IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cranberry toivottavasti ERA tulokset on hyviä, mielenkiintosta tietää mitä ne niistä katsoo ja mitä saa selville!
Onnea kovasti Unique!:smiley-bounce013

Beisla voi harmi:sad001 mutta nyt vain kohti uutta yritystä! Onneksi teillä on pikkusia pakkasessa

Mörkö onpas nyt epäselvää:bored:verikoe seventäis varmasti paljon!

Se meidän hcg arvo oli kuulemma normaali. Nyt vaan jännätään jatkuuko kaikki normaalisti. Mä sain varmaan jonkun post-plussa-shokkireaktion kun en osaa yhtään iloita tästä.oon vaan super peloissani ja ahdistunu. Ihan päinvastoin kuin luulin reagoivani. Plussaa odottavien mielestä varmasti kuulostan ärsyttävälle mutta olen siis pohjimmiltani tosi tyytyväinen mutta se kaikki peittyy ihme paniikin alle. Ihmeellisesti sitä ihminen reagoi. Eiköhän mieliala lähde nousuun jos vaan uskaltaa alkaa jossain vaiheessa luottamaan:)

Oon varmaan yksinkertanen mutta en ihan tajunnu tuota rv laskemista. Mulle sanottiin että tänään rv4. Tasan 2 vko sitten oli siirto ja 5 päivänen siirrettiin. Mä luulin että siihen siirtopäivän päälle laskettas vielä tuo alkion ikä (+2vko)

EmmaA: kuka noin väitti? Hedelmöityspäivästä se lasketaan, ei siirtopäivästä. Mulle laskettiin eilen klinikalla rv 4+5 ja mulle muistaakseni siirrettiin päivää ennen sua 5 päiväinen alkio. Tuoresiirrossa tuo hedelmöityspäivä on sama kuin punktiopäivä. Eli näin ollen sullakin pitäisi olla rv 4+5.

Unique, ihania uutisia! :)

EmmaA, ihana kuulla että sullakin oli hyvä tulos verikokeessa. Vaikka nyt sun fiilikset onkin ristiriitaiset, mutta varmasti huonolla tuloksella olisi nyt paljon pahempi olo. Mun mielestä sun rv:n pitäisi mennä niin kuin Tiukuliisa sanoi. Tosin onhan rv4+5 myös rv4:ää. Jos ei siis väittänyt että sulla olis tasan rv4 tänään?

Katjusha, toivon kovasti että pääsette vielä siirtoon!

MuuMuu, kyllähän kohdun kasvusta voi kipuja tulla, paljon muutoksia siellä tapahtuu nyt kun istukkakin kasvaa.

Pisama, me ollaan puhuttu että jos tämä toinen IVF-kierros vaimolle ei toimi, niin voitaisiin kokeilla minun soluja. Viime kädessä sitten minua yritettäisiin uudestaan raskaaksi. Mulla on vielä neljä omaa alkiota pakkasessa.

Tiukuliisa, no siinä on kunnon plussa! Meinasin painaa "hauska" tuolle sun miehen reaktiolle. :biggrin

Ilpuri, no johan sullakin on vitsikäs mies. :p

Cranberry, en ollut kuullutkaan ERA:sta ennen tätä. Toivottavasti saatte hyviä tuloksia.

Mörkö, tsemppiä huomiselle! Kumpa nyt tulisi paremmat viivat. Onko teidän klinikka jo kesätauolla vai pääsettekö soittamaan sinne tuloksesta ja mahdollisesta verikokeesta?

Vaimo soitti tänään klinikalle tulevasta siirrosta. Eilinen on nyt kp1. Tähän kiertoon kokeillaan mukaan Letroja alkukiertoon. Tavoitteena parempi munasolu ja sen seurauksena tehokkaampi keltarauhanen. Ensi viikon tiistaina ultra niin nähdään miltä folli(t?) vaikuttaa. Sehän tässä on hyvää ettei haittaa jos niitä on liian monta, kun tarkoitus on tehdä alkionsiirto eikä inssi.

EmmaA Älä huoli! Kyllä minullakin on tunteet vaihdelleet tosi laajasti onnesta pelkoon ja ahdistuneisuuteen enkä ihan joka päivä oo osannut nauttia, ajattelin myös tämän alun olevan erilaista. Sellaista, että hypin vain onnesta. Enemmänkin olen ollut pelokas, vähän joskus jopa ahdistanut ja tosi paljon joutuu pelkäämään, että meneekö kaikki nyt varmasti hyvin. Mutta uskon, että ajan kanssa tasaantuu :) hormonitkin siellä sekoittavat päätämme.

Alkion ikä lasketaan 2+ alkion ikä siirto päivänä :) eli EmmaA sulla on se 4+5 nyt :)

Kiitos kaikille! Helpotti kyllä taas vähäksi aikaa ja ehkä pikkuhiljaa osaa ruveta nauttimaan tästä kaikesta! :)

Joo se meijän poli oli jo kiinni ja peruspuolen hoitaja soittu niin hän ei varmaan osannu laskea oikein, sano tosiaan että ois eilen ollu tasan 4. Kiitos taas kaikki avusta:)

Ihania kuulumisia Unique!

EmmaAlle positiivisia ja rentouttavia ajatuksia <3

Beisla, toivottavasti tästä kierrosta teillä nyt tärppäisi! Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka näkyvä vaikutus niillä letroilla on munasoluun/keltarauhaseen. Itse pääsen kokeilemaan sitä lääkitystä ensikertaa about viikon päästä. Etukäteen tässä hieman jännitän mahdollisia sivuoireita; päänsärystä lääkäri varoitteli..

Miltä Mörkö viivat näyttää?

EmmaA, luin tai kuulin jostain, että usein lapsettomuudesta kärsiville voi tulla tollanen reaktio, tavallaan vaikka kuinka ja paljon toivookin plussaa, niin voi ajatella et "entä jos se onnistuukin?". Ei kannata tuntea pahoin noista tunteista. Varmasti pohjimmiltaan olet iloinen ja siksihän raskaus aika on pitkä, monen muun syys lisäksi, että ehdit tottua ajatukseen ja luoda siteen vauvaan.:)
Hienoa että tulokset verikokeissa oli hyvät!

Beisla, nyt sit vaan uutta kohti!

EmmaA, kyllä oli aikamoinen tunnemyrsky välillä itsellänikin, mitä me ollaan menty tekemään?! Nytkin minulla on pakokauhu ajoittain, että jos tämä onnistuukin ja kaikki muuttuu... sellaista se on, monenlaista tunnetta tulee ja menee.

Kiitos tsempistä! Kaikki tunteet on varmasti normaaleja. On nämä niin isoja asioita. Kyllä sieltä paniikkipinnan alta puskee välillä ilon ja lämmön piikkejäkin, jospa ne ottas ajan kanssa sitten vallan:Heartred

Hei vaan kaikille!

Täältä olisi liittymässä teidän mukavan oloiseen porukkaan ihan uusi tyyppi :hello

Olen jo ainakin viikonpäivät seuraillut ketjua taustalta (ts. inssiketjun puolelta) ja ihmetellyt tätä valtavaa plussa-aaltoa - mitä parhaimmat onnittelut kaikille raskautuneille, aivan upea juttu!! :Heartpink:Heartpink

Mulla (32v) ja miehelläni (37v) taustalla reilu 2v. selittämätöntä lapsettomuutta, 3xIUI, ei vielä yhtään plussaa koskaan. Ja nyt edessä häämöttää ennimmäinen IVF :nailbiting: Tällä hetkellä eniten jännittää punktio ja se, miten pahalta tuntuu, jos 1. siirto ei onnistu/tuo plussaa.

Tänään alkoi kp1, huomenna 1. pistospäivä (Elonva 100ug) ja maanantaina 1. folliultra. Lyhyellä kaavalla mennään.

Täällä taitaa olla vielä muutama hoidoissa olevakin mukana - kiva päästä jännäilee yhdessä projektin etenemistä :hello2

Voi kääks... tästä se alkaa!!!!:shy:

Tervetuloa Carris! :) Ja tsemppiä ekaan IVF:ään! Oli se kyllä jännä silloin miten kaikki oli uutta :)

Mun aamun saldo: digitesti sanoo ei raskaana, predictorissa haaleampi viiva mitä eilen mutta kuitenkin hailakka, clearbluen plus-testissä kans hailakka mut hyvin erotettava (tosin muistin testiä tehdessä et tää tais olla just se testi josta kaveri varotteli et näyttää ainaki hällä aina viivaa, vaikkei olis raskaanakaan). Että kirves lens sinne kaivoon ja soitin klinikalle. Ja nyt oon matkalla sit veritestiin kun klinikalta käski :grin Just kun olisin ollu ite sitä mieltä, että eipä sitä varmaan tartte kun viivat noin haalistuu. Selitti jotain, että eipä näissä viivojen vahvuuksia samalla tavalla kun esim ovistesteissä voi tuijottaa. No, mun mielestä se kyllä jostain kertoo jos kerta toisensa jälkeen sama testi haalistuu. Mut meempä nyt sit varmistamaan. Jos ehdin ennen yhtätoista niin tuloksen saa jo tänään.

Carris, Tsempit ja plussapuhallus!
Mörkö, saatko jo tänään tietää vastauksen, vai meneekö huomiselle? Voi vitsi, millaisen teille eteen heitti..!

Onnea kaikille plussanneille! :)

Mä en ookkaan kirjoitellut tänne julkiselle puolelle mihinkään vissiin ikinä. Me ollaan naispari, joten klinikka on ainoa vaihtoehto meille saada lapsi. Meillä esikoinen 2/17 sai alkunsa inssillä (toka onnistui), nyt toista yritetty kolme kertaa inssillä, mutta ei ole onnistunut. Elokuussa ois edessä eka ivf! Pelottaa niin toi pistäminen, että en tiedä miten tuun siitä selviämään.

Mörkö, no johan nyt! Pieni toivon pilke siis vielä on! Toivotaan parasta!

Carris tervetuloa! :) onnea ivf:ään! Punktioon saa hyvät tropit, hyvin se menee! Mä itkin sillon aiemmin lääkärille just tuota et jos ne istutukset ei onnistu ja se sit kysy multa, et ollenkaan vai ekalla kerralla. Mä oon realistinen, ei välttis ekalla onnistukaan. Mut sit se lääkäri sano nää todennäköisyydet, eli per istutus 30-35% ja kaikista hoitoihin hakeutuneista 80%!!!! Saa vauvan. Mun mielestä nuo on tosi hyvät todennäköisyydet! Mene yksi lääke, lääkärikäynti ja tilanne kerrallaan. Tee mukavia asioita äläkä mieti mitä kaikkea voi mennä vikaan. Varmasti hyvä tulee :)

Matkalla, tervetuloa myös sulle! Hyvin se pistäminen menee, ekan kerran jälkeen huomaat et ei tuntunu missään! :)

Unique, voi kun ihania ultrauutisia! Nyt vaan rentoa odotusaikaa!

Mörkö, voi hitsi niiden viivojen kanssa. No ainakin se veritesti antaa jotain tietoa asiaan. Tsemppiä!

Tervetuloa Carris ja Matkalla! Olkoon onni myötä ja tienne täällä lyhyt ja helppokulkuinen!

Cranberry, kerron sitten miltä ultrassa näyttää. Mulla oli itellä Letrot käytössä kuudessa kierrossa ja ne lähes aina aikaisti ovista ja folli kasvoi isommaksi. Lunttasin vanhoista muistiinpanoista, pelkät Letrot vähensi hieman mulla tiputtelua keskimäärin mutta ei poistaneet sitä kokonaan. Silloin ei siis ollut keltarauhaslääke käytössä. Itse en saanut niistä mitään sivuoireita, tosin en yleensäkään saa helposti.

Carris, tervetuloa! Toivottavasti IVF tuo teille pikaisesti plussan. :)

Mörkö, voi kökkö noita viivoja mutta hyvä kun ottivat sinut heti verikokeeseen. Kumpa nyt tulisi hyvä tuomio!

Matkalla, tervetuloa ja pikaista plussaa teillekin! Tsemppiä tulevaan piikittelyyn. Mun vaimolla on ollut niin paha piikkikammo, että muutama vuosi sitten olis lähtenyt vaikka ikkunasta ulos jos joku olisi yrittänyt pistää. Kun minä piikitin itseäni, hän saattoi olla samassa huoneessa mutta ei koskenut neulaan eikä voinut katsoa kun pistän. Hän on kuitenkin nyt pari vuotta tehnyt kovasti töitä ja onnistui ihme kyllä jopa pistämään itseään kun tuli oma IVF-vuoro kohdalle. Kaikkeen voi tottua, mutta otat vaan alussa niin rauhallisesti kun tuntuu hyvältä ja ei haittaa jos et itse pysty pistämään. Ainakin meidän klinikalla sai harjoitella pistämistä (tyhjällä neulalla) tyynyyn.

Ilpuri hyvät prosentit kyllä! Täytyy toivoa että meitäkin viimein onni potkaisee.

Takaisin