IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy, kiitos korjauksesta. Näin toki on, jos "vain" siirtoalkio ja ehkä pari muutakin lähtee kehittymään. Olen ymmärtänyt (voin hyvin olla väärässä) että alkionsiirtoon liittyy myös jnkv kohonnut riski tupliin alkion jakautumisen kautta. Sitä riskiähän nyt ei tietenkään vähennä mitenkään se, ehkäistäänkö nyt vai ei, ja riski jokatapauksessa on pieni :) Tiedän myös hyvin menneitä monikkoraskauksia, mutta myös erittäin huonosti päättyneitä.

Noista monikkoraskauksista,riskejä on mutta esimerkiksi itse olen kaksonen ja syntynyt siis 80-luvulla. Synnyttiin siskon kanssa melkein 2kk etuajassa mutta siitä huolimatta täysin terveitä oltiin eikä komplikaatioita ollut äidilläkään. Tottakai pieniä oltiin ja sairaalaan piti jäädä mutta muuten kaikki oli kunnossa. Ja kun vertaa miten on lääketiede ym kehittynyt siitä tähän päivään :)

Muokattu viimeksi:
Floral: pistäminen hirvittää alkuun mutta kun sen saa rullaamaan niin menee rutiinilla. Gonal ja Bemaflon on miun mielestä olleet helpoimmat pistettävät eikä Orgalutronkaan paha ollut. Miulle hankalin on se Pregnyl mutta luulen että johtuu siitä että mies pisti sen ekoilla kerroilla kun en itse uskaltanut ja siitä on jäänyt semmoinen ällötys. Loput piikit olen tuikkinut itse ja se on huomattavasti helpompaa. Yksilöllisiä juttuja, pidä pää kylmänä vaan niin hyvin menee :grin

Floral, yleensä 3 tai 5 - mutta riippuu kehityksestä ja suunnitelmasta. Itselle tehtiin viimeksi "pitkä viljely" ja alkio oli kehittynyt blastokystiksi 5. päivään, ja sitten siirrettiin.

Meillä oli punktio ma ja siirtoon pääsin pe. Alunperin piti olla to, mut halusivat kypsytellä alkioita vähän pitempään eli morula-vaiheeseen. Riippuu siis vähän tilanteesta, kuten Katjusha jo sanoi.

ON. Mulla on vähän luovuttanut fiilis, kun tuntuu, että kaikki oireet on kadonneet. Tänään siis viikko siirrosta.

Älä Aawa vielä luovuta! Monesti se oireettomuus on juurikin ollut se paras oire :p Miulla tuntuu mahassa vihlomista siellä sun täällä, muuta erikoista en osaa kyllä sanoa.

Floral: meillä oli punktio tiistaina aamusta ja siirto sitten perjantaiaamuna.

Meille lääkäri sanoi että punktio on aina alkuviikosta ma-ke niin sitä tosiaan mietin et jos ke,niin ehtiikö siirtää samalla viikolla

Ehtii. Siirtopäivään vaikuttaa moni asia. Meillä kaksipäiväinen sen vuoksi, kun on ainokainen. Jos alkioita saadaan hyvin, voi riskillä viljellä pidempään kadonkin uhalla :)

Täällä on kyllä melkoisen jännät ajat aika monella ja onnea kaikille jännittämiseen. Saisihan tuo meidän plussajono jo pikkuhiljaa alkaa kasvamaan.

Minäkin toivoisin jo pääseväni jonon jatkoksi. Jotenkin tämä tuntuu typerältä, lääkkeet on odottamassa, mutta nytpä tuo kroppa on päättänyt vetää vähän huilia. Harvemmin sitä on tullut toivottua menkkojen alkua, mutta nyt sekin on sitten koettu. Pikkuisen on ollut tuskaisaa odottaa, että päästäisiin kokeilemaan icsiä, että onko meillä nyt sitten oikeasti mitään mahdollisuuksia, (keväällähän ivf epäonnistui kun yksikään solu ei hedelmöittynyt, ja ainakin meille kerrottiin, että tuota kertaa ei laskettaisi siihen kolmeen kertaan).

Tuoresiirto ajoista, mulla eka kerralla punktio ma ja siirto to, toka punktio ke ja siirto ma, molemmat siis normi kolmannen päivän alkioo vanhempia :)

Meillä oli punktio ma ja siirto to. Ja meille myös sanottiin, että mikäli siirtoon ei päästä, niin tästä ei mene sitä yhtä hoitokertaa.

Niin ja noista oireista, on ihan pakko kommentoida. :) Mähän oon aina ollut kova kuvittelemaan kaikkia oireita ja yhdistettynä tämä googletteluun, niin kuvittelin monet kerrat milloin mistäkin oireesta, että oisko nyt viimein tärpänny. Helposti heräs toiveet aina.

Nyt, kun plussattiin muistelisin, että ainut oire mitä mulla oli, ennen ku tehtiin testi, oli närästys joka alkoi pari päivää ennen testin tekoa. Mutta sitäkään en osannut ajatella raskausoireeksi. Jotain muutakin taisi olla, minkä sit testin teon jälkeen vasta hoksasin.
Eli oon samaa mieltä kuin Rive, että oireetontakin voi olla vaik olis tärpänny. :)

Meillä oli nt-ultra tällä viikolla, kaikki oli pienellä hyvin. <3

Ihanaa Mustikk4 että vauvalla on kaikki hyvin :Heartpink Toivottavasti voit hyvin itsekin!

Juuri eilen tsemppasin Aawaa että pidä luopua toivosta niin nyt on itsellä sellainen hanskat tiskiin -olo että voi h*lvetti sentään. Tämän viikon aikana on taas tullut kahdet vauvauutiset meidän työpaikalta ja molemmat sellaisia että en ikinä olisi uskonut että on heille millään tavalla ajankohtaista. Tuli sellainen olo että varmaan kohta osaston eläkeikää lähentelevä annelikin on paksuna ja katso vaan niin meillä yritys jatkuu. Noh, onhan tätä tullut kahlattua jo niin kauan että ei pitäisi tuntua missään mutta kun kyllä se vaan tuntuu!!!!!!!!! Miehenkin naama tympii huolella just nyt, onneksi se lähtee viikonlopuksi reissuun. Huoh. Pahoittelut mökömökö -viestistä mutta tää on näitä päiviä..

Takaisin