IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten teillä on sujunu nuo piikitykset? Itsellä kaikki inssit tehtiin luomukiertoon joten itellä alkaa ivf-hoidon myötä ekat pistot. Olen niin neulakammonen että mietin että miten monta kertaa pitää harjotelka ennenku saa piikin oikein pistettyä :p

Aawa neljä on tosiaankin parempi ku nolla ja toivotaan että lähtee hienosti jakaantumaan ja tulee top luokan alkioita. Iso solumäärä tai edes hedelmöittyneiden määrä kun ei välttämättä merkkaa vielä mitään. Meidän ekassa ivf:ssä tuli muitaakseni 20 solua, joista vajaa puolet hedelmöitty. Yks oli siirtokelpoinen, muttei mikään top alkio ja mitään ei saatu pakkaseen. Onneksi toinen ivf meni paremmin ja nyt on vielä pakkasessakin siirrettävää ☺

Rivelläkin punktio ohi ☺jännätään perjantaita...

Hileiselle tsemppiä tuntemusten kanssa. Sunkin tilannetta jännätään peejantaina.

On: sain lääkärille soittoajan ens viikon tiistaille ja pääsen keskustememaan tuosta toimenpiteestä ja muutenki meidän tilanteesta. Helpotti tämäkin jo vähän ahdistusta...

Floral2, minäkin olen neulakammoinen kun on kyse itsestä. Muita voin hoitajana pistellä surutta :D Mutta, niin, sanotaan, että kaikkeen tottuu ja tämä on ihan totta! Ekan inssin yhteydessä pregnyl tuli tutuksi ja siitä se harjoittelu on sitten lähtenyt. Nyt tokassa ivf:ssä pistokset ei enää tunnu oikein missään, menee jo ihan rutiinilla. Ja täälläkin on monta, joiden kumppani on hoitanut pistosten antamisen - tapoja on siis monta! Kaikesta selviää kyllä :)

Aawa, toivotaan että nämä neljä ovat nyt oikein laadukkaita ja sitkeitä sissejä! Rivelle onnittelut myös kelpo saaliista, kumpa mahdollisimman moni hedelmöittyisi! Hileiselläkin pian punktio! Kyllä nyt pitäisi pian saada plussauutisia!! :dummy::dummy1::Heartpink

Minä kävin tänään ultrassa, ja kuinkas sitten kävikään... kerrankin olin ihan varma, että päivät menevät nyt juuri niin että passiin päästään.. mutta ei! Eipä näkynyt ultrassa follikkelia. Lääkärin mukaan siellä oli semmoinen kohta, mikä näyttää siltä, että ovis jo tapahtunut tässä kierrossa. Liian myöhään oli ultra (kp11). Että se siitä sitten tämän kierron osalta. Nyt oli eri lääkäri, ja hän otti puheeksi, että voisi koittaa lääkkeeellistä seuraavaksi, koska ei olla päästy tammikuun jälkeen kuin kerran passiin, lähinnä sen vuoksi että siirtopäivät on aina osuneet viikonlopulle. Nyt on sitten reseptit, ja kp1 alan ottaa zumenonia. Eli syyskuussa sitten olisi se pas! Olen kyllä hyvillä mielin, että tehtiin tämä ratkaisu. Onko täällä muilla kokemusta zumenon lääkkeestä?

Helmilotta, ohhoh kävipä köpelösti. Satuitteko luomuna hyödyntämään?
Mulla on ollut progynova -estrogeeni käytössä, tuo käyttämäsi lääke ei ole tuttu. Toivotaan, että suunnitelma lääkkeellisen kierron kanssa menee nappiin!! Siinä mielessähän se on mukava, ettei ole paineita oman kehon kanssa, aikataulutus on helpompaa.

Kiva kuulla ninukki :)

Katjusha, ei oo päästy kun mies reissussa. Toisaalta meidän tapauksessa tuo luomuhomma ole mitenkään mahdollista, kun meikäläisen munatorvet ovat tukossa.

Seuraava pas olis seuraavaan kiertoon, ei oo vaan vielä km jälkeen kuulunu. Oon koittanut olla ajattelematta koko aihetta ja kateellisena seurannut teitä jotka ootte tositoimissa, ite kun ei voi muuta ku odottaa :)

Ninukki: toivottavasti pääset pian tositoimiin!

Floral: itsellä oli kanssa jonkin asteinen neulakammo mutta pistäminen sujui hyvin. Koin että oli helpompi pistää itse kuin antaa miehen tuikata..homma oli ikään kuin omissa käsissä:joyful: Tsemppasin itseäni miettimällä että voisi sitä olla kivuliaampiakin operaatioita:hilarious:

Helmilotta: hienoa että nyt tehdään lääkkeellinen pas, huonoa tuuria on kyllä teillä ollut niiden siirtopäivien suhteen:confused:

Ninukki, mulla kävi lyhyen raskauden jälkeen viime keväänä, että tuli joku superovis, ja luteaalivaihe kesti kiusalliset 3-4 viikkoa! Keltarauhanen oli valtava vielä seuraavassa kierrossa. Joskus hormonit sotkee meijän elämän. Toivotaan pikaista toipumista.

Heips, mä yritän nyt toistamiseen liittyä keskusteluun jos sopii :) Kerroin omasta tilanteesta täällä toukokuun lopulla, mut kirjottelu sitten jäi siihen yhteen viestiin kun oli kaikkia kesäkiireitä, unohdin foorumin salasanan jne. Mutta nyt on sit nimimerkkikin vaihdettu ja täältä pesee! :D

Eli siis meillä 1. IVF ja tuoresiirto 5/2016, josta nega. Pakkaseen saatiin neljä kohtuulaatuista alkiota, kaikki oikeasta muniksesta joten vasen taitaa olla aika huonossa hapessa.
1. PAS tarkoitus tehdä nyt elokuussa TYKSin pakollisen kesätauon jälkeen. Sovittiin lääkärin kanssa, että testailen ovista kesä-elokuussa ja sen perusteella päätetään siirretäänkö kemialliseen vai luonnonkiertoon. No eipä näkynyt ovistesteissä plussaa kesä-heinäkuussa ja soittelin nyt alkuviikosta ivf-hoitajalle asiasta. Sain ohjeet jatkoon ja reseptin, mutta yllättäen seuraavana päivänä ovistesti näyttikin kunnon hymynaamaa :D No soitin hoitajalle uudelleen, kuulemma järkevämpää tehdä lääkkeelliseen kiertoon joka tapauksessa, jos ovista ei ole joka kk, joten myönnyin siihen. Harmittaa kyllä vietävästi, ettei tuonne polille pääse siirtoon lyhyellä varoitusajalla. Tänäänkin vielä testi näytti käynnissä olevaa ovista, joten olis ollu mainio paikka tehdä pas omaan kiertoon. Nyt joutuu taas turhaan tuhlaamaan aikaa ja venaamaan menkkoja, jotta päästään aloittamaan hormonimyrkytykset, aargh. Jotenkin tuntuu järjettömältä :banghead:

Moikka!
Minäkin nyt liityn tänne kun ensimmäinen hoitokierto alkamassa. Takana 2v tuloksetonta yritystä, jonka jälkeen 1 inseminaatio. Syy löytyi miehen huonolaatuisesta siemennesteestä. Huono liikkuvuus ja suurinosa epämuodostuneita. Itselle tehty varoiksi aukiolotutkimus, mitään ei minun puoleltani ole löytynyt. Nyt siis ensimmäinen IVF/ICSI edessä.

Menkkojen pitäisi alkaa vajaan viikon päästä jos ne nyt tältä jännitykseltä malttaa alkaa:arghh: Sen jälkeen kp2 alkaa Gonal-f pistely 125 ja jarruna Olgalutran 0,25. Gonal annos lääkärin mukaan pienenä, koska olen hyvin nuori ja terve ja yritetään välttää hyperi. Silti vähän jännittää että tuleeko niitä sitten tarpeeksi kun annos on pieni. Piikkikammoisena oon saanut naapuriss asuvan kaverin pistämään :shy: Eli ensimmäisiä pistoksia odotellessa!

Mulla on niin heikko kipukynnys että tällä hetkellä jännittää tuleva punktio 300x enemmän kuin mahdollinen raskaus... Niin paljon olen (tyhmänä) mennyt lukemaan kauhutarinoita siitä. Aukiolotutkimuskin oli jo hyvin tuskallinen. Mutta hengissä olette tekin joten enköhän minäkin:smug:

Tsemppiä kaikille!

Tervetuloa Dansku ja Rista! :)

Danskulle tsempit passin odotteluun! Onko teillä luomuplussaan tsäänssejä, ts. tuliko hyödynnettyä? ;) :)

Rista, punktioon saa tosi hyvät lääkkeet ja se on äkkiä ohi!! Itse pyysin ja sain rauhoittavanki enne operaatiota, ja hyvä ku hereillä pysyin toimenpiteen ajan :D Kyllähän sen tuntee, että ronkitaan, mutta lääkettä saa kyllä sitten lisää. Ja noihin piikkeihinki tottuu, valitettavasti ;)

On. Täällä menopur-satsi sekoiteltu ja eka pistos sitä lajia tuikattu. Kirvelevää sorttia! Saapi nähdä, kuinka kauan tän kanssa pelataan.

Hileinen kp 6, 5. pistospäivä

Tervetuloa ja tsemppiä uusille! Toivotaan sujuvia hoitokiertoja ja hyviä tuloksia :)
Pistelystä ja punktioista kyllä selviää, Hileinen on niin oikeassa - näihinkin tottuu.
Kun pääsette paksuksi, voi edessä olla sama ku täällä eli sokeriseuranta. Tähänkin pistelyyn tottuu, pieni hinta on, jotta pienokaisen saa hyvävoimaisena maailmaan :)

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Dansku ja Rista!

Rista, ihan samanlaisia huolia ja pelkoja mullakin oli pari viikkoa sitten, kun piikitykset oli edessä. Kaikista niistä on nyt selvitty, vaikka eihän tämä mitään mukavaa hommaa tietenkään ole. Punktiota jännitin eniten, mut sain jo kotona otettavaksi rauhoittavaa ja koko toimenpiteen ajan lisättiin lääkkeitä tuntemusten mukaan. Ja mullakin aukkari ja punktiota edeltävä ultra oli aika kivuliaita, mut pitää vaan yrittää ottaa niin rennosti kuin mahdollista.

Eikä se jännitys punktioon loppunut, nyt vilkuilen vähän väliä puhelinta ja pelkään, että klinikalta soitetaan. Jos soittoa ei tule, haen kyytiläisen iltapäivällä. Toivottavasti pääsen piinailemaan ja pakkaseenkin joku pampula jaksaisi. :-)

Just kun ehdin tästä puhelinpaniikista sanoa, niin sieltä soitettiin. Ei sentään pahin mahdollinen uutinen, mut haluavat siirtää siirron huomiselle. Enää kolme alkiota hengissä ja nekään ei mitään huippuja. Haluavat nähdä, mikä niistä olis paras siirrettäväksi. Piina siis jatkuu vielä huomiseen.

Katjusha, en oo kuullutkaan, että sitä pitäis syödä! Mihin se vaikuttaa?

Takaisin