IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tipu82:
Kaksi edellistä hoitoa siis pitkällä kaavalla ja meillä ainakin selvästi parempi vaste nyt kun kokeiltiin tällä lyhyellä kaavalla.

Pyysin tätä itse, koska Synarelalla tulee mulle aivan hirveät sivuvaikutukset.

-Maleen 77

Julianna89 olipas varmasti ikävä kuulla vastaukset, miten miehesi asian otti? Muistan ku miehellänikin oli aika paineet mennä testiin, ja valmistuikin pahimpaan. Puhuttiin asiat halki, et mitä jos ei lisääntymiskykyä ole, raukka pelkäsi jo että saatan vaihtaa miestä. Niin hyvän olen kuitenkin löytäny ettei lapsettomuus meidän väliin tule. Mutta hienoa että on luovuttajia, jotka mahdollistavat nyt teillekin toivottavasti lapsen. Kaikkea hyvää yritykseenne, ja ihan kaikille muillekki!

näitä tarinoita lukiessa ja mukana eläessä ihan herkistyy :crybaby2

Olihan se aluksi miehelle järkytys, sanoi että ihan kun toinen käsi puuttuis, onko hänestä mihinkään, ehdotti myös että etsi itsellesi parempi mies. Kaikki kuitenkin selvitettiin, puhuttiin asiat halki. Nyt on hyväksynyt tilanteen, mutta toki taas kun asia polilla avattiin nostihan se molemmille pahan mielen. Itselläni on yksi tytär aikaisemmasta suhteesta. Tytär pitää tätä kihlattuani isänään, vaikka biologisen isänsä tietääkin. Biologinen isä ei vaan ole/halua olla tytön elämässä. Mutta, mies sanoi että kun isähahmo minun tyttärellekin tuntee olevansa niin sillä uskaltaa uskoa isyyden lahjasiittiölapsellekin olevan luontaista.

Hileinen: mulle sanottiin että voi tulla pahoinvointia sen punktion jälkeen mutta jos on tosi paha niin yhteys polille!

Hileinen, nyt kuulostaa siltä, että kipin kapin päivystykseen! Paranemisia!!

Tervetuloa uusille!

Mä kävin tänään ostamassa pari pakettia testejä. Pikkusen polttelee nyt tuolla kaapissa...

Kuinkas moni muuten olikaan Taysin lapsettomuus- ja hormonipolilla asiakkaana? Oma kokemus on ainakin niin perus julkisen puolen, että... :sour: kaiken tiedon saa oikein nyhtää lääkäreistä ja siltikään ei saa vastauksia, mihin haluaisi saada. Hyvä esimerkki oli se, kun lääkäri pohdiskeli oikein ääneen, että pitääköhän mun miehen simppoja tutkia vai ei ennen ivf:ää. No sitte lääkäri totesi, että selvittelee asiaa ja soittaa mulle. Puhelua ei tietenkään ikinä tullut ja toissa päivänä vastaanotolla sitten kysyin asiaa. Lääkäri meni vähän vaikeaksi ja selasi mun potilaskertomuksia hetken aikaa koneelta. Sen jälkeen otti mun läsnäollessa puhelun jonnekin ja kysyi asiaa. No lopputulos oli se, että ei tarvitse tutkia, mutta olis ollu niin tyypillistä julkisen puolen toimintaa, et mennään punktioon ja sitte aletaan mussuttaa asiasta...sori pikku avautuminen :grin

Mua stressaa mahdolliset tulevat piikittämiset ym. jo nyt niin paljon, että tuskin tästä luomuna enää mitään tulee...huoh... :arghh:

Ai niin, kiitos ihanan lämpimästä vastaanotosta kaikille!!! :Heartbigred

Ninukki, "kiva" ku on kohtalotoveri! Ei jösses oli kauheeta. Nyt alkaa elämä voittaa ehkä ku makaan viileällä lattialla :D Mies mulkoilee, et on tääkin touhua... se jo meinas lanssia mulle. Huh!

Voi harmi Hileinen, että hiukan laiha sato. Mutta onneksi edes se yksi, toivottavasti on priima! Ja I feel you, mulla tipan laitto aina yhtä tuskaa. Viimeksikin piti siirtyä kämmenselästä kyynärtaipeeseen ja makuuasentoon, kun harjoittelija sössi homman ja olin justiinsa pyörtymisen partaalla. Tsemppiä pahoinvoinnin selätykseen, itse ehkä kyllä ottaisin yhteyttä päivystykseen jos ei ala olo helpottaa.

Onko muuten muilla tehty punktiota humautuksessa vai miten on homma hoidettu? Mulla tehtiin, koska endokiinnikkeiden takia punktioneula piti kai viedä kohdun läpi tai jotain ja ois ollu muuten liian kivuliasta. Mutta pikku unet teki tehtävänsä enkä tuntenut mitään, heräsin vaan pöllämystyneenä toimenpiteen jälkeen ilman kipuja.

Kylläpäs täällä porukka elelee jänniä aikoja. Mulla alkaa huomenna ne sumuttelut, vähän jännitää kun lauantaina olis kesälomareissuun lähtö, et tuleeko tosta jotain sivuvaikutuksia. Sit on 30 päivä ultra mis katotaan jotain...Vähän jäi kaikki epäselväksi täälläkin. Miten muuten ootte säilyttänyt noi Synarelat, jääkaapis vai ihan huoneenlämmössä?
Hileinen, voi sua. Toivottavasti alkaa paha olo väistymään, en oo tota ees ajatellut et siitäkin vois yrjö lentää. Mä oon siis viel oksennuskammoinen! Mut oisko se sit jostain lääkkeestä mitä siin annetaan..?

Jokin lääke on sellainen mistä voi laatta lentää, nimeä en muista. Toivottavasti olo helpottaa Hileinen. Ja sanomattakin on selvää että se nesteiden juominen on nyt vieläkin tärkeämpää..

Sagi: Myö ollaan asioitu TAYSISSA ja olen ollut siihen tyytyväinen. Toisaalta, kyselen aina ihan hirveesti niin en osaa sanoa että olisko lääkäri jättänyt jotain tietoja uupumaan vai ei:cool: Lääkäri on tosin ollut melkein joka kerralla eri, ei siis ole sitä omaa lääkäriä mikä alkuun ihmetytti hieman.

Hohhoi. Punnitsen täällä edelleen monikkoriskiä... Tuolla täsmälleen samalla letroannoksella on siis vedetty jo yli kymmenen kiertoa ilman yhtään plussaa. Ultratuissa kierroissa 1-2 follia on kasvanut, yksi inssikin tehty. Ei tulosta. Tuntuisi ihan jäätävän typerältä, jos nyt jätetään tämä kierto hyödyntämättä ja sitten siirtopäivänä kävisikin ilmi, että alkiot eivät selvinneet pakastuksesta/sulatuksesta, eikä päästäisikään siirtoon. Sitten olisi aivan turhaan jätetty hyödyntämättä. En usko, että noista neljästä follista kaikki irtoaa, osa oli selvästi pienempiä, mutta mutta... Sitten pyörii päässä kaikki monikkoraskauden riskit: fetofetaalisyndrooma, ennenaikaisuus, pienipainoisuus, keskenmeno, sikiökuolema... Argh! Olisipa kristallipallo ja vähän ennustajan lahjoja :p Ovistikku näyttää siltä, että huomenna todennäköisesti on plussa.

Onpa hienoa Junttura, että oli helpottava puhelu! Kuulostaa hyvältä mahdollisuus pienempään skooppiin, jospa se "rapsuttelu" sitten viimeistään toisi toivotun tuloksen, ellei jo ennen sitä ehditä siirtoon.

Dansku, ymmärsin myös itse niin että ei pitäisi olla mitään eroa onnistumisessa letro- vs luomukierto, muutakuin että letroilla varmistetaan että ovis tapahtuu ja siirtoon päästään, kun luomukierrossa se mulla voisi jäädä tulematta.

Huh, mikä punktiopäivä Hileisellä ollut! Toivottavasti vointi on jo paljon parempi. Olisiko tullut esim. Rapifenista (vahva kipulääke jota punktiossa käytetään, ainakin meillä) tuo pahoinvointi? Ja kunpa se ainokainen alkio olisi nyt se ainoa joka tarvitaan...

Rivellä kyllä hyvän kuuloisia oloja siellä... :wink

Tervetuloa Maleen! Toivotaan tuloksellisia piinapäiviä!

Yritän aina olla kommentoimatta näihin huonoihin kokemuksiin, mutta nyt en malta olla sanomatta... Ikävältä kuulostaa nuo kommentit "tyypillisestä julkisen puolen toiminnasta" näin itse julkisella puolella työskentelevänä. Ei siellä julkisella puolella tarkoituksella olla ihmisiä kiusaamassa ja "mussuttamassa asioista". Kyllä niitä pönttöjä persoonia ja jopa virheitä tekeviä on ihan samalla tavalla yksityisellä puolella. Ja julkisellakin puolella on tosi hyviä tyyppejä. Yritettäisiinkö välttää kovin yleistämästä? Ei mitään henkilökohtaista kenellekään, enkä missään tapauksessa halua vähätellä kenenkään huonoja kokemuksia, minä vaan aina niin kovasti pahoitan mieleni näistä yleistyksistä, kun itse pyrin tekemään kyllä aina parhaani potilaani eteen työskentelin sitten julkisella tai yksityisellä. Ärsyttää toki itseäkin aina jokaisen puolesta joka on saanut osakseen huonoa kohtelua, oli se sitten missä tahansa, ja toki jokainen kerta on liikaa. Sori myös avautuminen, lupaan jatkossa taas olla kommentoimatta aiheeseen :sorry:

Floral, kyselit Gonalista ja Orgalutranista. Mulla oli käytössä samat piikit, loppujen lopuksi sujui ihan hyvin pienestä panikoinnista huolimatta. Pari mustelmaa sain aikaiseksi, mut meni ilman ongelmia. Sen ekan piikin kun saa pistettyä, niin loput menee helpommin. :-) Eikä tullut sivuvaikutuksiakaan ellei turvotusta lasketa, mut se taitaa kuulua asiaan. ;-)

Joo ei todellakaan voi yleistää et aina julkisella puolella olis huonoa kohtelua. Itsekin olen alalla, ja työskennellyt sekä yksityisellä että julkisella.. Yksityisellä raha tulee tyytyväisistä potilaista, jolloin kommunikointiin ehkä panostetaan enempi ja potilaspalautteita huomioidaan paremmin. Mutta molempi parempi, ja sori ku jatkoin asian vierestä :)

Nyt pregnylin pistoon ja unille!

En tähän ketjuun mitenkään kuulu, mutta pakko korjata kaakaota sen verran, että di-di raskaudessa ei ole TTTS:n riskiä, koska kahdesta munasolusta kehittyneillä alkioilla ei ole suoniyhteyksiä istukoissa. :) Muut riskit monikkoraskaudessa toki ovat olemassa, mutta voi myös olla, että kaikki menee ihan yhtä normaalisti kuin yksisikiöraskaudessakin. Monikkoraskauden, -synnytyksen ja monikkoarkea läpikäyneenä en näe syytä, miksi jättäisi mahdollisuuden välistä, mutta toki jokainen punnitsee riskit omalle kohdalleen. :)

Kiitos, että jaatte kokemuksia ja tarinoitanne. Ystäväperheen lapsettomuutta on paljon helpompi käsitellä ja ymmärtää, kun saa enemmän tietoa ja osaa olla paremmin tukena, kun tietää, mitä joutuvat käymään läpi. Kiitos siitä! Tietysti sitä toivoisi, ettei kenenkään täytyisi hoitoihin lähteä, mutta toivon lyhyttä odotuksen odotusta niille, jotka joutuvat kulkemaan vaikeamman kautta. ♡

Floral, kyselit Gonalista ja Orgalutranista. Mulla oli käytössä samat piikit, loppujen lopuksi sujui ihan hyvin pienestä panikoinnista huolimatta. Pari mustelmaa sain aikaiseksi, mut meni ilman ongelmia. Sen ekan piikin kun saa pistettyä, niin loput menee helpommin. :-) Eikä tullut sivuvaikutuksiakaan ellei turvotusta lasketa, mut se taitaa kuulua asiaan. ;-)

Takaisin