IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Floral2, en osaa niistä simpoista sanoa, mutta pitkällä kaavalla on helpompi aikatauluttaa julkisen palveluihin. Täällä oli joitain mennyt lyhyellä kaavalla endometrioosin vuoksi. Meillä on ollut pitkät kaavat yksityisellä - valittu aikataulutuksen helpottamiseksi, ja miehen sperma priimaa.

Tervetuloa floral2 ja minkki (toivottavasti muistin nimimerkit oikein ☺)

Aawalla hieno saalis, huomenna varmaan kuulette kuinka moni hedelmöittyi?

Rive tsemppiä huomiselle.

On: hiljaiseloa oon viettäny ku vieläki ihmetyttää tää tuleva hysteroskopia. Yritän saada puhelinajan ens viikolle ja puhuttua lääkärin ympäri ettei sitä tehtäis... tänään dpo6.

Junttura, mahtaisiko tuo toimia niinku "rapsutuksena", lie niillä kuitenkin hellät välineet. Mulle kokeiltiin kerran ennen pas-kiertoa että sellasella papa-piipunrassilla rapsutettiin kohdun limakalvoa edistääkseen kiinnittymistä. Meille ei auttanut mutta joillekin voi toimia.

Aawa, upea saalis! :) Meillä taysissa ei kuullut, miten moni hedelmöittyi - vasta siirrossa sai tietoja soluista. Olisivat soittaneet, jos siirtoon ei olisi päästy.

Rivelle tsempit! Tuu sit kertoo kuulumiset! :)

On. Täällä alkaa muniksia nipistellä. Ehkä siellä jotain tapahtuu...

Hileinen kp 4, 3. päivä bemfolaa

Huomenna tosiaan biologi soittelee, onko hedelmöitystä tapahtunut ja sitten to siirto, jos ei tule mitään huonoja uutisia. On tässä kyllä joka vaiheessa jotain piinailtavaa... Tänään pitäisi aloittaa luget ekaa kertaa, enkä todellakaan odota sitä innolla sen perusteella mitä oon kuullut.

Hileinen, milloinkas sulla olikaan ultra? Tsemppiä munafarmille! ;-)

Rive, nyt yhden punktion valtaisalla kokemuksella voin sanoa, että ainakaan mulla se itse punktio ei ollut niin kamala, mitä olin etukäteen pelännyt. Mut muutama tunti sen jälkeen olo oli kyllä aika kamala. Nyt iltaa kohden on onneksi jo parempi.

Miten teillä on mennyt ne korvaukset noista lääkkeistä? Kun ymmärsin jotenkin, et on se maksukatto joku n.600e ja sen jälkeen jokainen lääke maksaa vaan 2,50. Mut laskeeko ne apteekissa sen jotenkin, jos ostan kerralla kaikki kun niihin menee joku 750 vai ostanko vaan osan...Täytyy varmaan jo tällä viikolla hakee ne, ja voi olla ettei täältä saa ees kaikkea et joutuvat tilaamaan.

Hienoa Aawa että punktio meni hyvin. Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja että saatte hyviä uutisia :) Luget ei kyllä ole kaikista kivoimpia lääkkeitä mutta mitäpä tässä ei sen pikku Nyytin puolesta tekisi :rolleyes:

Kiitos kaikille tsempeistä, kertoilen sitten kuulumiset jahka pahimmasta on selvitty:nailbiting: Kieltämättä jännittää jo nyt.

Minkki jos käytät kerralla yli lääkekattosumman niin kelalta tulee lappu, jossa ne kertoo että katto on ylittynyt ja pyytää lähettämään sinne kuitin ja palauttaa yli menneen osan rahoista. Sen jälkeen kun kela on antanut ilmoituksen lääkekaton ylittymisestä niin se näkyy apteekissa ja kaikki kelakorvattavat reseptilääkkeet maksaa sen 2,5€.

Katjusha en tiedä tuosta rapsutuksesta... Aukiolotutkimus oli mulla ihan kamala ja tuo kertomus hysteroskopian suorituksesta (mikä tuli kotiin poliklinikka-ajan kanssa) kuulosti aika samalta ku aukkari... 800mg buranaa ja 1000mg panadolia ennen toimenpidettä kipuun ja kohdun supisteluun. Siinä ei lukenu mitään mistään muista lääkkeistä / puudutteista. Kun kerroin peloistani sille oulun lääkärille niin se sanoi että ne käyttää puudutetta ja tarvittaessa tipasta lääkettä, mutta ei taida olla Kiurussa tapana. Sanoin miehellekin heti kun mulle ilmoitettiin että tällainen pitää tehdä että EN HALUA mennä siihen, pelottaa.

Mahtavaa Aawa!! Upea saalis! Toivottavasti tästä eteenkinpäin kaikki menee kuten pitääkin.

Rivelle tsemppiä huomiseen! Koetahan saada kuitenkin nukuttua vaikka jännittääkin. Itsekin jännitin tosi paljon, mutta turhaan. Punktio oli kivuton, mutta sama kuin Aawalla, jälkikäteen kotona oli kipuja. jokainen askel tärähti kivuliaasti. Ehkä n. 2-3 päivää oli sellaista, mutta parasetamoolia sitten vaan! Tulehan kertomaan sitten miten meni. Ja siihen jännitykseen vielä.. kun suoneen laitettiin todella voimakasta kipulääkettä ennen toimenpidettä, niin olin lähes nukahtamispisteessä. Ei paljon jännittänyt sitten :D

Tervetuloa floral2 ja Minkki! Minkki, se lääkekatto on sen n.600e. Jos ostat heti kerralla lääkkeitä 750eurolla, niin säilytä kaikki kuitit, voit sitten hakea sen maksukaton ylittävän osan Kelasta takaisin. Siinä mene kai jokunen päivä, että apteekkien tietokantaan tulee se, että maksukatto täynnä ja sitten kaikki kela-korvattavat ovat sen pari euroa. Se on kyllä tylsää, että kaikki lääkkeet ei ole kela-kovattavia, ne joutuu normisti maksaa (eivätkä myöskään kerrytä maksukattoa). Muistaakseni ainakin Lugesteron on sellainen.

Voi ei Junttura, ymmärrän että toi pelottaa! Kun saat lääkärin kiinni, niin sano sille, että todellakin tarviit kaikki mahdolliset kivunlievitykset, jos hän arvioi että se toimenpide on pakko tehdä.

joo, se on niin ikävän yksilöllistä, miten ihmiset kokee nuo toimenpiteet. Toisilla tulee paljon kipuja ja toisilla ei tunnu paljon missään. Mulla ei tuntunut papa-kokeet, aukkari tai rapsutus paljon miltään, mutta punktiot olin ihan vedet silmissä, kun se emättimen pohja ei puutunut ja oli tosi tiukat kudokset. Mutta kyllä sen kestää, kun tietää, että on mahdollisuus vauvaan!! Väestöliitossa sai kyllä "tajunnanalentajaa" kanyylin kautta, että ei siitä onneksi pahoja traumoja kuitenkaan jäänyt, muistaakseni höpöttelin mitä tahansa koirajuttuja tms. että olis ajatus pois toimenpiteestä.

Junttura, nuo kivuliaat toimenpiteet kyllä pistää aina miettimään, että mitä järkeä tässä on. Toisaalta kun on jo näin pitkällä hoidoissa, sitä haluaa ns. katsoa kaikki kortit. On kyllä tosi ikävää, että teillä varsinaisten hoitojen jatkuminen viivästyy, jos joudutte vielä siihen rapsutteluun. Tuntuu kyllä, että aina tulee jotain mutkia matkaan...

ON. Biologi soitti ja kertoi, että kymmenestä solusta kuusi oli kypsiä ja niistä neljä on hedelmöittynyt. Ei ehkä ihan toivottu tulos, kun luultavasti to mennessä joku vielä karsiutuu. Noh, on neljä aina kuitenkin parempi kuin nolla.

Tunteet menee kyllä ihan vuoristorataa koko ajan. Välillä oon 100% varma, ettei tästä tule yhtään mitään, kun ei ole koskaan ennenkään mitään tullut, joten miksi se alkio tälläkään kertaa haluaisi kiinnittyä. On kuitenkin niin monta vuotta yritystä takana ilman yhtäkään plussaa. Ja sitten taas se pieni toivo nostaa päätään ja saa miettimään, mikä olis paras paikka pinnasängylle...

Aawa, toivotaan että useampi olisi tosiaankin sinnikäs sissi ja pääsette siirtoon aikanaan ja jokunen vielä pakkaseen.
Meille tuli tässä viimeisessä IVF:ssä yksi kelpo blastokysti-alkio ja kaksi hiukan heikompaa huurunenää. Yhdenhän se vaan vaatii, että voitte lähteä sitä makuuhuoneen järjestystä suunnittelemaan! Toivoaan ei kannata menettää. Mulle on siirretty ehkä 20 alkiota, ennen kuin lähti tyttö kunnolla kasvamaan (toki toivon, ettei kukaan joudu näin pitkään ponnistelemaan)

Nöy! Pitkä tekstini hävisi bittiavaruuteen! :(

Aawa, torstaina sitten kaunein yksilö kyytiin! ;)

Rive, hyvä saalis!! Pe mekin kuullaan kehittyvien rakkuloiden määrä :) Olisipa päivä suotuisa molemmille!

Tänään tuikkaan vikan Bemfolan ja sitten siirrytäänkin eri aineisiin. Menopur 337,5IU kolmena päivänä orgalutranin kanssa ja sitten pe jatkot polilta. Kauan ootte lyhyessä kaavassa piikittäneet? :o Vasemmalla puolella on jo nyt tuntemuksia, oikealla ei taaskaan mitään. Lisäksi alaselkä on tosi kipeä. Voi olla tanakka meininki viikonlopun juhlissa :D

Hileinen kp 5, 4 päivä bemfolaa

Ai kauhee, kun mua rupes jännittämään meidän kaikkien puolesta!! :smiley-bounce012
Rive, eikö teille ilmoiteta hedelmöittyneiden määrää ennen pe? Vai menettekö vaan siirtoon suoraan, jos soittoa ei tule?

Hileinen, mä piikitin Gonalia 150 iu 7 päivää ja Orgalutrania 3 päivää.

Aawa, tays ei ilmottele soluista mitään ennen siirtoa :) Soittavat vaan, jos siirtoon ei päästä.

Alkoi jännittää toi pe ultra! Ehkä pääsen punktioon heti maanantaina :)

Juu, jos ei soittoa kuulu niin siirto tapahtuu. Ellei sitten siirto olisi mahdollista jo torstaina..:joyful:

Miulla meni 9 pv 225 iu Bemfolaa ja 4 pv Orgalutronia. Hileinen: olo voi olla aika tuhti pistosten loppupuolella :happy:

Junttura: kuulostaa kyllä pelottavalta. Mutta jos se toimenpide on tehtävä niin lääkkeitä kyllä maailmasta löytyy, kerrot lääkärille että kaikki mahdolliset on saatava. Jospa nyt saisit jonkun langanpäähän niin voisi kysellä tarkemmin :Heartblue

Takaisin