kookos
Vauhtiin päässyt keskustelija
Mörkö, pahottelut negasta.. Näinhän se on ettei endoo oikein voi nähdä ultrassa munasarjojen endometrioomia lukuunottamatta, ja ne yleensä kertoo laajemmin levinneestä endosta. Mulla esim. nähtiin sellanen parin vuoden turhan kotiyrityksen jälkeen ja siitä sain varmuuden siihen mitä olin jo epäillykin. Laparoskopioita ei taideta lievemmissä tapauksissa tehdä tai vain tarkistuksen vuoks, ja pesäkkeet on myös herkästi uusivia. Muistaakseni sillon aikoinaan kun yritin vaatia sitä niin munasarjapesäkkeen minimi kokovaatimus sitä varten oli 5cm. Eli pääsin sitten siihen kun niitä kasvoi 2 vierekkäin ja yhteishalkasija oli yli tuon. Hankalammissa paikoissa olevia pesäkkeitä ei välttämättä voida poistaakaan. Leikkauksesta toipumisen jälkeen tehtiin 1. ivf, josta samaan munasarjaan kasvoi joku uus kysta, tosin se jäi vaan 1cm mittaseks ja lopulta pidemmän ajan lääkekuivatuksella katosi kokonaan. Endometrioomat ei yleensä katoa itsekseen.
Ei tuon endon kuitenkaan hirvittävän paljon pitäs haitata näissä hoidoissa, vaikka varmaan se jonkin verran vaikuttaa solujen laatuun ja ainakin jos on myös adenomyoosia, voi vaikuttaa kiinnittymiseenkin. En tiedä sitten onko näille oikein mitään tehtävissä :/ itse oon syöny jo useissa hoidoissa e-vitamiinia isoja annoksia (voi vähentää niitä endon myrkkyjä) ja siirtopäivästä lähtien magnesiumia ehkäseen kohdun supisteluja, ja niitä niin monta päivää että kiinnittyminen on varmasti tapahtunu, jos on.
Mulla oli myös viime kesänä donaferty pari kk ennen pistoksia, lisänä myös muuta, gelee royale, dhea, ubikinonit, melatoniinit ym. Luin että myo-inositolista vois olla hyötyä lähinnä pco-potilaille, joilla kypsyy sillä enempi soluja. Mulla ei tullu tavallista parempaa tulosta, itseasiassa heikoin, ja lopulta 0 siirtoa. Suurin vika saatto olla ehkä kuitenkin väärin valitussa piikkilääkkeessä.. mistä tietää.
Ei tuon endon kuitenkaan hirvittävän paljon pitäs haitata näissä hoidoissa, vaikka varmaan se jonkin verran vaikuttaa solujen laatuun ja ainakin jos on myös adenomyoosia, voi vaikuttaa kiinnittymiseenkin. En tiedä sitten onko näille oikein mitään tehtävissä :/ itse oon syöny jo useissa hoidoissa e-vitamiinia isoja annoksia (voi vähentää niitä endon myrkkyjä) ja siirtopäivästä lähtien magnesiumia ehkäseen kohdun supisteluja, ja niitä niin monta päivää että kiinnittyminen on varmasti tapahtunu, jos on.
Mulla oli myös viime kesänä donaferty pari kk ennen pistoksia, lisänä myös muuta, gelee royale, dhea, ubikinonit, melatoniinit ym. Luin että myo-inositolista vois olla hyötyä lähinnä pco-potilaille, joilla kypsyy sillä enempi soluja. Mulla ei tullu tavallista parempaa tulosta, itseasiassa heikoin, ja lopulta 0 siirtoa. Suurin vika saatto olla ehkä kuitenkin väärin valitussa piikkilääkkeessä.. mistä tietää.