IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miks mä en ymmärrä et miks siis pakastesiirrossa halutaan kasvattaa folleja? Voisko joku selittää :grin

Matkalla: Tervetuloa! Ja tsemppiä ekaan ivf:ään! Pistelyyn kyllä tottuu kun siitä tulee rutiinia. Tosin mun tietty helppo sanoa kun mua on lapsesta asti pistelty paljon niin ei tunnu missään. Ainoo mikä niissä oli vähän tympeetä oli se että aika oli aina tosi tarkka milloin pitää pistää niin vuorotyöläisen ja muutenkin menevän ihmisen oli sit pistettävä ties missä.. Ravintolan veskissä oon pistellyt ja ties kuinka monta kertaa pienessä duuniveskissä jne..

Ja sitten oma tilannepäivitys.
Ei pieni Sisu halunnut meille :sad001 Veritestin tulos oli 3 eli tosi alas oli jo hcg mennyt. Niinkuin viivoista kyllä pystyi päättelemäänkin.
Klinikka jää tosiaan nyt tauolle ja aukee 23.7. ja menkat pitäis alkaa siitä vähän eteenpäin niin sit eikun uuteen yritykseen! Lääkäri määräs jo kortisonin rinnalle disperiinin. Luinkin siitä aiemmin, että sitä on käytetty jos on ollut paljon keskenmenoja esim. No, saas nähä. Aika jotenki suht levollinen mieli nyt, semmonen epämääräinen juupaseipäs on kaikista raastavinta ja nyt kun selvis niin ihan hyvä mieli, vaikka toki pettynyt. Saapahan viettää kesän rauhassa :grin

Mörkö, voi harmi kun nyt sit kävi näin. Pahoittelut ja lämmin halaus!

Lääkkeettömässä passissa siis luonnolliseen kiertoon tehdyssä passissa follin puhkeamisen ja munasolun irtoamisen jälkeen follirakkulasta muodostuu keltarauhanen, jonka erittämä hormoni ylläpitää raskautta siihen saakka, kun istukka ottaa siitä vastuun. Lugesteronit/lutinukset yms. tukevat sen keltarauhasen toimintaa ja lääkkeellisessä kierrossa ne pallerot korvaavat sen keltarauhasen kokonaan.

Unique: Kiitos :Heartred

Hulbertiina: Kiitos :Heartred Ja no niin tietenkin! Kiitos selvennyksestä! :) Onko sitten aina parempi jos saadaan luonnolliseen kiertoon tehtyä? Vai onko "mitään eroa" lääkkeelliseen? Ajoitus on lääkkeellisessä helpompi eikös mutta muuten?

Rupesin nyt pohtimaan kun tässä kaikenlaista pohdin, että olikohan Gonapeptylillä jotain osaa tähän kemialliseen.. Jos se tavallaan pakotti alkion yrittämään kiinnittymistä, muuten ei ois yritystä ehkä ollut? No, tää nyt on tämmöstä jossittelua ja mistäs sitä voi tietää mikä johtuu mistäkin. Mietin vaan, et pitäiskö seuraavaks vaan olla pyytämättä sitä ja antaa "luonnon" (niin luonnollista kun lääkkeellinen hoito voi nyt olla edes :grin) tehä mitä tekee. Äh, en mä tiiä. Onhan tässä aikaa pohtia.

Mörkö, yleensä ottaen olisi ainakin oman kropan kannalta parempi luonnollinen kierto. Lääkkeet on kuitenkin aina lääkkeitä. Alkion kiinnittymisessä en osaa sanoa onko merkittävää eroa onko luonnollinen vai lääkkeellinen kierto. Lääkkeellinen pystytään ajoittamaan löysemmällä aikataululla kuin luonnollinen. Ja tuosta gonapeptylistä varmaan on yhtä monta mielipidettä kuin on lääkäreitäkin. Itse aion sen pistää sitten kun/jos sinne asti päästään.

On, pientä tuhrua tulee edelleen. Milloinkohan hanat oikein aukeaa, kun lääkäri veikkasi runsasta vuotoa, kun oli ultrassa niin paksu limakalvo.

Arvelen, että jos edes kohtuullisen säännöllinen ja ennustettava kierto on ei silloin lääkkeellistä PASia lähdetä tuputtamaan. Meillä on täällä monenlaisia lääkkeiden käyttäjiä: niitä, jotka ei oikeastaan ovuloi (allekirjoittanut) tai niitä, joille siirto osuisi aina viikonlopulle ja kuukausien odottelu ja hoidon siirtäminen käy liikaa hermoon :)

Mörkö pahoittelut kemiallisesta. Mutta niinkuin sanoit varmasti helpompi nyt olla kun ei ole mitään epävarmuutta. Se on toden teolla raastavaa.
Noista kierroista niin mulle tehty 4 siirtoa joista 3 luonnolliseen ja 1 lääkkeelliseen ja se ainoa onnistunut on lääkkeellinen, nyt rv38. Vaikka kierto säännöllinen ja minussa ei vikaa. Jos menemme vielä passiin joskus niin ehdottomasti haluan lääkkeellisen. Helpompi muutenkin kaiken aikataulutuksien kanssa.
Mutta jollain varmasti yhtä hyvin toimii paremmin luonnolliseen kiertoon.

Mörkö: harmi kun oli kemiallinen :|
Mutta toisaalta itse olin edellisessä siirrossa siihenkin vähän tyytyväinen, koska tuntui että kuitenkin jotakin yritystä on ollut :) vaikka toki oli inhottavaa kun ensin nousi toiveet, ja sitten tuli äkkipudotus.
Mutta sulla ihanan positiivinen asenne! Ja tosiaan, nyt stressitön kesä! :)
Toivotaan että ensi siirrosta saatte pysyvän plussan!

Herukka: Tsempit leikkaukseen!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja se plussa toipumisen jälkeen ilmestyy nopeesti.

Beisla: Harmi ettei nyt tärpännyt. Toivotaan et seuraava ovis ja sitä kaitta siirto osuu kohilleen ja lopputulos ois se mitä varmasti kaikki meistä toivoo.

Katjusha: Jaksut loman alun odotteluun ja hurjasti onnea tulevaan siirtoon. Miehelle just sanoin, et tuossa on ihminen jota ihailen. Periksiantamattomuus ja voimat käydä hoitoja noinkin pitkään on ihan uskomatonta!! Toivon koko sydämestäni, että tuo huurunenä tarraa tiukasti kiinni ja saatte myös pikkusisaruksen täydentämään perhettänne!

Tiukuliisa: Ihan mahtava tuo miehesi reaktio.

Unique: Ihania ultrakuulumisia.

Cranberry: ERA-tutkimukset oli ihan uutta tietoa. Toivottavasti tulokset on hyviä.

Mörkö: Pahoittelut. Toivottavasti pystyt kesän ottamaan rennosti.

Carris: Tervetuloa. Toivottavasti ei tarvii pitkään täällä pyöriä.

Matkalla: Myös tervetuloa. Neulakammoinen täälläkin, mut luotan siihen, et hyvästä syystä johtuen homma toimii ja tuon pelon saa hallittua ja voitettua.. (on kai pakko..)

Ja omaa napaa... Kerrankin hyviä uutisia lääkäriltä.. Sokerit on sopivassa balanssissa, huolimatta siitä yhdestä labra-tuloksesta. Saadaan siis heinäkuun kierrosta ilmottautua hoitoon. Elokuussa siis alkaa homma vihdoin rullaamaan täälläkin, jos ei mitään uusia ylläreitä osu matkalle...
Noista tunteiden heittelyistä ja yllättävistä reaktioista voi mainita itekin.. Ne heittelee!! Pikku paniikki ja ahdistus iski itellekin sen hetkellisen innostuneisuuden ja hyvänolon tunteen jälkeen kun kuulin et vihdoin päästään kai oikeesti alottamaan nää hoidot. Voin vaan kuvitella miltä se plussa sitte tuntuis, kun omalla kohalla kuitenkin puhutaan vasta hoidon alotuksesta... Onneks on mies, sisarukset, hyvä ystävä ja terapeutti, joille näitä outoja ja yllättäviäkin reaktioita voi purkaa!

Tsempit kaikille eri vaiheissa oleville ja eri tilanteista huolimatta jokaiselle hyvää kesää!!!

Mörkö voi harmi:sad001 mutta niin kuin sanoit nyt on epävarmuus pois ja voitte suunnata ajatukset seuraavaan yritykseen! Mäkin kivasti mietin tuota Gonapeptyliä, mutta tuskin se niin voimakas aine on että väkisin mitään huonokuntosta kiinnittäis kun ylipäätään sen hyödystä ollaan niin erimieltä. Jos se ois joku supertehokas niin luulis että sitä käytettäs rutiinisti aina eikä siitä kiisteltäis

Nasukka hyvä että kroppa on nyt tasapainossa ja pääsette vihdoin hoitoon, onnea ja jaksamista odotteluun, kyllä se elokuu tulee nopeasti:)

Uusille tervetuloa joukkoon:)

Täällä nyt 6dpo ja kuplintaa hieman vatsassa.Onko teillä kellään kokemuksia inofolic tuotteesta? Ajattelin sen ottaa käyttöön kun on IVF:än aika kun tulee.Jos on kokemusta niin kannattaisiko se jo edellisessä kierrossa alkaa käyttämään vai onko liian myöhäistä tai haittaako jos aloittaa samassa kierrossa kuin IVF ois?

Heitsu, mulla on ollu inofolicia vastaavaa tuotetta käytössä aiemmin. Jostain luin että olis hyvä aloittaa ivf:ää edeltävistä kuukautisista. Voisin myös taas hankkia sitä ens kuulle. Hintakin näyttää tulleen reilusti alaspäin. Ainakin viime kesänä saatiin enemmän soluja ja alkiotkin olivat siitä hoidosta huippuluokkaisia, missä sitä käytin. Toki oli pistosmuutoksiakin, joten en tiedä kuinka paljon sillä oli osuutta asiaan vai oliko vain kaikkien yhteistulosta.

Kiitos vielä teille :Heartred

Kiitos kaikille kun selvensitte ja annoitte mielipiteennekin luonnollinen vs. lääkkeellinen! Mulla ovis on varmaan ainoo asia mikä toimii :grin Mut luulen kuitenkin, että lääkkeellisenä tehään kaikki. Ainakin on aina kaikkiin hoitoihin määrätty aivan hirveet kasat kaikkea. Mulla ilmeisen pahana tää endo. Josta tulikin mieleeni, että eikös ollu niin, että endo ei ultrassa näy? Mistäs tässä nyt sit tietää, että kuin pahana se riehuukaan? :confused: Pitäiskö se jossain käydä jotenkin tarkistuttamassa? Miten ja missä? Vai ainoastaanko laparoskopiassa sen tilanne ja laajuus selviää? Mulle tosiaan tehtiin laparoskopia alkuvuodesta 2017, mutta kai tää pirulainen voi lähtee jylläämään nopeestikin? Täytyypä tästä mietiskelystä muistaa klinikallakin mainita.

Nasukka: Ihanaa, että tuli hyviä uutisia ja asia lähtee etenemään! :)

Ilpuri: Hihii, ihanaa! :) Mä oon sun kuulumisia käynyt vaklaamassa tuolta plussaketjustakin :grin

Hmm, täytyykin Googlettaa toi Inofolic! Vaikka en kyllä usko, että mulla on mitään hyötyä mistään tämmösistä konsteista... Kokeiltu on Gelee royalet, Ubikinonit, vehnänalkioöljyt ja mitähän vielä :grin Ei mitään vaikutusta... Vai onko tää Inofolic verrattavissa näihin? Jos siis tässä joskus vielä täytyy uuteen IVF:ään alusta lähteä... huoh, tuskastuttaa pelkkä ajatuskin.

Jännäilläänkö me ketä muuten seuraavaks? Anteeksi mun hyvä, mutta erittäin lyhyt muisti :p Katjusha, milloin sulla olikaan se siirto?

Heitsu, mulla on ollu inofolicia vastaavaa tuotetta käytössä aiemmin. Jostain luin että olis hyvä aloittaa ivf:ää edeltävistä kuukautisista. Voisin myös taas hankkia sitä ens kuulle. Hintakin näyttää tulleen reilusti alaspäin. Ainakin viime kesänä saatiin enemmän soluja ja alkiotkin olivat siitä hoidosta huippuluokkaisia, missä sitä käytin. Toki oli pistosmuutoksiakin, joten en tiedä kuinka paljon sillä oli osuutta asiaan vai oliko vain kaikkien yhteistulosta.
Muistelisin että yli 50e ennen ollut ja nyt oli vähän yli 30e riippuen mistä ostaa.Taidanpa tilata hetimiten sitten :D

Lähes 80€ oli inofolic sillon, kun ekaa kertaa siihen törmäsin ja kiinnostuin sen vaikutuksista. Sehän luokitellaan periaatteessa B-vitamiineihin, mut on ilmeisesti keinotekoisesti valmistettua, jos nyt oikein muistan. Amerikassa pitkään käytetty just ivf-hoidoissa. Englanninkielisiltä sivuilta löytyy siitä paljon juttua ja sillä oli pitkä lista eri käyttökohteita. Hinta on tippunut sen jälkeen, kun markkinoille tuli sitä vastaava donaferty, joka oli paljon halvempi. Nythän ne on lähes saman hintaisia.

Täällä hanat aukesi vihdoin tänään, mutta vuoto ei ole mitenkään erityisen runsasta. Ennen kuin saatiin kierto lääkkeillä kunnolla pyörimään tuli vuoto pari kertaa vuodessa. Silloin oli runsaat vuodot, kun superimukykyinen yöside oli parissa tunnissa ylivuotavan täynnä ja vuotoa saattoi kestää kolmekin viikkoa. Onneksi ne ajat on ohi. No nyt kuitenkin ollaan taas askel lähempänä seuraavaa hoitokiertoa. Hain eilen jo ekat pistoskynät ja ens viikolla haen vielä yhden kynän, jolla saan lääkekaton täyteen tältä vuodelta. Loput lääkkeet ehtii sit hakea, kun kelan ilmoitus katon täyttymisestä on tullut.

Takaisin