynyt, vastahan sitä yhdessä jännäiltiin miten käy :)

Rive, tiedän niin tunteen... tosin eri asiaa olen täällä murehtinut päivän, ja nyt taas tuntuu ihan typerältä koko masistelu. Kyllä tämä vaan on yhtä tunteiden vuoristorataa. Olen ressannut täällä itseni ihan partaalle, kun tiistain tummenevan ovisviivan uskoin enteilevän plussaa jo keskiviikolle. No ei tullut keskiviikkona... testailin torstaina mooooonta kertaa, eikä vaan tummene IHAN riittävästi. Ikinä ei ole näin pitkään ollut lähes tasavahvat viivat, yleensä on tummunut sitten kyllä ihan selvästi ja nopeasti, kun on tummumaan lähtenyt. Kun tänään aamulla näytti että viiva on lähteny uudestaan haalistumaan, ehdin jo nakata hanskat tiskiin ja itkeä miehelle että eihän tää nyt voi olla todellista että ovista ei nyt tulekaan/ainakaan en saanut sitä tikkkun, kun letroilla olen joka kerta aiemmin sen plussan saanut. Testasin kuitenkin vielä aamupäivästä uudestaan, ja kyllä sen nyt voi jo plussaksi laskea. Huh! Kyllä on helpottunut olo :happy: Päästään siirtoon. Ehdin jo murehtia että meni kierto kokonaan hukkaan, kun ei sitten niiden neljän follin vuoksi edes talleteltu. Toivottavasti Rive sulla siellä jo parempi fiilis, ainakin nuo oireet kuulostaa ihan hyvältä... :)

Ninukki, onnea seuraavaan kiertoon. Käynnistyköön se pian!

Hieno saalis Tipu! Mulla kävi samalla tavalla. Ultran perusteella odottelin muutamaa, ajattelin että olen tyytyväinen jos saadaan viisi tai enemmän ja sitten punktiossa saatiinkiin 11 munasolua :woot: Pitkää pinnaa odotteluun!

Oi, onnea matkaan Hileisen pikkuiselle! Tartu tiukasti kiinni!!

Aawa, kääks miten lupaavalta kuulostaa... Nyt se plussa huomenna!!

Hei kaikille! Voisin itse pikkuhiljaa liittyä joukkoon. Meillä suunnitteilla toinen vauva. Ensimmäinen saanut icsillä alkunsa. Meillä siirrettiin passissa yksi alkio ja se yllätykseksemme olikin jakautunut. Rakenneultraan asti odotettiin identtisiä kaksosia, mutta ultrassa todettiin että muutamaa päivää aiemmin oli meidän pienestä tullut taivaspoika. Toinen kuitenkin jatkoi matkaa ja alkaa olla jo iso poika. Nyt sitten olisi tässä syksyllä taas tarkoitus lähteä koittamaan onneaan. Meillä ei tuoresiirrosta lähtenyt mutta ensimmäisestä passista lähti ja pakkaseen saatiin 5 alkiota.

Nyt pitäis soittaa klinikalle ja aloittaa taas se sadan kilometrin päässä ramppaaminen. Minua vaan pelottaa ihan hulluna et jos sieltä taas vaikka tulee kaksoset, siis jos ylipäänsä mitään tulee, niin minun pää ei varmaan kestä sitä jatkuvaa pelkäämistä.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa, kattika! :) Ompa teilläkin tarina taustalla, onneksi toinen pojista tuli syliin asti! Toivottavasti tämä seuraavakin kierros onnistuu ja saatte sisaruksen pienelle :) Missä päin käytte hoidoissa?

Kiitos Hileinen :) Lappeenrannassa käydään ku meijän kunta on tehny sopimuksen yksityisten klinikoiden kanssa lapsettomuushoidoista. Vähän jo jänskättää vaikkei vielä olla edes soitettu klinikalle. Ensi viikolla ois tarkoitus.

Minä ikuisesti yhden viivan nainen sain tänä aamuna tikkuun hyvin hentoisen toisen viivan. Siis sellaisen haamujen esiäidin, jonka mieskin kyllä näki. Ensin olin jo varma, että jää blankoksi, mut hetken päästä kun katsoin ja kääntelin, siinä alkoikin näkyä jotain.

Ikinä en ole siis edes haamua saanut, joten jotain siellä on tapahtunut, vaikkei tästä pysyvää plussaa tulisikaan.

Vielä en todellakaan uskalla kunnolla iloita, koska viralliseen testipäivään on vielä monta päivää. Mut pieni erävoitto kuitenkin. :joyful:

Ihanaa Aawa!!!!! Virallisena testipäivänä sitten kunnon paksut viivat ja kuvia kehiin:happy: Olen niin iloinen siun puolesta :joyful:!!!

Onnea Aawa ! mahtavaa kuulla , Haaleakin viiva tässä vaiheessa on plussaa ja tarkoittaa että oot raskaana. Sitä väriähän ei siiihen tuu, jos ei oo mitattavaa raskaushormonia elimistössä. Nyt vaan peukut pystyyn, että raskaus jatkuu loppuun asti.

Hileiselle: tarroja ja liimoja matkaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Tipu82 Hieno saalis, toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyisi ja jäisi siirron jälkeen pakkaseenkin jotain.. onnea maanantain siirtoon.

Itse piinailen edelleen. Lugesteron aikeuttaa inhottavaa turvotusta ja menkkamaista kipuilua, niin kuin aina aiemminkin. Parempi vaihtoehto kuitenki mitä Lutinus, joka oli huhtikuun hoidossa käytössä, kun ei ollu täälläpäin lugesteronia saatavana. Se kuivatti limakalvot ihan verille.

Meille tää oli siis kolmas punktio ja samalla kolmas alkion siirto. Ekassa hoidossa saatiin siis vain yks siirtokelpoinen alkio kuudesta munasolusta huolimatta. Tokassa viisi munista joista lopulta kaks alkiota, joista toinen siirrettiin ja toinen olisi pitäny siirtää kesäkuussa, mutta se oli hajonnu pakastettaessa.

Nyt viimeisin hoito toteutettiin siis lyhyellä kaavalla ja saatiin kahdeksan munista ( kaikki oikealta) näistä 50%hedelmöittyi. Keskiviikkona siirrettiin yksi ja kolmea muuta viljeltiin vielä vuorokausi, jonka jälkeen ne pakastettiin.

Jos ei tämäkään alkio kiinnity ja raskaus ei ala, niin on onneksi pakasteessa vielä kolme siirrettävissä, eipähän tarvitse heti mennä punktioon uudelleen.

Raskautta tässä toivotaan kaikille hoidoissa oleville.

Itsellä testipäivä 31.8, mites muilla ?

-Maleen77

Maleen77, testipäivä 2.9 :) Miä oon ollu yllättävän kipeä tän toisen punktion jälkeen :o Ihan kunnon kramppeja vieläkin tulee.. Kai tää tästä!

Mukavaa viikonloppua naiset!

Ja hei, aawa, ONNEA!!! <3 Raskaana kunnes toisin todistetaan ;) :)

Hileinen: Toivottavasti kivut helpottaa pian. Mulle tää on ehkä ollu edellisiin verrattuna helpoin punktio jälkikivun puolesta.

Antibiootin sain ny ja viimeks kans ku joutuivat sen verran kovakouraisesti ronkkimaan munasarjoja. Vasen puoli jäi silti tyhjentämättä, ei siellä kyl ollukkaa ku yks rakkula.

Mukavaa viikonloppua, testipäiviä odotellessa.
Kyllä piinailijan päivät on pitkiä.

Aawalle varovaiset onnittelut. Millon sulla oli virallinen testipäivä?

Tehäänkö piinaajille veritesti vai onko neuvottu vaan ite testaamaan?

Maleen77 kiva että saitte nyt pakkaseenki muutaman! Vaikka ettehän te heti niitä tartte ku plussaat tästä tuoresiirrosta ;) Ajattelin seuraavaan kertaan pyytää lyhyen kaavan, vaikka tulihan niitä nytteki.. Mutta tosiaan sitähän ei tiiä kuin kato käy maanantaihin. Eilen sitä pakastussopimusta allekirjoittaessa oli sellanen olo että turhaan tätäki varmaan kirjotetaan ku ei sinne mitään saada.. Jääpä nähtäväksi. Testauspäiviä mietin vasta maanantain jälkeen, askel kerrallaan :) Mutta siis onnea kovasti ja nopeaa ajankulua piinavaiheeseen! Samoin Hileiselle, ikävä kuulla sun huonoista oloista, eikös sulla ollu sitä pahoinvointiaki! Mulla oli eilen vatsa sekaisin illalla, mut ei muuta. Seki johtu varmaan herkuista.. Täytyyhän sitä joskus itteesä palkita ;) ..nyt taas viljat vähemmälle ja sokerin syönti seis.

Aawa ihan mahtavaa! Kyllä se siitä vahvistuu! Rivellekki sitte kans tarpeeksi viivoja!

Mustikk4 voi ku ihana kuulla et pienoisella kaikki hyvin! Onnea kovasti jatkoon!

Ja Kaakao.. Hyvä että bongasit sitte kuitenki sen oviksen! Eli millon se siirto sitte on? Montako teillä selvis pakkaseen?

Kattikalle tervetuloa! Teillä siis pas tulossa. Tsemiä aloitukseen ja onnea ihan joka vaiheeseen!

Kaikkea hyvää ihan kaikille muillekki ketä en hoksinu huomioida nimeltä!

Maleen, luget on kyllä siitä ärsyttäviä, että aiheuttavat noita raskausoireita. Tsemppiä piinailuun!!

Hileinen, onpa ikävän kuuloiset punktion jälkioireet. Toivotaan, että helpottaa pian.

Junttura, mä meen ke verikokeeseen, jos nyt näyttää siltä, että on jotain testattavaa. Ilmeisesti käytännöt vähän vaihtelee tuon testaamisen kanssa. Mulle ei puhuttu mitään kotitestistä, suoraan vaan verikokeeseen.

Takaisin