IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 8/2016 PAS
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ivf elokuussa.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Rive, ICSI elokuu, suunnittelukäynti 26.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, elokuu
Aawa, lyhyt kaava, 1. ivf heinä/elokuu
Ninukki pas jahka kierto km jälkeen käynnistyy

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6

Oma päivitys :)

Tuosta :)!

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 8/2016 PAS
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ivf elokuussa.
Rive, ICSI, punktio 9.8 -> 9 solua joista 3 kypsiä, kaikki hedelmöittyivät, tuoresiirto 12.8 ja testaus 26.8
Ninukki

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6[/QUOTE]

Tervetuloa uusille, ainakin Dansku ja Rista ja Auringonkukka olivat liittyneet mukaan :) Pitkästä aikaa pääsen tietsikalla kirjotteleen niin saa kunnolla kommentoida :)

Rive, onnittelut siirrosta ja hyvästä alkiosta. Nyt ne piinapäivät vasta ovat käsillä! Laitettiinko kaksi muuta alkiota pakkaseen? yhdessä vai erikseen?

Hileiselle harmittelut ettei kovin isoa saalista ole tulossa tälläkään kerralla. Eikö teillä ollut viimeksi pitkän kaavan mukaan ja nyt lyhyen? Ja lääkkeitä taidettiin muuttaa myös? Sormet ja varpaat pystyssä että kaikki kerätään ja ovat kypsiä ja hedelmöittyvät..jne.

Aawallekin onnittelut siirrosta ja toinen vielä pakkaseen odottelemaan :) Kyselit testauksesta, itse testasin ensimmäisen tuoresiirron jälkeen päivää ennen virallista testipäivää ja sain plussan, se hävisi parissa päivässä pois ja kaksi päivää virallisen testipäivän jälkeen alko menkat eli oli kemiallinen. Toisella kertaa en testannut ollenkaan ku menkat alko lutinuksen läpi jo muistaakseni pp12. Jatkossakaan en aio testata ennen ku virallisena testipäivänä ja jos sillon tulee haalea viiva niin pelkään pahinta... Arvet jää vaan kaikesta.

on: Ei mitään hajua mikä kp menossa, mutta muistan laskeneeni että ens viikon puolen välin tietämillä pitäis menkkojen alkaa. Ens tiistaina pääsen juttelemaan lääkärin kanssa ja toivon niin että suostuu siihen että katotaan vielä toinen kierto letroilla. Jos limis taas olematon niin sitte saa tehä mulle ihan mitä tutkimuksia vaan haluaa... vaikken sitäkään ymmärrä kun on olemassa lääkkeitä joilla saa tuon limiksenki kasvatettua.

Päivitin omaa kohtaani hieman

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Rive, ICSI, punktio 9.8 -> 9 solua joista 3 kypsiä, kaikki hedelmöittyivät, tuoresiirto 12.8 ja testaus 26.8
Ninukki

Plussanneet:

PikkuTikku

Junttura: 1 siirrettiin nyt ja suoraan sanottuna en edes tajunnut kysyä niistä kahdesta pakkaseen menneestä:hilarious: Olin niin hermonsa siitä että suurin osa ei ollut kypsiä ollenkaan..

Nyt on eka päivä punktion jälkeen kun on jollain tavalla normaali olo. Toki maha on turvoksissa vielä ja tuikkii vähän munasarjoihin. Toivotaan että olisi kasvamaan päin tuo mahanseutu:wink

Täällä on niin vilkas keskustelu, ettei meinaa perässä pysyä :grin

Kiinnittymisonnea Aawalle ja Rivelle!

Joku kyseli aiemmin minkälaiset mahdollisuudet annettu luomuplussalle. No meidän tapauksessa aika olemattomat: miehen tilanne priima, mutta mulla yli 10v jatkunut vaikea endo ja kaksi laparoskopiaa aiheuttaneet niin kiinnikkeisen tilanteen vatsaontelossa, että aika hiljasta kuulemma on lääkärin mielestä. Itse tosin olen ihmeisiin uskovaa sorttia ja toki pyrimme hyödyntämään otolliset päivät :wink Mutta mitään odotuksia ei kyllä sen suhteen ole.
Mites muilla, onko kellekään annettu toiveita luomuraskautumisesta vai onko kaikki tohtorit yhtä negatiivisia? Taitaa kyllä olla koko lääkärien ammattikunnan tyyli, että turhia toiveita ei anneta.

Dansku me ollaan selittämättömiä eli mitään ihan selkeää syytä lapsettomuudelle ei oo muuta ku tää mun ikä, 38v ja pikkusen pitkähköt kierrot. Kahesti oon tässä 2v8kk yrityksen aikana saanu positiivisen r-testin. Toinen meni kesken noin rv6 ja toinen oli ns. Kemiallinen raskaus eli joitain päiviä näytti plussaa mut haalistu sit ja alko vuoto. Tuo keskenmenny tuli ekasta letroavusteisesta kierrosta ja kemiallinen ekan ivf:n tuoresiirrosta.

Äh jäi kokonaan vastaamatta tuohon sun kysymykseen eli meille tosi usein sanottu että kaikki näyttää hyvältä sperma priimaa ja mulla ultrattu hyvänkokonen johtofolli, mutta ei vaan oo pysyvää plussaa tullu. Jos vielä joskus plussan r-testiin saan niin en usko siihen pätkääkään ennen varhaisultraa ja sitä että syke oikeesti näkyy pikkuisella.

Heippa kaikki kohtalotoverit!

Jäin koukkuun tähän teidän ketjuun :) ... Olen viikonlopun aikana lukenut Kaikki ketjun viestit, ja kun itsellänikin on nyt hoidot menossa niin päätin liittyä keskusteiluihin mukaan :wink
Mulla ik 34 ja miehellä 35. Miehellä huonosti liikkuvat siittiöt ja vasta-aineita, lasta on odotettu jo n 6v, mutta kunnon yrittämistä takana n 2v. Ensimmäinen icsi tehtiin maaliskuussa, ja nyt menossa toinen. Inssejä ei oo edes yritetty ilm sperman laadun takia? ..viim puhistuksen jälkeen n 3milj hyvin liikkuvaa.

Mulla kaikki kunnossa, säännöllinen kierto ja paikat kunnossa. Ainut mitä hoitojen yhteydessä tullu on huono stimulaatiovaste. Viimekerralla oli ennen gonalia toistakymmentä rakkulaa näkyvissä, mutta stimulaation myötä "väki" väheni (eikä pidot parantunu :) ) loppupeleissä soluja saatiin punktiossa vaan 3, joista 1 hedelmöittyi ja siirrettiin. Vuoto alkoi tuolloin lugejen läpi enkä edes tehny testiä. Alkio tais olla 5 soluinen, ei mikään priima.

Nyt siis 2. Icsi. Kp 17, 12 pv gonalia, 3. Ultrassa pe oli vain 3 rakkulaa (alussa n 10). Ma uusi ultra ja mahd pe punktio jos tästä nyt mitään tulee :(

Luin just tutkimusta meistä poor response-tapauksista. Raskaaksi tulon mahdollisuus on vielä huonompi, eikä keinoja tulosten paranemiseen ole. Harmi sinänsä, kun itsessä ei muuta vikaa ole. Ovulaation olen saanu kiinni joka kierrossa ( ja kaikki on hyödynnetty ilman tulosta), mutta siittiöt kun on mitä on.

Hoidossa ollaan Oysissa julkisella puolella. Tuntuu että tekevät kaikki saman kaavan mukaan, kun olen yrittänyt keskustella vaihtoehdoista.

No mutta katsotaan miten tässä käy, ja vielä on yksi yritys julkisella puolella tämän jälkeen:finger: Ja mahollisesti yksityisellä jatketaan, koska eiköhän ne mahikset parane toistojen myötä.

Ihana on ollu lukea onnistumisista! Onnea teille plussanneille ja kaikkea hyvää raskausajallenne!

Tsempit ja voimahalit kaikille muille, kellä epäonnea ollut! Ja voimia ja onnea seuraaviin yrityksiin!

Koitan osata laittaa itseni tuonne ketjuun o_O

Muokattu viimeksi:
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8?
Ninukki

Plussanneet:

PikkuTikku

IVF/ICSI/PAS-lista:

Aawa, lyhyt kaava, punktio 8.8., tuoresiirto 12.8., testi 24.8.
Ninukki

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.

Tervetuloa Tipu! Toivottavasti visiitti palstalle jää vaikeuksista huolimatta lyhyeksi ja saatte positiivisen tuloksen!

Päivittelin listaa ja tajusin, että enää reilu viikko viralliseen testipäivään. Voi olla, että testailen jo viikon päästä, kun en malta odottaa...

On tää piinailuun näiden lugejen kanssa kyllä ärsyttävää, kun ei voi tietää, mitkä oireet johtuu mistäkin. Tänään ollut sellaista inhottavaa vihlontaa nivusissa ja edelleenkin maha turvoksissa. Tai sitten oon syönyt liikaa herkkuja kesällä... :p

Tuohon Danskun kysymykseen lääkäreiden toiveikkuudesta... Meille sanottiin jokaisessa inssissä, että endoa lukuunottamatta kaikki näyttää loistavalta, ajoitus oli aina täydellinen ja simpat hyviä. Samoin jokaisen negan jälkeen lääkäri sanoi, että ihan hyvin voi onnistua luomunakin. No eipä oo onnistunut yli neljään vuoteen... Ja tässä tuoresiirrossakin kaikki ovat olleet erittäin positiivisia. Paitsi minä. Pessimisti ei pety ja sitä rataa. :wink

IVF/ICSI/PAS-lista:

Ninukki
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36

Plussanneet:

PikkuTikku

Dansku meidän kohdalla ei ainakaan kukaan luomuplussaa odota, koska spermassa kahta vasta-ainetta. Toista jopa 100% kun normaali on alle 40%. Vasta-aineita miehen elimistö on alkanut kehittää ilmeisesti nivustyrästä johtuen joitakin vuosia sitten, koska miehen esikoinen on saanut alkunsa hyvin lyhyen odottelun jälkeen. Esikoisen ja meidän yritysten välissä siis ollut tuo nivustyrä. Onko teillä Tipu mitään arvausta, mistä vasta-aineet spermaan olisivat tulleet? Niin ja Tipu kiva saada muitakin uusia mukaan keskusteluun itseni lisäksi! :)

Tsempit piinailijoille, ainakin Aawa ja Rive! En osaa edes ajatella kuinka hermona sitä itse tulee olemaan, jos edes noin pitkälle päästään. Normaalisti sitä itsekkn osaa aika rauhallisena pysyä, mutta tämän aiheen kanssa painiminen tuntuu menevän tunteisiin. :wink Eli Aawa ihana saada hermoilla muiden hormonikukkasten joukossa ja purkaa tuntojaan!

Ananas tulee testiin kun sen aika on, nyt siis vasta synarelaa sumuteltu 3vrk.. on muuten aika herkkua! :wtf:

Aurinkonkukka kp 22

Meille sanottiin kanssa lukemattomia kertoja että on hyvät mahdollisuudet luomuraskauteen koska kummallakin on edellisistä liitoista lapset ja koska meillä on se yksi luomutärppi taustalla. Tämä siis siitä huolimatta että miehellä ekan lapsen saamiseen meni pari vuotta ja simppatesteissä luki että siittiöitä on melko vähän eikä niitä nopeasti eteenpäin uivia ole juuri nimeksikään. Olen edelleen aika ihmeissäni tästä..tuntuu että jos joku lääkäri olisi ottanut meidän huolen tosissaan vaikkapa vuosi takaperin niin tilanne voisi olla ihan toinen nyt. No, turhahan näitä on jossitella :)

Menen tänään kanssa ananas-ostoksille :wink

Joo, ei sitä auta liikaa miettiä mitä vuosien kuluessa on tapahtunut. Jos olisin itse vihkiytynyt ajoissa eli priorisoinut elämässäni raskaaksi tulemisen, olisin vaihtanut työpaikkaa ajoissa, olisin vaihtanut ruokavaliota ajoissa, olisin vaatinut nopeammin kortisonia ja sitten lahjamunasoluja... Meillä on selittämätön lapsettomuus (ei kiva diagnoosi), mutta päivän selvää on, että olen steriili monesta syystä. Onneksi on ihania ihmisiä, jotka haluavat luovuttaa sukusoluja muiden avuksi!

Toi ananashomma oli mullekin uusi, pitääpä testata täälläkin! Tosin tuoretta ananasta on muutenkin tullut popsittua kun se on niin hyvää ja usein tarjouksessa, mutta nyt pitää vielä pistää ajoitus kohdilleen!
Millaisia muita ruokavaliokokeiluita teillä on? Itse olen ihan jo endonkin oireiden hoitoa ajatellen minimoinut valkoisen sokerin ja vehnän käytön, viljoista suosin enimmäkseen kauraa, maitotuotteista kelpuutan vain laktoosittomia, kasviksia ja hedelmiä nautin runsaasti. Eli ylipäänsä terveelliset elämäntavat sekä kylkeen paljon aerobista liikuntaa. Tosin viime aikoina olen kyllä pohtinut vaikuttavatko nuo sittenkään mitenkään, kun monet tosi epäterveellisesti elävät naiset raskautuvat tuosta vaan :shifty:

Tässä on myös tullut miettineeksi sitäkin kumpi on vaikeampi kestää, selittämätön lapsettomuus vaiko sellainen, jossa syy on tiedossa mutta sitä ei voi parantaa. Noh, vertailu sinänsä on tietysti turhaa ja jokaisen tilanne on muutenkin aina niin yksilöllinen...

Mutta aiheesta kukkaruukkuun: mitä lääkettä ja miten olette käyttäneet silloin, kun PAS on tehty lääkkeelliseen kiertoon? Mulle on kirjoitettu näemmä Letrozol Accord 2,5 mg, kp 5-9 eli noin parin vkon kuluttua pitäis aloittaa. Onko tuosta minkälaisia sivareita tullut?

Pakko muuten kommentoida noin yleisesti, että suurimmalla osalla teistä tuntuu olevat tosi tarkat tiedot hoidoista, esim. kerättyjen alkioiden laadusta jne. En tiedä onko mulla informaatiota pihtaava lääkäri, vai enkö ole itse tajunnut kysellä tarpeeksi, mutta musta tuntuu etten tiedä/muista läheskään niin tarkasti asioita kuin muut hoidoissa käyvät :wacky:

IVF/ICSI/PAS-lista:

Ninukki
Auringonkukka!, pitkä kaava, ensimmäinen ivf(icsi?), punktio vk 36
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS kemialliseen kiertoon 8-9/2016.

Plussanneet:

PikkuTikku

Dansku, meijän IVF-taival meni kokonaisuudessaan Väestöliitossa (Hki), siellä selostettiin aivan kaikki juurta jaksain liittyen alkioihin ja niiden kehitykseen yms.
Mä käytin viljatonta/gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota lapsettomuuden hoitoon ja kilpirauhasen vajaatoiminnan tasapainottamiseen viime syksystä alkaen. Lisäksi olen käynyt joka toinen viikko akupunktiossa alkaen 09/2015, eli ensin hoidettiin kehoa kuntoon ja sitten lopulta tultiin raskaaksi lahjamunasoluista. Nyt hoidetaan oloa, että kaikki menisi mallikkaasti tästä eteenkin päin. En tiedä, mikä loppupeleissä auttoi, mutta pakko oli kaikkea kokeilla kun alkoi tosissaan v*uttaa odottaa (10 vuotta). Meillä siis oli vihonviimeinen yritys käynnissä, takarajaksi kaikille hoidoille olin antanut 06/2016. Sitten oltais keksitty ihan muut sijoituskohteet.

Mulla dansku alkoi lääkkeellinen pas progynovalla, joka kasvatti limakalvoa ja lutinukset tuli kuvioihin muutama päivä ennen siirtoa.

Meillä on selitetty tarkkaan ja ei ole, mulla oli kaksi hoitavaa lääkäriä ennen nykyistä ja niiden ekojen kanssa en tiennyt yhtään mistään mitään.
Tämä nykyinen lääkäri taas kertoo kaiken yksityiskohtaisesti.
Ja myös ennen siirtoa biologi tuli henk.koht kertomaan millainen alkio oli kyseessä, mikä oli kyllä mukavaa.

Oioi, täällä mukana elämässä piinailijoiden kanssa. Niin toivon plussaa teille kaikille! Olkoon hoitojen vaihe mikä tahansa.

Takaisin