IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Rista! :)

No just piti kysellä Aawa että että mikä tilanne? Tylsää jännittää vielä huomiseen mutta jospa se kasvattelu tuottaisi sinnikkäitä huippualkioita:Heartpink

Itekin täällä tuskailen että miten helkkarissa maltan odottaa huomiseen!!! Samalla pelkään soittoa että koko homma täytyy aloittaa alusta. Puuh. Vein tytön aamulla kouluun (3.luokka alkaa jo, iso tyttö) ja se oli taas pieni mielenmasennusreissu: olin pihassa 10 minuuttia niin bongasin kolme raskaana olevaa ja kuulin kahdet vauvauutiset. Joko nyt olisi kanssa meidän vuoro??

Komppaan Aawaa, Hileistä ja Katjushaa: punktiosta selviää kyllä. Lääkettä riittävästi:wink Pistoksetkin lähtevät sujumaan varmasti!

Hei Aawa, ovulaation (eli punktion) jälkeen 6-7 päivää auttamaan kiinnittymisessä. Vielä ehdit aloittaa, jos kiinnostaa! Tämä on sellainen IVF-kikkakakkonen, jolla toivotaan kohdun limakalvon olevan otollisempi alkion kiinnittymiselle. Ananasviikon aikana syödään tuoreesta kokonaisesta ananaksesta leikattuja lohkoja päivittäin kunnes max. 7 päivää kulunut ovulaatiosta. Myös puinen sisusosa pitää syödä, siinä on eniten bromelaiinia, joka on tämän kotikonstin tehoaine.
Itse käytin useissa kierroissa alkionsiirtoa tukemaan, ja muutaman kerran on kyytiläinen tarttunutkin matkaan. Mitään tieteellistä todistetta ei ole, mutta eipä varmasti haittaakaan. Itse asiassa, kun ollaan labrahedelmöityksissä, ei haittaa aloittaa ananasta ennen ovistakin. Sillä voi olla siittiöiden uimiselle haittaa, mutta IVF:ssä se ei ole kynnyskysymys kohdunsuulla :)

Muokattu viimeksi:
Moikka! Ensikertalainen keskustelussa mukana. Meillä on ollut miehen kanssa toive perheenlisäyksestä 2 vuotta. Yhtään raskautta emme kuitenkaan ole saaneet edes alulle. Syyksi lapsettomuuteen löytyi miehen spermassa olevasta vasta-aineesta, joka aiheuttaa sen että siittiöt takertuvat toisiinsa. Gynekologi totesi myös minun lab arvojen mukaan, että olen hedelmällisyyden ehtoopuolella vaikka olen "vasta" 30v. Yksi inssi oli viime syksynä, mutta pesun jälkeen hyviä siittiöitä oli niukasti jäljellä ja toivottua tulosta ei hoidosta saatu. Tämän yrityksen jälkeen olemme olleet ivf jonossa ja nyt vihdoin pitkän odotuksen jälkeen synarela sumut alkavat huomenna. Ivf/ icsi siis suunniteltu viikolle 36. Kotona meillä häärää jo kaksi koululaista. Poika miehen edellisestä liitosta ja tyttö minun edellisestä suhteesta. Inssissä minulla oli käytössä Gonal annoksella 50 IU ja yksi munasolu saatiin kasvatettua. Nyt IVF hoitoa varten annos on muhkea 200-250 IU!

Auringonkukka kp 18

Pahoittelut nyt kamalan omanapaisesta negatiivisesta vuodatuksesta, mut mä vaan oon niin varma, ettei tästä tule yhtään mitään ja huomenna aamulla tulee soitto, eikä päästä siirtoon. Mies yrittää vakuutella, ettei tässä nyt vielä ole mitään menetetty, mut oma olo on ihan luovuttanut.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että alkiota olisi kasvateltu neljä päivää eikä sitä perinteistä kolmea? Tai eihän siitä sitten kai mitään haittaa olisikaan, jos oikeasti päästäisiin siihen siirtoon... Jotenkin pystyisin paljon helpommin hyväksymään sen negatiivisen tuloksenkin siirron jälkeen kuin sen, että kaikki vaiva on ollut täysin turhaa, jos ei päästä edes siirtoon.

Aawa: vedin kanssa äsken itkupotkut miehelle puhelimessa (työreissussa toisella puolella Suomea) juurikin aiheesta että entäs jos tästä ei tulekaan mitään. Että turhaan tämä ruljanssi. Mutta nyt käännetään ajatukset positiivisiksi vaikka tekisi kipeää!!! Pakko tässä on koittaa uskoa mahdollisuuksiin vaikka kuinka pelottaisi:Heartred

Tervetuloa Auringonkukka!

Voi naiset, niin tiiän tunteenne! En tiiä veikö menopur kuuppani viimeistään sekasin vai mikä, mut minäkin, joka yleensä olen rauhallisen analyyttinen ihminen, vedin tänään itkupotkuraivarit kesken remontoinnin :D Vasara vain lens! Kyseessä siis huominen ultra, josta uskon tulevan vain huonoja uutisia. En vaan kykene uskomaan, että tää onnistuisi. Ihan typerää, tiedän. Pöh. Rive sanoo hyvin, positiivinen mieli nyt kaikille vaikka hammasta purren!! :) :)

Katjusha, haluan kiittää ananas -konstin muistuttamisesta! ;) Tietää, mitä ens viikolla välipalana popsii...

Hileinen kp 7, 6. päivä piikkejä lihassa

Ps. Edit. Auringonkukka tervetuloa! :)

Hormonihulluutta on siis liikkeellä! :wacky: Ihanaa, kun on tällaista vertaistukea eikä tarvii kaataa ihan kaikkea miehen niskaan.

Hileinen, mä nauroin ääneen tuolle vasaran heitolle! Vaikka tilanne itsessään ei varmaan ollut ollenkaan hauska, niin jotenkin lohdullista, että muutkin normaalisti ihan rauhalliset ja järkevät naiset pikkuisen sekoaa tässä tilanteessa.

Ja tervetuloa Auringonkukka tänne hermoilevien hormonikukkasten joukkoon! :joyful:

Ps. Ananasta vedetty iltapalaksi. Kaikki konstit käyttöön, jos se palleroinen kuitenkin pääsisi kyytiin.

Kiitos ananas vinkistä, pitää mennä ostaan kun punktioon asti päästään. Meillä luomuplussalle annettiin todella huonot mahdollisuudet..
Nyt vaan pitäisi vuodon alkaa että pääsee pisteen, 2 päivää jo myöhässä :sad001 stressi mulla monesti myöhästyttää mutta koita nyt olla stressaamatta:eek:
Hyvä kuulla, että saa kunnon dropit punktioon:wacky:

Huh! Olipa orgalutranin piikki messevä :o Nätisti meni n. 45 asteen kulmassa kyllä. Toivottavasti noita ei monena päivänä tuikata...

Kääk! Täällä odotellaan:joyful: Siirto tapahtuu koska ei täältä poiskaan ajettu..voi luojaaaaaaaaa:hilarious: Tätä jännitystä hillitsee hieman hirvittävän kova pissahätä, siirtoon kun on hyvä mennä rakko täynnä. Nyt sormet kyynärpäitä myöten ristiin että kaikki on alkioilla hyvin.

Kyydissä pieni pallero:Heartred 9 kerätystä vain 3 oli ollut kypsiä (tässä kohtaa olin ihan hermoraunio) mutta kaikki kypsät olivat hedelmöittyneet ja alkaneet jakautua. Nyt kyytiin laitettiin 8-soluinen top-alkio josta biologi sanoi että sai korkeimman mahdollisen pisteytyksen:love7 Olen ihan onnesta soikeana!! Nyt kaikki mahdolliset vippaskonstit peliin että pieni tarraisi kiinni.

Rive, olipa kivoja uutisia. Nyt onnea matkaan, Baby dust ja vaikka mitä sinne :) !!
Niin, ja pidäthän jalat lämpimänä: lämpimät jalat -> lämmin kutsuva kohtu!!

Täälläkin palleroinen kyydissä. Kaksi kakkoslaadun morulaa jaksoi kehittyä tähän asti ja toinen meni pakkaseen. Niin epätodellinen olo. Siis että oikeesti tuolla on pieni ja hento elämänalku. Toivottavasti tarraisi yksiöönsä tiukasti. :Heartred

Rive, nyt sitten ne varsinaiset piinaviikot vasta alkaa! Meinasitko oottaa viralliseen testipäivään vai testailetko jo etukäteen? Mä oon vähän kahden vaiheilla. Toisaalta olis kiva tietää tapahtuuko siellä yhtään mitään, jos sitten nega lopulta tulee. Ja toisaalta ei...

Mites muut ootte testaillu?

Hileiselle tsemppiä piikkeihin! Ei oo enää montaa! :-)

Aawa, sinne myös plussapuhallus!!! ihan mahtavaa, että on kyytiläinen matkassa :)
Viimeksi testasin 14 pp/dpo, vaikka ensimmäinen virallinen testipäivä olis ollut 19 päivää punktiosta verikokeella (sattui maanantaille). Liian aikaiset turhat negat roskakoppaan!

Voih, onnea matkaan Aawa:Heartpink Ei tätä pysty käsittämään! En ole vielä miettinyt sitä testailua..täytyy katsoa että miten rauhassa tässä pystyy olemaan.

Hileiselle tsempit viimeisiin pistoksiin!

Kiitos Katjusha vinkistä:wink

Aawa ja Rive, ihanaa! Nyt kaikki sormet ja varpaat täälläkin pystyssä, että pysyvät matkassa seuraavat 9 kk! :Heartred
Siitä testauksesta, käsittääkseni pregnyl (jos se on ollut irrotuspiikki) näkyy r-testissä antaen positiivisen tuloksen ainakin 10 päivää. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Vaikeaahan se on niinä viimeisinä piinapäivinä olla testaamatta, mutta muistakaa, että monilla hcg nousee hitaammin, eikä näy kovinkaan aikaisin.

Hileinen, hyvä että olet positiivisella mielellä :) ja useampi näkyi! Muistetaan että se yksikin riittää.. :wink

Tervetuloa kaikki uudet! Toivotaan että saadaan tänne nyt oikein kunnon plussausketju!

Päivitin omaa kohtaani. Päivittäkäähän muutkin ja uudet: lisätkää itsenne listaan :)

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 8/2016 PAS
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ivf elokuussa.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Rive, ICSI elokuu, suunnittelukäynti 26.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, elokuu
Aawa, lyhyt kaava, 1. ivf heinä/elokuu
Ninukki

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6

Takaisin