IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lähinnä mua jännittää niiden lasiputeleiden katkaisu. Sain onneksi kaksi pakettia, jos onnistun jotenkin räpeltämään ensimmäisen. Noh, eiköhän siitä(kin) selvitä.

Pregnyliä asentaessa kannattaa levittää kaikki ne putelit ja neulat sun muut näkösälle niin hoituu kätevästi :) Pistätkö 5000 vai 10000? Meille annettiin ohjeeksi tuupata se 10000 eli yhteen litkuun täytyy sekoittaa kaksi kuiva-ainetta. Saas nähdä miten menee kikkailu. Pregnyl on aika helppo pistettävä, ainut mikä itestä tuntui oudolta oli se kun lääke on ihan sairaan kylmää kun menee ihon alle:joyful: Hyvin se sujuu varmasti!

Kiitos kaikille! <3 Niin ne tosiaan sanovat, että 12 viikon tienoilla monilla helpottaa olo. Toivottavasti mullakin. :) Kyllä oon tosiaan ihan hyvillä mielin oksennellut, vaikka välillä vointi onkin ollut tosi heikko. Näin kun oon sairaslomalla ollut niin on onneksi voinut lepäillä vaan. :)

Kannattaa ottaa talouspaperia/nenäliinaa siihen väliin, kun pregnylin pulloja katkaisee. Mä onnistuin saamaan ensimmäisestä pullosta haavan sormeen. Pregnyl oli ensimmäinen mitä pistin, kun inssejä alettiin tekemään.
Mua aina jännitti, että en kaada niitä pulloja, ne kannattaa tosi varovasti laskea pöydälle. Rauhassa vaan kun tekee niin hyvin siitä selviää. Ei se kovin vaikeaa tosiaan sitten loppujen lopuksi ole. :)

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja vinkeistä! Mä sain pullon katkaisuun sellasen pienen korkin, jolla homma pitäisi hoitua helpommin.

Voi kun pääsis itsekin voimaan pahoin tässä lähitulevaisuudessa... ;-)

Muokattu viimeksi:
Moikka kaikille! Olen aiemmin kirjoitellut tuolla inseminaatio puolella,mutta keväällä tehdyt 4 inssiä ei onnistuneet joten päätin kirjoitella tänne. Huomenna piäisi varailla aika ivf-suunnitteluun,eli kuulema lääkärin kanssa keskustellaan käytönnän asioista jne. Meillä siis ongelmana miehen huonosti liikkuvat simpat. Insseissä pesun jälkeen saattoi olla vaan 1milj jäljellä hyvin liikkuvia ... miten asiat lähtee etenemään,oon ymmärtäny et sumutteulla ensin 'ajetaan' oma hormonitoiminta alas ja sitten alkaa piikittely? Jännittää kyllä todella paljon se munasolujen kerääminen,mutta jos se on ainoa keino saada edes yksi lapsi niin pitäähän tämä mahdollisiis hyödyntää. Itsellä insseissä oli vasn luget käytössä eli en oo aiemmin joutunu piikittämään

Heippa! Olen lukenut näitä teidän kirjoituksia ja nyt kun itsellä alkaa tositoimet tässä kuussa,niin ajattelin itsekkin rohkaistua kirjoittelemaan tänne. Eli meillä on yksi lapsi, reilu 4 vuotias. Ennen tätä oli jo kaksi keskenmenoa ja pojan jälkeen on ollut ainakin 6, joista osa sellasia keskeytyneitä eli ekassa ultrassa vasta huomattu, et alkio on lopettanut kehittymisen jo viikolla 8 tai siinä main. Ensin tutkittiin syytä keskenmenoihin, kun 3 niitä takana ja ei ollut kummassakaan syytä tai ainut ehkä mun ikä. Sit odotettiin taas reilu vuosi ennen, kun saatiin taas lähete tutkimuksiin kun en raskautunutkaan enää. Ja nyt sit odotetaan hoitojen alkua. Meillä mennään pitkän kaavan mukaan, ja sumutukset pitäisi aloittaa 18.8. ja ekaan ultraankin jo sain ajan ja se on 30.8. Eniten ehkä jännittää olot, et minkälaisia oloja noista tulee. Mulla alkaa loma elokuun lopulla, ja tarviis vähän kesälomareissuunkin lähtee, et miten siel sit jaksaa.. Kyllä täytyy sanoo, et jännittää ja pelottaa..

Tervetuloa floral ja Minkki :) Floral kysyisin niistä kypsyttelyistä..käytössä on pitkä kaava jossa sumuttelut alkuun ja sitten on lyhyt kaava jossa munasolun kasvatetaan suoraan pistoksilla. Meillä on vähän vastaava tilanne, miehellä siittiöitä se 0,5-0,6 miljoonaa pesun jälkeen..Nyt menossa eka IVF/ICSI. Minkki, onpas teitä koeteltu keskenmenoilla :sad001 Toivotaan että apu löytyisi näistä hoidoista, pidetään kovasti peukkuja!

Pikainen ON: eilen viimeiset Bemfola ja Orgalutron. Pari viimeistä Orgalutronia kenkkuili kun ei mennytkään niin helposti ihosta läpi mutta pienellä voimankäytöllä homma saatiin hoidettua. Eilen ei ollut juuri mitään oireita, ei juilimista eikä turvotteluakaan. Nyt aamusta sitten on aika "topakka" olo:p

Tervetuloa floral tännekin puolelle, harmi, ettei inssit tuoneet apua teillekään. Siellä suunnittelukäynnillä tosiaan selviää sitten, millä kaavalla hoitoa lähdetään toteuttamaan. Jos mitään syytä pitkään kaavaan ei ole, silloin aloitetaan varmaan suoraan piikittelyllä. En osaa sanoa, mitä ne syyt sitten ovat, koska mulla on endometrioosi, mut silti aloitettiin lyhyellä kaavalla. Olin aiemmin luullut, että endossa aina pitkä kaava.

Minkki, on teillä ollut todella raskas taival. Toivottavasti näistä hoidoista on nyt sitten apua. <3

Mulla tänään pistosvapaa päivä, jee! Huomenna heti aamulla klinikalle ja punktiota ennen antibiootit. Yllättävän hyvin on kaikki mennyt tähän asti. Olin varautunut paljon pahempiin kipuihin ja huonoon oloon. Tai siis onhan tässä ollut koko viikon aika epämukava olo, mut ehkä kun on endokipuihin tottunut, niin tämä menee helposti. Ikävin kokemus on tähän mennessä ollut ultra, joka sattui aika paljon riehaantuneen endon takia. Sen takia huominen jännittääkin melko paljon. Onneksi siellä saa hyvät lääkitykset. :)

Tervetuloa floral ja minkki! Toivottavasti nämä konstit tuovat teille avun :)

Meillä eka ivf ei tuottanut juuri mitään oloja, kyseessä pitkä kaava. Vasta siirron jälkeen lugesteron -lääke teki vaikka ja mitä, päällimmäisenä kauhea väsymys jäänyt mieleen. Nyt toinen ivf menossa lyhyellä kaavalla ja rajummilla lääkkeillä. Eilen pistin "munafarmin" pystyyn pistämällä ekan Bemfolan 300IU. Perjantaina olisi ultra.

Hileinen kp 3, 2. päivä bemfolaa

Tervetuloa uusille ja toivotaan pikaista plussaa hoitojen avulla :)
Aawalle tsempit punktioon, olkoon sato hedelmällinen :)
Kenellä kasvattelut käynnissä munafarmilla täältä lähetetään kannustusterveiset!!!
Meillä menee ihan mukavasti, masu kasvaa ja tyttö potkii :) Eilen oltiin yksillä synttäreillä ja siellähän tuli paljon onnitteluja ja kannustuksia loppumetreille. Kaikesta pitkän taipaleen pettymyksestä huolimatta alkaa olla aika luottavainen mieli, jopa miehellä. Meillä on tässä vielä 3 kk odottamista edessä, mutta mitäpä se on kun on 10 vuotta jo odottanut :)
Katjusha rv. 25+3

Hileinen: Tuikkii aika kovaa munasarjoihin ja nyt on havaittavissa kunnon pömppö:hilarious: Muuten odottelen jopa innoissani illan Pregnyliä, sitten on pistämiset ohi joksikin aikaa! Mites siun olot? Onko vielä tullut oireilua?

Rive, pregnyl on onneks helppo! :) Miulla ei oo vielä yhtikäs mitään oloja. Toisaalta en niitä kauheesti ees haikaile :D Sit siirron jälkeen voi alkaa kyttäämään, jos sinne asti pääsee..

Huh huh. Pikainen päivitys: Punktiosta kotiuduttu. Ihan hyvä sato tuli, 10 solua. Itse operaatio meni hyvin ja melko kivuttomasti lääkkeiden ansiosta. Nyt kyllä on maha tosi kipeä, mut eiköhän se tästä.

Tsemppiä Rive huomiselle!!

Aawa, hieno saalis! Otat nyt sitten rauhallisesti :)

Kiitos tsempeistä..jännitys alkaa kieltämättä nousemaan.

Sain suunnitteluajan ensi viikolle,eli sit katotaan mitä tapahtuu. Kätilö sanoi että sumuttelu alkaa ehkä jo tämän kierron lopulla (nyt kp 4),eli yllätyin miten nopeasti kaikki etenee :) julkisella olen siis ja kuulema jonoja ei ole. Onko tuo pitkän kaavan mukaan tehty hoito yleensä se yleisin mitä tehdään jos miehen simpoissa vika? Itellä todella säännöllinen ja tarkka kierto

Takaisin