IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitan tähän väliin oman tilannekatsauksen :angelic::

Tänään käyty 1. folliultrassa. Pikkusia nuo follit vielä, paitsi oikealla puolella oli yksi isompi 15mm, muut olivat 6-12mm, 3 kpl alle 6mm. Näkyvissä oli yhteensä 12kpl folleja. Limakalvo oli 9,3mm.

Tänään ja huomenna pistelyä Gonal-f:llä ja jarrulääkkeellä, sit taas ultrataan. Lääkäri toivoo, että muut follit ottaisivat sen isoimman nyt nopeasti kiinni (hän jää ensi viikosta lomalle) :grinNoh, sit joku muu tekee punktion -ja mahdollisen siirron tietty...

Mut siis todennäköisesti punktio on viikon päästä maanantaina, mutta jos nyt tulis yllättävä kasvuspurtti, niin punktio voisi olla jo nyt tulevana perjantaina :nailbiting: Vitsi, ku jännittää jo miten se tulee menemään!

Pisama ja Katjusha, pidän teille kovasti peukkuja :Heartpink:thumleft:thumleft

Hah, jännää että täällä on muitakin piilottelevia munasarjoja :grin Miksköhän aina vasen :grin Ja joo liekkö mullakin endo siihen syynä, voi hyvin ollakin. Niinkuin siihenkin, että kohtu on vaikeesti tavotettavissa esim. siirroissa. Kiva kun joku juttu olis joskus helppoakin :grin Story of my life...

Kookos: Ei sentään hoitoja korvaa! Vaan siis ne lääkkeet mistä saa kelakorvauksen, niin saan ne niin, että maksan vaan 30%. Ja joku katto on noihin korvauksiinkin toki.

Carris: Noniin! Vaikuttaa lupaavalta! Tsemppiä punktioon, hyvin se menee! :)

Tsemppiä Carris!
Mörkö, vasemmalla se paksusuoli tmv. tekee näköesteen, eli puolet eivät anatomisesti ole symmetriset. Mulla on vasen tuuba poistettu ja lääkäri sanoi, ettei sillä ole ”piiloon menemisen” kanssa mitään tekoa.

Katjusha Luin moneen kertaan, että "vasemmalla se paskasuoli.." :hilarious: piti toistaa monta kertaa ennen kuin luin oikein. :joyful:

Mörkö Mullaki on kohdunkaulas jossain joku mutka, että oli vähän haasteita alkion siirrossa :)

Carris Tsemppiä tulevaan punktioon! Hyvin se menee usko pois :)

Joo-o, piinapäivät tosiaan... mitens Pisamalla menee?
Carrikselle parasta follikkeleiden kasvatteluonnea!
Mulla fiilikset menee vähän aaltoillen, mutta onneksi nyt on edellistä yrityskierrosta loivempi aallokko. Yritän keksiä kaikkea tekemistä ja menemistä, mitä nyt tällaisella hyytävällä sadekelillä voi mukelon kanssa keksiä... ettei olisi aikaa miettiä tai kuulostella tuntemuksia. Eilen olin varma, että olen raskaana, tänään en niinkään varma. Ehkä onnekasta, etten ole vaipunut epätoivon syövereihin kuitenkaan. Prosessi on joka askeleella niin ärsyttävän opettavainen...

Katjusha 4 päivää 5-päiväisen siirrosta

Katjusha milloin sulla siis testipvä? Onko tuntemuksia jotain?
Ja niin tosiaan, mites Pisama?

Tää palsta on kyllä siitäkin hyvä, että aina ennen kun pääsee taas jännäilemään omaa tilannetta niin voi sillä välin jännätä muita :grin

Äh täällä alkoi eilen tutut menkkatuntemukset kun niitä väkisin pidätellään lugeilla. En ole testiä tehnyt su jälkeen mutta eipä se ole siitä varmaan mihinkään muuttunut.

Aika sekavat olot on.. rupesin jopa miettimään onko enää järkeä yrittää omilla munasoluilla. Säästäis nekin rahat jos haluais kokeilla luovutetuilla. En halua jäädä lapsettomaksi ja adoptio ei ole mun juttu. Haluan tuntea ja kokea raskauden ja synnytyksen.
Huomen aamuna teen testin, jos muistan ja ehdin. Sen jälkeen mietin viitsinkö edes mennä veritestiin.

Tällästä täällä. :shy:

Voi Katjusha..tsemppiä sinnekin :)

Mulla on kans vaikeasti tavoitettava munasarja, mutta oikealla puolella :grin Joka kerta punktiossa joutuvat runnomaan mahaa väkivalloin että saadaan kaikki follit talteen. Siksi kai mulla on todella kivuliaita olleet kaikki punktiot.

Tsemppiä piinailijoille!

Mulla on kanssa ultratessa usein vasen puoli hieman jemmassa, mutta taas punktiossa oikea puoli että sitä on saanu painella ja mennä kohdun läpi tyhjennyksen tekemään. Mitähän joogaliikkeitä sitä pitäis harrastaa että toi suolisto asettuisi oikein. :rolleyes::grin

Sen olen huomannut että jos maha ei ole toiminut tai syönyt jo päivänmittaan saattaa näkyvyys silloin olla huonompi. :woot:

Täällä testattu nega.

Pisama ompa kurjaa:sad001 onko teille jatkoa sunniteltu vielä ja jäikö mitään pakkaseen?

Katjusha jaksamista piinailuun! Ei enää min

Carris onnea punktioon, varmasti se hyvin menee, hyvät lääkkeet siellä saa:)

Pisama voi ei, pahoittelut. :sad001

Kookos, kirjoitin vähän huonosti. Olemme melko varmoja että vaimon huonon raskautumisen syynä on endo, mutta varmaa diagnoosia ei ole. Hänellä täsmää lähes kaikki endon oireet lukuun ottamatta lapsettomuutta, ja sitäkin voi kohta ottaa listalle. Suolen tähystyksessä ei löytynyt endoa. Yhdessä tutkimuksessa lääkäri sanoi että löytyi kiinnikkeitä mutta "ne ovat ihan yleisiä synnyttäneillä naisilla". Ihan kiva joo mutta vaimo ei ole ollut raskaana. Tämä kyseinen lääkäri ei uskonut vaimon endoon. Klinikan lääkäri piti kertomamme perusteella endoa todennäköisenä, mutta sanoi ettei voi kirjoittaa sitä vain näillä tiedoilla diagnoosiksi.

Carris, ihan hyvältä kuulostaa sun follit vaikka yksi olikin isompi. Parashan olisi että olisi mahdollisimman saman kokoisia niin kypsyvät yhtä aikaa.

Katjusha, meinaatko siis olla testaamatta verikokeeseen asti? Kääks! Hurjasti tsemppiä odotteluun ja kumpa nyt tulisi plussa!

Meillä oli eilen eka ultra PAS:ia varten. Eihän siellä mikään johtofollia kasvanut letroista huolimatta ja limakalvo huono. Lääkäri ei kuitenkaan heittänyt kirvestä kaivoon, sanoi että tavallinen tilanne punktion jälkeisessä kierrossa. Letroannos tuplattiin ja uusi ultra perjantaina. Toivon että päästään siirtoon tässä kierrossa.

Beisla nyt peukut pystyyn, että pääsette siirtoon!

Mä rupesin nyt miettimään, että onko meijän PAS nyt sit luonnolliseen kiertoon sittenkin. Vai voiko kierron alussa siis alkaa joku lääke? Silloin kun soittivat klinikalta jatkosta niin oli puhe vaan kortisonista ja disperiinistä ja että soittelen sinne kun kierto alkaa. Omakannassa ei näy vielä edes disperiinin reseptiä.. vai onko se ilman reseptiä? Muutenkin tässä reseptiasiassa meijän lääkäri sais kyllä petrata.. Aina kun on menossa hakemaan lääkkeitä niin pitää omakannasta varmistaa, että ne varmasti on siellä. About 2/3 kerroista ne on nimittäin puuttunu..

EmmaA pakkaseen ei ikinä saada mitään. Siksi näitä hoitojakin on kertyny jo niin monta. Siirtoon on aina päästy. Mun munikset on vaan jo niin vanhat että luultavasti se syynä. Folleja tulee ihan hyvin ja hedelmöittyy mutta sitten hyytyvät.

Nyt tässä pitää miettiä vieläkö yksi hoito vai voisiko se luovutettu munasolu olla yksi vaihtoehto. Luonnolliseen raskautumiseen en vaan enää usko.

Kiitos kaikille tsempeistä. :Heartbigred

Meidän ERA-testin tulokset tuli. Reseptorit toimii niin kuin pitääkin ja siirtopäiväkin ollut oikea. Elokuussa seuraava siirto, johon otetaan lisäksi kortisoni, endon vuoksi.

Onneksi tuli nyt tämä paussi näihin hoitoihin kesäksi.. Suru saapui, kun läheinen kuoli viikonloppuna.

ONNEA KUITENKIN KAIKILLE PLUSSANNEILLE :)

Takaisin